Hjemme hos Fosse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.903
    Antall liker
    13.163
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    enig Andre...jeg bare spiller det som faller meg igjen og får jeg over tid gode vibber , er et noe som er gjort riktig....og da blir det
    ellers; ingen skam å snu
     

    hæggen

    Medlem
    Ble medlem
    26.08.2008
    Innlegg
    18
    Antall liker
    44
    Torget vurderinger
    3
    Hei Fosse.Stereokjøret er vel ikke det værste kjøret man kan havne ut på.Må si jeg er imponert over alt du kaster deg over og tester frem og tilbake.Stor fornøyelse å følge med på tråden din.At du klinka til med Jaguaren var knallbra.Jeg som gammel bilmekaniker fra Ford med Lucas duppedatter hadde vel ikke våget meg på det.Godt å ha en 911 på lur da.Du fikk vel skikk på 911 etter forstillingskontrollen i fjor.Må legge til at jo mere jeg tyner min 911 jo mer blir jeg imponert.Fantastisk bil.På hifi siden er det godpause med Gamle Tannoy Berkeley-Ear 912-Zikra 211 monobokker-EMT 938 og mer en nok LP plater.Supert med vinterhobby og sommerbil og sykkel.Ma bare legge til at når Tannoy Berkeley kom i huset har alt falt på plass uansett musikkstil hos meg.Imponerende høytalere med trøkk og balanse.Men jeg vet hvordan det går.Plutselig er det en ny runde igjen.Stå på videre.Kansje vi møtes på svingete veier rundt Oslo i grom bilene våre.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.895
    Skal selvsagt teste A-60 alene. Og så A-60 + A-30. Har det lite for seg med begge så er jo det greit å avdekke. Men med mindre jeg har misforstått så er klangbalanse og gain sammenfallende slik at begge på mange måter bare gir mer krefter. Men jeg vet ikke, for lenge siden jeg hadde A-20 til å mene noe om det stemmer.

    Vis vedlegget 695173
    Se det, endelig en "ordentlig" effektforsterker i hus ;)
    Om A-60en kjeder seg, så kan den få hospitere her nede.
    Du milde for et tempo det er på deg om dagen :oops:
    Gratulerer med grom effektforsterker.

    På tide og redigere underteksten i nicket ditt unge mann?
    Harbeth 40.2 solgte du vel unna for en stund siden.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Takk for hyggelige innspill gutter.

    Ja, jeg vet, det ble litt mye nå. Og det ble stort sprik på produktene som har ankommet. Og det virker kanskje litt planløst. Her er resonnementet:

    - Tallerken og lager til Garrard ble bestilt fordi han som lager dette skal slutte. Jeg fikk den siste. Altså var det nå, noe helt annet til Garrard en gang i fremtiden, ingen oppgradering av Garrard overhode, eller Garrard ut.

    - Når det gjelder Sonus Faber, Audio Aero og Audio Valve, så var dette rett og slett et lass med hifi, komplett til latterlig lite penger. Det betød at jeg kunne bruke noe i kjellerstua/TV-anlegget, teste ulike forsterkertyper og merker i hovedanlegget, få en ekstra dac/cd-spiller jeg trengte og selge unna det jeg ikke trenger (Rega, Project, vegghylle og stereobenk).

    - Jeg har mange effekttrinn nå, men jeg vil ikke ha røreffekt i TV-anlegget, det skal være lett å ha med å gjøre. Siden jeg har en Accuphase A-30 så tenkte jeg, når anledningen bød seg, at det kunne være interessant å verifisere hva mye effekt gjør. Dessuten tenker jeg at Accuphase på mange måter er som en god CD-spiller, det er en slags nøytral referanse. Det er med vinyl som med rør, du kan skru og justere, og da kan det av og til være greit å finne ut om du forsøker å fargekorrigere bildet med fargede briller på. Låter Audio Valve slankt nedover, eller er det Air Tight som spiller fett? Videre er det slik at Accuphase sine klasse A forsterkere må kjøpes når de er tilgjengelige, for de går fort når de legges ut, og de selges sjeldent. Du bruker ikke penger når du kjøper Accuphase brukt, du bare binder kapital.

    Jeg har ikke planer om å beholde alt som står her nå. Men det er alt et ledd i å finne ut om det er rommet, høyttalerne eller forsterkerne som gir de utfordringene jeg opplever. Jeg har på mange måter motsatt utfordring av det som er vanlig, jeg får ikke nok bass. Jeg har fundert på om stereobenken må kortes av slik at jeg får høyttalerne nærmere bakvegg eller hva som må til. Men, det blir ikke nå.

    @hæggen : Ja, 911-en er topp å kjøre nå. Liker godt dimensjoner på dekk og oppsett jeg nå har. Så har jeg forstått at det er slik med hjuloppsett at du må velge litt. Jeg liker et aktivt, spisset oppsett. Men slik bilen nå er satt opp så er den nok rimelig optimal for min kjørestil og der jeg stort sett kjører. Når det gjelder e-typen så lever jeg i den tro at alt kan fikses, så lenge det er teknikk. Jeg kan lite, men jeg kan spørre om hjelp. Og, det viktigste når man kjøper gamle biler er å forberede seg på at noe kommer til å gå i stykker og det kommer til å koste penger, mye penger. Når det da koster litt mindre enn jeg har forberedt meg på, så blir det en hyggelig overraskelse heller enn en skuffelse. Dette høres kanskje litt flåsete ut, men jeg tror det er noe av det jeg har størst nytte av i hverdagen er at jeg ikke er redd, ikke bekymret, og at jeg har realistiske forventninger om at noe kommer til å gå galt. Men det fikser jeg, eller noen for meg.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    grattis med alle nyanskaffelsene, fosse.
    kjekt med en liten gjennomgang, da kommer jeg inn i loopen og følger tankegangen din igjen.
    btw, nå som jeg ikke lenger er en selger, så kan jeg kanskje komme med en liten oppmuntring om å teste manley snapper på tannoyene dine ved anledning.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Takk Rama. Det kan sikkert være spennende å teste Snapper, men ikke riktig ennå, jeg må igjennom det jeg allerede har i hus først. Det gjenstår å teste Joule Electra.

    Hvorfor kvittet du deg med Neo Classic 250 og gikk for Snapper forresten? Samme merke, begge med EL34.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    0,00mm mot vanlig 0.02mm
    så må du bare få deg et plinth som ikke oppfører seg som en gitarkasse ;)
    Her bommer du nok. Mitt plint er ikke bygget på noe kasseprinsipp slik som en gitar, det er kompakt, heltre kirsebær. Så klart med utskjæring for å tre ned spilleren, men ellers kompakt. Det sagt så kan det sikkert la seg dempe ytterligere.
     
    Sist redigert:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    8EFA6A15-3846-492B-8F2D-2558A419DFE2.jpeg


    Ble det bedre eller dårligere?

    558CCE1C-7BB9-4AA2-8467-0497FECBB70B.jpeg


    I dag er det samefolkets dag. Hva passer da bedre enn reinsdyr, fra Finnmark? Fylket hvor jeg hadde mine første år.

    I kveld spilles det CD. Fantastisk album. Glimrende CD-spiller.

    02B56A77-D361-4872-9354-1F4A99E64406.jpeg
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Takk Rama. Det kan sikkert være spennende å teste Snapper, men ikke riktig ennå, jeg må igjennom det jeg allerede har i hus først. Det gjenstår å teste Joule Electra.

    Hvorfor kvittet du deg med Neo Classic 250 og gikk for Snapper forresten? Samme merke, begge med EL34.

    neo classic 250 brukte jeg aldri mye, de sto for det meste nedpakket og ble bare satt opp med ujevne mellomrom siden elektronikk, og kanskje særlig rørforsterkere, ikke har godt av for lange inaktive perioder.
    min kjennskap til neo classic i eget system bar dessuten preg av at rørene begynte å bli slitte, samt at ølmagehøyttalerne var bestykket med andre elementer på den tiden.
    så noen direkte sammenligning mellom snapper og neo classic tør jeg ikke begi meg ut på.
    hvis jeg absolutt skal mene noe, så vil jeg si at snapper (som leveres med kun ultra linear pp drift, med option for switching mellom pp og triode enten levert fra fabrikk eller ettermontert) låter ganske likt neo classic 250 i triodedrift (100w, den er født med denne switchen).
    hadde jeg beholdt snapper lengre, så hadde jeg fått ettermontert denne muligheten for triodedrift, det tror jeg ville tatt snapper nærmere en virkelig god dht se-forsterker i klang og nærhet.
    da blir riktignok kreftene halvert til 50w, men det hadde fremdeles vært rikelig.
    hos meg syntes jeg snapperne låter renere og mer intimt enn neo classic, men det tror jeg først og fremst skyldes at snapper fikk spille på bedre elementer/høyttalere.
    snapper har dessuten lavere støygulv enn de store 250w-monstrene neo classic, og virker rett og slett som en mer moderne krets (skapt av mitch margolis, samme mann som konstruerte manley steelhead).
    neo classic er først og fremst basert på arbeidene til david manley (som overlot butikken til ekskona eveanna og startet vtl) fra 90-tallet.
    hva som ultimativt er "best" av de to forsterkerne avhenger nok av hvor mange watt du føler du trenger her i livet.
    på mine høyttalere føltes begge forsterkerne som kraft- og headroommessig overflod.
    hvis du kjører en gokart, så merker du ikke særlig forskjell på om det er en v8 eller v12 motor påmontert, liksom.
     
    Sist redigert:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Accuphase A-60 er fin. Og det er interessant å følge med på effekten for å registrere at man stort sett bruker langt under 1 watt. A-60 har en funksjon som gjør at den måler hvor mange watt du har brukt på maks så langt, det vil si i løpet at et kort øyeblikk, ikke kontinuerlig over tid. Jeg klarte å bruke rett over 27 watt et øyeblikk, det var ikke behagelig. Altså trenger jeg ikke kreftene, og kombinasjon med A-60 og A-30 er antakelig meningsløs. Eneste begrunnelse for å beholde A-30 blir om jeg vil ha denne annet sted enn A-60.

    Av det jeg har testet i det siste så er nok de to forsterkerne som likner mest på hverandre Accuphase A-60 og Audio Valve Baldur 70 med rørene vist under. (Accuphase A-30 holdt utenfor). Mulig Audio Valve med disse rørene (og inngangsrørenene spjut nye ut av esken) er ørelite varmere. Kan virke som den blir litt varmere i lyden ettersom den spiller.

    CBBECA0E-364C-4BC8-973D-31344C7977F4.jpeg


    Altså er ikke Audio Valve kjølig, men den er ikke varm/fyldig som 300B (Manley). Den har heller ikke trykkbassen til KT88 (Air Tight), men ligger tettere opp mot kraftig klasse A fra Accuphase. Antakeligvis en rørforsterker med 70-75 watt, høy dempingsgrad som måler rimelig rett (antatt, ikke målt).
    Allerede her har Accuphase gjort nytte for seg, ved å kunne fungere som en slags standard, eller målekjepp (også kalt reduksjonsstav på folkemunne). Jeg vet at den måler godt, og rent teknisk er det ikke noe som gjør at den har problemer. Altså vil det som låter helt ulikt ha en slags signatur tenker jeg.

    Vedrørende Audio Valve, kjør ikke Baldur med dårlige rør. Cifte 12AX7 og RCA 12AU7 virker være en god kombinasjon. jeg har ikke testet alt.
     
    M

    medlem 31269

    Gjest
    Reinsdyr, bourdeaux, og Stan Getz - Det er vanskelig å slå.

    Nyter å lese tråden din. Kunne like greit kalt den "Carpe Diem", for short.

    Mvh
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Veldig, veldig moro å høre at noen gidder å lese om alt jeg rører rundt med.! Det kan muligens oppfattes litt manisk det hele, men faktum er at corona og isolasjon fasiliterer ... Siden jeg ikke kan dra noe sted så skal jeg ha det meningsfylt hjemme.

    Apropos korona, så sitter jeg og tenker litt på hva som skal skje når vi er forbi og kan treffes igjen. Jeg har et par meter med LP-er som skal ut. En seanse med Oslo Vinyl Klubb/OAS. Verten byr på kaffe, scones og LP-er i bytte mot vin?

    Dette skal ut:

    22B2D34E-9EED-422C-A081-010AD31153FC.jpeg
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    6.655
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Av en eller annen grunn er jeg litt usikker på om du trenger noe mer å samle på;)
    Men tenker på arkitekten med disse glassene. De heter Oslo og er inspirert av Rådhuset. Gode, tunge krystallglass fra Hadeland. Designet i 1969.
    Kos dere med reinsdyret
    C0959661-5D59-48B0-9319-6BB60578B2EC.jpeg
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    De var fine Jon, skikkelig lekre. Men du er nok inne på noe når du antyder at jeg ikke trenger så mye mer å samle på. Fruen har tross alt halvparten av serviset til Welhaven så strengt tatt har vi glass nok til å drikke med armer og bein. Men ja, jeg skal sjekke ut disse, det er bare det at @Dr Dong mener jeg bør ha tulipanglass, hvis ikke vil han ikke bli med i boden. Det er mye sære folk i OVK, men det vet du jo!

    Steike, dette var real innpakning. Treverk og greier. Hva har kabelskeptikeren fått i hus?

    483D0225-98C2-4765-8CBB-DE7E252E7AB2.jpeg
    D5182ADF-B949-4B31-8B8A-9935CEE4A679.jpeg
     
    Sist redigert:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    F079DAC0-C559-4994-AD96-76CEDDCF91F8.jpeg


    Slik ser nå TV-rommet ut? Litt usikker på om det blir Luxman integrert og Luxman dac eller Audio Valve pre, Accuphase power og Bel Canto dac.

    Førsteinntrykket er svært positivt.

    I hovedanlegget lurer jeg på hvorfor ikke flere kommersielle høyttalere har en slik løsning.

    EB77790D-C460-4A8D-9F1E-34C2D1BC5F68.jpeg
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.903
    Antall liker
    13.163
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Vis vedlegget 696341

    Slik ser nå TV-rommet ut? Litt usikker på om det blir Luxman integrert og Luxman dac eller Audio Valve pre, Accuphase power og Bel Canto dac.

    Førsteinntrykket er svært positivt.

    I hovedanlegget lurer jeg på hvorfor ikke flere kommersielle høyttalere har en slik løsning.

    Vis vedlegget 696342
    folk kunne ende opp med å bli så fornøyd med lyden at de ikke oppgraderte......:cool:
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.766
    Antall liker
    50.395
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Vis vedlegget 696341

    Slik ser nå TV-rommet ut? Litt usikker på om det blir Luxman integrert og Luxman dac eller Audio Valve pre, Accuphase power og Bel Canto dac.

    Førsteinntrykket er svært positivt.

    I hovedanlegget lurer jeg på hvorfor ikke flere kommersielle høyttalere har en slik løsning.

    Vis vedlegget 696342
    Luxman og Sonus Faber har jeg bare gode minner om😁både på Cremona og Amati🥰
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    I hovedanlegget lurer jeg på hvorfor ikke flere kommersielle høyttalere har en slik løsning.

    Vis vedlegget 696342
    om ikke lenge får du deg aktive høyttalere, så slipper du denne førkrigsløsningen…

    men er jo enig, når en nå ikke søker det beste, men nest beste. (he-he)
    (jeg har vært for mye alene; mine sosiale talenter forfaller)
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.538
    Antall liker
    3.043
    Torget vurderinger
    2
    Vis vedlegget 696341

    Slik ser nå TV-rommet ut? Litt usikker på om det blir Luxman integrert og Luxman dac eller Audio Valve pre, Accuphase power og Bel Canto dac.

    Førsteinntrykket er svært positivt.

    I hovedanlegget lurer jeg på hvorfor ikke flere kommersielle høyttalere har en slik løsning.

    Vis vedlegget 696342
    Vakkert,er det en 505 eller en 509 den Luxmanen?
     

    Hifisnurr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    476
    Antall liker
    487
    Sted
    Oslo
    Veldig, veldig moro å høre at noen gidder å lese om alt jeg rører rundt med.! Det kan muligens oppfattes litt manisk det hele, men faktum er at corona og isolasjon fasiliterer ... Siden jeg ikke kan dra noe sted så skal jeg ha det meningsfylt hjemme.

    Apropos korona, så sitter jeg og tenker litt på hva som skal skje når vi er forbi og kan treffes igjen. Jeg har et par meter med LP-er som skal ut. En seanse med Oslo Vinyl Klubb/OAS. Verten byr på kaffe, scones og LP-er i bytte mot vin?

    Dette skal ut:

    Vis vedlegget 695566
    Jeg kjøper gjerne noen skiver. Å få medlemskap i OVK, går ikke fort nok :cry:
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Jeg var forberedt på at Sonus Faber skulle bli for mye for det vesle rommet, men nei, det funket fint med Luxman 505u kjørt uten bruk av tonekontroller. God lyd for nesten ingen penger. Sonus Faber har muligens en karakter, men det er noe med signaturen og den litt dempede karakteren som gjør at de er enkle å innplassere i rom med livlig karakter. Harbeth var aldri bra i dette rommet (Ikke C7-ES3 og ikke 40.2) ikke PMC heller og ikke Neat. Neat var katastrofe. Tannoy Sandringham og Sonus Faber, det er andre saker.

    Aktivt drift med interne forsterkere - det samsvarer ikke med det jeg driver med, hvor bytte, lek og eksperimentering er en vesentlig del av poenget med hobbyen. I TV-stua, muligens, men jeg liker å kunne leke også her.

    Blir det noen plater igjen etter OVK-treff så kan det nok bli mulig å se om det er noe interessant. Men det ligger nok et stykke frem i tid.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    4C8C3355-1E54-4C3E-BCDE-69C384B6DCB6.jpeg


    Den nye favorittplassen, med ny kurv og sol hele dagen.

    Og så har pappa ordnet nye høyttalere på lekerommet 😻 Topp når vi skal se kattevideoer.

    94964DE7-0D72-4781-B923-D7D9A5DE334C.jpeg


    Hva gjelder lyd i hovedanlegget så kan det berettes at Audio Valve Baldur 70 er et særdeles morsomt testobjekt. Monoblokkene responderer usedvanlig tydelig på rørskifte. De gir en presis gjengivelse av opptaket preget av kontroll, detaljer, innsikt, presisjon og har en dempet karakter som trolig er korrekt, men litt uvant for en med mine erfaringer/preferanser. Men, lydsignaturen vokser på meg, og er nok ikke dårligere enn noe jeg har hatt i hus. Annerledes, ja, men ikke dårligere. Jeg holder fast ved at Audio Valve er som en miks av Accuphase A-60 og de andre rørforsterkerne, på godt og vondt. Fordelene og ulempene ved begge prinsipper, en slags mellomløsning, med signaturen av kraftig klasse A transistor og triode. Ja, jeg fikk de henimot på kjøpet, men la oss ikke surmule over at det ble champagne til pølsepris.
     
    Sist redigert:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Greit: Dette er nok subjektivt og objektivt et av de beste kjøpene jeg har gjort. Det var med så mange komponenter at man nesten ikke behøver å irritere seg over den store mengden overprisede kabler.

    Jeg har nok sagt det før, men jeg opplever at dempingsfaktor, eller i hvert fall det jeg subjektivt oppfatter som dempingsfaktor, er noe av det viktigste for lydkarakteren. Og jeg hører hva som blir riktig når dempingen øker, selv om jeg rent subjektivt i en del AB-tester har en preferanse for å sette ned «dempingsfaktoren» (som i de tilfeller også inkluderer feedback). Det er mulig jeg ikke er presis og konsistent med begrepsbruken, det får så være. Men dette er i hvert fall noe jeg har stor glede av å forske på med Audio Valve og Accuphase. Utsetter derfor test av Joule Electra inntil videre.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Akkurat da dette bildet ble tatt stod høyttalerne tettere sammen enn normalt, nå er de igjen flyttet ut, med kun et par cm til sidevegg. De er vinklet slik at de i sweetspot, der fruen sitter, krysser foran lytteposisjon. De krysser omtrent i forkant av setet på stolen. De responderer enormt på vinkling. Bredde vs dybde samt klangbalanse.

    Låter fint også utenfor sweetspot, men jeg sitter stort sett på aksen med ulik avstand. Sitter kanskje aller mest lenger bak i rommet enn der jeg sitter når bildet er tatt.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Har ommøblert litt i racket. Det må jo til.

    Sørget samtidig for at alle pickuper fikk bryne seg på ny riaa. Det er morsomt, og lærerikt.

    9717E185-EE8D-457D-A526-9A35964BA8F8.jpeg


    E092B115-620F-4B9B-BBA9-B90564F3DEC4.jpeg
    36753597-6E12-45EA-90D5-A2895AD449E5.jpeg


    Passet på å ta bilder nå, siden jeg også har tørket støv. Jo, vi må også ut i hagen og drikke øl og leke i løvet.

    E385D333-0A04-4426-8D30-5509D7445BF4.jpeg
    08A5D261-77B7-49A1-A681-4655F96DCAA5.jpeg


    Jeg har snart testet at alle pickuper spiller uten støy 😎. Én gjenstår å teste.

    Det eneste jeg er usikker på så langt er Colibri rett i Allnic, må dobbeltsjekke med Fidelity Research.

    En enkel hvitvin, så en litt mer interessant rødvin til middag. Fortsatt god helg.

    6628CA41-9A81-4396-BFAE-C2EEA62C6EA0.jpeg
    74AC5D26-574C-426A-A903-7B95A85370A0.jpeg
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    For ei fantastisk utsikt du har fra huset ditt, spennende planløsning inne i huset også. ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Deilig å følge med på reisen, Mr. A 😃 Jeg har ikke like mye hifi som deg, men jeg kompenserer med å ha mer støv. Katta er død, men kona lever, og som din, er hun i motsetning til det meste, ikke noe som skal byttes ut. Drikker bedre øl enn deg, og om jeg ikke har Margaux i skapet fikk jeg i hvert fall hanket inn et par ålreite burgunder i går fra en bra vinmaker. På bilfronten er det atskillig dårligere fatt i Drotningsvik, men driftsutgiftene er nok lavere, spesielt siden jeg nå har bestemt meg for å slutte å fylle diesel på bensinmotoren. Summa summarum må jeg nok fortsette å følge med i tråden din for å gi litt ekstra krydder til hverdagen på den rette siden av fjellene 😄

    Kjøpte akkurat 18 jazzplater som skal hentes i morgen. Bør kunne gi søndagen et ekstra løft. Ellers kommer jeg denne helgen ikke særlig videre musikalsk etter et tips fra, Bluesbreaker. Du skal ikke se bort fra at den også kan fungere i øvre Bækkelaget 😃

    FF36F3FE-1332-4E51-94AF-8219A846F9A3.jpeg
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Det er nesten korrekt @Atlerovik, litt gjenstår. Jeg må få A60 ned på boden (må bare høre litt mer på den først). Og så skal jeg organisere kvinneanlegget slik at A-30 ikke må stå på gulvet, og jeg trenger elektriker for et stikk som ikke styres av fellesbryter.

    Nede på boden er det kaos, siden jeg har en haug med plater jeg ikke får ut før sosial samling etter korona.

    @MarkusH Ja, planløsningen er veldig, veldig god. Hifilageret kunne nok vært større, og så skulle jeg gjerne sett at de hadde bygget kjeller heller enn kultet, men dette handlet nok om massebalanse.

    Sånn, nå er det verifisert at den lange, superbillige tonearmskabelen fungerer glimrende på Odin. Korte kabler er noe herk! Til @Karmana sin glede kan jeg fortelle at jeg fikk med to sett på 0,5 meter i pakken. Ved voldtekt er det mulig å benytte begge par, men det gjør ingen godt.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Deilig å følge med på reisen, Mr. A 😃 Jeg har ikke like mye hifi som deg, men jeg kompenserer med å ha mer støv. Katta er død, men kona lever, og som din, er hun i motsetning til det meste, ikke noe som skal byttes ut. Drikker bedre øl enn deg, og om jeg ikke har Margaux i skapet fikk jeg i hvert fall hanket inn et par ålreite burgunder i går fra en bra vinmaker. På bilfronten er det atskillig dårligere fatt i Drotningsvik, men driftsutgiftene er nok lavere, spesielt siden jeg nå har bestemt meg for å slutte å fylle diesel på bensinmotoren. Summa summarum må jeg nok fortsette å følge med i tråden din for å gi litt ekstra krydder til hverdagen på den rette siden av fjellene 😄

    Kjøpte akkurat 18 jazzplater som skal hentes i morgen. Bør kunne gi søndagen et ekstra løft. Ellers kommer jeg denne helgen ikke særlig videre musikalsk etter et tips fra, Bluesbreaker. Du skal ikke se bort fra at den også kan fungere i øvre Bækkelaget 😃

    Vis vedlegget 697170
    Den der var flott! Lagt til i listen 😊
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Det er nesten korrekt @Atlerovik, litt gjenstår. Jeg må få A60 ned på boden (må bare høre litt mer på den først). Og så skal jeg organisere kvinneanlegget slik at A-30 ikke må stå på gulvet, og jeg trenger elektriker for et stikk som ikke styres av fellesbryter.

    Nede på boden er det kaos, siden jeg har en haug med plater jeg ikke får ut før sosial samling etter korona.

    @MarkusH Ja, planløsningen er veldig, veldig god. Hifilageret kunne nok vært større, og så skulle jeg gjerne sett at de hadde bygget kjeller heller enn kultet, men dette handlet nok om massebalanse.

    Sånn, nå er det verifisert at den lange, superbillige tonearmskabelen fungerer glimrende på Odin. Korte kabler er noe herk! Til @Karmana sin glede kan jeg fortelle at jeg fikk med to sett på 0,5 meter i pakken. Ved voldtekt er det mulig å benytte begge par, men det gjør ingen godt.
    Synde med den platesamlingen du ikke blir av med. Men desto større grunn til å glede seg til post-korona. Ha en fortsatt god helg, André!
     

    Hifisnurr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    476
    Antall liker
    487
    Sted
    Oslo
    Akkurat da dette bildet ble tatt stod høyttalerne tettere sammen enn normalt, nå er de igjen flyttet ut, med kun et par cm til sidevegg. De er vinklet slik at de i sweetspot, der fruen sitter, krysser foran lytteposisjon. De krysser omtrent i forkant av setet på stolen. De responderer enormt på vinkling. Bredde vs dybde samt klangbalanse.

    Låter fint også utenfor sweetspot, men jeg sitter stort sett på aksen med ulik avstand. Sitter kanskje aller mest lenger bak i rommet enn der jeg sitter når bildet er tatt.
    Nå ble det plutselig vanskelig å justere høyttalerne. Mangler frue.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Det er jo mye rart i den samlingen, men tenker at når det igjen åpner så kan den fungere som en unødvendig unnskyldning for å treffes for å sladre, spise og lytte. Og, det noen synes er dritt finner andre mening i. Og så er det en del god musikk der etter min smak også, som skal ut simpelthen fordi jeg har den allerede.

    Ser frem til kaffe, scones, øl og vinyl!

    Men, fordelen med korona og at ingen kommer er at det går an å snu ting på hodet uten tanke på at det må være operativt på torsdag for da kommer X. Det bidrar altså til eksperimentering og lek. Og det er noe vi smågutter liker.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Det er jo mye rart i den samlingen, men tenker at når det igjen åpner så kan den fungere som en unødvendig unnskyldning for å treffes for å sladre, spise og lytte. Og, det noen synes er dritt finner andre mening i. Og så er det en del god musikk der etter min smak også, som skal ut simpelthen fordi jeg har den allerede.

    Ser frem til kaffe, scones, øl og vinyl!

    Men, fordelen med korona og at ingen kommer er at det går an å snu ting på hodet uten tanke på at det må være operativt på torsdag for da kommer X. Det bidrar altså til eksperimentering og lek. Og det er noe vi smågutter liker.
    Absolutt enig i siste avsnitt. Men andre avsnitt trumfer det 😁
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.151
    Antall liker
    6.737
    Torget vurderinger
    4
    Hovedanlegg
    Kvinneanlegg
    TV-anlegg
    Garasjeanlegg?
    Garasjesalg..... 😮
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn