Hjemme hos Fosse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.893
    Antall liker
    26.729
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Morro:) Denne kunne jeg tenkt meg og testet mellom Graham og ASR. Men pass nå på så ikke kabel-zombies'ene får opp sporet her! og kommer drassende inn i tråden:eek:
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Jeg er vel som kabelzombie å anse, men ett sted der kabel er ekstra teknisk relevant er mellom riaa og pu...
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.429
    Antall liker
    25.918
    Torget vurderinger
    24
    Jeg har kabler for titusener om ikke hundretusen og er usikker på hva som betyr hva og hvor. Det jeg er sikker på er at jeg med Graaf hører forskjell på høyttalerkabler og at jeg hører stor forskjell på alt før riaa. Pris har ikke nødvendigvis noen betydning. Folk må mene hva de vil om kabler, jeg har ikke noe å bevise eller motbevise.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.429
    Antall liker
    25.918
    Torget vurderinger
    24
    Men dette er en av de beste investeringer jeg har gjort!
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.154
    Torget vurderinger
    32
    Ser ut som den med Cardas-pluggene er utsolgt, men at de har den med Neutrik-plugger.

    Roy
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.429
    Antall liker
    25.918
    Torget vurderinger
    24
    Dette er som nyvaskede vinduer!
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.429
    Antall liker
    25.918
    Torget vurderinger
    24
    Helomvending takket være gut_man og Vermin: Mono-pickup fra Audiotechnica i bestilling.
    Blir man ordentlig bitt av mono-basillen finnes det jo en hel masse eksotiske pickuper for dette formålet også.
     

    Brian M

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.05.2012
    Innlegg
    283
    Antall liker
    22
    Er der så også en ny pladespiller på vej til Kuzma 4-Point og Audio Technica?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.429
    Antall liker
    25.918
    Torget vurderinger
    24
    Det går jeg ut i fra, men hele poenget må være at 4point ikke går på ny spiller, men SME.
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Det går jeg ut i fra, men hele poenget må være at 4point ikke går på ny spiller, men SME.
    Spennende med 4 Point på SME, Fosse. Det er en konstellasjon jeg ikke har hørt om tidligere, men lest at Graham Phantom er glimrende på SME 20 og 30 drivverkene.

    Var litt skeptisk til om 4 point'en gikk på SME 20, men fant dette bilde på Kuzma sidene. Riktignok en SME 30/2, men antar 20/2 går for det samme. Ser kult ut ihvertfall.

    Selv velger jeg å tro at SME/SME gir optimal synergi:), men venter i spenning på dine inntrykk. Lykke til!

    mvh
     

    Vedlegg

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.429
    Antall liker
    25.918
    Torget vurderinger
    24
    Anskaffelsen av Kuzma er vel så mye drevet av nygjerrigheten på hvordan ulike kombinasjoner låter sammen som av troen på at det skal bli entydig bedre. Jeg har lenge tenkt jeg skulle få satt SME V på Avid, men jeg får ikke anvendt 507 på SME uten en del mikk, derfor har det uteblitt. Jeg vil anta at hvilken arm som er best ikke minst vil avhenge av pickup, musikkvalg og preferanser.

    Inspirert av kabelkjøpet i helgen gikk jeg til innkjøp av en Ortofon kabel også, bare for å sjekke.

    Og nok et bytte, bilder kommer.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Tror du kommer til å bli overrasket over hvor stor forskjell det er på SME og Kuzma... Say no more :rolleyes:
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.429
    Antall liker
    25.918
    Torget vurderinger
    24
    Spændende. Har du nogle kandidater på radaren?
    Det har jeg, men jeg ønsker å vente med å fortelle hva til jeg vet om det blir handel.

    Oppi alt vinyl-kjøret kommer en endring på digitalfronten også.

    DSC_4721.jpg
    DSC_4720.jpg


    Å bytte digitale kilder er ikke like stas som å holde på med analogt.
    Litt tidlig å si noe om forskjellen på CD10 og CD5, men at de kommer fra samme produsent er ikke så vanskelig å høre.

    Pus følger med!
     

    Vedlegg

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.151
    Wow, her er det en som er i kjøpemodus for tida!!:D Gratulerer!!
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.429
    Antall liker
    25.918
    Torget vurderinger
    24
    Takk ottone.

    Ja, Harbeth har jeg blitt svært glad i. Etter at de har fått litt mer krefter synger de bedre enn noen gang! Veldig, veldig godt fornøyd med både 40.1 og C7ES3.

    Har nå testet forsterkere på C7 og selv om jeg gjerne skulle hatt noe enklere og mer brukervennlig enn Graafene nede i TV-stua så blir det ganske tamt med det andre jeg har testet kontra 2XGM20.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.957
    Antall liker
    13.301
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Hva med en vintage klassiker?
    Pioneer M-22 30klA watt......
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    13.001
    Gratulerer med nye dubbeditter Fosse :cool:
    Her går det unna, men ikke uten å bli godkjent av pus, hvilket er betryggende.
    Spennende og kult. Det skal bli artig å høre hva du synes om digitalis oppgraderingen.
    Fikk du noen leveringstid på Kuzma 4Point armen din?
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Det skal nok litt til å slå Graaf GM20 ja. Hva synes du foresten om Clones produktene? Grattis med nyervelvelser;-)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.429
    Antall liker
    25.918
    Torget vurderinger
    24
    Har ikke noen dato for armen, men tiden jeg har fått estimert tilsier at den skal være rett rundt hjørnet.
    Når det gjelder CD-spilleren så vil jeg la den få stå på litt før jeg uttaler meg. Forskjellene er ikke store, og jeg er enda mer sikker på at CD10 er scoop etter å ha hørt CD5.

    Når det gjelder Clones så er det flotte og vellydende produkter. Det er krefter nok til å drive C7, helt klart. Eneste ulempen er at Graafene har vært parret med C7 først, og jeg er usikker på om jeg klarer å gi slipp på den magien denne kombinasjonen fremviser for å få det komfortabelt/driftsikkert/enkelt. Jeg får se hva jeg gjør.
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    :D :D :D Her går det i uspilte skiver her og, riktignok CD. Og det er anlegget som får vaksa seg, ikke skivene!! Gamle Tivoliriggen til Grumpy faktisk, den karen setter spor etter seg! Selger unna som han skulle emigrere...
    eh, ok ... trur eg?

    Forstår det du skriver dersom det ligger et lag av vaks (verb: vaksa) på dine (nye?) CD'er - og innmaten på CD-riggen {eg trudde du var ihuga CD-hatar? Nei? Sjå denna linkjen:
    http://www.hifisentralen.no/forumet/oslo-vinylklubb/51487-ovk-bare-jazz-30.html#post1792155
    hvarifrå eg saxar omsynslaust:
    Verdt å nevne er også fotografens svikefulle kjøp av... ja, nettopp - dere ser den på bordet der ja... en CD BOKS!!!! i OVK!!

    "Arrest" my case...}
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.537
    Antall liker
    102.887
    Torget vurderinger
    23
    Også du min sønn JackX... Men husk at JEG har aldri lagt skjul på min elsk for CD - i tillegg til vinyl selvsagt! Men å slenge rundt seg med fysiske CD bokser under et høytidelig OVK møte, det er jaggu drøyt.. et sted går genser'n! :D
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.151
    Tusen takk for en veldig hyggelig og ikke minst vellydende "hifisøndag"!! Joule Electra har en helt annenkontroll på Harbeth enn hva Grafene hadde. Når de i tillegg bevarer åpenheten og forbedrer det klanglige rafinementet, er det jo bare og bekrefte at dette er en kombinasjon som har løftet anlegget ditt opp på et nytt nivå!! Gratulerer!! Likte også godt den muligheten du hadde til og "tune" lyden ved bruk av "spakene" som du forklarte meg hvordan fungerte, men som jeg naturligvis har glemt nå. . .:rolleyes: Fungerte gjorde de iallefall.
    Turen til Morty var også innspirerende. Mannen har jo alt annet enn grunn til og være usikker på lyden av den vinylriggen der. Han skal bare kose seg han!!
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.666
    Antall liker
    32.671
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Som ottone nevner, lekkert bilde med Harbeth 40.1 i flotte omgivelser;)
    Kilder ut og inn, gratulerer med ny digitalkilde!

    gismo
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.429
    Antall liker
    25.918
    Torget vurderinger
    24
    Takker for hyggelige tilbakemeldinger.

    I dag har jeg mottatt Audio-Technica AT33Mono og tonearmskabel fra Ortofon. Den siste mest for å ha litt å leke med (ikke testet). Roter nå i platesamlingen for å finne mono-utgaver. Ikke alltid like lett å se på gamle utgivelser om det er mono eller stereo. Har funnet noen gamle jazz-skiver og slengt opp pickupen. Låter slett ikke dårlig dette. Platene jeg fant har nok ikke vært av de mest spilte så det vil ta litt tid å finne ut av forskjellene. Men umiddelbart la jeg merke til at pianoet låt vesentlig fyldigere enn jeg synes det pleier gjøre på så gamle innspillinger.

    Når det gjelder CD-spilleren så låter CD-5 tørrere og strammere og muligens mer distinkt, mens CD10 har mer varme og flyt. Det er i hvert fall de foreløpige betraktningene. Jeg vil ikke uten videre si at CD-5 er bedre, den er anderledes. CD-10 låter nok mer "analogt" og jeg tipper den vil kle en del anlegg minst like godt som CD5. Super byggekvalitet, og jeg liker at man kan skru av og på og dimme display (CD5) så slipper man alt dette lyset.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.429
    Antall liker
    25.918
    Torget vurderinger
    24
    Fikk så vidt startet i går. Men det tar tid når man ikke kjenner armen, knapt nok prinsippet, og skruene man har tilgjengelig er litt for lange eller litt for kort. Ser også ut til at jeg vil slite med å få armen lavt nok. Kommer til å forsøke 4 point på SME med originalt armboard, men det er meget mulig at jeg må få laget er armboard som er lavere slik at jeg kan få armen i vater. Hvor stort utslaget blir ser jeg vel ikke før pickup er montert.

    DSC_4723.jpg


    DSC_4724.jpg


    DSC_4725.jpg


    DSC_4727.jpg
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.957
    Antall liker
    13.301
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    ser ihvertfall bedre ut enn hos Trondmeg
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Grattis Fosse! Ser på min SME-arm på min 20/2 här jag sitter och den ser plötsligt väldigt spinkel ut... :cool:
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Grattis Fosse. Hvordan ser det ut mht monteringshøyde? Ble den for høy?
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    13.001
    Gartulerer med Kuzmaen.
    Fett, men du og du for deler :cool:
    Den vil nok gjøre betraktlig mindre av seg i Firebirden ser jeg.
    Krysser fingrene for at monteringen faller noe lettere enn hos Trondmeg.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.429
    Antall liker
    25.918
    Torget vurderinger
    24
    Korrekt, armen blir for høy og at jeg vil slite med å få korrekt VTA uten å få laget et nytt armboard. Må se litt nærmere på dette når jeg får tid. Litt hektisk på jobb fremover så jeg vet ikke helt når jeg får det hele opp å gå.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.510
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer herifra også. Røsslig instrument den 4p'en. Dessuten er det overlegent å kunne ha muligheten til å justere det eller meste on-the-fly, også under avspilling.
    -Veldig bra!
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.957
    Antall liker
    13.301
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    grattis
    åpenbart en vellaget arm, men det virker som gutta er litt triggerhappy, før research vedr. montering og evt behov for "tilpasninger"
    hva med vekten på en flytende spiller?
    mvh
    Leif
     
    D

    Dilla

    Gjest
    Gratulerer med et vakkert "beist" av en arm Fosse. Rene 12,7mm mitraljøsa det der som får SME´n til å se ut som om den er i skala 1:2... Bir sikkert knall når du får rett høyde på arma! Gleder meg til å høre lytterapporter etterhvert.

    Mvh Dilla (gamle Ti Kei)
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    hehe, den krever sitt drivverk den 4 Pointen det er sikkert:cool:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn