Hjemme hos Fosse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • D

    Dilla

    Gjest
    Takker for hyggelige tilbakemeldinger. Kuzma 4Point er en herlig arm. Hvilken spiller bruker du nå dilla?
    IMG_2908.JPG

    Her i hus er det Dais/10" Anna/Cadenza red som står for analoglyden.Etter salg av kuzma tidlier i år var planen å nøye seg med noe langt rimeliger, men den planen varte bare en kort stund. Etter å ha gått på heroin i mange år ble snus for svakt, så nå er jeg tilbake på heroin... og det kjennes bra. Det er rart med det ;)
    Kommer til å sjekke ut andre pickuper etterhvert, men jeg synes Cadenzaen sparker bra i fra seg og gir plenty musikkglede. Det er nesten som Melody Gardot sitter og synger rett foran meg i stua her, -fin plate forresten "The Absence" som anbefales om du ikke har den.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.953
    Torget vurderinger
    24
    Gleder meg at du er på kjøret igjen!
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.232
    Antall liker
    34.652
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Hyggelig å se min gamle Thorens i slikt oppsett. Hadde trodd den ble overkjørt kjapt av de andre riggene dine , men den virker jo å trives i det gode selskap :)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.953
    Torget vurderinger
    24
    Den trives veldig godt. Og som nevnt tidligere i tråden spiller den forrykende med Dynavector XV-1s. Den har ikke den samme roen og grepet som de andre spillerne, men denne kombinasjonen har en særdeles behagelig tonal balanse og dissekerer ikke på noe vis musikken i stykker. Cadenza på Kuzma/SME skiller mer på innspillingene, og fredag kveld med Beatles og vin så er det ikke sikkert man vil ha "analysert" lydbildet i størst mulig grad. Dessuten har Thorens en nydelig lettflytende spillestil med skikkelig rytmisk "snert". Springsteens Darkness On The Edge Of Town på Japanpress i går ble servert med trøkk og driv og uten å gjøre for stort poeng ut av dette ikke er en audiofil demoplate.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.953
    Torget vurderinger
    24
    Nydelig Sluket!

    Godt å få noen fine bilde nå som egen kjerre er satt inn for vinterstell. Litt godt å kunne konsentrere fritiden rundt én hobby også. Nå snurres det nemlig store mengder vinyl nesten daglig, og avsindige mengder i helgene!
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.964
    Antall liker
    104.509
    Torget vurderinger
    23
    Det e så deiilii! Sånn er det her og, sommerens hobbyer er lagt på hylla og det føles helt rett å stupe inn i musikkens verden for fullt.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.953
    Torget vurderinger
    24
    Den observante leser aner en liten gullklump, er riktig gild en som får prinsessen på erten, Jan Allaerts MC2 Finish Gold, til å synge av full hals! 30 dB gain head amp inn i Rogue hvor 12AU7 er byttet ut med 12AX7. Kunne fortsatt hatt litt mer gain, men det er helt greit. Det var det som skulle til for å få kropp og trøkk på JA.

    Var så moro å spille på Aviden i dag at jeg ikke en gang fått testet nyvatret Thorens.

    Moro med stepuper og headamper. Ikke tar de stor plass heller, så det er bare å hamstre.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.973
    Antall liker
    13.368
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    har du prøvd Lyra Erodion?
    kan godt få prøve min....spiller bare tape uansett
    mvh
    Leif
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.953
    Torget vurderinger
    24
    Takker for svært generøst tilbud LMC. Husker at Erodion var fantastisk med Dynavector. Hadde ikke JA på det tidspunktet jeg lånte Erodion av deg. Etter hva jeg leser er Erodion beregnet på pickuper med impedance 2-10 Ohm (XV-1s = 6). JA er 32 Ohm så jeg har min tvil, men alltid moro å teste noe nytt.

    nei, blir vel ikke mer vinyl på deg :)
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.973
    Antall liker
    13.368
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    bare hyggelig
    forøvrig; om du/dere vil høre tape i ditt system, vet du at ballen ligger på din banehalvdel....
    mvh
    Leif
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.953
    Torget vurderinger
    24
    I know, har bare vært så mye bytting og fikling med egne vinylkomponenter at jeg ikke har kommet så langt som til å spørre. Men det skal gjennomføres.

    Takker så mye!
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.429
    Antall liker
    1.379
    Mye vakkert, ingen tvil ... men har du noensinne vurdert en egen-test av en Thales-rigg?
    Og med en Ypsilon RIAA ?

    can be arranged.

    G.
     
    Sist redigert:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.953
    Torget vurderinger
    24
    Jeg har ikke det JackX, men skal innrømme at spilleren din, og kanskje særlig armene dine (ugh) er svært spennende saker.

    Jeg har vel ikke noen egentlig plan om bytte eller endring ut over at lånet av Gryphon resulterte i at jeg fant en og kjøpte den en halvtime senere.

    Snart ikke plass til flere spillere, rent bortsett fra i kjellerstuer hvor det står en Hovland HP-100 med ledig riaa-trinn.
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.429
    Antall liker
    1.379
    Jeg vet at en Thales m Simplicity2 (lik den jamakr eier) er på inngående.
    Om du vil kan jeg la deg få teste/låne/sammenligne iaf riggen (m din egen RIAA)
    På den annen side, har du først hørt - så er du solgt.
    just say when :)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.953
    Torget vurderinger
    24
    For meg ligger mye av vinylgleden i å mikse og matche. Det være ulike drivverk, armer, pickuper, trafoer, headamper og riaatrinn. Jeg liker å holde på. Om jeg skulle byttet spiller ville jeg nok siktet mot noe som muliggjorde det meste i så måte. Men jeg har ingen planer om bytte av noe. Bortsett fra at jeg er litt nysgjerrig på hva en Kuzma 4point 14" kunne stelt i stand på Thorens.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.232
    Antall liker
    34.652
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Jeg har ikke det JackX, men skal innrømme at spilleren din, og kanskje særlig armene dine (ugh) er svært spennende saker.

    Jeg har vel ikke noen egentlig plan om bytte eller endring ut over at lånet av Gryphon resulterte i at jeg fant en og kjøpte den en halvtime senere.

    Snart ikke plass til flere spillere, rent bortsett fra i kjellerstuer hvor det står en Hovland HP-100 med ledig riaa-trinn.
    Den Hovland ampen din står og roper etter en blodmodda mellomhjulspiller - bare lytt så hører du det også ;-)
    (Lencoen min er ikke til salgs altså , men det kommer jo muligens flere)
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Harru kommet deg etter besøket i Slukoteket? Hifi blir ikke det samme etterpå;)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.953
    Torget vurderinger
    24
    Den Hovland ampen din står og roper etter en blodmodda mellomhjulspiller - bare lytt så hører du det også ;-)
    (Lencoen min er ikke til salgs altså , men det kommer jo muligens flere)
    Jeg vet!

    Dukker det opp en passende mellomhjulspiller så slår jeg til. Jeg har jo en ekstra arm også som ikke er i bruk.
    Du får gi meg et vink om du ser noe jeg bør gripe fatt i.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.606
    Antall liker
    11.271
    Takk for nok en meget inspirerende seanse i går kveld. Cadenzaen låt glimrende, men jeg må si at Jan Alierts var den store overraskelsen!! Denne har for meg vært en fin og delikat ting men også litt kjedelig i lengden. Snakk om endring med Gryphon step upen!:D J.A har blitt en referanse for meg på klassisk musikk! En balanse mellom superdelikat og finmasket presantasjon, og dramatikk i bøtter og spann. Du har virkelig hatt en ulv i fåreklær som nå viser sitt rette ansikt! Gratulerer!! Ser allerede fram til neste seanse.:cool:
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.953
    Torget vurderinger
    24
    Selv takk! Alltid hyggelig når vi kan snurre plater, skravle, drøfte vinylens gleder og teste litt.

    I går ble det vel mer spilling enn eksperimentering, men det har sin begrunnelse i at jeg ikke hadde lyst til å endre på noe.

    PS. I dag hentet jeg denne!

    image.jpg
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.606
    Antall liker
    11.271
    Oi, det vil kanskje si at jeg kan få testet den Gryphonen du fikk låne av Sluket da. . .??:rolleyes::D
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.953
    Torget vurderinger
    24
    Det vil jeg fraråde dere og vennskapet på det sterkeste.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.964
    Antall liker
    104.509
    Torget vurderinger
    23
    Bare å låne Pettern - Kondo trafoen også så kan du leke deg ordentlig!! Vennskapet vårt tåler hva det skal være. Dessuten har jeg enda grommere step-up'er her :cool:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.606
    Antall liker
    11.271
    Mitt mål må jo bli og bruke opplevelsen til inspirasjon for å finne en av de andre veiene til Rom. . .
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.606
    Antall liker
    11.271
    Bare å låne Pettern - Kondo trafoen også så kan du leke deg ordentlig!! Vennskapet vårt tåler hva det skal være. Dessuten har jeg enda grommere step-up'er her :cool:
    Igjen, TUSEN TAKK!
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.360
    Antall liker
    13.544
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Selv takk! Alltid hyggelig når vi kan snurre plater, skravle, drøfte vinylens gleder og teste litt.

    I går ble det vel mer spilling enn eksperimentering, men det har sin begrunnelse i at jeg ikke hadde lyst til å endre på noe.

    PS. I dag hentet jeg denne!

    Vis vedlegget 352073
    Grattis! Är det dubbla power-suplies vid sidan där?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.953
    Torget vurderinger
    24
    Det stemmer Crosswind. Tror den ble levert med veggvorter som standard. Eneste forskjellen på min og Slukets er at mine strømforsyninger er eloksert blå.

    Aldri har en riaa jeg har hatt i hus prestert i nærheten av Rogue + Gryphon når signalet kommer fra Jan Allaerts. Den har alltid vært detaljert, finslig og presis, men først nå har den våknet og blitt tøff.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.360
    Antall liker
    13.544
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Gjorde ett raskt google-sök och där kom upp veggvorter ja. Spännande saker!
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.457
    Antall liker
    13.138
    PS. I dag hentet jeg denne!

    Vis vedlegget 352073
    Nydelig Fosse, klassisk design og vel i grunn vintage.
    Jeg husker jeg hadde våte drømmer om den der i studietiden.
    Det finnes glitrende gode produkter fra fortiden, heldigvis, og alt er ikke nødvendigvis fremskritt.
    Gleder meg til å høre hva den presterer i dag, kontra dine øvrige RIAAer.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.964
    Antall liker
    104.509
    Torget vurderinger
    23
    Fosse - pass på å låse inn Gryphonen min før Powerpromp kommer da :cool:
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.964
    Antall liker
    104.509
    Torget vurderinger
    23
    Angrer på at jeg kastet min :mad: :D Hammerslagslakk og nikotingule VU's det er ubercoole saker
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn