Streamer Tidal fra en laptop.Billig kinesisk USB SPDIF koaksial til dac.Kan ikke avspille gul max i ekslusive setting.Hvorfor?
18 bit er likegyldigt. Ingen formater (kjøpe eller streaming) bruker det i dag.Dac i denne skal etter manualen og spesifikasjoner håndterer 18 bit!Har sett disse tilsalgs på eBay for NOK.30 000..
eBay-priser er en meget dårlig målestokk. I så fall så har jeg et ekstremt dyrt anlegg.Dac i denne skal etter manualen og spesifikasjoner håndterer 18 bit!Har sett disse tilsalgs på eBay for NOK.30 000..
18 bit er likegyldigt. Ingen formater (kjøpe eller streaming) bruker det i dag.
16, 24 eller 32 bit er det som brukes i dag. De 2 sisste i grupperinge "HiRez" (High Resolution).
Det, som betyder noe er dette:
Vis vedlegget 1170558
[/QU
Klar18 bit er likegyldigt. Ingen formater (kjøpe eller streaming) bruker det i dag.
16, 24 eller 32 bit er det som brukes i dag. De 2 sisste i grupperinge "HiRez" (High Resolution).
Vis vedlegget 1170558
Dac har sampling 32-44,1 kHz! Jeg takker for gode råd, men har jeg misforstått hvis konkluderer at dette problemet løses ved en MQA-dekoder?18 bit er likegyldigt. Ingen formater (kjøpe eller streaming) bruker det i dag.
Vis vedlegget 1170558
MQA er en lossy komprimeringsalgoritme hvor den såkalte siste "unfold" var en liten programkode/filter som kjørte i DAC før selve konvertertering.Dac har sampling 32-44,1 kHz! Jeg takker for gode råd, men har jeg misforstått hvis konkluderer at dette problemet løses ved en MQA-dekoder?
MQA er en historie for seg selv, og hele konseptet er bare å unngå....... stupid rip-off kort og presist.Av Tidal sitt MQA innhold er det svært svært lite ekte MQA. Veldig mye av det som ikke allerede er ryddet bort etter dem avsluttet sammarbeidet med MQA Ltd. er faktisk generert fra CD kvalitet 16/44100 som er kjørt MQA koding på. Altså ingen hi-res komprimering, — kun en resampling med et slakt filter og ny dither på et 16-bit format nå pakket som 24/44100 FLAC.
DACen avspiller blå max uten problemer.I hovedsak ingen lyd ved gul max,men enkelte album slipper igjennom.Har ingen problemer med avspilling ved blå max og hører tydelig kvalitetsheving av lydkvaliteten med exclusive innstilling.Høytalere er oppgraderte Merlin VSM X Black Diamond.Høytalerkabler 3 m. Cardas Golden Reference.Det vil si jeg får med meg detaljene.Dette er en god DAC!Trodde problemet var SPDIFen.Hvis en instilling til 16/44hKz medfører at jeg ikke kan benytte exclusive ved blå max eller en generell kvalitetsforingelse i lydkvaliteten,lever jeg godt med oppsettet.Lyden kan aksepteres ved spilling på gul max uten exclusive moodeTrådstarter sier jo at han benytter en usb til spdif converter. Innstillingene på denne må settes til 16 bit/ 44khz.