Hjemme hos Fosse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.823
    Antall liker
    8.797
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hva ville du valgt i et så lite rom?
    Jeg ville vel valgt noe som var noe helt annet enn det du har hovedoppsettet. Enten i en softere retning - type Qued ESL, eller i en litt mer rocka retning type JBL/Klipsch.
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.539
    Antall liker
    3.427
    Torget vurderinger
    6
    Det skal nye høyttalere i TV-stua. Forsterkeriet? Accuphase A-30, Cayin 265ai, eller noe annet morsomt uten rør.

    Så langt har nok beste match i rommet vært Tannoy Sandringham (de er solgt, bildet er gammelt).

    Hva ville du valgt i et så lite rom?
    Vis vedlegget 680106
    Du får høre med Petter som er på små høyttaler bølgen om dagen🙂
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Hvordan tar du tv-lyden ut forresten?
    Jeg har ikke lineær-TV lenger. Bruker Apple-TV. Den gamle gikk på treningsrommet og om jeg ikke husker feil så har den nye bare hdmi-ut. Kjører derfor signalet via TV-en og tar det digitalt ut fra TV og til Bel Canto dac 1.5. Per i dag står det en Cayin 265ai der nede. Men jeg har også mulighet for å sette Accuphase A-30 der. Den har inngangsvelger for balansert/ubalansert slik at jeg strengt tatt kunne kjøre dac med volumkontroll rett i A-30 og Hovland på ubalansert (i tilfelle ønske om platespiller). Men jeg ser egentlig for meg at det blir digitale kilder her, streaming, strømming og DVD/blueray.

    Jeg har hatt Harbeth 40.2, C7ES3, Epos ES-14, Tannoy Sandringham, Living Voice OBX i rommet. Mye tid imellom og bytte av annet i mellomtiden, men Tannoy og Living Voice var positive overraskelser. Harbett C7 burde jeg nok gitt bedre betingelser (høydeplassering).
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Du får høre med Petter som er på små høyttaler bølgen om dagen🙂
    Det nlykke roter med nå er veldig puslete, jeg forstår ikke helt hvor han er på vei. He, he ...
     
    • Haha
    Reaksjoner: nat

    sbf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2009
    Innlegg
    178
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    1
    Tannoy cheviot any day!
    Støtter gjerne Cheviot, men om størrelse på høytaler ønskes redusert er kanskje ProAc Response D2 interessant? Eller en av stativvariantene fra Fyne?
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.539
    Antall liker
    3.427
    Torget vurderinger
    6
    Det nlykke roter med nå er veldig puslete, jeg forstår ikke helt hvor han er på vei. He, he ...
    Men det er litt fascinerende med små bokser som spiller utover hva som forventes av den fysiske størrelse.
    Men neppe en erstatning for Big Box 5.
     

    inpain1968

    Nesten som alle andre…
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    1.588
    Antall liker
    6.678
    Tenkte på deg da jeg så denne, Fosse. Nyyyyyyyyyydelig bil 🙂

     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.462
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Små gulvstående, Neat eller Kudos, ville jeg valgt. Med en fyrrig liten sub et lite synlig sted. 😊


    Disse synes jeg er stilige.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Ja, si det. Harbethene var for store. Nå er det ikke gitt at jeg skal ha noe lite, men jeg skal ha noe som er litt mindre. Nå kommer vel Accuphase A-30 snart, uten at jeg har besluttet hvor den skal stå. Vi får se, det er litt moro å undersøke litt også. Det ble uansett ikke aktuelt å bytte på Harbeth 40.2 og Tannoy i hovedanlegget - Tannoyene er for store til å flytte rundt på.
    Det skal nye høyttalere i TV-stua. Forsterkeriet? Accuphase A-30, Cayin 265ai, eller noe annet morsomt uten rør.

    Så langt har nok beste match i rommet vært Tannoy Sandringham (de er solgt, bildet er gammelt).

    Hva ville du valgt i et så lite rom?
    Vis vedlegget 680106
    Fosse, disse blir nok litt i største laget kanskje, men du har så kul bolig at et eller annet sted så hadde disse, -i riktig farge for deg, kanskje passet inn? Skriver ikke dette fordi jeg har lyst på dem selv..;)

     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Jøss, her var det mange gode forslag. Noen har jeg tenkt på selv (Chariot, ProAc, Neat, JBL), andre har gått under radaren.
     

    Corison

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.07.2015
    Innlegg
    123
    Antall liker
    281
    Selv ville jeg nok sett på Qln Prestige 3 i det rommet du viser på bildet. Liten gulvstående som spiller stort. Bassen skal også oppleves som noe naturstridig. Se siste test i Stereopluss som ligger gratis på nett hvor den får meget gode skussmål.

     
    Sist redigert:

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har ikke lineær-TV lenger. Bruker Apple-TV. Den gamle gikk på treningsrommet og om jeg ikke husker feil så har den nye bare hdmi-ut. Kjører derfor signalet via TV-en og tar det digitalt ut fra TV og til Bel Canto dac 1.5. Per i dag står det en Cayin 265ai der nede. Men jeg har også mulighet for å sette Accuphase A-30 der. Den har inngangsvelger for balansert/ubalansert slik at jeg strengt tatt kunne kjøre dac med volumkontroll rett i A-30 og Hovland på ubalansert (i tilfelle ønske om platespiller). Men jeg ser egentlig for meg at det blir digitale kilder her, streaming, strømming og DVD/blueray.

    Jeg har hatt Harbeth 40.2, C7ES3, Epos ES-14, Tannoy Sandringham, Living Voice OBX i rommet. Mye tid imellom og bytte av annet i mellomtiden, men Tannoy og Living Voice var positive overraskelser. Harbett C7 burde jeg nok gitt bedre betingelser (høydeplassering).
    Airplay er kjekt å ha når du bruker AppleTV. Har du også iPhone/iPad så kan du sende bilde til AppleTV som igjen sender lyden til forsterker/steamer på media som ikke er støttet direkte på AppleTV. Bilde og lyd er i synk.
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.231
    Antall liker
    6.332
    Ny eier av Harbeth 40.2 er fornøyd. Slikt gleder.
    Fruen er fornøyd med ny skittentøysbenk. Slikt gleder.
    Accuphase forsterker kom vel frem ved hjelp av Posten. Slikt gleder.
    Man fikk låne en SPU, har allerede benken full. Slikt gleder.




    Ellers drikkes det mest Solberg Hansen om dagen. Gud det dufter godt på morgenen.
    Accuphase skal selvsagt testes her og der i huset. Foreløpig står den til klimatisering.

    SPU er satt i Schick. Først ut en LP med Kenny Burell, men det var et album jeg kjente for dårlig, vanskelig å si noe om lyden. Da tar vi klassikeren Tusk med Fleetwood Mac. Vi bruker Accuphase riaaen, samme som SPU Royal som den avløser. Det var forskjell ja! Dette er mer fløte i sausen for å si det slik. Den bærer ikke navnet gull uten grunn, den har definitivt et gyllent skjær.

    Er det pickupenes svar på denne lille saken?
    Godt å se A-30 vel hjemme. Drikker også Solberg og Hansen, synes Juleespressoen treffer bra, selv om den er hakket mørkere enn andre favoritter!

    Vet ikke om det er tilfeldig eller at jeg finner inspirasjon i tråden - men først var det marzocco, så ble det studer, og nå er det faktisk en platespiller på vei inn døra om et par timer.
    God søndag videre!
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.619
    Antall liker
    3.733
    Et par Händel Horn Monitor 7 tror jeg vil være gode her.


    Du kan få låne mine, som jeg ikke bruker. Har både elementer med papir (7p) og metall (7m)-membraner. Tar 5 min å bytte elementer. Da får du prøvd fulltone i et par varianter. Er vel - på tross av navnet, en transmissionline-konstruksjon.

    Stemmer? Oh boy! + forbausende god bass. Trives godt med forsterker på 50-60 og oppover.

    Send pm hvis du vil låne.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Takk!

    Vi er her inne for å inspisere, inspirere, la oss utlevere, glede og underholde.

    Platespiller og det som tilhører er vel selve essensen i denne tråden. Men jeg må innrømme at jeg hadde kvittet meg med en arm eller to (på platespilleren) og et knippe pickuper før jeg hadde levd uten ordentlig espressomaskin. Jeg tror kanskje at La Marzocco GS3 er det produktet jeg har kjøpt som har gitt mest glede per krone. Nå kjøpte jo du min gamle espressomaskin, så du vet hvor mye enklere det er å lage jevnt god kaffe på GS3 enn på en E61.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    BigSwifty, du er en generøs mann! Dette skal du se jeg kan komme til å takke ja til. De ser jo snasne ut! Takk.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.374
    Sted
    Sørlandet
    Jeg våger meg frempå med et forslag om å prøve Gradient 1.4 eller den nye Gradient 6.0. 1.4 imponerte stort på Warszawa messen. 6.0 bygger på samme teorier i en mer vanlig innpakning. Begge tilgjengelige fra Sørlandet.

    Mvh
    -BB-
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Noe annet som definitivt er morsomt mhp formidling av lyd fra TV Fosse er Klipsch Forte 2.
    Det kjøre vi her nede med gammel Marantz forsterker som arbeidshest.
    Som kjent er mulighetene av kombinasjoner nesten like tallrike som antall maur i EN maurtue ;)
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har ikke lineær-TV lenger. Bruker Apple-TV. Den gamle gikk på treningsrommet og om jeg ikke husker feil så har den nye bare hdmi-ut. Kjører derfor signalet via TV-en og tar det digitalt ut fra TV og til Bel Canto dac 1.5. Per i dag står det en Cayin 265ai der nede. Men jeg har også mulighet for å sette Accuphase A-30 der. Den har inngangsvelger for balansert/ubalansert slik at jeg strengt tatt kunne kjøre dac med volumkontroll rett i A-30 og Hovland på ubalansert (i tilfelle ønske om platespiller). Men jeg ser egentlig for meg at det blir digitale kilder her, streaming, strømming og DVD/blueray.
    Jeg har også optisk ut av SmartTV som eneste mulighet, og det er ikke populært hos resten av familien så lenge jeg ikke har pre med fjernkontroll.
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Det skal nye høyttalere i TV-stua. Forsterkeriet? Accuphase A-30, Cayin 265ai, eller noe annet morsomt uten rør.

    Så langt har nok beste match i rommet vært Tannoy Sandringham (de er solgt, bildet er gammelt).

    Hva ville du valgt i et så lite rom?
    Vis vedlegget 680106
    Får fint plass til et par Westminster der, Fosse :cool: Eller alternativt, hva med å utforske den teknologien som har skjedd på høyttalerfronten siden 50-tallet, dvs aktive høyttalere med innebygde forsterkere, DSP delefilter og Dac for hvert element, digitale inputs eller tilogmed innebygd streaming og romkorreksjon? For eksempel et par Kii Audio Three? Eller Grimm LS1? Har ikke hørt dem selv, men er stor fan av mine egne aktive Adams på kinoloftet og det er bare starten... Spesielt Kii maksimerer den retningen så langt man kan dra det i 2020 tror jeg nok.

    MIN plan er i hvert fall to ganske forskjellige anlegg "oppe" og "nede", det er litt gøy med alternativer som kan overraske litt.
     
    Sist redigert:

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    798
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    10
    Det skal nye høyttalere i TV-stua. Forsterkeriet? Accuphase A-30, Cayin 265ai, eller noe annet morsomt uten rør.

    Så langt har nok beste match i rommet vært Tannoy Sandringham (de er solgt, bildet er gammelt).

    Hva ville du valgt i et så lite rom?

    Slår et slag til for cheviot. I tillegg til å se ekstremt bra ut (bare vær utrolig forsiktig med hjørner/kanter), så spiller de veldig godt på lavt volum, i tillegg til at de har kapasitet til å spille høyt ved behov. Hvis de skal brukes til både TV og musikk så er i hvert fall evnen til å låte fyldig på lavt volum viktig for min del. De forsvinner også pent i rommet da de ikke er så dype eller høye. De er også en veldig enkel last for forsterkeren. Ser at de skal stå under et vindu, så makshøyden er vel rundt 90 - 100 cm? Ellers er en aktiv løsning som nevnt en veldig god løsning. Jeg har kun erfaring med Dynaudios modeller med dsp, og de er laget slik at de justerer frekvenskurven etter volum, intelligent loudness egentlig . Tipper andre aktive modeller har samme funksjonalitet. Når det er sagt så har ingen av de sjarmen til cheviot.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Dette med høyde er et poeng. Nå er det ikke like viktig i dette rommet som ellers, fordi jeg stort sett sitter her og ser på TV, men det er helt klart en fordel. Det er også viktig at høyttalerne ikke er større enn at jeg kan klare så skjerme de mot varme fra vedovnen til høyre (den ser dere ikke på bildet). Og ja, dette med god mellomtone for tydelig tale er viktig. Vi er nok ikke av dem som ser actionfilmer med lyd så gulv og vegger rister.

    Aktivt er sikkert ikke dumt, det eneste er at jeg da blir veldig låst. Og i og med at jeg har en del ekstra utstyr så synes jeg det er morsom og interessant å flytte rundt på det og teste. Et par Cheviot ville jo vært interessant å sette i kvinneanlegget med Accuphase?

