HiFiMAN hodetelefoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hifisnurr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    478
    Antall liker
    489
    Sted
    Oslo
    Har gravd fram mine HE-500 fra headfiens innerste kott mens hifilokalet er under midlertidig beleiring - og jeg kan ikke skjønne annet enn at disse ‘lurene fortsatt holder godt nivå - selv om grensen for hva som er hi-end i headfi-verden er flyttet med en null eller to siden disse var «hot stuff». Sammen med en enkel Node2 og Project Sunrise II skapes magi i mine ører. Enhver tanke om oppgradering er herved oppløst i tåka... ...mens gåsehuden regjerer i lyttekroken :)
    HE-500 er veldig bra. Hadde de i mange år. Har nå Sundara. Ikke så ulike. Sundara sitter bedre på hodet pluss litt bedre komfort.
     
    Sist redigert:

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.068
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Oppdatering: Jeg har valgt å tilgi dere.

    Dette var slett ikke dumt. De gir ikke noen 20.000 kroners Stax opplevelse, men det må allikevel sies at dette er _veldig_ hyggelig. Spesielt med tanke på prisen.
    jeg betalte 1990,- inkl frakt, fra Duet. Og til den prisen er dette sykt bra.
    Den orginale kabelen er slett ikke som beskrevet i videoen. den spretter fint tilbake når den bøyes.

    Siden de har 3.5mm plugg måtte jeg prøve de på telefonen bare for å teste. Og det ble litt dvaskt for å si det pent. Men plugga rett i laptoputgangen funka det faktisk sjokkerende bra. Varierer selvsagt fra pc til pc, men dette var over all forventing på mine HP maskiner.

    Når jeg ikke tuller med sånne eksperimenter kjører jeg fra en bitteliten "Audinst HUD-MX2" som jeg fant billig på finn. En USB DAC/Hodetelefonforsterker. Ikke spesielt kraftig, men klarer seg helt fint.

    Komforten er SVÆRT bra. Følte i starten at bøyla hadde lyst til å klemme putene litt tett rundt skallen min, og det tok litt tid å venne seg til følelsen av et superåpent hodetelefonsett som tetter så godt rundt hodet som det gjør, men i dag har jeg sittet med dette på meg nesten kontinuerlig hele arbeidsdagen, og jeg lengter på ingen måte etter å måtte ta det av meg. Klart, presset i bøyla er nok fremdeles litt i overkant av hva jeg selv ville ha valgt om jeg skulle designet det selv for hjemmebruk, men det ser jeg ikke som et problem. Kan hende de kan bøyes til også, sånn som med Gradomodellene jeg har, men det har jeg ikke turt å finne ut av selv.

    Jeg liker spillestilen, og føler ikke at jeg må venne meg til lyden, slik jeg måtte da jeg for mange år siden hadde et gammelt Stax sett.
    Det anser jeg som positivt.
    Det er heller ingen knirking eller kabelbråking som man av og til opplever i enkelte hodetelefoner.

    Totalt sett er jeg svært godt fornøyd med at jeg lot meg friste, og har ingen problemer med å anbefale disse videre. Men som et bærbart alternativ? Seriøst? Det hadde jeg aldri vurdert.


    Takk for tipset, og takk til Duet for rask levering!
     

    Alfy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    180
    Antall liker
    124
    Sted
    Jevnaker
    Torget vurderinger
    12
    bTpnk6s.jpg

    Vil slå et slag for en gammel klassiker! fikk nylig med et sett med HE-500 i handel jeg gjorde og var litt skeptisk med tanke på alder og det jeg kunne lese rundt på nett, men desto mer overrasket ble jeg da jeg satte disse på hode! Disse vokser og vokser på meg, virkelig en god hodetelefon på mange måter - har virkelig kvalliteter i alle frekvenser og skalerer utrolig bra med annet utstyr! Planar av denne størrelsen har så mye mer membranareal enn dynamiske hodetelefoner - dette høres og føles mer realistisk ut og får frem en mye mer levende og morsom dynamisk musikkallitet, kan på en måte sammenlignes med membranareal i høyttalere :)
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Fikk HiFiMAN Sundara for noen dager siden og jeg må si jeg er utrolig fornøyd. Etter å ha hatt mye ræl opp gjennom årene har jeg endelig funnet et headset som har "min lyd". Jeg har hatt HE-500 før og likte mellomtonen veldig godt på dem, men kan ikke huske at de var like balanserte som Sundaraene og komforten var jo egentlig en vits. Første generasjon HD650 ("ullsokklyd" modellen), Sennheiser 1. gen HD800 og Beyerdynamic T2 g2 er noen andre jeg har hatt. Jeg anser begge de dyreste som totalt mislykkede klangbalansemessig. Hva faen er greia med anorektisk grunntone og laserstråler i øra liksom. Det låter i hvertfall ikke det fnugg som noe jeg har hørt på naturlig vis??

    Jeg gir Sundaraene et par db boost nederst i bassområdet via DSPen i RMEen for å få hakket mer tyngde nedover, og ellers synes jeg det låter mer eller mindre perfekt for min smak på RME ADI-2 DAC FS. EQ-innstillingene fra AutoEQ eller ASR var det bare å kaste for min del. ALT for mye nivå nedover, noe jeg til slutt verifiserte med sinus testtoner nedover i bassområdet hvor det ble alt for mye bloat og helt ubalansert fra 60 Hz og ned, og en del av magien forsvant i mellomtonen. Sikkert fordi lyden på mitt fetthode blir helt annerledes enn på en testrigg.

    Hos meg trenger Sundaraene kun dette lille PEQ filteret på RMEen for å låte nærmest perfekt balanserte etter min smak:

    Gain: +2
    Freq: 35
    Q: 0.8
    Filter type: Shelf

    Jeg har rullet over bassområdet med sinustoner og kan nå ikke merke noen nivåendringer under 70 Hz hverken i den ene eller andre retninger.

    Uansett så har Sundara gitt meg tilbake troen på hodetelefoner. Jeg skjønner stort sett ikke hva faen produsentene holder på med. Skulle tro det var relativt enkelt å finne noe som låter naturlig og balansert med det enorme utvalget på markedet i prisklassen opp til 10 lapper, men nei, det er ikke mitt inntrykk.
     

    Hifisnurr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    478
    Antall liker
    489
    Sted
    Oslo
    Fikk HiFiMAN Sundara for noen dager siden og jeg må si jeg er utrolig fornøyd. Etter å ha hatt mye ræl opp gjennom årene har jeg endelig funnet et headset som har "min lyd". Jeg har hatt HE-500 før og likte mellomtonen veldig godt på dem, men kan ikke huske at de var like balanserte som Sundaraene og komforten var jo egentlig en vits. Første generasjon HD650 ("ullsokklyd" modellen), Sennheiser 1. gen HD800 og Beyerdynamic T2 g2 er noen andre jeg har hatt. Jeg anser begge de dyreste som totalt mislykkede klangbalansemessig. Hva faen er greia med anorektisk grunntone og laserstråler i øra liksom. Det låter i hvertfall ikke det fnugg som noe jeg har hørt på naturlig vis??

    Jeg gir Sundaraene et par db boost nederst i bassområdet via DSPen i RMEen for å få hakket mer tyngde nedover, og ellers synes jeg det låter mer eller mindre perfekt for min smak på RME ADI-2 DAC FS. EQ-innstillingene fra AutoEQ eller ASR var det bare å kaste for min del. ALT for mye nivå nedover, noe jeg til slutt verifiserte med sinus testtoner nedover i bassområdet hvor det ble alt for mye bloat og helt ubalansert fra 60 Hz og ned, og en del av magien forsvant i mellomtonen. Sikkert fordi lyden på mitt fetthode blir helt annerledes enn på en testrigg.

    Hos meg trenger Sundaraene kun dette lille PEQ filteret på RMEen for å låte nærmest perfekt balanserte etter min smak:

    Gain: +2
    Freq: 35
    Q: 0.8
    Filter type: Shelf

    Jeg har rullet over bassområdet med sinustoner og kan nå ikke merke noen nivåendringer under 70 Hz hverken i den ene eller andre retninger.

    Uansett så har Sundara gitt meg tilbake troen på hodetelefoner. Jeg skjønner stort sett ikke hva faen produsentene holder på med. Skulle tro det var relativt enkelt å finne noe som låter naturlig og balansert med det enorme utvalget på markedet i prisklassen opp til 10 lapper, men nei, det er ikke mitt inntrykk.
    Jeg har også Sundara. Er meget fornøyd. Jeg bestilte nye puter til de. De som følger med er ikke memory foam. Og er ikke spesielt komfortable på. Litt klamme etter en stund. De som sitter på He-6 er svært bra, og passer rett på Sundara. Bra lydforbedring og ikke dyre. Ett tips bare.
     

    Corison

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.07.2015
    Innlegg
    123
    Antall liker
    282
    Vurderer å kjøpe nye hodetelefoner (åpne). Komfort er svært viktig for min del og jeg er muligens villig til å ofre noe lydkvalitet for komforten. Hvordan er Arya hva gjelder komfort og flere timer sammenhengende bruk?

    Hadde tidligere toppmodellen (lukket)til ett kjent fransk merke, men hvor jeg slet med press på ørene og brillestengene. Fantastisk lyd, men klarte bare å ha dem på hodet i 1-2 timer før de måtte av. Beste hodetelefonene jeg har testet og hvor det var upåklagelig komfort var Sennheiser HD800. Leser flere steder at Arya har mange av de samme kvalitetene og er kanskje bedre lydmessig også.
     

    Arne_M

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.07.2002
    Innlegg
    171
    Antall liker
    41
    Sted
    Oslo 0983
    Torget vurderinger
    9
    Eier HIFIMAN HE-1000 V2. Konstruksjonen er helt den samme som Arya ser det ut til. Bruker mine gjerne i 5-6 timer uten problemer. Meget behagelig å ha på hodet.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.068
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Etter suksessen med HE400i 2020 har jeg begynt å bli grådig.
    Snuste litt på nettsidene til Duet nå, og oppdaget akkurat at de har en variant av Ananda som heter Ananda BT.
    Det hørtes ut som et ganske stilig konsept.

    Men den koster mye. Veldig mye, spesielt med tanke på at jeg egentlig er godt fornøyd med mine HE400i

    Om man ser bort fra BT delen, og bare tenker på den vanlige Anandaen, er det helt absurde forskjeller det er snakk om opp fra en HE400i?
    Og for de fire tusen man betaler ekstra for BT, er det faktisk en skikkelig god forsterkerdel innebygget? Om jeg skulle velge å bruke den fullt ut, vil jeg oppleve at mikrofonen som følger med bare er en dårlig spøk, eller er den faktisk respektabel?
     

    Boden9

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.04.2005
    Innlegg
    460
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    2
    Veldig fornøyd med mine HE1000SE. Det utgjør et kompakt anlegg når en kjører digitalt på min iPad fra min JRIVER via DAC med hodetelefonforsterker:
    Hodetelefoner small.jpg
     

    lano2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2014
    Innlegg
    294
    Antall liker
    144
    Sted
    Mandalitt
    Ananda skuffet meg litt på komfort, men lydmessig en drøm!
    Det er jo også en kjempefordel at de kan drives av alt mellom himmel og jord av amper.(y)
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.068
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hva tenker du på når det gjelder skuffende komfort? Klemmer de? Er de klamme? rar trykkfordeling? Passer ikke putene godt rundt ørene? Tunge? kjipe kanter?
     

    lano2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2014
    Innlegg
    294
    Antall liker
    144
    Sted
    Mandalitt
    Litt av alt det du nevner, sammenlignet med Sennheiser 800S. PS! Jeg er brillebruker...
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.429
    Antall liker
    35.217
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    He400i-2020 kan jeg ha på meg i mange, mange timer uten noe som helst ubehag. Mvh en annen brilleslange.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.068
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har samme erfaring som HoJ etter å ha brukt HE400i-2020 i en stund nå. har hatt 12 timers sesjoner med disse på meg uten at det har føltes problematisk.
    Lurer derfor på om det er jeg som har flaks, og at mine preferanser passer godt med hifiman-komforten, eller om det er stor forskjell mellom Ananda og HE400i
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    SiSt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2021
    Innlegg
    981
    Antall liker
    1.576
    Sted
    Hamar
    Sitter med et par Sundara på jobb, og en V90-HPA. Låter veldig bra i mine ører, ikke helt opp mot Stax som jeg har hatt før, men brukervennligheten er mye bedre, hurtigheten er nesten på nivå og bassen er bedre/mer tilfredsstillende. Komforten kunne vært bedre med mykere puter, men er ikke plagsomt dårlig heller. Låter enda bedre hjemme, drevet av Sansui AU-X711, avslører uklarheter, litt sus og dårlig separasjon i en AU-9500 som nok har behov for service...
     

    Arne_M

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.07.2002
    Innlegg
    171
    Antall liker
    41
    Sted
    Oslo 0983
    Torget vurderinger
    9
    Bruker briller og HIFIMAN HE-1000 V2 og HE-560. Tror jeg kunne brukt dem 24-365 uten problemer. :) Derimot Audeze :cautious:
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.068
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Vil dette si at om jeg liker HE400i komforten, så er det stor sjanse for at jeg vil trives med Ananda også, eller er det stor forskjell mellom de ulike modellene?
    HE-1000 og Ananda ser jo ut til å ha mye av den samme fasongen på selve øreklokkene i det minste....
     
    Sist redigert:

    rellingsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2014
    Innlegg
    357
    Antall liker
    231
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Har funnet frem HE-500'ene mine igjen, etter en del år nedgjemt i eska. Etter en del timers bruk nå så har liminga/sømmen i skinnet gitt opp først på ene, men nå begge putene.
    Har nye Velour pads liggende som fulgte med når jeg kjøpte klokkene, og ser Duet selger div til eegentlig ganske ok priser. Focus pad koster ikke mere enn 429,-
    Hva gjør jeg? Hva skjer med lyden mellom org ''skinn'', velour, og Focus?
    Er det noe å tenke på å få smidd custom pads utav org skinnpads, med f.eks +5mm -> +20mm ekstra skum, i nytt skinn, med velour på flaten mot hodet? Betyr det noe/mye hvilket materiale som er inne i ''øre-rommet''?

    IMG_20211125_193650.jpg
     

    Godalive

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.02.2007
    Innlegg
    569
    Antall liker
    335
    Torget vurderinger
    0
    Har byttet ut mine gamle og velbrukte AKG K550 Mk1 i "jobbanlegget". De kostet normalt 2k i sin tid, men av en eller annen grunn solgte Soundgarden/Spaceworld ut et parti for en tusing stykket. Må sies at jeg reiser bort i perioder for å jobbe, og head-fi anlegget står i rommet jeg bor på. K550 er/var fantastiske til prisen, og har gitt meg mange gode opplevelser. Punchy og agil, dog med en tanke for mye "skingring" på enkelte akustiske innspillinger og klassisk. Nå faller de snart fra hverandre. Anlegget ellers består av NAD D1050 dac og en G&W TW-J1 amp (kjøpt av @Proffen for en hel årrekke siden :) ). Spiller Tidal hifi på usb rett fra nettbrettet, og dette fungerer overraskende bra. Etter en del anbefalinger falt valget på Sundara. Lyden her kunne nesten ikke vært mer forskjellig! Sundara er for det første en åpen konstruksjon, men er også litt mer "forsiktig" i stilen. De er ytterst komfortable på hodet, og lydmessig er det ingenting som stikker seg frem. Klassisk musikk og stemmer klinger nydelig, og det er overhodet ingen boomy effekt på bassen i jazz-trioer o.l. Selv om diskanten er litt mer tilbaketrukket mister man ingen detaljer, og bakteppet er påtagelig "svart" og stille. Veldig besnærende. Tenker kanskje at en sølvkabel vil gjøre dem ørlite grann mer responsiv i diskanten, men det er ikke noe umiddelbart behov. (... kom gjerne med forslag til kabelprodusenter eller gode kabler!...).
     
    Sist redigert:

    Jonas_H

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2015
    Innlegg
    424
    Antall liker
    994
    Torget vurderinger
    7
    Da er et par Ananda på vei til meg i posten, og gleder meg til å få testet dem ut. Artig at jeg ca. 10 min etter kjøp kom over testen fra ASR :)
    Det må man jo si var en total slakt!

    Virker uansett som om de aller fleste er fornøyd, så krysser fingrene for at jeg blir det også :)

    Ser at Armin tester opp til 114dB, og på det nivået lytter jeg aldri uansett. Ønsker å beholde hørselen intakt noen år til, og har absolutt ikke noe ønske om permanent tinnitus.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    Alfy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    180
    Antall liker
    124
    Sted
    Jevnaker
    Torget vurderinger
    12
    kjøpte et par sundara for et par uker siden, har he500 fra før, sittet å sammenlignet en del frem og tilbake, fant ut at det var litt for tykk og grøtete lyd i he500 vs sundara og litt for lys og skarp lyd i sundara, så byttet jeg pads sånn at he500 fikk pali pads og sundara fikk leather pads! da ble jeg veldig mye mer fornøyd med begge headsett! Sundara fikk litt mer bass og body, og fikk roet ned skarpheten et hakk! he 500 ble klarer en tanke lysere og fikk litt kjappere og mer kontant bass og ble mer komfy på hode! dette var enkelt og ganske kult! veldig fornøyd med begge headsett og hvor mye godlyd de gir for prisen!
     

    avelon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2021
    Innlegg
    248
    Antall liker
    313
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    1
    1642536173424.png


    Ble plutselig eier av 1000se og ADI-2 i dag. Hatt litt diverse av øretelefoner opp gjennom, men dette er første "ordentlige" headsettet mitt. Utrolig behagelig og detaljert lyd. Med litt shelf for å få opp bunn ble det virkelig bra.
     

    avelon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2021
    Innlegg
    248
    Antall liker
    313
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    1
    Jeg var riktignok innom duet og hørte på HEKse før jeg bestemte meg, men etter noen dager med intens lytting er jeg virkelig helt frelst. Nå har jo sikkert ørene blitt veldig vant med lydsignaturen (selv om jeg har en shelf på 100hz +5db) på disse, men når jeg bytter til Airpods Max rynker nesa ufrivillig. Airpods Max blir rett og slett grøtete helt fra bunn til topp i sammenligning. Men det skulle vel jaggu bare mangle også med den prisforskjellen :)
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Noen som har hørt Edition XS? Ser ut til å få mye skryt. Mye for pengene.
    Snuste litt på Focal Clear selv, men spørs om ikke jeg må prøve disse først!
     

    Alfy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    180
    Antall liker
    124
    Sted
    Jevnaker
    Torget vurderinger
    12
    hei, da har jeg bestilt! hørtes i hver fall lovende ut fra han jeg snakket med i dag! impressions kommer i løpet av uka!
     

    Alfy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    180
    Antall liker
    124
    Sted
    Jevnaker
    Torget vurderinger
    12
    DSC_3324.JPG

    XS hentet på posten i dag! etter noen timer...- flott stoort og åpent lydbilde - veldig lik klang og tone som i sundara sin mellomtone - litt mer bass i midbassen og større lyd -3d. Padsene og byggekvallitet er jo og føles rimelig i forhold til sundara, mykere og mer tøyelig skum i sundara padsene - føles mer premium, får gi den en ukes tid med innspilling å se hva jeg synes da - foreløpig positivt inntrykk! Sundara som jeg har er fra desember 2021, mere subjektiver og sammenligninger kommer!
     

    Costanza76

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    180
    Antall liker
    205
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Var innom Duet og hørte på Arya denne uka. Oppsett til langt over 80k - så det er «feige lag» ift HE-500-anlegget jeg har hjemme. Konklusjonen etter en drøy times lytting er (dessverre for lommeboka) at det fortsatt er relativt mye å hente på dagens oppsett, og at mengden av gåsehud, fjollete glis og latter tyder på nye investeringer :) Om det blir Arya eller noe annet gøy (har lyst til å høre Meze) får tiden vise - men å høre så langt inn i opptakene har jeg aldri opplevd før.
     

    Alfy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    180
    Antall liker
    124
    Sted
    Jevnaker
    Torget vurderinger
    12
    Oppdatering Edition XS: trenger laaang innspiling / tilvenning for min del, og den krever litt EQ for å låte bra! Har vært litt av en elsk hat prosess de siste to ukene! XS gjør en del ting bra på mye musikk som klang detaljer luft og lydbilde er flott! Har også bestilt dekoni pads til den, så får jeg se om det blir et løft lydmessig og ikke bare komfårmessig! Min LCD X 2020 trenger i hvertfall en del EQ, men når jeg sammenligner disse to i korrigert stand så er det fortsatt store forskjeller på de - LCD X er i mine ører en klart bedre og mer full sounding hodetelefon, mer vekt og realisme bak alt, er litt tykkere og føler mer jeg er innhyllet i en ananen verden, XS har bra detaljering klang og en letthet i tonen som er litt tynnere og mer åpen kan man si. Sundara(2021) er litt mer 2d og mindre lydbilde - dog er spillemåte og frekvensgang bedre -den mangler bare litt i bunn sånn røffelig for å låte svært bra!! Bruker J.river media center med asiodriver til dac og parametric EQ i DSP studioet i dette programmet. Linker til kul video under i forhold til 2020 LCD X og EQ og hvorfor alle burde prøve EQ - planar hodetelefoner tar dette svært godt! legger også ved bilde av frekvensgang for ananda og XS med harmankurven i bakgrunn, på bakgrunn av denne har jeg lagt inn litt EQ som gjør noe med de største problemene 1100-2300hz og justert litt etter eget ønske med litt mer i bunn ved 30hz og litt mindre 11500hz peak, merkbart en annen hodetelfon etter dette!!

    ananda xs.jpeg
     
    Sist redigert:

    Alfy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    180
    Antall liker
    124
    Sted
    Jevnaker
    Torget vurderinger
    12
    Var innom Duet og hørte på Arya denne uka. Oppsett til langt over 80k - så det er «feige lag» ift HE-500-anlegget jeg har hjemme. Konklusjonen etter en drøy times lytting er (dessverre for lommeboka) at det fortsatt er relativt mye å hente på dagens oppsett, og at mengden av gåsehud, fjollete glis og latter tyder på nye investeringer :) Om det blir Arya eller noe annet gøy (har lyst til å høre Meze) får tiden vise - men å høre så langt inn i opptakene har jeg aldri opplevd før.
    Var det arya stealth eller vanlig arya du hørte på?

    Mvh, Alf
     

    nrs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.05.2008
    Innlegg
    128
    Antall liker
    85
    Hadde Sundara, som jeg likte veldig godt, men var litt for tilbakelente for min del.

    Dro innom Duet på tirsdagen denne uken, og satt 2 timer og hørte på Xs, Arya og He1000se. Var meningen å kjøpe Xs og evt høre på Arya.

    For å si det sånn. Xs er fantastiske hodetelefoner, og til den prisen er de ett kupp.. MEN MEN så var jeg så dum å sette He1000se på hodet. Da var det gjort de spiller slik jeg liker, tenk B&W805 Diamond. Burde vel økonomisk gått for Arya, men ble etter en dags betenkning kjøp av He1000se. Kjører de sammen med ADI-2 DAC FS.
     

    Saltlakrits

    Medlem
    Ble medlem
    14.12.2017
    Innlegg
    8
    Antall liker
    45
    20220430071256_IMG_0372.JPG


    Fick hem mina Ananda förra veckan. De spelar väldigt bra tillsammans med Gold Note DS-10 Plus men även med min Feliks Echo mkII.
    De låter otroligt trevligt som dom är men kör Eq genom Roon och då låter de perfekta i mina öron.
    Ett bra alternativ till mina Focal Clear. :)
     

    Godalive

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.02.2007
    Innlegg
    569
    Antall liker
    335
    Torget vurderinger
    0
    Må bare si.... Hans Zimmer - Batman - I'm Not A Hero på Tidal Master låter bare helt avsindig bra på mitt oppsett! "EDIT: hele platen egentlig". Sundara, Topping E50 og G&W TW-J1. Ifi iPower X strømforsyning til E50 (skimtes i bakgrunnen). Har brukt noen rimelige Isoda signalkabel til nå, skal straks prøve Kimber Hero....
    DSC_1060.JPG
     
    Sist redigert:

    Godalive

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.02.2007
    Innlegg
    569
    Antall liker
    335
    Torget vurderinger
    0
    "...avsindig bra" er et jo et sterkt uttrykk.. :) Men jeg er imponert over dynamikken og bassegenskapene til Sundara.. Har uansett fått testet litt med Kimber Hero. Hadde liggende et par på en halvmeter. Disse er ikke så skarp i kantene som Isoda-ene jeg har brukt til nå. Litt bedre åpenhet og klang i mellomtonen, og litt bedre "sammenheng" totalt sett ....får høre om inntrykket fester seg etter hvert...
     

    Costanza76

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    180
    Antall liker
    205
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Var innom Duet og hørte på Arya denne uka. Oppsett til langt over 80k - så det er «feige lag» ift HE-500-anlegget jeg har hjemme. Konklusjonen etter en drøy times lytting er (dessverre for lommeboka) at det fortsatt er relativt mye å hente på dagens oppsett, og at mengden av gåsehud, fjollete glis og latter tyder på nye investeringer :) Om det blir Arya eller noe annet gøy (har lyst til å høre Meze) får tiden vise - men å høre så langt inn i opptakene har jeg aldri opplevd før.
    Det er mange veier til målet, og nå er HE-500 fredet i overskuelig fremtid. En Burson Conductor 3x Reference har vekket uante krefter i de aldrende klokkene. Drives med stålkontroll, og avgir både kraft og detaljer som aldri før. Har investert i balansert kabel som gav ytterligere løft,og venter på nye pads. Storkoser meg!!
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Sundara spiller svært godt her med litt EQ i RME ADI-2 DAC FS for å dra de hakket nærmere Harman-kurven. Her er EQ båndene jeg benytter om noen andre har lyst til å teste:

    * Band 1 Type: Shelf
    * Band 1 Gain: 6 dB
    * Band 1 Frequency: 50 Hz
    * Band 1 Q: 1

    * Band 2 Type : Peak
    * Band 2 Gain: 2 dB
    * Band 2 Frequency: 2100 Hz
    * Band 2 Q: 1.5

    * Band 3 Type : Peak
    * Band 3 Gain: -4 dB
    * Band 3 Frequency: 6300 Hz
    * Band 3 Q: 4
     
    Sist redigert:

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    440
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    Kjøpte meg et par nye HiFiMAN Sundara idag etter at de gamle HE400i´s bøyle knakk (svak konstruksjon). De nye låter litt mer åpent, eller kjente greier. Prøvde såvidt Anana og Focal Clear MG. Jeg synes ærlig talt at de ikke var verd prisen opp for mitt bruk (iMac/Audioquest dragonfly). Jeg synes Sundara er veldig mye god lyd for penga!!
     

    jallajalla

    Medlem
    Ble medlem
    19.12.2011
    Innlegg
    42
    Antall liker
    64
    Noen som anbefaler kabel til he-1000v2 (2.5mm)? Litt lei den som fulgte med...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn