Diverse HJELP! Alt låter bra på mitt anlegg!!!

trex

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
916
Antall liker
29
Da tror jeg, du som meg, liker lyden av musikk og musikere bedre enn lyden av selve anlegget, og har god nok hifi til at det ikke kommer i veien for musikkgleden.

Det er bare å gratulere :)
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.279
Antall liker
3.334
Torget vurderinger
49
Da tror jeg, du som meg, liker lyden av musikk og musikere bedre enn lyden av selve anlegget, og har god nok hifi til at det ikke kommer i veien for musikkgleden.

Det er bare å gratulere :)
Akkurat det deler nok Hifisentralen i to, og det vises i mange debatter.
McIntosh er meget godt når det gjelder fremføring av musikk, men skårer ikke like høyt hos enkelte på og "fremheve" de minste detaljene. Man får med livet og sjela i musikken, men kanskje ikke han som fiser på tredje rad i salen, som jo er viktig for enkelte :cool:
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.626
Antall liker
3.748
Lyden av fising er veldig oppskrytt - uansett hvilken rad den kommer fra. :)

Jeg ønsker ikke at dette skal være en tråd om love/hate av McIntosh, men det er interessant å registrere at det merket polariserer såpass som det gjør. Den debatten har eksistert siden merkets opprinnelse, da det litt foraktfullt ble omtalt som "hifi for dentists and lawyers" - altså ikke for "ordentlige hifi-freaks". Interessant også, at McIntosh er verdens eldste (?) produsent av Hifi, snart med 70-års jubileum (2019). De må jo ha gjort noe riktig? :)

Men, som sagt, lag gjerne en egen tråd for den diskusjonen.
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.626
Antall liker
3.748
Det har du helt rett i Roberth. Jeg legger meg fullstendig flat (foran anlegget).
 

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
12.260
Antall liker
8.269
Sted
Oslo
Du kan vel trøste deg med at Mcintosh var først med hifi forsterkere, mens klipsch var ført med hifi høyttalere. ;)
Tannoy er vel enda eldre, men særs o.t. i denne tråden:cool:.


mvh
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.626
Antall liker
3.748
Tannoy ble startet i 1926, tror jeg, selv om produktene da neppe kunne kalles hifi :) Forøvrig er Tannoy veldig relevant i denne tråden. Før jeg kjøpte mine magicoer, var Turnberry veldig høyt på listen over høyttalere, etter en veldig overbevisende demo hos stereofil.

De hadde den ubestemmelige musikkformidlingsgleden som noen komponenter har - som bare suger deg inn i musikken.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Da tror jeg, du som meg, liker lyden av musikk og musikere bedre enn lyden av selve anlegget, og har god nok hifi til at det ikke kommer i veien for musikkgleden.

Det er bare å gratulere :)
Dette er hele poenget med å drive med hifi i det hele tatt, spør du meg.
Jeg har allerede gratulert deg en gang, Kim. Men man kommer ikke dit du er kommet med henda på ryggen og bind for både øyne og ører, så jeg synes du fortjener en gratulasjon til!
 

Odd J

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.07.2007
Innlegg
3.823
Antall liker
2.810
Torget vurderinger
1
Vet ikke om jeg helt skjønner forskjellen her. Vi hører vel alle musikk gjennom anlegget vårt. Både og, ikke enten eller. Om man er musikkelsker eller utstyrsfrik så våger jeg påstanden om at de fleste på HFS er begge deler. Svært få som er her kun for musikken og diskusjonene rundt den. Det aller meste av forumet dreier seg om utstyr. Så er det bare å si gratulerer til alle som er i mål! Kos dere med musikken! De fleste har dog måttet bytte utstyret opptil flere ganger og lagt ut en god del kronasje på veien dit. Men at mange av oss er svak for tjukke frontplater og lekre kabler -ja. Hvis ikke hadde ikke bransjen brukt så mye ressurser på innpakningen.
 

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Innlegg
13.727
Antall liker
9.362
Sted
Trondheim
Til trådstarter:

Alt lyder bra på mitt anlegg også. Og jeg trenger ikke hjelp - jeg er bare fornøyd. Da kan jeg bruke det til det det skal brukes til - å spille musikk.
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.626
Antall liker
3.748
Til trådstarter:

Alt lyder bra på mitt anlegg også. Og jeg trenger ikke hjelp - jeg er bare fornøyd. Da kan jeg bruke det til det det skal brukes til - å spille musikk.
Gratulerer! Som sagt - jeg trenger ikke hjelp jeg heller - bortsett fra når jeg skal flytte 550 kg isenkram for rengjøring (men det skjer ikke så ofte :)
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.626
Antall liker
3.748
Vet ikke om jeg helt skjønner forskjellen her. Vi hører vel alle musikk gjennom anlegget vårt. Både og, ikke enten eller. Om man er musikkelsker eller utstyrsfrik så våger jeg påstanden om at de fleste på HFS er begge deler. Svært få som er her kun for musikken og diskusjonene rundt den. Det aller meste av forumet dreier seg om utstyr. Så er det bare å si gratulerer til alle som er i mål! Kos dere med musikken! De fleste har dog måttet bytte utstyret opptil flere ganger og lagt ut en god del kronasje på veien dit. Men at mange av oss er svak for tjukke frontplater og lekre kabler -ja. Hvis ikke hadde ikke bransjen brukt så mye ressurser på innpakningen.
Tjukke frontplater (gjerne med vu-metre og blått lys :) er fint. Men, poenget mitt var, at anlegget nå klarer å formidle musikkglede, selv om kvaliteten på opptakene ikke er 100%

IKKE fordi elektronikk eller høyttalere "kamuflerer", "tilslører" eller "forskjønner" noe som helst. Tvert i mot - lydbildet er fullstendig gjennomsiktig. Men, anlegget lar deg høre "forbi" feil og mangler.

Det er en sjelden egenskap. Har holdt på med HiFi i 40 år og ikke hørt mange anlegg som klarer dette. Som sagt lenger oppe, så har ikke dette så mye med prisen på anlegget å gjøre, men mer med matching av komponenter. Jeg tror nemlig den egenskapen som jeg synes er så deilig, er en slags synergieffekt (min høyst uvitenskapelige teori).
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.537
Antall liker
102.888
Torget vurderinger
23
Tror egentlig ikke noe på deg jeg - dette er nok et utslag av selvbedragets edle kunst kombinert med tiltagende hårvekst i øregangene :D
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Slemme sluket... :). Hår i øreganger , samt en ubevisst mild resignasjon over at "this is as good it gets " ? Tja, tror heller ikke det. for ekte glede er uansett noe en ikke kan lure med noen bokser...Ihvertfall ikke over lengre tid...Sikkert derfor en i perioder har hatt en viss byttetendens... " Sa han og løp i andre retningen"... :cool:
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.537
Antall liker
102.888
Torget vurderinger
23
Ikke slem, bare realistisk. Stort mer objektiv enn Sluket er det vanskelig å bli!
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.626
Antall liker
3.748
Tror egentlig ikke noe på deg jeg - dette er nok et utslag av selvbedragets edle kunst kombinert med tiltagende hårvekst i øregangene :D
Øppøppøpp! Nytter ikke å komme her å være høy og mørk, Slukings! (Det blir jo også litt vanskelig for deg :)

Du skrøt selv av lyden da du var her - jeg har det til og med skriftlig! Og det var til og med før du fikk brennevin. (Og da var på ingen måte alt på plass - høyttalerplassering, fabrikkmodding av dac og annet snacks har kommet til siden jul).

Du får ta deg en tur igjen - si fra, så skal jeg be fruen om å fyre opp smørkremen og mandelbunnene :)

Det står forresten no- greier her til deg. Send PM hvis du fremdeles er interessert i å prøve
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
"En hvis byttetendens" HCS? ? Det er århundrets understatement!
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
"En hvis byttetendens" HCS? ? Det er århundrets understatement!
Å , du synes det ? Ikke alle som får ting på døra for testing ... :). Tipper du hadde sittet med Quad eller lignende pga mellomtonegenskapene , slik du hadde i gamle dager, om du ikke hadde fått sett alternativene og hørt de.. :)
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.537
Antall liker
102.888
Torget vurderinger
23
Tror egentlig ikke noe på deg jeg - dette er nok et utslag av selvbedragets edle kunst kombinert med tiltagende hårvekst i øregangene :D
Øppøppøpp! Nytter ikke å komme her å være høy og mørk, Slukings! (Det blir jo også litt vanskelig for deg :)

Du skrøt selv av lyden da du var her - jeg har det til og med skriftlig! Og det var til og med før du fikk brennevin. (Og da var på ingen måte alt på plass - høyttalerplassering, fabrikkmodding av dac og annet snacks har kommet til siden jul).

Du får ta deg en tur igjen - si fra, så skal jeg be fruen om å fyre opp smørkremen og mandelbunnene :)

Det står forresten no- greier her til deg. Send PM hvis du fremdeles er interessert i å prøve
Den beste lyden hos deg er lyden av Tupperwareboksen som åpnes og blottlegger fruens... eh... utmerkede små atributter, nemlig smørkremmandelbunnslukapprobertkakene! Uforglemmelige, nå gikk jeg nettopp opp 200g. bare ved tanken :mad:

Vil du ha en subjektiv uttalelse så må det brennevin på bordet. Du kan godt få en objektiv også, da trengs det selvsagt mer brennevin!

Men jeg skal ikke nekte for at anlegget spilte fælt så fint til å være alderstegne compacts på plain elektronikk :rolleyes: Likte den Bricasti saken også.
 

Strømling

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2014
Innlegg
1.229
Antall liker
772
Sted
Nedre Romerike
Torget vurderinger
1
Du kan vel trøste deg med at Mcintosh var først med hifi forsterkere, mens klipsch var ført med hifi høyttalere. ;)
Tannoy er vel enda eldre, men særs o.t. i denne tråden:cool:.


mvh
Fortsetter denne o.t men Luxman er 90 år i år. Felles for Tannoy, Mcintosh og Luxman er at de er gamle og fantastiske musikkformidlere alle sammen.
 
  • Liker
Reaksjoner: oct

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Dette er vel ikke off topic:



Slett ikke mitt anlegg, men klart vellydende - og tar sjansen på å videreformidle da bildet alt er lagt ut på en annen tråd. Lurer på hvem som er den heldige eier....:cool:
 

Creed

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.09.2009
Innlegg
281
Antall liker
151
Tipper dette kremoppsettet låter fint! Håper eieren ser dette og ønsker å fortelle litt om lyden.

Creed
 
Topp Bunn