    Lav og grunn er også en stor fordel med Cheviot siden rommet er smalt. Alternativet er mindre stativhøyttalere så klart, men samtidig så er det ikke noe stort poeng at det er en stativhøyttaler møbleringsmessig.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Det skal nye høyttalere i TV-stua. Forsterkeriet? Accuphase A-30, Cayin 265ai, eller noe annet morsomt uten rør.
    Så langt har nok beste match i rommet vært Tannoy Sandringham (de er solgt, bildet er gammelt).
    Hva ville du valgt i et så lite rom?
    Å komme med slike "anbefalinger" synes jeg er veldig vanskelig, men i den grad en mindre stativhøyttaler vurderes bør du ha med Krix Equinox MkIII på listen over potensielle kandidater.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Det går rykter om at Opeth, Crosswind og tyngre forumdeltagere hygger seg med Accuphase. Jeg er sikker på at det også kan fungere tilfredsstillende her, i dameanlegget eller til TV-titting. Spøk til side. Det er nok ikke den samme romslige, blomstrende mellomtonen og kjøtt på beinet som med 300B fra Manley, men det er en renhet, ro og presisjon som er besnærende. Denne roen gir et godt opplyst opptaksrom, god innsikt i opptaket og det er en sikkerhet og renhet i toppen som verdsettes. Transientgjengivelsen er nydelig. VTL har jeg vært så heldig å få låne, lørdag kommer DIY-forforsterkeren tilbake. Gud jeg gleder meg til å koble den inn i anlegget.

    Veslejenta klatra høyt i dag, ble hengende etter forlabbene mens far hentet stigen. Storebror føyk opp samme stamme, og gav vesle frøken inspirasjon til å komme seg inn til stammen, derifra klatret babyene ned på egenhånd. Smarte katter.

    22A376AA-7076-49A8-9B1E-FC0A96FD773B.jpeg


    Ellers har jeg fundert en del i høst hvordan man bruker forum og internett til hjelp om tema der man er fullstendig blank. Jeg ser jo hvordan svarene spriker her på sentralen når en stakkars idiot kommer på banen. Hvordan skulle jeg finne beste radiator og vifter for e-typen? Uansett, nå har jeg bestilt. Overhaler reservetoppen i tillegg så får jeg mulighet for å kjøre blyfritt og redusere oljeforbruket.

    Det er lite hifi jeg har lyst på om dagen, men om det skulle vært noe jeg kunne hatt lyst på så måtte det vært en Technics Sp10R i et plint utformet slik at man kan skifte armbord mellom denne og Garder uten å måtte justere arm. Jo, det kunne nok vært morsomt ...
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Fosse har ikke du et par små Tannoy Autograph Mini GR stående i en krok et sted? Synes å huske det fra mitt besøk for lenge siden..
    Er ikke det greie saker å prøve ut i et mindre rom da?

    Hvis du bare har dem til pynt så send meg gjerne en PM slik at de kan få et lykkelig liv sammen med Westminster;-)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Det stemmer, jeg hadde Tannoy Autograph Mini GRF. De var satt opp en kort stund i andre enden av stua. Der spilte de elendig, alt for stort rom. Prøvde de på platerommet, der spilte de fint med Ars Sonum, men jeg skal ikke ha noe anlegg der. De ble derfor solgt. PMC kom inn i andre enden av stua. Jeg skulle vel ikke ha kvittet meg med Tannoy Sandringham i TV-anlegget, det spilte utrolig godt i det rommet. Så det er vel et par småhøyttalere i Prestige-serien jeg skal ha?

    Men jeg har ATC og Epos tilgjengelig for bruk i TV-stua inntil videre så dette har ingen hast. Jeg liker det å følge litt med på Finn og brukten her. Kanskje er det derfor jeg liker å bytte litt utstyr i TV-stua, det gjør liksom ikke så mye om det ikke funker, da er det bare å gå videre.

    Men de små Tannoyene er fantastisk flotte. Jeg tror imidlertid at de ikke skal ha for store rom med livlig akustikk. Men nå gav jeg dem heller ikke mye tid.
     
    • Liker
    Reaksjoner: erk

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.897
    Antall liker
    13.154
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    hva med de Swissonor jeg nevnte da....det jeg har hørt fra det merket har vært veldig tiltalende
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Swissnor står på lista, har ikke hørt disse, men de større modellene har jeg hørt i Horten de har jeg definitivt likt.
     
    • Liker
    Reaksjoner: LMC

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Så det er vel et par småhøyttalere i Prestige-serien jeg skal ha?
    Ja det er neppe et dårlig valg :) Jeg tror, med mindre du skal rote med flerkanal-oppsett så er vel Tannoy noe av det nærmeste man kan komme en "virtuell" senterkanal for TV/film med stemmer dønn stødig plassert og langt ut i rommet, selv om man ikke sitter helt i senter selv.
    Funker i hvert fall strålende i stua mi... faktisk så bra at jeg litt for ofte ikke gidder å dra den corona-late kroppen opp trappene til kinoen ;-)
     

    VegardW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.796
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    Etter denne og denne
    AAEFDB55-0E4B-4C2F-BB55-773BA936E8A4.jpeg
    4F2F4429-2A57-421E-BBCD-C092595E10C3.jpeg

    Og en stabel favoritt skiver ...
    Sier vi ikke morn’a Jens,
    Men takk for besøket frøken 4p1l.... en utsøkt fornøyelse ...
    Om dette ikke løfter oppsettet... som Donald ville sagt: By far .. så må det ryddes hardt og brutalt i effekt avdelingen😎
     
    Sist redigert:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    18208B2D-CC01-4BB7-8231-DADF84E08294.jpeg


    Løfter det oppsettet? Er jeg hjemme? Er jeg en glad gutt? Ja!

    Jeg har spilt tre låter, og det som slår meg er alt som var godt er beholdt og det jeg ikke likte er borte. Med noen foreløpige stikkord så:

    - Den utrolige kontrollen og roen denne forforsterkeren hadde er beholdt. Nei, den er forbedret, det er som om dreiemomentet er økt. Den er sikker og trygg på det den gjør. Komplekst, høyt og lavt, start og stopp, det er enkelt som varm kniv i flytende smør. Ingenting virker vanskelig eller stressende. Det er som den har fått kraftigere motor rett og slett. Dette var på stell tidligere, det er heller styrket enn svekket.

    Det eneste jeg hadde å utsette tidligere var for høyt gain og en fokus oppover som gjorde at jeg oppfattet forforsterkeren å ha en slank karakter, med det som verre er, tendens til å låte litt hardt i toppen. Altså fikk anlegget enn frekvensgjengivelse som ikke kledde mitt rom og min smak. Gain er nå helt på stell og karakteren klangmessig er at det er langt mer kjøtt på beinet, mer fylde og kropp.

    Da er vi i mål. Litt innspilling skal til da disse rørene er litt mikrofoniske i starten. Ja, og så har jeg rotet med hun og han, ikke seksuelt, men ved kjøp av XLR-kontakter. Det antas at VegardW ikke er vant til å jobbe med idioter ...

    Dette er nok det beste fra alt som har vært innom samlet i én, nei, tre bokser.

    Takk VegardW, du har gjort en fantastisk jobb og dratt hele anlegget i riktig retning! Burde selvsagt tatt en masse bilder, men ble så ivrig.
     
    Sist redigert:

    VegardW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.796
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    Kult at det startet så bra. Det var ikke overraskende etter rør rullingen her.
    xlr blunderen var vi to om
    Flaut, skulle sett det, men feil som ikke resulterer i at noen blir stekt, og som er lette å rette...
    I gamle dager var det kjipt
    å få kurven,
    Men den Fosse satte igjen er ikke mye kjip.
    Den tyter over av røde og hvite favoritter!
    Det var i overkant!
    Uventet og veldig veldig hyggelig
    Spill og kos deg og ikke glem å føre en
    Må rettes liste
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Så langt virker alt som det skal. Ingenting å utsette. Ikke mye mikrofoni heller, og det avtar når den er varm.
    Gleder meg til å eksperimentere med trafoene. Et Kinderegg dette!

    Du får la fruen smake siden hun har blitt tvunget til å låne bort gullørene. Vedrørende vinen så er det fruen (min altså) som har plukket, jeg er bedre på å drikke enn å handlet (vin).

    Igjen, takk for vellyd i stua. Dette er noe helt annet, enkelt og greit.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Mye hjelp å få på Jaguar forum, og så finnes det ekvivalenter av våre såkalte "guruer" som også kan E type særs godt. Håper det ordner seg, slik du vil ha det.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Alt ordner seg med Jaguaren. Har kjøpt ny aluminiumsradiator og nye vifter fra Cool Cat. https://www.coolcatcorp.com/SFNT.html

    Da jeg kjøpte bilen fikk jeg med en halv bil i reservedeler, blant annet en ekstra topp. Skal sende den til overhaling hos Østlandske Motorverksted på Hamar for å kunne kjøre blyfritt og redusere oljeforbruket.

    Viftene er egentlig det viktigste da jeg nå får bedre kjøling og en moderne styring av dem. Han jeg kjøpte bilen av hjelper meg. Han fikk en Vespa til barnebarnet mot vinterlagring av bilen og litt bistand.

    Hva skulle en gjort uten dyktige entusiaster rundt seg?!
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn