Highend Sørlandet med bilder

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • oyvharal

    Medlem
    Ble medlem
    22.04.2005
    Innlegg
    46
    Antall liker
    19
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    3
    En flott reportasje, med noen fantastisk nydelige utseendemessige høyttalere i fokus.
    Ser at han har fått både teppe på gulvet og akustikkplater på veggene, siden jeg og Ohyeah var der sist. Da var også høyttalerene helt nye og ikke innspilt. Kunne vært veldig spennende og hørt dette anlegget på nytt igjen.

    Kva slags rør er i bruk i Unico`en?

    Mvh
    Øyvind
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    oyvharal skrev:
    En flott reportasje, med noen fantastisk nydelige utseendemessige høyttalere i fokus.
    Ser at han har fått både teppe på gulvet og akustikkplater på veggene, siden jeg og Ohyeah var der sist. Da var også høyttalerene helt nye og ikke innspilt. Kunne vært veldig spennende og hørt dette anlegget på nytt igjen.

    Kva slags rør er i bruk i Unico`en?

    Mvh
    Øyvind
    Etter Trond sin uttalelse hadde det forandret seg stort til det bedre siden han var der sist.
    Vet ikke hva slags rør som sto i. OP er inne her og leser, får se om han svarer.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Tror det er noe av det mest ekstreme design jeg har sett av en hifikomponent i virkeligheten.
    Helt fantastisk finish. Det veier også sine 60 kg, og er ikke for smågutter.......






    Galskapen fortsetter altså ;D
     

    Vedlegg

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Å du salige, dette var første klasse. Gratulerer så mye til Arild. Hvor mye yter denne Wavac forsterkeren.

    Mvh Elektron
     

    armaniak

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.11.2005
    Innlegg
    73
    Antall liker
    0
    Oioioi! Dette var utrolig flott! Gøy å se at han har fått de tilbake! En nydelig forsterker! Dette hadde vært morro å få lyttet til en gang... Kult når noen drar det helt ut!!
     

    armaniak

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.11.2005
    Innlegg
    73
    Antall liker
    0
    Meg en en hifibekjent skal for øvrig teste litt utstyr i morgen formiddag (fredag 3. desember) i Lyngdal..
    Begynner i 12 tiden.. Bare å sende PM om det er av interesse å stikke innom...

    Mvh
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    armaniak skrev:
    Meg en en hifibekjent skal for øvrig teste litt utstyr i morgen formiddag (fredag 3. desember) i Lyngdal..
    Begynner i 12 tiden.. Bare å sende PM om det er av interesse å stikke innom...

    Mvh
    Takk for det. Får se hva man får til.
    Er blitt mye hifi i det siste. I går kveld ble jeg på meget kort varsel med for å høre et anlegg med mine gamle Living Voice høyttalere, og Audionote 300B forsterker. Hyggelig gjensyn, og fin kveld.
    Ble dessverre ingen bilder.
    Fint at man kan kose seg inne med et bra anlegg, og vakker musikk, i denne kulda.
     

    armaniak

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.11.2005
    Innlegg
    73
    Antall liker
    0
    I går hadde vi en trivelig dag med hifi her hos meg... Mye bra musikk + litt testing av diverse utstyr...
    klarer noen å gjette hva som skjuler seg på insiden av denne besøkende bilen? :p
     

    Vedlegg

    armaniak

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.11.2005
    Innlegg
    73
    Antall liker
    0
    Hehe! Nei.. Han ankom i sin egen mørke kebabtralle.. Forøvrig et hyggelig og overraskende besøk.. Han stod plutselig i stua i 2 etg... Ikke så lett å høre når noen ringer/banker på døra når en koser seg med musikk...

    Du får et hint til...
     

    Vedlegg

    armaniak

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.11.2005
    Innlegg
    73
    Antall liker
    0
    tkr skrev:
    Steike, de var digre!
    mvh

    Skal ærlig innrømme at det faktisk var en smule problematisk å manøvrere blokkene ut av baksetet på gti'en... :p selv om jeg regner meg selv som relativt voksen.... Sier takk til Hagto som tilbudte seg å gi meg en opplæring i å stille inn å sette opp platespilleren... Det får bli en dag på nyåret... :)
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Hyggelig å besøke dere armainiak. Synes dere virket å ha det skikkelig trivelig i stua di. God lyd hørtes det også ut til å være. Husker når Tannoyene dine kom. Synes det var noen spesiellt vakre og spennende høyttalere. De virket å trives bra sammen med aw-400 blokkene. Synd jeg hadde det litt travelt denne dagen, men det kan vi nok ta igjen en annen dag. Platespilleren skal det bli en ordning på :)
     

    armaniak

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.11.2005
    Innlegg
    73
    Antall liker
    0
    Hagto skrev:
    Hyggelig å besøke dere armainiak. Synes dere virket å ha det skikkelig trivelig i stua di. God lyd hørtes det også ut til å være. Husker når Tannoyene dine kom. Synes det var noen spesiellt vakre og spennende høyttalere. De virket å trives bra sammen med aw-400 blokkene. Synd jeg hadde det litt travelt denne dagen, men det kan vi nok ta igjen en annen dag. Platespilleren skal det bli en ordning på :)
    Ja de trivdes ganske godt sammen med de... Men må ærlig si at jeg liker lyden minst like godt når de er koblet på på effekttrinnet mitt... Som jeg sa til deg, så må det være noe ganske spesielt om jeg skal bytte uf forsterkerne jeg har nå... Selv om de er av en eldre og for såvidt billigere årgang... En dag det passer seg får du komme innom å høre på det sånn det står koblet nå.. Driver å prøver å ta noen bilder i kveld... Er ikke noe fotograf... Men lurer på om ikke fotoferdighetene blir bedre med litt mere voksenbrus innabords....

    SKÅL
     

    Vedlegg

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.919
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    HeyHey!
    jeg vil innom både Arild og armaniak når jeg skal til Lyngdal kjenner jeg :)
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Vermin skrev:
    HeyHey!
    jeg vil innom både Arild og armaniak når jeg skal til Lyngdal kjenner jeg :)
    Det går nok bra, eller hva sier du armaniak?
    (Arild sier det er bare å komme når som helst)
     

    armaniak

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.11.2005
    Innlegg
    73
    Antall liker
    0
    Hagto skrev:
    Vermin skrev:
    HeyHey!
    jeg vil innom både Arild og armaniak når jeg skal til Lyngdal kjenner jeg :)
    Det går nok bra, eller hva sier du armaniak?
    (Arild sier det er bare å komme når som helst)
    Det må nok gå bra... Men blir borte en stund nå... Så må bli på nyåret en gang... :)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.432
    Antall liker
    13.035
    tkr skrev:
    Steike, de var digre!
    mvh
    Neiiida tkr, Nemo monoblokkene er de digre til EC.
    AW400 blir bare smågutter i forhold.
    Det er digert det selv om de kun veier 40 kg/stk 8)
    Vi bar inn et sett i mars i et hus på Østlandet.
    Da blir det en annen historie med DP 5.52HP som veier 90 kg ;)
    En slik av sistnevnte har jeg vært med og båret opp 4 etg.

    Hagto - vidunderlig tråd du har :D
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Hifiinterressen blomstrer her hos meg for tiden. PC-spilling er mye av grunnen til dette. Hadde for kort tid siden ikke trodd at lyden kunne bli så bra fra PC. Samtidig er tilgjengeligheten til musikk blitt adskillig lettere på denne måten. Merker at jeg spiller mye mer nå.

    Anlegget mitt begynner nå å ta endelig form. Har aldri vært mer sikker. Er skikkelig lei av dyre pling plong anlegg som kun imponerer på lyder, men som ikke kommuniserer musikken ordentlig.

    Kjempeartig å sette sammen anlegg uten at det koster skjorta. Vet ikke om noe annet anlegg uansett pris som frister meg nå.

    En av de store overraskelser siste tid er hvor mye en god USB kabel kan gjøre i et godt sammensatt, og avslørende anlegg.







    Interresant diskusjon rundt PC avspilling her:

    http://www.positive-feedback.com/Issue41/ca_intro.htm
     

    Vedlegg

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Hei Hagto! :)

    Utrolig gøy du syntes det begynner å gi deg masse glede igjen!
    Harbeth høyttalere med Cardas kabling er nok fantastisk merts for musikk elskere ;D Venter på et sett med
    Harbeth Compact 7 som skal testes. Gleder meg veldig til det!
    Er også lei av pling plong system som ikke engasjerer!

    Mvh
    Andreas
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    cardas skrev:
    Hei Hagto! :)

    Utrolig gøy du syntes det begynner å gi deg masse glede igjen!
    Harbeth høyttalere med Cardas kabling er nok fantastisk merts for musikk elskere ;D Venter på et sett med
    Harbeth Compact 7 som skal testes. Gleder meg veldig til det!
    Er også lei av pling plong system som ikke engasjerer!

    Mvh
    Andreas

    Heisann
    Dete blir spennende. Får håpe at de vil falle i smak hos deg. Vil du ha større lyd, og mer trøkk i bunnen, kan du oppgradere til SHL5 etterhvert. Maxwell tar innbytte.

    Selv har jeg også fått meg en ny boks denne uken. Puccinien har fått seg en liten kamerat. Underst på bildet:
     

    Vedlegg

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.292
    Torget vurderinger
    4
    Er det en klokke, fra DSC?

    Edit. Søkte på nettet og kan si ja på det spørsmålet...

    Blir lyden bedre?
     
    M

    musicus

    Gjest
    Hagto skrev:
    Anlegget mitt begynner nå å ta endelig form. Har aldri vært mer sikker. Er skikkelig lei av dyre pling plong anlegg som kun imponerer på lyder, men som ikke kommuniserer musikken ordentlig.

    Kjempeartig å sette sammen anlegg uten at det koster skjorta. Vet ikke om noe annet anlegg uansett pris som frister meg nå.
    En glimrende oppsummering Hagto, som om jeg skulle sagt det selv ;) ;D .....

    mvh
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Godt og se du er tilbake Hagto, Håper du fyller opp med bilder og info om eget oppsett snart.
    Er det ikke det som definerer en ekte entusiast og en med for mye penger da? En vil ha go´fot og en vil ha status?
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    kjoenik skrev:
    Er det en klokke, fra DSC?

    Edit. Søkte på nettet og kan si ja på det spørsmålet...

    Blir lyden bedre?

    Det sies at lyden skal bli bedre. Jeg har fått den flunk ny fra Høium for to dager siden så jeg har ikke fått helt tid til å høre etter om den forbedret cd-spilleren min enda. Har først og fremst brukt den som USB konverter for å spille Flac fileene fra pc'en min. Der var det hørbart.

    Mer å lese om U-clock her:
    http://www.hoium.no/dcs/uclock.shtml
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    pahf skrev:
    Godt og se du er tilbake Hagto, Håper du fyller opp med bilder og info om eget oppsett snart.
    Er det ikke det som definerer en ekte entusiast og en med for mye penger da? En vil ha go´fot og en vil ha status?
    Takk for det.
    Har tenkt å legge ut bilder en av de nærmeste dagene. Penger har jeg ikke for mye av, og kan gjerne innrømme at jeg har slitt for å få råd til de siste investeringene mine. Men entusiast det er jeg nok absolutt :)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Hvordan virker klokken inn på lyden, mindre støy- fravær av jitter kanskje da ? Merker ingenting når det avspilles vanlige cd plater altså ?

    Spennende saker og ser jo i tillegg meget bra ut da..!
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    johnnygrandis skrev:
    Hvordan virker klokken inn på lyden, mindre støy- fravær av jitter kanskje da ? Merker ingenting når det avspilles vanlige cd plater altså ?

    Spennende saker og ser jo i tillegg meget bra ut da..!

    Som jeg sa så har jeg ikke sammenliknet enda. Har ikke spillt en cd plate på mange uker pga jeg bare har brukt PC. I tillegg så har jeg denne siste tiden fått meg ny forsterker, så lyden er ny siden sist cd plater ble spillt. Skal jeg finne ut hva forskjell klokka gjør på lyden ved cd-avspilling nå så må jeg rigge til test med og uten klokke. Det blir det nok ikke noe av i første omgang.
    Men fra tester lest så skal det bli mindre jitter, og bedre lyd, ved cd-avspilling.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Hagto skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Hvordan virker klokken inn på lyden, mindre støy- fravær av jitter kanskje da ? Merker ingenting når det avspilles vanlige cd plater altså ?

    Spennende saker og ser jo i tillegg meget bra ut da..!

    Som jeg sa så har jeg ikke sammenliknet enda. Har ikke spillt en cd plate på mange uker pga jeg bare har brukt PC. I tillegg så har jeg denne siste tiden fått meg ny forsterker, så lyden er ny siden sist cd plater ble spillt. Skal jeg finne ut hva forskjell klokka gjør på lyden ved cd-avspilling nå så må jeg rigge til test med og uten klokke. Det blir det nok ikke noe av i første omgang.
    Men fra tester lest så skal det bli mindre jitter, og bedre lyd, ved cd-avspilling.

    Da har jeg testet litt likevel:
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,17718.msg1021304.html#new
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    GOD JUL



    Ønsker alle lesere av tråden en riktig God Jul.
    Har nå endt opp med et anlegg som jeg er helt fantastisk godt fornøyd med. Nye Harbethhøyttalere og ny integrert forsterker. Kan ikke huske sist jeg har kost meg slik med anlegget og musikken som nå.

    Vil presentere anlegget med bilder i romjula. I tillegg vil jeg komme med noen erfaringer gjort siste år, med noen sterke utradisjonelle meninger. Har også satt sammen knakende god lyd med PC, uten at det koster skjorta, siste tiden. Vil fortelle om det.

    Arild har fått nytt lytterom som vi nok må få med noen bilder fra.

    Jeg har også fått låne den nye Doxa 62 til test i jula. Blir vel noen lytteinntrykk fra dette.

    Pluss litt til..........


    Mvh T.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.659
    Antall liker
    103.340
    Torget vurderinger
    23
    Riktig så god jul til deg Hagto - og vi gleder oss til mer input i romjula, som for mitt vedkommende i år er dedikert helt til meg selv og musikk/lyd, med laugtreff, samlinger og shootouts med mye lytting. Jesus får spille annenfiolin i år..

    Håper Nissen oppfyller alle dine ønsker!
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.967
    Antall liker
    13.347
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Jesus er ikke engang blant tilskuerne hjemme hos oss!
    mvh
    Leif
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn