HJELP!!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Da tror jeg kanskje jeg har kommet meg et steg videre, og det med et lite uhell. Da jeg målte spenninger på blokken klarte jeg å kortslutte et par pinner på 6sh7 røret. Jeg husker faktisk ikke hvilken da det ikke var planlagt(innbiller meg at jeg holdt den ene på pinne 2 ettersom jeg skulle måle glød, og så kom jeg borti signal inn pinn 4. Og da røk selvfølgelig røret som tidligere. Og gjett hva, det begynte å ryke! Jeg var riktignok utrolig rask til å ta strømmen så verken motstand eller likeretter tok kvelden. Den ble bare litt varm.

Så da er spørsmålet, hva har fått 6sh7 røret til å ryke? Nå har jeg "ryddet" opp litt på rørsokkelen slik at jeg er sikker på at det ikke skal kunne slå over noe strøm der. Er det kanskje best nå da å bare spille mest mulig for å se om det ryker igjen? Jeg tenker litt sånn at det kan ha slått over mot jord før, noe som da kan ha ført til at spenningen på 6sh7 røret har økt såpass at det ryker, og på den måten starter resten av kjedereaksjonen. Nå har jeg i alle fall bekreftet at det første som skjer er at 6sh7 røret ryker før det andre får juling!

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Oppdatering. Jeg spilte i dag/kveld relativt høyt på noen relativt tungdrevne høytalere så trafoene ble vesentlig varmere enn de pleier å bli når jeg spiller. Og etter fire timer har det i alle fall ikke gått opp i røyk! Måtte fortsettelsen være den samme. ::)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn