Highend Sørlandet med bilder

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Takk skal dere ha!
    Fryktelig varmt i dag. Alle dører på vidt gap for å få litt luftgjennomgang. Da kan jeg ikke spille så høyt pga naboene derfor rigget jeg opp små Harbeth for nærfeltslytting.
    Liker å dille litt. Må finne på noe i slike lange ferier som noen av oss har ;)

Vedlegg

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hehe jeg savner læreryrket. :-[
    særlig om sommeren. ;D

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Gago skrev:
    hehe jeg savner læreryrket. :-[
    særlig om sommeren. ;D
    Synes også det er ok om sommeren, i jula, i påsken, høstferien, og vinterferien ;D

Horny

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Antall liker
    1.604
    Torget vurderinger
    5
    Skulle likt å hørt en original gaincard. Har hatt et par gainclone-varianter som spilte meget bra - særlig når man tenker på hvor lite innmat det er i disse småtassene.

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Horny skrev:
    Skulle likt å hørt en original gaincard. Har hatt et par gainclone-varianter som spilte meget bra - særlig når man tenker på hvor lite innmat det er i disse småtassene.
    Synes selv at den er meget bra. Men man må liksom treffe med riktige høyttalere, og de bør være lettdrevne. Fikk den ikke helt til på Avantgarde i Tyskland synes jeg. Men det krever litt arbeid for å få ut det beste av den.

Gaincarden ble berømt over natten da Steven R Rocklin i http://www.enjoythemusic.com/ testet den og mente at den på flere områder var like god som Audionote Ongako. Rocklin hadde også eiet en Ongako selv og vært USA distributør for Audionote så det gjorde vel ikke testen mindre oppsiktsvekkende.

Testen her: http://www.enjoythemusic.com/Magazine/equipment/999/47review.htm

Flere har siden dengang kopiert den, selv om ikke alle delene i den kan analyseres. Bl.a ikke kondensatorene, men det har vært gjetninger. Junji selv, som er konstruktør av Gancarden, sier den ikke er vanskelig å lage brukbare kopier av, men strømforsyningen klarer de ikke å kopiere.

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Mye mas med den derre hifien. Det finnes mye å velge mellom der ute. Jeg reiser rundt mye, og får mange impulser. Har byttet mye utstyr opp gjennom årene, men endelig så ser det ut til å roe seg. Vet at noen ikke forstår denne byttingen av utstyr, og at det kun er musikken som teller. Må innrømme at jeg synes det er meget spennende å forsøke forskjellig utstyr, men må innrømme at jeg er gått litt trett i det siste.
    Bra da at man finner utstyr som tifredstiller på stort sett alle parametere.

Cd-spiller blir Dcs Puccini. Finner ikke bedre spiller. I tillegg har den digitale innganger slik at jeg kan kople til en Transporter el.l hvis jeg skulle få lyst, og jeg må innrømme at det frister.

Høyttalere har jeg også funnet. Ikke i tvil i det hele tatt. Skullle ønsket at det ble Harbeth, men det ble det ikke.

Forsterker er, og sannsynligvis blir 47-Lab Gaincard. Har også en El.Comp AW-120 siste modell som jeg liker, men den blir nok solgt.

I dag kom nye høyttalere:

Vedlegg

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.896
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hagto skrev:
    Cd-spiller blir Dcs Puccini. Finner ikke bedre spiller. I tillegg har den digitale innganger slik at jeg kan kople til en Transporter el.l hvis jeg skulle få lyst, og jeg må innrømme at det frister.
    En Head-up: Transporter er sløs om man kun skal bruke digitalutgangene. Squeezebox Touch lanseres i løpet av sommeren, og den vil i likhet med Transporter ha 24/96 throughput. Og så får den fargedisplay der den kan vise plateomslag og store gilde bokstavar. Prisantydning 2600,-.

Edit: Gratulerer! Hvordan låter de i esken?

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Valentino skrev:
    Hagto skrev:
    En Head-up: Transporter er sløs om man kun skal bruke digitalutgangene. Squeezebox Touch lanseres i løpet av sommeren, og den vil i likhet med Transporter ha 24/96 throughput. Og så får den fargedisplay der den kan vise plateomslag og store gilde bokstavar. Prisantydning 2600,-.
    Takk for opplysning. Hørte Squeezebox hos Vermin for et par dager siden, og må innrømme at jeg ble ganske interrressert. Har ikke vurdet dette tidligere, men steike så greit det virket.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ibx-r2, da?

mistenker at en pragmatisk livsnyter som deg vil droppe de utvendige filterboksene på et eller annet tidspunkt... ;D

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Gago skrev:
    Har vært kjempefornøyd med Obx-R2. Synes de har vært gode nok.
    Det eneste som har irritert meg litt er de delefilterboksene. Byttet derfor inn mine obx i ibx. Litt kjipere finish, men maple passer fint inn i stua mi. Kanskje litt merkelig å betale masse tusenlapper imellom for kjipere finish og billigere utgave, men føler selv at dette ble riktig. Jeg er selv meget godt fornøyd, og har skikkelig god følelse selv.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Hagto skrev:
    Gago skrev:
    Det eneste som har irritert meg litt er de delefilterboksene. Byttet derfor inn mine obx i ibx. Litt kjipere finish, men maple passer fint inn i stua mi. Kanskje litt merkelig å betale masse tusenlapper imellom for kjipere finish og billigere utgave, men føler selv at dette ble riktig. Jeg er selv meget godt fornøyd, og har skikkelig god følelse selv.

grattis med nye høyttalere, hagto.
    er enig i at maple er kjipere, men passer det inn hos deg så er jo alt såre vel.
    ibx er også en smartere løsning enn obx, imho.
    mange lv-eiere klager på de obx-boksene etter en stund, og jeg skjønner dem igrunnen godt.
    masse kabler og styr, og et mareritt å plassere i en sivilisert stue. ;)

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Gago skrev:
    Hagto skrev:
    Gago skrev:

grattis med nye høyttalere, hagto.
    er enig i at maple er kjipere, men passer det inn hos deg så er jo alt såre vel.
    ibx er også en smartere løsning enn obx, imho.
    mange lv-eiere klager på de obx-boksene etter en stund, og jeg skjønner dem igrunnen godt.
    masse kabler og styr, og et mareritt å plassere i en sivilisert stue. ;)

Jeg er også en av de som ennå mener å høre klare forskjeller på høyttalerkabler ( ikke marginale forskjeller). Da blir det dyrt med eksterne delefilter med biwiring.

Her er et lite inntrykk av hvordan det ser ut nå. Bruker for øyeblikket min behagelige og gode DVD-A1XV fra Denon som kilde under innspilling:

Vedlegg

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.923
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Utrolig lekkert Hagto!
    Syntes disse gled godt inn i stua di!
    Ellers så er det klart en fordel med mindre bokser, og færre kabler. Både mtp plassering, og med "rot".
    Her hos meg, så betyr ikke boksene så mye, men tror fruen hadde protestert om jeg kom dragende med alle boksene opp på stua.
    Synes hele stua di er griselekker ;), og så er jeg vannvittig nysgjerrig på denne Gaincard greia, som tydeligvis danker ut mye annet som du har hatt innom på besøk.

"Just when I feel a good understanding of audio,
    something like Gaincard comes along and destroys it."
    Steven R. Rochlin
    enjoythemusic.com

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    FallenA skrev:
    Utrolig lekkert Hagto!
    Syntes disse gled godt inn i stua di!
    Ellers så er det klart en fordel med mindre bokser, og færre kabler. Både mtp plassering, og med "rot".
    Her hos meg, så betyr ikke boksene så mye, men tror fruen hadde protestert om jeg kom dragende med alle boksene opp på stua.
    Synes det ser utrolig bra ut, og så er jeg vannvittig nysgjerrig på denne Gaincard greia, som tydeligvis danker ut mye annet som du har hatt innom på besøk.
    Well. Gaincard har en slags magi, ikke tvil om det. Trond Seland og kamerat hørte på anlegget i kveld, og kommenterte nettopp denne magien(OBR-R2). Selv har jeg nok kommet nærmere musikerne med gode 300 B konstruksjoner. Men Gaincard kan stå på hele tiden, og blir ikke varm. Har fremdeles ferie, hint, hint.

R

RoDa

Gjest
    Grattis med nytt Hagto!!
    Har veldig sans for enkle oppsett, det behøver ikke være så mange bokser i stua. :)

Herlig at denne herlige tråden ruller videre!

8) R

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Politikk:

Har vært meget fasinert av RoDa, Mbare, og sist nå OMF sine ærlige besøksartikler. Selv har jeg i denne tråden valgt å holde en positiv tone, uten for store analyserende meninger.

Det betyr at jeg ikke synes det har vært like god lyd i alle anleggg, men har fokusert på å vise forskjellige anlegg og ståsted. Det som viser seg er at om jeg selv ikke synes at alle anlegg lyder like bra, så er oftest eieren godt fornøyd.

Frister selvsagt med litt grundigere tilbakemeldinger på lyd, men velger nok å legge det tilside da jeg synes det viktigste er at eier er tilfreds. Innrømmer dog at jeg fremdeles er
    fasinert av disse ærlige tilbakemeldingene til førnevnte gutter.

Det som jeg ofte opplever er at lytterom, erfaring, og akustikk ikke helt holder mål i forhold til dyrt og transparent utstyr.

Det jeg også ofte opplever er at store/mange basselementer, og rimeligere kabler, gjør det enklere å få til et anlegg man kan leve med uansett musikksmak.

Ja, ja, det var det.

Diy Duke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Antall liker
    2
    Jep bas er bra til at camouflere andre og væsentlige problemer ! 8)

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    RoDa skrev:
    Grattis med nytt Hagto!!
    Har veldig sans for enkle oppsett, det behøver ikke være så mange bokser i stua. :)

Herlig at denne herlige tråden ruller videre!

8) R
    Takk for det, liker slike tilbakemeldinger ;D

R

RoDa

Gjest
    Hagto skrev:
    Politikk:
    Har vært meget fasinert av RoDa, Mbare, og sist nå OMF sine ærlige besøksartikler. Selv har jeg i denne tråden valgt å holde en positiv tone, uten for store analyserende meninger.
    Takk for det!
    Jeg må innrømme at denne ærlighetsbælgen ikke alltid er at det gode.
    Det er til de grader mye mer moro å rapportere fra gode anlegg, enn de som jeg ikke opplever vellykkede.
    Nå skal det sies at det vel er kun Gaia som vi har slaktet, men da med store bølger som følge.
    Ikke er det givende å skrive negativt heller.

Tråden din har vært mest "titte-tråd", men det har fungert meget godt det også.
    Man kan jo diskutere hvor nyttige sånne subjektive synsinger angående lyden egentlig er....

Håper tråden ruller videre på god gammel måte jeg Hagto, never change a winning sørlending!! ;D

Mvh
    Rolf, som i år har seks uker sommerferie. Nesten som en lærer gitt 8)

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.924
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Grattis med nye høytalere Hagto, synes absolutt de gled lett inn i stua med den finishen. Bærre lekkert :)

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Takk skal dere ha!
    Her spilles de nye høyttalerne inn, og det høres ut til å bli bra.
    Meget godt fornøyd, og det er framdeles lang sommerfeie igjen :)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    nydelig, hagto.
    fått noe mer inntrykk av ibx?
    spiller de ungefär som obx, eller er det litt mindre nivå i bassen?

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Gago skrev:
    nydelig, hagto.
    fått noe mer inntrykk av ibx?
    spiller de ungefär som obx, eller er det litt mindre nivå i bassen?
    Er bare helt enkelt kjempefornøyd! Takk!
    Merker liten lydmessig forskjell. Kanskje IBX er en liten antydning friskere i lyden, litt usikker. Ikke mindre bass som jeg kan høre.
    Deilig å finne roen når det gjelder høyttalere (og cd-spiller).

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    høres bra ut.
    go'rommet ditt oser av trivsel nå, må få tatt meg en tur en eller annen gang.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.896
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Herlig. Hvem trenger vel utsikt med et slikt bilde å hvile øynene på.

M

marsboer

Gjest
    Med en sofa midt mellom høyttalerne er jo mulighetene der for å skaffe seg "tuningkompiser" også. Det vil si kompiser hvis eneste formål er å stille med sin kropp i sofaen.

Selvfølgelig gjelder det jo å finne den rette kombinasjon av størrelse, fett og muskelmasse for å få den rette klangen. Kanskje trenger man en skikkelig plugg som kan fungere som bassfelle?

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    marsboer skrev:
    Med en sofa midt mellom høyttalerne er jo mulighetene der for å skaffe seg "tuningkompiser" også. Det vil si kompiser hvis eneste formål er å stille med sin kropp i sofaen.

Selvfølgelig gjelder det jo å finne den rette kombinasjon av størrelse, fett og muskelmasse for å få den rette klangen. Kanskje trenger man en skikkelig plugg som kan fungere som bassfelle?

spørs om jeg med mine 170cm og 59kg kan funke som basstrap... :-\

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.896
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Går nok bra med litt risvin skal du se.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Gago skrev:
    marsboer skrev:

spørs om jeg med mine 170cm og 59kg kan funke som basstrap... :-\
    Momse frityrstekte tarantellas.... tjukkasgagobert til høsten 170cm og 97kg

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    marsboer skrev:

Store muligheter ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn