Har ikke lest all teksten i denne tråden, men noen av logoforslagene vekket språkpedanten i meg. For navnet i logoen burde vel skrives på riktig norsk. I følge ordboka skrives hi-fi enten "hi-fi" eller "Hi-Fi", altså alltid med bindestrek. Sammensatte ord med en forkortelse som første ledd skal normalt ha bindestrek til andre ledd. Altså slik: Hi-Fi-sentralen. Akkurat der er jeg litt usikker på om Hi-Fi må regnes som en forkortelse på norsk, eller om man kan se på det som et selvstendig ord. I såfall er kanskje dette tillatt: Hi-Fisentralen eller Hi-fisentralen. I alle tilfeller skal det være liten "s" som forbokstav i "sentralen". Og dersom man velger å dele opp ordet over to linjer, skal det i allefall være bindestrek:
Hi-Fi-
sentralen
Så får man vurdere hvor viktig man synes det er å skrive riktig norsk, kontra det estetiske i en grafisk logo. Personlig synes jeg logoer med skrivefeil alltid gir et useriøst og litt amatørmessig inntrykk, uansett om skrivefeilen er gjort bevisst eller ikke (med mindre feilen illustrerer et budskap eller spesiell betydning i seg selv).
Hi-Fi-
sentralen
Så får man vurdere hvor viktig man synes det er å skrive riktig norsk, kontra det estetiske i en grafisk logo. Personlig synes jeg logoer med skrivefeil alltid gir et useriøst og litt amatørmessig inntrykk, uansett om skrivefeilen er gjort bevisst eller ikke (med mindre feilen illustrerer et budskap eller spesiell betydning i seg selv).