Der kan jeg si meg enig. Hadde et Logitech anlegg tidligere med en 10" sub. Spilte buldrete og ukontrollert. Anlegget jeg har nå var jeg så heldig å få. Består av NAD 304 og Eltax Concept 600 (som sagt i første post). Disse har 2x10" per høyttaler og spiller mye mer kontrollert og mindre boomy. Dette er jo så klart kanskje så langt unna hifi som det går ann å komme, ihvertfall det jeg leser meg til, men det viser jo at så enkelt kan det ikke være.Fullt så svart/hvitt er det nå ikke. Det finnes gulvstående høyttalere til ethvert rom. Det er ikke sånn at så fort høyttaleren står på gulvet, og evt. har et kabinett som gir gode betingelser for dypbass, så blir det for mye for rommet. For en skremselspropaganda.Gulvhøyttalere i små rom, typisk 15 m2 skaper udefinerbar, buldrete og boomy bass.Bassfeller?
Jeg er helt for gulvstående høyttalere, i alle fall.
Bestemte høyttalere/modeller jeg har kikka på så langt har vært:
B&W 603
B&W 604
Klipsch RF-62
Klipsch RF-82
Dynavoice Challenger M-65 EX v4
Dynavoice Challenger M-85 EX v4
Og et par forskjellige PSB modeller.
Noen har vært innafor budsjettet, noen har vært litt over. Største problemet har som regel vært hvor i landet de har stått.
Det som har gjort at jeg har helt mest mot gulvstående er at jeg ikke har noe å sette høyttalerene på. Altså hadde det da blitt på stativ der Eltax'ene står i dag, og da kunne jeg jo like gjerne gå for nye(brukte) bedre gulvstående?