Hifisentralen 4 og veien videre

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
På HFS 2, så hadde brukerne mulighet til og redigere selv i "Mitt anleggs tråder" En funksjon jeg savner...
Det er nok en funksjon vi kan få tilbake. Skal notere det på listen min.
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.286
Antall liker
34.822
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Mine $0.02: Enig i at mobilfunksjonaliteten bør bli bedre. Jeg går oftest inn på HFS via listen av abonnerte tråder, og det fungerer bare ikke på mobil. Dessuten har jeg ofte for (u)vane å redigere innleggene mine kort etter at de er postet, og det fungerer heller dårlig fra mobil, det også. Det gir bare feilmeldinger. Søkefunksjonen er allerede nevnt. Please fix. :)

Moderatormessig er det et poeng å forsøke å holde signal/støyforholdet sånn noenlunde i kontroll. Hvis det blir for mange sleivspark og slengbemerkninger går man jo lei etterhvert, og det er døden for et diskusjonsforum. Det må likevel ikke være så høy terskel for å poste noe at man ikke tør, heller. Den balansegangen finnes det nok ingen patentoppskrift på, men bedre moderatorverktøy kan umulig skade.

Ellers må jeg bare slutte meg til applausen for at du opprettholder og vedlikeholder forumet. Dypt takknemlig, og ikke så lite imponert. Et HFS4 kan ta dette enda lenger.
 

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Innlegg
2.804
Antall liker
563
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Mitt bruk er enkelt. Lese og av og til kommentere i tråder. Legger ut noen annonser i blant. I begynnelsen måtte bildene nedskaleres før man fikk lagt dem ut, nå virker det som bildene går igjennom uansett. Bruker mobilen svært lite, men IPad og data mest. på IPad er det noen utfordringer med tekst og redigering, men det skyldes kanskje valg av nettleser? På mobilen blir det for smått med en vanlig liten mobil, det går også litt for tregt. Så lenge jeg holder meg til en datamaskin trenger jeg ingen forandringer. Mobilen blir såpass lite brukt for min del at det fungerer greit. Veldig fornøyd med jobben som blir gjort av Høvdingen.
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.508
Antall liker
14.231
Sted
Langesund
Moderering i egne tråder er vel kanskje en fin greie for de som ikke har den tykkeste huden. Men redd den også vil fjerne mye sammenheng og saklige innlegg.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Vi hadde moderering i egne anlegg tråder tidligere, og jeg synes det var en grei løsning. Folk burde kunne styre sin egen tråd, men det var enkelte som kanskje var litt vel harde på "slett-knappen", og jeg lurer på om det var derfor vi fjernet denne muligheten.

Vi får føle oss litt frem :)
 

oes

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2008
Innlegg
635
Antall liker
534
Torget vurderinger
7
Synes HFS3 fungerer veldig bra som det gjør. Forside, forum og torget gir mening slik det er (bilder på torget blir adressert, ser jeg). Funker bedre enn AVForum selv om også den fungerer bra etter siste oppgradering (men fortsatt mye mindre aktivitet der enn her på hfs, og aktivitet er viktigere enn tekniske løsninger så lenge brukervennligheten er god nok)

Jeg leser stort sett fra mobil, og det fungerer fint fra iphone 7, selv om jeg alltid benytter fullversjonen - tekst tilpasses jo til skjermbredden. Mobilversjonen kan gjerne skrotes for min del - liker den ikke.
Høvdingen forslag: Galleri bruker jeg i liten grad. Foreslår at man i min bildetråd (og andre for den del: som vennetråd, akustikk m.fl.) kan klikke/huke av for «vis bare bilder» (evt bare innlegg med bilder) og evt «vis kun bilder/bildeinnlegg fra trådstarter».

Søk er en svakhet, men det løser seg ved å søke fra utenfor forumet via duckduckgo eller google ala: «hifisentralen brukernavn vennetråd merke tema» så kommer man inn på riktig side/innlegg

Lykke til med migrering!
 
2

2xJ

Gjest
"Album for mitt anleggstråd"
Det er en god ide!! At man på for eksempel forsiden av tråden eller som en meny/verktøylinje øverst kan klikke på "album" for og se alle bilder som er i den gjeldende tråd.. Jeg har lett mange ganger etter et bilde som jeg vet at er i den tråden ett eller annet sted. Men når tråder er på flere hundre sider er det ikke alltid like lett og huske på hvilken side det er ....
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Vi skal finne en løsning for bilder og Mitt anlegg/min hjemmekino tråder, og som allerede nevnt så kutter vi ut galleri-siden.
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.478
Antall liker
3.617
Torget vurderinger
96
Alle annonser må ha en realistisk pris som selger er forpliktet til å selge for. Få bort fjolleriet med folk som gjør seg vrange, kostbare, ikke aner hva de vil, slurver etc. Ville gjort torget mye bedre og, tror jeg, generert flere salg. Skal du selge noe så har du en pris, verre enn det er det faktisk ikke.
 

oes

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2008
Innlegg
635
Antall liker
534
Torget vurderinger
7
Du adresserer en ønsket kultur (som jeg ikke tror løses med tekniske finurligheter). Har vært debattert på forumet. Tror man kan oppfordre til det, men ikke alltid folk vet hva ting er verdt - og folk må nesten få lov til å forhandle seg i mellom

Alle annonser må ha en realistisk pris som selger er forpliktet til å selge for. Få bort fjolleriet med folk som gjør seg vrange, kostbare, ikke aner hva de vil, slurver etc. Ville gjort torget mye bedre og, tror jeg, generert flere salg. Skal du selge noe så har du en pris, verre enn det er det faktisk ikke.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Her er jeg enig med Polka, og "ta kontakt" er noe ordentlig tullball. Til tross for det så er det ikke så enkelt å tvinge folk til å sette en pris, men på de nye sidene er det kun et felt med pris som må fylles ut, og ikke noe annet alternativ. Jeg har selvfølgelig muligheten til å legge til alternativ, men når en selger noe så bør en sette en pris.

Edit: her må jeg rette på meg selv, for vi har satt det opp slik at hvis "ingen pris blir oppgitt" så vil det stå "ta kontakt". Dette gjorde vi pga. annonser som enten gis bort eller ønskes kjøpt, og vi ønsker ikke å ha ulike linker til "Legg ut selges annonse", "Legg ut ønskes kjøpt" osv., da dette betyr unødvendig ekstra koding, og nå blir det kun en "Legg ut annonse" link, og en velger med kryss hva slags annonse det er.

Det er ikke så godt å få til alle mulige løsninger, men jeg kommer til å oppfordre at pris settes hvis det er en salgsannonse.
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Flott initiativ :)

Mitt ankepunkt (som jeg håper blir fikset) er at selv om man trykker på utvid felt symbol og avansert modus så vises fremdeles kun et avgrenset felt med redigerbar tekst på min iPad Pro. Feltet blir ikke større i portrait view. Når man bruker pinch eller scroller i vindu med swipe så er det hele HFS viewet (full screen) man scroller og ikke den teksten man ønsker å redigere. Hvis jeg bruker tastatur og piltaster fungerer dette helt greit inne i redigeringsvindu.
Jeg har ikke funnet et lokalt oppsett for dette på min iPad. Har jo lurt siden andre ikke nevner problemet. Dette er veldig tidkrevende (og vanskelig å forklare antar jeg).
Jeg bruker ikke mobile versjonen på min iPad.

Ellers støtter jeg dark mode modusvalg.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Flott initiativ :)

Mitt ankepunkt (som jeg håper blir fikset) er at selv om man trykker på utvid felt symbol og avansert modus så vises fremdeles kun et avgrenset felt med redigerbar tekst på min iPad Pro. Feltet blir ikke større i portrait view. Når man bruker pinch eller scroller i vindu med swipe så er det hele HFS viewet (full screen) man scroller og ikke den teksten man ønsker å redigere. Hvis jeg bruker tastatur og piltaster fungerer dette helt greit inne i redigeringsvindu.
Jeg har ikke funnet et lokalt oppsett for dette på min iPad. Har jo lurt siden andre ikke nevner problemet. Dette er veldig tidkrevende (og vanskelig å forklare antar jeg).
Jeg bruker ikke mobile versjonen på min iPad.

Ellers støtter jeg dark mode modusvalg.
Tenker du på "utvid editoren" når du skal skrive innlegg? Hvis ja, så fungerer den nye editoren litt annerledes, og den utvider seg så fort du legger til mer info.
 
2

2xJ

Gjest
Jeg betaler for You Tube, og der kan jeg velge og ha Dark Mode, noe jeg gjør. En meget nyttig ting og ha.. kanskje ha slikt for BETALENDE medlemmer ??
JA til forskjellsbehandling !! ;)
Betalende bør kunne få fler options.. noe som kan føre til at flere vil betale.. for dem ser det er reel forskjell i brukervennlighet.
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Bare ikke la mobil/nettbrettfunksjonaliteten gå utover brukeropplevelsen fra pc. Det er mange nettsteder som har blitt slik.

Ellers så er da HFS 3 veldig bra, bortsett fra søkemotoren som tidligere nevnt. Det er jo mulig å bruke google men da får man ikke søkt i trådtittel alene.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Hva med å abbonere på ulike kategorier på Torget? I perioder spammes det pr idag ned av rør ifra en viss selger i Oslo. Sikkert noen som har bruk for de, men fint om en kan bestemme selv hva en ønsker å se etter.
 
Sist redigert:

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Alt dere spør om vil være mulig, og hvis dere f.eks. ignorerer en viss bruker, så vil også vedkommendes annonser bli borte. En kan også abonnere på kategorier både på forumet og Torget, og jeg tror det meste er tenkt på.

Og nei, mobilopplevelsen vil ikke ødelegge for pc-opplevelsen. Sidene pakker seg nydelig sammen, og alt innhold er tilstede på mobil, samtidig som det folder seg pent ut på pc-skjermen.
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.478
Antall liker
3.617
Torget vurderinger
96
Du adresserer en ønsket kultur (som jeg ikke tror løses med tekniske finurligheter). Har vært debattert på forumet. Tror man kan oppfordre til det, men ikke alltid folk vet hva ting er verdt - og folk må nesten få lov til å forhandle seg i mellom

Alle annonser må ha en realistisk pris som selger er forpliktet til å selge for. Få bort fjolleriet med folk som gjør seg vrange, kostbare, ikke aner hva de vil, slurver etc. Ville gjort torget mye bedre og, tror jeg, generert flere salg. Skal du selge noe så har du en pris, verre enn det er det faktisk ikke.
Man venter selvsagt med å legge ut annonsen til man vet hva man vil ha. Eller så lar man være. Så enkelt er det. Å gjøre seg vanskelig er gjennomskuelig, og disse annonsene ville torget vært tjent med å få vekk. Det er heller ingentig i veien for å forhandle selv om en satt minimumspris står i annonsen.
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.695
Antall liker
37.932
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Innlegg
14.505
Antall liker
14.002
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
På HFS 2, så hadde brukerne mulighet til og redigere selv i "Mitt anleggs tråder" En funksjon jeg savner...
Det er nok en funksjon vi kan få tilbake. Skal notere det på listen min.
fy!!!!!!!
Hvorfor fy?? burde jo være lov til å redigere egen tråd eller?

mvh
at noe er «din tråd» er ikke det samme som at du bestemmer hva som skal stå der. da bør du heller sende post til deg selv.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
På HFS 2, så hadde brukerne mulighet til og redigere selv i "Mitt anleggs tråder" En funksjon jeg savner...
Det er nok en funksjon vi kan få tilbake. Skal notere det på listen min.
fy!!!!!!!
Dette er ikke noe som ligger i forumet, og vi må evnt. lage en addon for denne funksjonen. Det kan kanskje være en idè å la denne muligheten være forbeholdt støttemedlemmer, og uansett, så er ikke dette noe vi trenger å diskutere nå. Jeg er litt mer opptatt av litt mer interessante funksjoner, og rettigheter, søking, ignorering, følge brukere - alle slike funksjoner er på plass.
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.695
Antall liker
37.932
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
S

svk

Gjest
Mine $0.02: Enig i at mobilfunksjonaliteten bør bli bedre. Jeg går oftest inn på HFS via listen av abonnerte tråder, og det fungerer bare ikke på mobil. Dessuten har jeg ofte for (u)vane å redigere innleggene mine kort etter at de er postet, og det fungerer heller dårlig fra mobil, det også. Det gir bare feilmeldinger. Søkefunksjonen er allerede nevnt. Please fix. :)

Moderatormessig er det et poeng å forsøke å holde signal/støyforholdet sånn noenlunde i kontroll. Hvis det blir for mange sleivspark og slengbemerkninger går man jo lei etterhvert, og det er døden for et diskusjonsforum. Det må likevel ikke være så høy terskel for å poste noe at man ikke tør, heller. Den balansegangen finnes det nok ingen patentoppskrift på, men bedre moderatorverktøy kan umulig skade.

Ellers må jeg bare slutte meg til applausen for at du opprettholder og vedlikeholder forumet. Dypt takknemlig, og ikke så lite imponert. Et HFS4 kan ta dette enda lenger.
Synes både ios og android virker utmerket på dagens forum
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Flott initiativ :)

Mitt ankepunkt (som jeg håper blir fikset) er at selv om man trykker på utvid felt symbol og avansert modus så vises fremdeles kun et avgrenset felt med redigerbar tekst på min iPad Pro. Feltet blir ikke større i portrait view. Når man bruker pinch eller scroller i vindu med swipe så er det hele HFS viewet (full screen) man scroller og ikke den teksten man ønsker å redigere. Hvis jeg bruker tastatur og piltaster fungerer dette helt greit inne i redigeringsvindu.
Jeg har ikke funnet et lokalt oppsett for dette på min iPad. Har jo lurt siden andre ikke nevner problemet. Dette er veldig tidkrevende (og vanskelig å forklare antar jeg).
Jeg bruker ikke mobile versjonen på min iPad.

Ellers støtter jeg dark mode modusvalg.
Tenker du på "utvid editoren" når du skal skrive innlegg? Hvis ja, så fungerer den nye editoren litt annerledes, og den utvider seg så fort du legger til mer info.
Ja, det er veldig praktisk når du har en lang quote. Det innebyggede pop-up keyboardet beslaglegger jo også plass på skjermen, men portrait view korrigerer stort sett dette.
Avansert lager også et større editeringsfelt.
Det er ikke så lett å vise og man må bruke iPad for å forstå problemet.
Satser uansett på at dette nå blir en saga blott.
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.286
Antall liker
34.822
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Ja, apropos det: Om default var å bare sitere ett nivå av sitat hadde det vært en fin ting. Nå er det enkelte som nærmest siterer tråden fra begynnelse til slutt hver gang de skal lire av seg en one-liner. Jeg mistenker at årsaken mer er latskap enn et aktivt ønske om å sitere så mye. Det går selvsagt an å sette en ignore på de vanligste synderne med det der, men det hadde vært mer elegant om forumet gjorde det lettere å være konsis og vanskeligere å gjøre endeløse multi-sitater.
 
Sist redigert:

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
For ikke å snakke om sitater der det er med en haug med bilder.
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Ja, multi-sitater og re-posting av vedlegg håndteres av en del andre community forum’s.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
For ikke å snakke om sitater der det er med en haug med bilder.
Xenforo forumet fungerer litt annerledes. Hvis en trykker på "Sitèr" så tar den ikke med andre sitater fra det innlegget enn siterer, men ønsker en å legge til sitat, så kan en trykke på sitat fra ulike innlegg, og en vil se at de alle dukker opp i editoren. En må med andre ord velge hva en vil sitere, og multisitering med en haug av unødvendige sitat blir ikke lenger noe problem såfremt ikke brukeren bevisst legger opp til det.

En vil skjønne det når en prøver det, og det er nokså smart. På denne måten vil også brukeren lære hvordan sitat fungerer, og det blir mer selvforklarende hvordan en kan endre på sitat ved å fjerne ting som en ikke ønsker å sitere.

Konklusjon: Xenforo teamet har virkelig vært flinke, og ettersom de stammer fra vBulletin, så har de tatt utgangspunkt i vBulletin, og deretter hørt på brukere fra verden over, og de har mer eller mindre rettet på alt som f.eks. kommer frem av forslag i denne tråden, og for selve forumet er det ikke mye jeg trenger å endre på for at siden skal fungere slik vi alle ønsker.

Det er siste fase av det nye torget og design som gjenstår av arbeid, og jo mer jeg tester beta-siden jeg jobber på, jo mer overbevist blir jeg om at dette blir bra. Det er litt høyere læringskurve for alle funksjoner, men etter 1-2 dager med litt testing, så vil nok også du som bruker se at dette blir til det bedre, og det blir kort og greit enklere å bruke siden på alle måter. Jeg er ikke noen tilhenger av 4 skritt frem, 3 til siden og 5 tilbake, og for min del må alt bli bedre før vi lanserer sidene.

1. Søk - blir mye bedre enn dagens side, og søk gjelder også Torget.

2. Siste nytt lister inkluderer forskjellige lister:

---a) Nye uleste innlegg
---b) Ny aktivitet (både forum og torg)
---c) Uleste annonser på torget (Kjekt for den som vil følge godt med)
---d) Aktivitet fra brukere eller kategorier du følger
---e) Nye profilposter

3. Følg og ignorer - en kan velge å følge brukere, og da vil all deres aktivitet følges (både forum og torg), og en kan også velge å ignorere brukere, og da vil all deres aktivitet bli borte. Det er enkelt å omgjøre sitt valg hvis en plutselig finner ut av en ønsker å stoppe å følge eller ignorerer en bestemt bruker.

4. Følg kategori - en kan følge kategorier på forumet og på torget

5. Bokmerker - en kan bokmerke enkelte innlegg eller annonser, og når en trykker på profilnavnet sitt, så kan en velge mellom forskjellige ting, og det er en "headline" for "bokmerker" som gjør at en kjapt får opp alle sine bokmerker (innlegg eller annonser).

6. Varslinger - øverst på siden vil det lyse opp en liten runding på samme måte som du i dag får beskjed om at du har en melding, men varslinger står ved siden av meldinger, og når denne lyser opp, så klikker en på den, også vil en se varslinger på samme måte som på Facebook. Det kan være varsling om at noen har svart i din tråd, at en du følger har lagt ut et nytt innlegg eller annonse, osv...

7. Forumoversikt - jeg er personlig veldig glad i denne boksen som er øverst på forumet, og denne skal være med videre, og nå vil den ajax-hente inn nye innlegg hvert 30 sekund, og en trenger ikke å refreshe siden for å se nye innlegg som blir skrevet. Denne fungerer også helt supert på mobil, og er kanskje en av de tingene som vil gjøre mobilopplevelsen mye bedre. En slipper å scrolle så mye for å se hvor det har blitt skrevet nye innlegg, og en kan egentlig bare være øverst på forumsiden, og denne oversikten vil oppdatere seg uten at du trenger å gjøre noe.

8. Mobilopplevelse - sidene fungerer helt overlegent på mobil, og du får med deg alle bokser og innhold. Siden er flex-basert, og raden på høyresiden kommer nederst på siden på mobil, og menyer kommer inn fra venstre på en enkel måte.

9. Design - jeg har nå satt opp ulike design, og en av dem er en tilnærmet kopi av dagens HFS3. Personlig synes jeg dagens design er litt vel old-fashioned, men det er jo enkelte som ikke liker forandring, og da kan de ikke klage så lenge de kan se siden mer eller mindre slik den er i dag. Jeg jobber med en light-mode og en dark-mode, og disse vil være mer moderne og enkle, og faktisk noe jeg selv synes virker mer profesjonelt, men her kan en velge selv hva en foretrekker.

10. "Galleriet" og "Butikker" forsvinner og blir integrert i siden på annen måte. Jeg ønsker å legge fokus på de tingene som faktisk blir brukt, og vi kan fremheve innlegg fra forumet på ulike måter.

11. Bildeopplasting - vi bruker Xenforo editoren til absolutt alt på siden (også Torget), og denne gir deg mulighet til å laste opp ett og ett bilde som før, eller du kan laste opp alle bildene med en gang, og deretter plassere dem på en veldig enkel måte rundt om i selve innlegget. Dette er ikke så banebrytende på et forum, men det at vi kan bruke det på Torget kan skape litt mer levende annonser, og til og med Finn gir ikke brukeren mulighet til å legge bilder inn i selve teksten. Jeg skal sette opp noen tråder som viser alle muligheter på de nye sidene, og når en lærer seg den nye editoren (som er veldig enkel), så gir det uante muligheter for fine presentasjoner på torget i form av annonser, og muligheter for fine innlegg for f.eks. mitt anlegg m.m.
 

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.563
Antall liker
7.519
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
På HFS 2, så hadde brukerne mulighet til og redigere selv i "Mitt anleggs tråder" En funksjon jeg savner...
Det er nok en funksjon vi kan få tilbake. Skal notere det på listen min.
fy!!!!!!!
Dette er ikke noe som ligger i forumet, og vi må evnt. lage en addon for denne funksjonen. Det kan kanskje være en idè å la denne muligheten være forbeholdt støttemedlemmer, og uansett, så er ikke dette noe vi trenger å diskutere nå. Jeg er litt mer opptatt av litt mer interessante funksjoner, og rettigheter, søking, ignorering, følge brukere - alle slike funksjoner er på plass.
Hadde vært supert om ignorering var todelt, slik at man har mulighet til å ignorere PM fra brukeren, men se hva bruker har svart i en tråd uten å deaktivere/aktivere ignorering.
 

Zundapp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.05.2012
Innlegg
60
Antall liker
65
Jeg likte bedre det gamle forumet hvor alt var mer eller mindre på samme plass. Den "nye" forumet er splittet på mange områder og man mister litt oversikt over diskusjoner, tror jeg. Når alt er på et sted, da er mann mer involvert i diskusjoner.
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Hadde vært supert om ignorering var todelt, slik at man har mulighet til å ignorere PM fra brukeren, men se hva bruker har svart i en tråd uten å deaktivere/aktivere ignorering.
Fortsetter folk å sende deg PM når meldingene er uønsket?
Høres meget spesielt ut.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
ETA for HFS 4 ?
Tør ikke å gå ut med noen løfter, men 2020 er jo året for 20-års jubileum, så du/dere kan sikkert tenke dere hva som er planen :)
 

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.563
Antall liker
7.519
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Hadde vært supert om ignorering var todelt, slik at man har mulighet til å ignorere PM fra brukeren, men se hva bruker har svart i en tråd uten å deaktivere/aktivere ignorering.
Fortsetter folk å sende deg PM når meldingene er uønsket?
Høres meget spesielt ut.
Helt enig i at det er meget spesielt, men denne personen trakasserer folk i stor stil i en hifi-gruppe på Facebook også.
Så derfor er ignoreringsfunksjonen kjekk å ha. Dog burde det være mulighet for å være moderator i tråder man har opprettet selv slik at man slipper å bli belemret med negativt oppgulp som ikke har til hensikt å berike diskusjonen.
 
M

MusicBear

Gjest
Tilfeldighetene medførte at jeg møtte Høvdingen på fredagen.

Tillot meg å forsikre han om hvor utrolig fornøyde vi er med å ha denne "oasen" innenfor våre interesseområder.

Tilbake la han igjen inntrykk som røpet hans egen "yrkesstolthet," og glød, bak dette nettsted. Samt hans egen iver om at vi brukere skal oppleve det som enda bedre for fremtiden.

Personlig, håper jeg han "avgiftsbelegger" bruk av Hifisentralen slik at han selv sitter igjen med et visst økonomisk utkomme, både for faktiske utgifter og ikke minst bruken av seg selv - alt er bedre enn å risikere å brenne lunta i begge ender...

Jeg mener dette forum er en oase som ingen andre tilsvarende steder en gang rekker til nedsiden av knærne, på våre breddegrader. Eneste jeg ikke forstår er leverandørene i bransjen, som ikke enda bedre vet å benytte dette sted for informasjon ut til kundegrupper de ikke har innom butikken opp til flere ganger om dagen, men som mange er innom dette nettsted.

Hører også med til praten vi hadde, det at jeg tillot meg å mene at Høvdingen kanskje burde sette visse bremser på den knappe håndfulle aktører som tar oppmerksomheten på bransjesidene bare de starter opp varebilen :)
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.371
Antall liker
12.375
Sted
Sørlandet
Brukerne av forumet eier sine egne bilder og alt annet brukergenerert innhold slik som innlegg, svar, kommentarer osv. Det burde derfor være enkelt for brukere å slette sine innlegg og også tråder som man har startet. Ønsker man å slette sin profil så burde det også være mulighet for å slette alle sine spor på forumet.

Dette er en vanlig funksjon på flere andre plattformer.

-BB-
 
Topp Bunn