Highend Sørlandet med bilder

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    EiK skrev:
    Hei, Hagto

    Så det er du som venter på The Light in the Dark.

    Hadde denne i flere måneder på lån mens min Karan var til reparasjon. Desverre så fikk jeg meldingen om at den skulle til sørlandet etter at jeg hadde sendt den til Bergen (mange dager med godlyd ble tapt der....), men den som venter på noe godt...

    Jeg ser at du nå har en Burmester effektforsterker. Impedansemessig er ikke det noe god match med dCS. Prøvde aldri Einstein direkte i dCS, men sammen med BAT fungerte det veldig bra. En nydelig mellomtone samtidig som forsterkeren også var strømsterk nok til å drive mine 4ohms høyttaler. Prøvde en sammen med DP A1s i bassen, og det var som å kombinere det beste fra rør og transistor. Dine nye Living Voice er vel såpass lettdrevne at Einstein klarer hele jobben selv.
    Gratulere med ny forsterker (og høyttaler).

    Mvh

    Eivind
    Hei Eivind og takk for sist!
    Dessverre så er det nok ikke meg som skal ha The Light in the Dark. Vet at det var meningen at en kamerat av meg her nede skulle ha den, men har forstått at den handelen nå er avlyst.
    Hadde vært spennende å hørt den.
    Personlig, hvis det blir rør på meg, så blir det nok ingen hybrid, men ekte rør på utgangen.
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Hagto skrev:
    Gago skrev:
    da har han vel slept i hus the final cut i samme slengen...?
    Ikke noe final cut å se i dag, men har på følelsen at et eller annet kan komme til å skje i de nærmeste dager. Stay tuned som de sier over there ;)

    I dag:

    De høyttalerne der er F... vakkre!!!!!!! ;D
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.919
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Hagto skrev:
    Vermin skrev:
    Gratulerer med kjempeflotte høytalere Hagto, de ser kjempeflotte ut i stua di. Smelter godt inn pga den beskjedne størrelsen. Og etter hva folk kan fortelle står ikke lyden tilbake for dette. Ser supert ut Hagto :)
    Takk for det Vermin. Du kommer snart på gjenvisitt håper jeg?
    Liker størrelsen ja, passer fint inn. Synes også det er artig at vi nå blir to her nede, med samme type høyttalere, som kan utveksle erfaringer.
    Ettr du la inn bildet ble jeg bombadert fra en viss LV supporter om at jeg burde planlegge en Lyngdals tur fortere enn svint og høre virkeligheten, så jeg er ikke vond og be ;)
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    slowmotion skrev:
    Hagto skrev:
    Gago skrev:
    da har han vel slept i hus the final cut i samme slengen...?
    Ikke noe final cut å se i dag, men har på følelsen at et eller annet kan komme til å skje i de nærmeste dager. Stay tuned som de sier over there ;)

    I dag:
    Så hvordan høres diskanten ut gjennon de der? ok ?

    ;)
    Synes den er meget god ja, denne plasmadiskanten regnes av mange for å være det beste som finnes i dag har jeg hørt.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Vermin skrev:
    Hagto skrev:
    Vermin skrev:
    Gratulerer med kjempeflotte høytalere Hagto, de ser kjempeflotte ut i stua di. Smelter godt inn pga den beskjedne størrelsen. Og etter hva folk kan fortelle står ikke lyden tilbake for dette. Ser supert ut Hagto :)
    Takk for det Vermin. Du kommer snart på gjenvisitt håper jeg?
    Liker størrelsen ja, passer fint inn. Synes også det er artig at vi nå blir to her nede, med samme type høyttalere, som kan utveksle erfaringer.
    Ettr du la inn bildet ble jeg bombadert fra en viss LV supporter om at jeg burde planlegge en Lyngdals tur fortere enn svint og høre virkeligheten, så jeg er ikke vond og be ;)
    Og hvem kan det være tro, tenke, tenke, tenke.................... ;D
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Hagto skrev:
    Vermin skrev:
    Hagto skrev:
    Vermin skrev:
    Gratulerer med kjempeflotte høytalere Hagto, de ser kjempeflotte ut i stua di. Smelter godt inn pga den beskjedne størrelsen. Og etter hva folk kan fortelle står ikke lyden tilbake for dette. Ser supert ut Hagto :)
    Takk for det Vermin. Du kommer snart på gjenvisitt håper jeg?
    Liker størrelsen ja, passer fint inn. Synes også det er artig at vi nå blir to her nede, med samme type høyttalere, som kan utveksle erfaringer.
    Ettr du la inn bildet ble jeg bombadert fra en viss LV supporter om at jeg burde planlegge en Lyngdals tur fortere enn svint og høre virkeligheten, så jeg er ikke vond og be ;)
    Og hvem kan det være tro, tenke, tenke, tenke.................... ;D

    lurer på hvem som har bombadert hvem her... :p

    når det er sagt, etter at hagto slepte lv i hus, akkompagnert av ivrige heiarop fra både meg og andre i tråden her, så har jeg fått en strøm av pm'er fra folk som lurer på om lv burde bli deres neste høyttalerkjøp.
    og jeg kvier meg ikke for å anbefale avatar obx-r2.
    når man hører disse høyttalerne, får man en umiddelbar følelse av "riktig!".

    det fullt forståelig at gary dew brukte avatar-serien da han voicet den klassiske border patrol 300b forsterkeren (alle andre bp er jo videreutvikling/varianter av denne grunnmodellen, og således lv-besmittet de også).
    gary er ingen dum fyr.
    han ville vel utvikle en 300b-amp som kunne prestere på både (lettdrevne) dynamiske høyttalere og hornhøyttalere.
    avatar er lydmessig en perfekt symbiose mellom disse to tingene, selv om den konstruksjonsmessig mangler tut. :D
    hvordan de har klart å få til den råe dynamikken og livefølelsen uten tut, er for meg en gåte...
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ps! jeg innser jo at alt skrytet jeg kommer med om lv, kan innebære at du får det travelt med besøk (særlig fra egersundområdet) i tiden fremover, hagto. ;D
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Gago du har nok inspirert meg også litt når det gjelder LV. Setter også stor pris på dine innlegg som alltid er i slik en god tone.
    Jeg liker besøk, og er som tidligere sagt mest i nærheten av hjemmet mitt på denne årstid, så hvis noen vil på besøk er det bare å gi beskjed.
    Får også mye pm om diverse utstyr jeg har skrevet om i denne tråden, og det er bare hyggelig.
    Men må få forsøkt litt rørting på høyttalerne etterhvert. Sies at de matcher rør best, i tillegg får jeg signaler om at Burmester har en impedans som visstnok ikke skal være den beste sammen med Puccini'en min.
    Merket nok litt til dette på Harbeth når Vermin var på besøk med VTL'en sin. Hørte at det matchet bedre med VTL enn Burmesteren. Selv om litt av spenningen med Burmester forsvant likte vi nok begge lyden med VTL best.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    en (unødvendig) digresjon:

    vil også bare nevne at lv-skrytet mitt på ingen måte må sees som diskreditering av høyttalerene hagto nettopp har skiftet ut.
    jeg liker harbeth utrolig godt, og shl5 er en superhøyttaler gitt riktig rom og elektronikk.

    hjertet mitt ligger dog nærmere saker som f.eks. lv, da jeg leker best med små rørforsterkere. ;)
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    Gratulerer med nye høyttalere;-til dere begge (Hagto/Gago) får jeg vel nesten si. Jeg har ikke vært så aktiv på hfs i det siste, og her har det skjedd litt siden sist. Alltid en fornøyelse å følge med. :)

    Mvh. Johan
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    Gratulerer hjertligst med fantastisk spennende høyttalere Hagto. Disse står definitivt på min "må høre liste".
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Fosse skrev:
    Gratulerer hjertligst med fantastisk spennende høyttalere Hagto. Disse står definitivt på min "må høre liste".

    Hyggelig Fosse!
    Hvis jeg skulle forsøke meg på en slags rask beskrivelse av lydsignatur fra disse høyttalerne, som jeg tror du kanskje kunne identifisere deg med, tenker jeg umiddelbart på en slags lettdreven krysning mellom dine VSM og Roy-RK sine WLM, men nærmest VSM. De har mye av VSM sin spenning og åpenhet, men føles kanskje litt varmere og mer dynamiske. Føler selv at musikken lever/svinger litt mer med LV på bekostning av litt mer korrekthet i VSM?
    En slags lettdreven VSM med litt mer harpiks og tjære kanskje?
    Vet ikke om dette ble helt riktig, men en slags pekepinn ihvertfall.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Rojoh skrev:
    Gratulerer med nye høyttalere;-til dere begge (Hagto/Gago) får jeg vel nesten si. Jeg har ikke vært så aktiv på hfs i det siste, og her har det skjedd litt siden sist. Alltid en fornøyelse å følge med. :)

    Mvh. Johan
    Takk.
    Ble selv overrasket over den store interressen for LV, og aktiviteten det medførte i tråden.
    Er jevnlig innom den fine tråden din for å se hva du holder på med.
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Jo da, Gary/BP bruker fremdeles Living Voice. Nærmere bestemt Avatar OBX-R og også et sett Auditorium.
    Han nevner at han solgte mange sett Avatar når han bodde i UK, og at det er BP modellene P-21, P-20 og S-20 som er best egnet for oppgaven og drive dem. Akkurat det var vel ingen bombe. ;)
    Auditorium er noe enklere og drive, så der går det fint med 1 300B pr side, om en ikke har et voldsomt behov for å spille på "are you nuts" nivå hele tiden da.
    Ellers mener han at av de mindre høyttalere som finnes her i verden, er Living Voice Avatar OBX-Rw den beste han noen gang har hørt. 8)
    Så da vet vi det og. :)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    lv var opprinnelig en av de fremste byggere av hornhøyttalere, som alle sikkert vet.
    de gjør horn-comeback nå, med en modell levert gjennom deres søsterselskap defintive audio.
    koster sikkert en pen slant...
    vitavox-basert, hornladet både i mellomtone og bass:




    mer upperclass og forseggjorte kabinetter bygd (på bestilling) over samme prinsipp som avatar-serien:

     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    BHO skrev:
    Jo da, Gary/BP bruker fremdeles Living Voice. Nærmere bestemt Avatar OBX-R og også et sett Auditorium.
    Han nevner at han solgte mange sett Avatar når han bodde i UK, og at det er BP modellene P-21, P-20 og S-20 som er best egnet for oppgaven og drive dem. Akkurat det var vel ingen bombe. ;)
    Auditorium er noe enklere og drive, så der går det fint med 1 300B pr side, om en ikke har et voldsomt behov for å spille på "are you nuts" nivå hele tiden da.
    Ellers mener han at av de mindre høyttalere som finnes her i verden, er Living Voice Avatar OBX-Rw den beste han noen gang har hørt. 8)
    Så da vet vi det og. :)

    nice info, bho.
    det at avatar auditorium skal være lettere å drive var nytt for meg.
    har aldri likt denne grunnmodellen noe særlig (litt boomy bass, diffus soundtaging, ikke like dynamisk og disktinkt som storebrødrene), mens avatar, som modellen over, er veldig bra.

    obx-rw er en relativ ny toppmodell i avatar-serien, men obx-r2 er fremdeles i produksjon og regnes som nestemann i rekken.

    de har også en variant av obx-r2 med innebygd x-over, kalt ibx-r.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    lv bruker forresten kondo når de voicer høyttalerne, for de som lurer.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    prototype av den nye hornhøyttaleren:


     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Gago skrev:
    BHO skrev:
    Jo da, Gary/BP bruker fremdeles Living Voice. Nærmere bestemt Avatar OBX-R og også et sett Auditorium.
    Han nevner at han solgte mange sett Avatar når han bodde i UK, og at det er BP modellene P-21, P-20 og S-20 som er best egnet for oppgaven og drive dem. Akkurat det var vel ingen bombe. ;)
    Auditorium er noe enklere og drive, så der går det fint med 1 300B pr side, om en ikke har et voldsomt behov for å spille på "are you nuts" nivå hele tiden da.
    Ellers mener han at av de mindre høyttalere som finnes her i verden, er Living Voice Avatar OBX-Rw den beste han noen gang har hørt. 8)
    Så da vet vi det og. :)

    nice info, bho.
    det at avtar auditorium skal være lettere å drive var nytt for meg.
    har aldri likt denne grunnmodellen noe særlig (litt boomy bass, diffus soundtaging, ikke like dynamisk og disktinkt som storebrødrene), mens avatar, som modellen over, er veldig bra.

    obx-rw er en relativ ny toppmodell i avatar-serien, men obx-r2 er fremdeles i produksjon og regnes som nestemann i rekken.

    de har også en variant av obx-r2 med innebygd x-over, kalt ibx-r.
    Det han mener er nok at en trenger noe mer kraft for å få ut hele potensialet i OBX-R. ;)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    delige bilder, fallena.

    de store, klassiske lv-systemene som dekker hele veggen ser jo bare brutalt ut.
    låter sikkert som en million også. ;D

    støgg som juling, though.

    ps! ser det står en mactone ma-300b inni det gedigne hornbass-systemet på det ene bildet.
    den gjør seg sikkert godt til hønn...

    akk, så mye snadder og kun et liv å leve... :'( ;D
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    BHO skrev:
    Gago skrev:
    BHO skrev:
    Jo da, Gary/BP bruker fremdeles Living Voice. Nærmere bestemt Avatar OBX-R og også et sett Auditorium.
    Han nevner at han solgte mange sett Avatar når han bodde i UK, og at det er BP modellene P-21, P-20 og S-20 som er best egnet for oppgaven og drive dem. Akkurat det var vel ingen bombe. ;)
    Auditorium er noe enklere og drive, så der går det fint med 1 300B pr side, om en ikke har et voldsomt behov for å spille på "are you nuts" nivå hele tiden da.
    Ellers mener han at av de mindre høyttalere som finnes her i verden, er Living Voice Avatar OBX-Rw den beste han noen gang har hørt. 8)
    Så da vet vi det og. :)

    nice info, bho.
    det at avtar auditorium skal være lettere å drive var nytt for meg.
    har aldri likt denne grunnmodellen noe særlig (litt boomy bass, diffus soundtaging, ikke like dynamisk og disktinkt som storebrødrene), mens avatar, som modellen over, er veldig bra.

    obx-rw er en relativ ny toppmodell i avatar-serien, men obx-r2 er fremdeles i produksjon og regnes som nestemann i rekken.

    de har også en variant av obx-r2 med innebygd x-over, kalt ibx-r.
    Det han mener er nok at en trenger noe mer kraft for å få ut hele potensialet i OBX-R. ;)

    og han har sikkert rett. ;)

    gary har garantert mer inngående kjennskap til lv enn det jeg er i nærheten av å ha. ::)
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.291
    Torget vurderinger
    4
    Hagto skrev:
    Har ikke flyttet mye på de enda. De traff liksom med en gang. Har foreløpig lite toe inn, og ikke så stor avstand dem imellom. Skal selvsagt forsøke meg fram etterhvert, og vil da komme med tilbakemeldinger.
    Har ikke selv så stor mulighet for å ha så stor avstand imellom dem, men vil forsøke endel på vinkling. Når du sitter i lytteposisjon ser du hele utsiden av høyttalerne dine da?
    Ja, jeg ser hele utsiden. Når du ser hele utsiden kan du vri dem ytterligere 3-4 cm innover. Ser du baksiden, vri dem litt tilbake.



    Sitter i sofaens chaiselong, så hvor mye jeg ser av utsiden blir en mellomting av det du ser på de to høytalerne på dette bildet.

     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Takk for nydelige bilder kjoenik,
    har egentlig ikke hatt lyst til å forstyrre tråden etter at du la dem inn.

    Har testet endel på vinkling. Foreløpig heller jeg mot kun en bitte liten vinkling på dem. Føler at hos meg er ting mer tydelig plassert i lydbildet da.
    Men jeg er ikke blitt helt kjent med høyttalerne enda, og vet heller ikke helt nøyaktig hvor jeg vil ha dem plassert (hvor de spiller best). Jeg er derfor litt usikker, og trenger mer tid. Vi får komme tilbake til dette igjen ved et litt senere tidspunkt :)
     

    kapellmester

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.01.2005
    Innlegg
    170
    Antall liker
    439
    Så flott å se interesse for LivingVoice. Maxwell Import er nå importør for LivingVoice i Norge. Jeg har endelig funnet lettdrevne høyttalere med fin tonalitet til alle rørforsterkerne jeg er så glad i.

    Jeg drar snarlig av gårde til England og skal avlegge LivingVoice en visitt - gleder meg stort til dette da jeg har troen på at disse folkene har fenomenalt god lyd å demonstrere - kan bli en stor opplevelse.

    Håper å oppdatere nettsiden www.maxwellimport.com med mer info om LV snarlig.

    For dere som vet mer om reglene her; hadde jeg som bransjemann hatt lov til å legge ut fabrikkbesøkbilder fra LV når jeg kommer tilbake. (skal selvsagt ikke skrive noe fra eller til om lyden....) jeg er visst litt rusten på sentralen men nå merket jeg at det var litt moro å kanskje øke aktiviteten igjen.

    Så gøy med alle de fine bildene Torry - kjempetråd !
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.432
    Antall liker
    496
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Litt sein i avtrekket her, men tillykke med nye høyttelere Hagto. Ferden fortsetter skjønner jeg:)

    Jeg har selv vært skikkelig frista på LV, men fant aldri noen som forhandla de dessverre. Det er spesielt attraktivt at de har høy følsomhet og er pene og se på. Den kombinasjonen er ganske sjelden. Hygger du deg med de eller?

    Asbjørn
     
    H

    Hugh

    Gjest
    Denne tråden er gull. Suverent skrevet og nydelige bilder av spennende og variert utstyr. Hill!
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.291
    Torget vurderinger
    4
    Hagto skrev:
    Har testet endel på vinkling. Foreløpig heller jeg mot kun en bitte liten vinkling på dem. Føler at hos meg er ting mer tydelig plassert i lydbildet da.
    Men jeg er ikke blitt helt kjent med høyttalerne enda, og vet heller ikke helt nøyaktig hvor jeg vil ha dem plassert (hvor de spiller best). Jeg er derfor litt usikker, og trenger mer tid. Vi får komme tilbake til dette igjen ved et litt senere tidspunkt :)
    Jeg har brukt over et år på å finne den posisjonen som jeg synes låter best. Det tar lang tid å bli kjent med høytalerne, og det er selvfølgelig avhengig av rom og preferenser. På bilder på nettet ser jeg dem både med og uten denne graden av toe-in.

    Forøvrig veldig kjekt at det nå igjen er norsk importør. Ser frem til å lese Seland's rapport fra mitt all-time drømmeoppsett. Jeg har lest den rapporten han linker til (flere ganger ::)) og han kommer nok ikke tilbake uten varige spor i sjelen ;D
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Nightpuma skrev:
    Litt sein i avtrekket her, men tillykke med nye høyttelere Hagto. Ferden fortsetter skjønner jeg:)

    Jeg har selv vært skikkelig frista på LV, men fant aldri noen som forhandla de dessverre. Det er spesielt attraktivt at de har høy følsomhet og er pene og se på. Den kombinasjonen er ganske sjelden. Hygger du deg med de eller?

    Asbjørn
    Takker Asbjørn!
    Hygger meg meget, og spiller hele tiden.
    Føler at dette traff meg perfekt.
    God følelse at der ikke er noen andre høyttalere det frister å bytte disse ut med, for tiden, selv om jeg synes det blir spennende å høre Harbeth Monitor 40.1 når Maxwell får dem inn.

    Det samme gjelder Puccini cd spilleren som jeg heller ikke kan tenke meg å bytte ut med noe annet.

    Liker også godt Burmester, men har her en liten følelse at det kan være annet der ute som kan matche disse høyttalerne bedre. Får teste ut dette framover.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Hugh skrev:
    Denne tråden er gull. Suverent skrevet og nydelige bilder av spennende og variert utstyr. Hill!
    Takker så meget, det var fine ord fra en slik høyt aktet adelsmann!
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    kjoenik skrev:
    Hagto skrev:
    Har testet endel på vinkling. Foreløpig heller jeg mot kun en bitte liten vinkling på dem. Føler at hos meg er ting mer tydelig plassert i lydbildet da.
    Men jeg er ikke blitt helt kjent med høyttalerne enda, og vet heller ikke helt nøyaktig hvor jeg vil ha dem plassert (hvor de spiller best). Jeg er derfor litt usikker, og trenger mer tid. Vi får komme tilbake til dette igjen ved et litt senere tidspunkt :)
    Jeg har brukt over et år på å finne den posisjonen som jeg synes låter best. Det tar lang tid å bli kjent med høytalerne, og det er selvfølgelig avhengig av rom og preferenser. På bilder på nettet ser jeg dem både med og uten denne graden av toe-in.

    Forøvrig veldig kjekt at det nå igjen er norsk importør. Ser frem til å lese Seland's rapport fra mitt all-time drømmeoppsett. Jeg har lest den rapporten han linker til (flere ganger ::)) og han kommer nok ikke tilbake uten varige spor i sjelen ;D
    Ser fra demorommet til LV at de har litt toe-in der også. Nå har både du og LV større avstand mellom høyttalerne enn meg, og derfor blir det også naturlig at dere vinkler mer enn meg.
    Må nok, som deg, bruke lang tid på dette.

    Misunner Seland litt det besøket der. Har også lest den rapporten uttallige ganger :)
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.432
    Antall liker
    496
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Hagto skrev:
    Nightpuma skrev:
    Litt sein i avtrekket her, men tillykke med nye høyttelere Hagto. Ferden fortsetter skjønner jeg:)

    Jeg har selv vært skikkelig frista på LV, men fant aldri noen som forhandla de dessverre. Det er spesielt attraktivt at de har høy følsomhet og er pene og se på. Den kombinasjonen er ganske sjelden. Hygger du deg med de eller?

    Asbjørn
    Takker Asbjørn!
    Hygger meg meget, og spiller hele tiden.
    Føler at dette traff meg perfekt.
    God følelse at der ikke er noen andre høyttalere det frister å bytte disse ut med, for tiden, selv om jeg synes det blir spennende å høre Harbeth Monitor 40.1 når Maxwell får dem inn.

    Det samme gjelder Puccini cd spilleren som jeg heller ikke kan tenke meg å bytte ut med noe annet.

    Liker også godt Burmester, men har her en liten følelse at det kan være annet der ute som kan matche disse høyttalerne bedre. Får teste ut dette framover.
    Ja da gjelder det å ikke begynne å pille ;)

    Asbjørn
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Nightpuma skrev:
    Hagto skrev:
    Nightpuma skrev:
    Litt sein i avtrekket her, men tillykke med nye høyttelere Hagto. Ferden fortsetter skjønner jeg:)

    Jeg har selv vært skikkelig frista på LV, men fant aldri noen som forhandla de dessverre. Det er spesielt attraktivt at de har høy følsomhet og er pene og se på. Den kombinasjonen er ganske sjelden. Hygger du deg med de eller?

    Asbjørn
    Takker Asbjørn!
    Hygger meg meget, og spiller hele tiden.
    Føler at dette traff meg perfekt.
    God følelse at der ikke er noen andre høyttalere det frister å bytte disse ut med, for tiden, selv om jeg synes det blir spennende å høre Harbeth Monitor 40.1 når Maxwell får dem inn.

    Det samme gjelder Puccini cd spilleren som jeg heller ikke kan tenke meg å bytte ut med noe annet.

    Liker også godt Burmester, men har her en liten følelse at det kan være annet der ute som kan matche disse høyttalerne bedre. Får teste ut dette framover.
    Ja da gjelder det å ikke begynne å pille ;)

    Asbjørn

    Skal forsøke, men det er ikke like lett for alle vet du ;D
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    hifiguru skrev:
    Stikker det litt? Mener om det låter 1% i hardeste laget? ;)
    Har nettopp funnet ut at det ikke trenger å være så dårlig match, impedansmessig, mellom Puccini og Burmester likevel.
    Så i dag virker den sterke (positive) placebo'en, og da nytter det ikke hifiguru ;D
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Hagto skrev:
    hifiguru skrev:
    Stikker det litt? Mener om det låter 1% i hardeste laget? ;)
    Har nettopp funnet ut at det ikke trenger å være så dårlig match, impedansmessig, mellom Puccini og Burmester likevel.
    Så i dag virker den sterke (positive) placebo'en, og da nytter det ikke hifiguru ;D
    Hehe, tog'an....men føler du du alltid må drikke rødvin dersom det spilles over tid? ;D
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Hagto!?

    Kan du ikke være så snill å legge ut enda flere bilder??? :D

    Mvh
    Andreas
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    cardas skrev:
    Hagto!?

    Kan du ikke være så snill å legge ut enda flere bilder??? :D

    Mvh
    Andreas
    Kan nok det, men er ikke helt ferdig med hvordan det skal bli. Har snudd stua og spiller mot en liten halvvegg, inn mot litt av kjøkkenet. Denne er foreløpig litt lappverk mens jeg forsøker meg fram. Skal bygges om litt etterhvert, og med tv mitt på veggen pga symmetrien.
    Har dratt fram mine gamle Beståbenker for å se hva slags benk/plassbehov jeg trenger. Ble egentlig ganske ok med Bestå også, men har lyst på ny og bedre benk. Slik ser det ut i dag.



    Stua nå:




    Anlegg:




    Elektronikken:




    Kabelrot:




    Delefilterene:
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn