HiFiMAN hodetelefoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.331
    Antall liker
    35.019
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Da har du noen å velge mellom.
     

    krrm

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    30.12.2013
    Innlegg
    89
    Antall liker
    122
    Fikk en Forza AudioWorks kabel i dag til erstatning for en morken Sennheiser balansert hodetelefonkabel. Om ikke annet er flettingen nydelig utført. Lydmessig er HD800 fantastisk :p både med morken orginalkabel og den nye.
     

    Jonas_H

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2015
    Innlegg
    423
    Antall liker
    992
    Torget vurderinger
    7
    Aner ikke om de er bra, men flettet og med fargevalg:

     

    vidarn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2002
    Innlegg
    314
    Antall liker
    53
    Torget vurderinger
    15
    Forza AudioWorks cables låter noe bedre enn stock cabel på hifiman he-1000 se. Den er myk samler ikke skitt, og ikke så mikrofoniske som stock, også kveiler de seg ikke sånn som stock kabelen gjør. Forza er heller ikke så fryktelig dyr
     

    cykelmyg

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.11.2017
    Innlegg
    57
    Antall liker
    96
    Sted
    Silkeborg, Danmark
    Her er noget af den mest åbne og dynamiske kombination af hovedtelefon, hovedtelefonforstærker og kabel, jeg har lagt ører til i flere år! Hifiman HE1000 Stealth, SPL Phonitor XE og Moon Black Dragon kabel ( OCC kobber og Furutech 4 pin balanceret kabel forbindelse ). Et kæmpe “ud af hovedet” lydbillede med pin point præsicion placering af ALT! Præcis som jeg vil have det!
    IMG_1512.jpeg
    IMG_0271.png
     
    Sist redigert av en moderator:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Tenkte kanskje noen var interessert i dette produktet, de tingene som holder grillene på plass på de sirkulære eldre modellene heter Grill Retention Rings.

    Hifiman Hodetelefonringer:

    grill_rings.jpg
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Vi har publisert to tester på The Headphoneer

    1 Test av HIFIMAN HE1000SE:

     

    MoAa

    Medlem
    Ble medlem
    15.06.2023
    Innlegg
    46
    Antall liker
    24
    Sted
    Bergen
    Jeg ble her i januar obs på en liten svakhet på mine Arya. Stroppen på bøylen er festet på en liten skinn flipp med en liten pin. På mine hadde denne pinnen slitt seg gjennom skin flippen. Jeg hadde nesten ikke brukt dem. Jeg ventet mens de styrte på med dette i 8 mnder på Duet, så fikk jeg nye. Nå er jeg ytterst forsiktig. Men jeg må si at lyden er utmerket. Den er mye bedre enn mine Piega Coax 611 som nesten koster 10 ganger det Aryaene koster, ivertfall på tilbud. Dessverre, siden jeg hører musikk hele dagen, og da på høyttallere. :cool: :unsure:
     

    nrs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.05.2008
    Innlegg
    127
    Antall liker
    83
    Har hatt Hifiman HE1000Se i 18 måneder nå sammen med RME ADI-2 FS. Har vært ekstremt imponert og fornøyd. Men har hatt anelse om at 1000Se blir enda bedre med mer effekt.

    Hørte dem jo i demo med Violectric V590 og det hørtes veldig bra ut, men var litt forkjølet da jeg hørte så hørselen var nok ikke helt på topp.

    Har gått og tenkt å kjøpe Violectric, men det er mye penger.

    Så kom jeg på at jeg har jo den norsk produsert klasse A kraftfhodetelefonorsterkeren Atrox V2. Så satt jeg opp RMEen som ren DAC og foret Atrox'en. Atrox satte jeg på gain nivå 3.

    Var ikke tvil lenger da at 1000se trenger mye effekt/strøm for å få ut hele sitt potensiale. RME som forsterker låter fantastisk bra. Men oppgraderingen man fikk dimensjonalitet, størrelse, dynamikk var veldig åpenbar. Bassen fikk vesentlig større tilstedeværelse, størrelse og vekt. Påstår ikke at Atroxen evt er bedre en feks Violectric V590, fordi jeg har ikke noe sammenligning, men at resultatet med min combo RME/Atrox/1000se ble veldig hyggelig oppgradering, og en anerkjennelse at kraftreserver gir bedre resultat på Hifiman HE1000se.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Har hatt Hifiman HE1000Se i 18 måneder nå sammen med RME ADI-2 FS. Har vært ekstremt imponert og fornøyd. Men har hatt anelse om at 1000Se blir enda bedre med mer effekt.

    Hørte dem jo i demo med Violectric V590 og det hørtes veldig bra ut, men var litt forkjølet da jeg hørte så hørselen var nok ikke helt på topp.

    Har gått og tenkt å kjøpe Violectric, men det er mye penger.

    Så kom jeg på at jeg har jo den norsk produsert klasse A kraftfhodetelefonorsterkeren Atrox V2. Så satt jeg opp RMEen som ren DAC og foret Atrox'en. Atrox satte jeg på gain nivå 3.

    Var ikke tvil lenger da at 1000se trenger mye effekt/strøm for å få ut hele sitt potensiale. RME som forsterker låter fantastisk bra. Men oppgraderingen man fikk dimensjonalitet, størrelse, dynamikk var veldig åpenbar. Bassen fikk vesentlig større tilstedeværelse, størrelse og vekt. Påstår ikke at Atroxen evt er bedre en feks Violectric V590, fordi jeg har ikke noe sammenligning, men at resultatet med min combo RME/Atrox/1000se ble veldig hyggelig oppgradering, og en anerkjennelse at kraftreserver gir bedre resultat på Hifiman HE1000se.
    Passer med min erfaring. Hifiman trenger nesten alltid strøm.

    Ble veldig nysgjerrig på Atroxen merker jeg :))
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Har forresten skrevet en test / omtale av Hifiman Svanar Wireless

     

    nrs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.05.2008
    Innlegg
    127
    Antall liker
    83
    Passer med min erfaring. Hifiman trenger nesten alltid strøm.

    Ble veldig nysgjerrig på Atroxen merker jeg :))
    Her er litt om Atrox V2:

    " For de teknisk interesserte Forsterkeroppbygningen til Atrox V2 er delt inn i et inngangstrinn og et utgangstrinn. Inngangstrinnet består i hovedsak av forsterkeren OPA454 som er en høykvalitets rail-to-rail operasjonsforsterker med en THD+N på bare 0.0005%. Utgangstrinnet består av et klasse AB push-pull transistorledd som er biasert godt inn i klasse A med en kontinuerlig strømgjennomgang på 100mA noe som gir et varmetap på 10W. Strømforsyningen består av en 50VA +-18VAC ringkjernetransformator med 4x2200uF kondensatorer, noe som fører til et maks utgangssving på +-25V. Inngangskondensatorene er på 22uF noe som gir en nedre knekkfrekvens på 0,7hz, dette er for å sikre vannrett frekvensrespons i det hørbare spekteret. For å sikre en lav utgangsimpedanse finnes det ingen elektronikk i utgangsbanene og takket være operasjonsforsterkerens JFET input er offsetspenningen på under 2mV. Det er virkelig ikke valgt noen billige løsninger under utviklingen av Atrox V2, samtlige av forsterkerens komponenter er fra annerkjente og kvalitetssikrede produsenter. "

    Spesifikasjoner: Utgangsimpedanse: 40mOhm Frekvensrespons: 20hz-20000hz - 0,1dB Inngangsimpedanse: 60kOhm Utgangseffekt
    (8 Ohm): 2x20W Utgangseffekt
    (16 Ohm): 2x12,5W Utgangseffekt
    (32 Ohm): 2x7,5W Utgangseffekt
    (50 Ohm): 2x5,3W Utgangseffekt
    (150 Ohm): 2x1,9W Utgangseffekt
    (300 Ohm): 2x1W Utgangseffekt
    (600 Ohm): 2x500mW Offset spenning: <1mV * gain Støygulv: 6uV rms (-102dBu) * gain Justerbar gain: 1x-3x-10x-24x (0dB-9dB-20dB-28dB) Vekt: 1,6kg Dimensjoner: 220x53x189mm (BxHxD) Inngang: RCA, phono Utgang: 6,35mm jack
     

    steefan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.12.2021
    Innlegg
    338
    Antall liker
    589
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jag er veldig fornøyd med Atrox / Sundara combo😉
     
    • Liker
    Reaksjoner: nrs

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Screenshot_20231003-144125.png


     

    nrs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.05.2008
    Innlegg
    127
    Antall liker
    83
    Fikk meg Violectric V590 idag. Så skal bli artig å høre hvordan den er med HE1000se og HE6se V2, og hvordan Violectric/RME/Atrox yter i forhold til hverandre.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Fikk meg Violectric V590 idag. Så skal bli artig å høre hvordan den er med HE1000se og HE6se V2, og hvordan Violectric/RME/Atrox yter i forhold til hverandre.
    Gratulerer!! Det er arvtageren til violectric v281. Jeg testet den for noen år tilbake. Den låt fantastisk med de hodetelefonene :)

     

    nrs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.05.2008
    Innlegg
    127
    Antall liker
    83
    Gratulerer!! Det er arvtageren til violectric v281. Jeg testet den for noen år tilbake. Den låt fantastisk med de hodetelefonene :)

    Har fått hørt en del på Violectric 590en nå. Vanskelig å finne de riktige ordene til å beskrive lyden. Men gjør ett forsøk. Den har ett enormt holografisk lydbilde, der alt i lydbildet er 100% separert fra hverandre, samtidig som det er veldig detaljert men samtidig helt organisk(som fløyel i ørene), så veldig behagelig å høre på. Helt uanstrengt med stor dynamikk.

    Har vært svært fornøyd med mine andre hodetelefon forsterkere, men når jeg går tilbake til dem nå så hører jeg svakheter med de som jeg ikke la merke til tidligere.
     

    nrs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.05.2008
    Innlegg
    127
    Antall liker
    83
    Fikk endelig testet HE6se v2 denne uken.

    Testet den først på nøytral gain på 590en (den har fra -18db til +18db). Mange testere/review'ere tester den slik og sier at den ikke trenger så mye juice som mange sier. Det er forsåvidt ganske riktig, men, på nøytral gain så hørtes de som mange reviewere sier ganske greie og gode ute. De var hyggelige men ingen gåsehud følelse og entusiasme. Vokaler og instrumenter ble oppfattet som ganske små og den hørtes veldig tilbakelent og bagrunnsdetaljer virket som nesten borte.

    Så smalt jeg Violectric opp på maks pre-gain. Dæven, det var en helt annen hodetelefon som hadde dukket opp. Den åpnet seg helt opp. Vokaler og instrumenter ble mye større og realistiske, og alt ble behandlet og presentert med autoritet når det trengtes og silkehansker når det var påkrevd. Enorm dynamikk. Bassen er virkelig noe å snakke om, den fikk størrelse, vekt og dynamikk. Dette er det nærmeste high-end gulvstående høyttaler bass jeg har hørt på hodetelefoner, du hadde faktisk en liten følelse av å kjenne bassen i brystkassa.

    Dette er en hodetelefon som er nær high-end hodetelefoner i oppløsning, men i itillegg har enorm moro- og nytelse faktor.

    Jeg ser mye på tv-serier og filmer. Denne er midt i blinken for å få med dynamikken i slikt material, itillegg som den gir det dynamikk, størrelse og slam i bassen, som er viktig for filmer.

    MEN den tenger MYE krefter av god kvalitet. (Uten det så er den bare helt anonym og kjedelig).
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Fikk endelig testet HE6se v2 denne uken.

    Testet den først på nøytral gain på 590en (den har fra -18db til +18db). Mange testere/review'ere tester den slik og sier at den ikke trenger så mye juice som mange sier. Det er forsåvidt ganske riktig, men, på nøytral gain så hørtes de som mange reviewere sier ganske greie og gode ute. De var hyggelige men ingen gåsehud følelse og entusiasme. Vokaler og instrumenter ble oppfattet som ganske små og den hørtes veldig tilbakelent og bagrunnsdetaljer virket som nesten borte.

    Så smalt jeg Violectric opp på maks pre-gain. Dæven, det var en helt annen hodetelefon som hadde dukket opp. Den åpnet seg helt opp. Vokaler og instrumenter ble mye større og realistiske, og alt ble behandlet og presentert med autoritet når det trengtes og silkehansker når det var påkrevd. Enorm dynamikk. Bassen er virkelig noe å snakke om, den fikk størrelse, vekt og dynamikk. Dette er det nærmeste high-end gulvstående høyttaler bass jeg har hørt på hodetelefoner, du hadde faktisk en liten følelse av å kjenne bassen i brystkassa.

    Dette er en hodetelefon som er nær high-end hodetelefoner i oppløsning, men i itillegg har enorm moro- og nytelse faktor.

    Jeg ser mye på tv-serier og filmer. Denne er midt i blinken for å få med dynamikken i slikt material, itillegg som den gir det dynamikk, størrelse og slam i bassen, som er viktig for filmer.

    MEN den tenger MYE krefter av god kvalitet. (Uten det så er den bare helt anonym og kjedelig).

    Det er min erfaring også. Interessant at gain gjorde sååå stor forskjell. HE6SE er tidenes headfikupp.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Har skrevet test av Hifiman HE-R9

     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    SiSt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2021
    Innlegg
    979
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Hamar
    Sitter i dag med Sundara, og er nysgjerrig på HE6... Det er noen gode dealer på HE6SE v2 på Hifiman, selv om jeg foretrekker designet på v1. Noen som har erfaring med v1 vs v2 med tanke på byggekvalitet?

    Edit: Never mind. Ettersom jeg er kjempetålmodig er nå ett stk HE6SEv2 bestilt. Jaja.
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Sitter i dag med Sundara, og er nysgjerrig på HE6... Det er noen gode dealer på HE6SE v2 på Hifiman, selv om jeg foretrekker designet på v1. Noen som har erfaring med v1 vs v2 med tanke på byggekvalitet?

    Edit: Never mind. Ettersom jeg er kjempetålmodig er nå ett stk HE6SEv2 bestilt. Jaja.
    Har begge. De er like bra 👍👍

    Gratulerer!
     

    nrs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.05.2008
    Innlegg
    127
    Antall liker
    83
    Har hatt Hifiman HE1000se siden april 2022 nå.

    Har brukt de veldig mye, og prøvd de med mange kombinasjoner av forsterkere og innstillinger. Har ventet litt med å skrive dette for å være så sikker som mulig.

    Det skal ikke så mye til at disse ikke yter sitt maksimale potensiale, de låter alltid bra, men jeg oppdaget etterhvert at de i noen tilfeller ikke yter sitt maksimale. Litt vanskelig å beskrive med ord, men når de går fra veldig bra til sensasjonelle er det ganske åpenbart, og en tid vurderte jeg om det var ørene mine som spilte meg ett puss, så jeg har brukt tid til å teste dette ut.

    Første gang jeg ble 100% sikker på dette var da jeg fikk Vioelectric V590 i hus. Både Duet og Lake People og alle andre sa jo at man må bruke balansert utgang med disse, og det vil låte absolutt best. NEI. Koblet til balansert, og det ble åpenbart at noe manglet. Dette er testet over 1 måneds tid og også sjekket med en annen V590. Koblet til ubalansert utgang så er det mye bedre.

    Da sitter alt på plass og bassen sitter igjen og magien og lytte gleden er der i all sin prakt. Dette er HE1000se matching problem, og ikke ett ubalansert/balansert problem. For som jeg antydet så er det ikke så mye som skal til for at man ikke får maksimalt potensiale ut av HE1000se. Har feks med EQ via RMEen oppdaget selv ved lett bruk av EQ, så blir bassen veldig anonym og nesten borte. Får man maksimal matching så har HE1000se veldig dyp, detaljert hardtslående bass, men med de fleste matchinger så får man ikke dette. Har fokusert på problem med bassen, men det har effekt på alt annet også, som detaljer, dynamikk, luft og lydbilde også.

    Har ikke noen god forklaring på hva som er årsaken, men mistenker at damping factor kan være en del av problematikken.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Har hatt Hifiman HE1000se siden april 2022 nå.

    Har brukt de veldig mye, og prøvd de med mange kombinasjoner av forsterkere og innstillinger. Har ventet litt med å skrive dette for å være så sikker som mulig.

    Det skal ikke så mye til at disse ikke yter sitt maksimale potensiale, de låter alltid bra, men jeg oppdaget etterhvert at de i noen tilfeller ikke yter sitt maksimale. Litt vanskelig å beskrive med ord, men når de går fra veldig bra til sensasjonelle er det ganske åpenbart, og en tid vurderte jeg om det var ørene mine som spilte meg ett puss, så jeg har brukt tid til å teste dette ut.

    Første gang jeg ble 100% sikker på dette var da jeg fikk Vioelectric V590 i hus. Både Duet og Lake People og alle andre sa jo at man må bruke balansert utgang med disse, og det vil låte absolutt best. NEI. Koblet til balansert, og det ble åpenbart at noe manglet. Dette er testet over 1 måneds tid og også sjekket med en annen V590. Koblet til ubalansert utgang så er det mye bedre.

    Da sitter alt på plass og bassen sitter igjen og magien og lytte gleden er der i all sin prakt. Dette er HE1000se matching problem, og ikke ett ubalansert/balansert problem. For som jeg antydet så er det ikke så mye som skal til for at man ikke får maksimalt potensiale ut av HE1000se. Har feks med EQ via RMEen oppdaget selv ved lett bruk av EQ, så blir bassen veldig anonym og nesten borte. Får man maksimal matching så har HE1000se veldig dyp, detaljert hardtslående bass, men med de fleste matchinger så får man ikke dette. Har fokusert på problem med bassen, men det har effekt på alt annet også, som detaljer, dynamikk, luft og lydbilde også.

    Har ikke noen god forklaring på hva som er årsaken, men mistenker at damping factor kan være en del av problematikken.
    Godt innspill! Ja balansert og ubalansert har noen forskjelligheter, åpenbart er det bedre match med den ubalanserte. Bra du er fornøyd! Det er en flott hodetelefon
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn