Høyttalere Hjelp til valg av gulvhøyttalere

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Antall liker
4.380
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Det er en fyr i Holmestrand som selger et komplett anlegg med Lektor 6 for en helt OK pris. Han er sikkert mest interessert i å selge det samlet, men det går jo an å høre hva han tar bare for høyttalerne dersom det skulle være aktuelt.
Ellers er det et sett B&W 604 S3 i Moss til 3900 kroner.
Dette var bare annonser jeg fant på finn i nærområdet ditt. Vet ingenting om de konkrete objektene som selges.

Kanutus

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.11.2014
Antall liker
775
Sted
Nesodden
12" blir vel kanskje å ta i litt på 15kvm? Ser ut som det kanskje ikke blir de RFene allikevel. Hadde egentlig blitt enig om 2500,- men nå skulle han plutselig ha 4000,- Hadde det vært mk2, så hadde det jo vært ok. Ikke billig, ikke dyrt, men ok.
Vet ikke om det blir for stort fordi det er 12", men høytalerne er jo store i seg selv, så plass tar de. De spiller som sagt veldig fint også på lavt volum ...

Kanutus

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.11.2014
Antall liker
775
Sted
Nesodden
Så også at Dynabel hadde et tilbud på et par Elac høytalere her om dagen; men de lå litt over ditt budsjett. Tilbudet var godt, dog, langt under halv pris! :) Tror det landet på rundt 5k, mens de egentlig koster 12k ...
Her egentlig vurdert disse veldig selv ... Elac FS 78 Pr. par - DYNABEL AS

IvarT

Nattmannen
Ble medlem
19.02.2015
Antall liker
5.338
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
3
Så også at Dynabel hadde et tilbud på et par Elac høytalere her om dagen; men de lå litt over ditt budsjett. Tilbudet var godt, dog, langt under halv pris! :) Tror det landet på rundt 5k, mens de egentlig koster 12k ...
Virker som et veldig bra kjøp, og gratis frakt rett hjem (iallfall til nærmeste postkontor). Ville absolutt vurdert disse om det var jeg som skulle kjøpe nye høyttalere i denne prisklassen :)

Sist redigert:

KoperViking

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
415
Sted
Kopervik, Karmøy.
Virker som et veldig bra kjøp, og gratis frakt rett hjem (iallfall til nærmeste postkontor). Ville absolutt vurdert disse om det var jeg som skulle kjøpe nye høyttalere :)

Enig. Ville også vurdert disse sterkt, i denne prisklassen:)
At Dynabel er en seriøs & stabil aktør er også et pluss..synes jeg.

Kanutus

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.11.2014
Antall liker
775
Sted
Nesodden
Virker som et veldig bra kjøp, og gratis frakt rett hjem (iallfall til nærmeste postkontor). Ville absolutt vurdert disse om det var jeg som skulle kjøpe nye høyttalere :)

Kikket enda mer på siden til Dynabel, og det viser seg at de har flere tilbud. De har også et par stativ-høytalere i samme pris og prisreduksjon (demo);
ELAC BS 243.2 Stativh?yttaler - DEMO - DYNABEL AS

6u4rdi4n

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.08.2015
Antall liker
19
Sted
Horten, Vestfold
Skulle vel alltids fått plass til 12". De er jo ikke så små de som står her nå heller.

Elac virka jo litt interessant :) Se om ikke jeg kan få skaffa 1000,- til å putte i budsjettet på et vis. Vet ikke hvordan det er med hifi butikker og black friday? Er jo ikke lenge til det heller, så da kunne det jo dukka opp noen gode kjøp?

KoperViking

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
415
Sted
Kopervik, Karmøy.

Kikket enda mer på siden til Dynabel, og det viser seg at de har flere tilbud. De har også et par stativ-høytalere i samme pris og prisreduksjon (demo);
ELAC BS 243.2 Stativh�yttaler - DEMO - DYNABEL AS

Det siste alternativet har kanskje en mer "hyper" diskant, de første går dypere i frekvens..
Jeg ville tatt turen til Dynabel og lyttet på disse. Du bor jo like i nærheten..:)
Kanskje dette viser seg å være "Black Friday" nok?

Kanutus

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.11.2014
Antall liker
775
Sted
Nesodden
Skulle vel alltids fått plass til 12". De er jo ikke så små de som står her nå heller.

Elac virka jo litt interessant :) Se om ikke jeg kan få skaffa 1000,- til å putte i budsjettet på et vis. Vet ikke hvordan det er med hifi butikker og black friday? Er jo ikke lenge til det heller, så da kunne det jo dukka opp noen gode kjøp?
_Det_ er problemet; det dukker alltid opp noen gode kjøp! :)

6u4rdi4n

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.08.2015
Antall liker
19
Sted
Horten, Vestfold
Problemet akkurat nå er at den tusenlappen ekstra er ikke der :p

Bor jo ikke akkurat "i nærheten" av Dynabel. Samme utfordringen som med alle høyttalerene jeg har sett på finn som står i Oslo. Dynabel har jeg hørt mye om, og så mye som de høyttalerene er satt ned med, så skulle jeg satsa blindt på dem om den ekstra tusenlappen var der.

Sist redigert:

Kanutus

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.11.2014
Antall liker
775
Sted
Nesodden
Problemet akkurat nå er at den tusenlappen ekstra er ikke der :p

Bor jo ikke akkurat "i nærheten" av Dynabel. Samme utfordringen som med alle høyttalerene jeg har sett på finn som står i Oslo. Dynabel har jeg hørt mye om, og så mye som de høyttalerene er satt ned med, så skulle jeg satsa blindt på dem om den ekstra tusenlappen var der.
Det er vel ikke så dumt å vente litt, da, og Black Friday er jo en dag hvor de virkelig gode tilbudene kan dukke opp, ja. Problemet er vel kanskje da at du må impuls-handle litt, da tilbudet jo kun varer den ene dagen ... Er det 27.november som er Black Friday mon tro?

Topp Bunn