Den bortkommende sønnen
Går ut fra at en del av Sentralens medlemmer kjenner historien fra Bibelen og farens glede over å få sin sønn hjem og tilbake. Torsdag fikk jeg en overraskende melding på telefonen at en pakke fra Zhifi i Stockholm ville bli bakt til døra mi på fredag. Den hadde da vært sporløst borte og regnet som fortapt både av Posten og meg. Noe husker kanskje at jeg i et øyeblikks harme skreiv et innlegg her på Sentralen: "Faen ta posten". Det er nå et halvt år og mange telefoner siden den ble pakket og sendt.
Jeg var spent da jeg pakket opp. Var den reparet eller bare returnert etter en turbulent tur rundt om i Sverige. Hyggelig beskjed: Reparert og det på garantien på den forrige reparasjonen, som viste seg å ikke være helt vellykket. Deler av helgen har gått med til å skru den sammen igjen. Den ble sendt som " moduler". Vel, helt uten skader var den ikke. Strømforsyningskortet hadde tydeligvis fått ekstra hardhendt behandling. Ikke pent å se på, men heldigvis uten betydning for funksjon.
NAD 208 har fulgt meg i 15 år og jeg har alltid satt pris på dens kvaliteter. Det er vel ikke for ingen ting at den har fått kultstatus i Sverige. Nå den fått plassen i anlegget med å betjene Beymaene mine, og nå spiller de virkelig opp med autoritet og trøkk. Hørte jeg noen som sa at alle forsterkere spiller stort sett likt?? Er redd for det blir en sein kveld foran anlegget mitt nok en gang.
Forøvrig har jeg endelig fått somlet meg til å sikre sarte drivermembraner med seriekondensatorer. Bildet viser ca. 60uF som sitter foran JBL2446. TAD 2001 er sikra med kretsløp i forsterkeren. de to andre bildene er vel selvforklarende.
Tar meg den frihet og holde "poteten" om et DP-seminar "varm". Har du begynt å peile det inn på mulige tidspunkt, Snickers-is?
Som BB sier, så må det nødvendigvis bli slik at det er oss andre som må innrette oss etter "din kalender". BB har jo tilbudt seg å stille med vaffelpressa, men kunne det ikke vært en ide å gå ut sammen i ei pause og spise, eller alternativt få brakt varm dit hvor vi samles for dagen? Et godt måltid er veldig sosialt.
Eivind S