HiFiMAN hodetelefoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.449
    Antall liker
    35.265
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    @JMM angående kabelen så har jeg ikke pakket den ut engang (gjorde ikke det på he400i heller), bruker den jeg har fra Kabel Kraft.
     

    krrm

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    30.12.2013
    Innlegg
    90
    Antall liker
    122
    Jeg trenger en litt kortere kabel som er lettere, smidigere, av høy teknisk og funksjonell kvalitet og som ikke legger til eller fjerner noe fra lydbildet til mine Focal Elear, og har vurdert Forza Noir Hybrid HPC, men jeg er usikker på om det er verdt pengene...
    Kjøpte Forza Claire HPC Mk2 da orginalkabelen til HD800 morknet(!). Skal ikke påstå at lyden ble verken bedre eller dårligere, men den er iallefall både lett og smidig og en del billigere en Noir.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.507
    Antall liker
    8.047
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det ble med kabelen, via DHL, mens FedEx ikke klarte å levere Ananda. De prøver igjen i dag, så kanskje...
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Ser de har Ananda Stealth hos aliexpres til en hyggelig pris. Noen som har handlet derfra?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.449
    Antall liker
    35.265
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hadde personlig aldri turt å kjøpe dyre ting derfra, ser de har helt annen spec enn den som jeg kjøpte fra duet.no Synes også det er greit med lengre garantitid.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.507
    Antall liker
    8.047
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Også enig. Det finnes helt sikkert en haug seriøse firma på Aliexpress som ville ta en garantisak seriøst, men det var det med å vite hvilke da...
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Tenkte det samme. Var bare litt nysgjerrig.
    Duet er tomme. 😏
     
    • Trist
    Reaksjoner: HoJ

    nrs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.05.2008
    Innlegg
    128
    Antall liker
    85
    Ser det er populært å bruke PEQ på hodetelefoner. Har RME ADI 2 FS og brukt PEQ selv på Sennheiser dynamiske hodetelefoner, og det fungerte veldig bra.

    Etter at jeg får 2 år siden begynte å få HifiMan hodetelefoner, så har jeg prøvd PEQ i bass området i flere omganger og testet det godt og lenge av og til, også på mange forskjellige hodetelefon forsterkere.

    Mitt inntrykk er HifiMan hodetelefoner ikke responderer gunstig på PEQ i bassområdet. Vanskelige å sette ord på det, men enkelt forklart mister detaljer og dynamikk i bassen, og kan nesten høres ut som den i tilfeller blir borte.

    Dette er bare personlige og subjektive tester gjennom mine preferanser og hørsel, og er ikke ment for å være vitenskapelig riktig.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.449
    Antall liker
    35.265
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Bruker roon sin dsp på mine hifiman og synes det fungerer helt supert, synes de responderer meget godt - har kun god erfaring med det på disse (og på he400i som jeg hadde før) Synes de respondere like godt som HD650 og K701 i hver fall. Når jeg skrur av og på dsp på Ananda så er det "dag og natt"-forskjell. Dynamikk og respons blir ikke borte - heller motsatt. Oppfatter Ananda uten dsp som litt for "boomy" i bassen og litt tynn øvre mellomtone.
     

    nrs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.05.2008
    Innlegg
    128
    Antall liker
    85
    Bruker roon sin dsp på mine hifiman og synes det fungerer helt supert, synes de responderer meget godt - har kun god erfaring med det på disse (og på he400i som jeg hadde før) Synes de respondere like godt som HD650 og K701 i hver fall. Når jeg skrur av og på dsp på Ananda så er det "dag og natt"-forskjell. Dynamikk og respons blir ikke borte - heller motsatt. Oppfatter Ananda uten dsp som litt for "boomy" i bassen og litt tynn øvre mellomtone.
    Godt å høre. Jeg liker ikke resultatet på HE1000se og HE6se v2.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.449
    Antall liker
    35.265
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hva slags eq bruker du? Bruker amir sin anbefaling på alle mine. Fungerer meget bra, minus hd650 der jeg synes han sin eq har litt for mye bass.
     

    SiSt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2021
    Innlegg
    982
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Hamar
    Godt å høre. Jeg liker ikke resultatet på HE1000se og HE6se v2.
    Jeg har prøvd både equalizer apo og adobe audition til EQ av diverse kombinasjoner av dac/hodetelefonforsterker og hodetelefoner, og aldri fått de til å fungere bra nok. Problemer med hakking/jitter og med equ APO fikk jeg tendenser til øresus uten å lytte på høyt volum. Har lagt skylden på pc-en og gått bort fra det hele. Håper nå bare på at qobuz kommer med innebygd eq en gang og implementerer den godt på iphone.
     

    nrs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.05.2008
    Innlegg
    128
    Antall liker
    85
    Hva slags eq bruker du? Bruker amir sin anbefaling på alle mine. Fungerer meget bra, minus hd650 der jeg synes han sin eq har litt for mye bass.
    Har prøvd amir sine anbefalinger og mange andre sine forslag. Alltid samme dårlige resultat. Kanskje bare meg. Bryr meg lite om grafer og at ting som ser ut som ett problem på en graf(og derfor må EQ). Jeg hører på resultatet, og der liker jeg ikke EQ i bassområdet på Hifiman planar. EQ i sub-bassen på HD800s har fungert meget bra.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.449
    Antall liker
    35.265
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hører absolutt på resultatet jeg også, som jeg skrev, amir sin anbefaling falt ikke helt i smak på min hd650 - for mye bass synes jeg. De tre andre hodetelefonene derimot synes jeg det er "spot on".
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.507
    Antall liker
    8.047
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Grafen er vel der for vise hvordan dingsen måler og forklare hvorfor den høres ut som den gjør, og er dermed et verktøy for å gjøre noe med det hvis man ikke helt liker det man hører. Kan vanskelig tenke meg at det finnes noen som bare ser på en graf og plotter inn eq uten å evaluere resultatet ved å lytte.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    nrs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.05.2008
    Innlegg
    128
    Antall liker
    85
    Grafen er vel der for vise hvordan dingsen måler og forklare hvorfor den høres ut som den gjør, og er dermed et verktøy for å gjøre noe med det hvis man ikke helt liker det man hører. Kan vanskelig tenke meg at det finnes noen som bare ser på en graf og plotter inn eq uten å evaluere resultatet ved å lytte.
    Håper du har rett. Men er nok mange som er litt for opptatt av å se på grafer :).


    Mange årsaker til de er tunet som de er fra produsent.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.449
    Antall liker
    35.265
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Håper du har rett. Men er nok mange som er litt for opptatt av å se på grafer :).


    Mange årsaker til de er tunet som de er fra produsent.
    Tror det faktisk er relativt få som bare ser på "grafer" det lar ofte de ligge som en byggestein så jobber man videre utifra det.

    Enig mange faktorer hvorfor de er tunet som de er, behøver ikke å si at jeg liker det best slik likevel.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.507
    Antall liker
    8.047
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Jeg tror ikke det er relativt få, men heller veldig få. Hvis man har noen interesse for grafer så er det vel fordi man skjønner at de kan være veldig nyttige for å forbedre kvaliteten på det man hører eller for å velge bort ting man skjønner at man trolig ikke vil like.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.449
    Antall liker
    35.265
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tror ikke det er relativt få, men heller veldig få. Hvis man har noen interesse for grafer så er det vel fordi man skjønner at de kan være veldig nyttige for å forbedre kvaliteten på det man hører eller for å velge bort ting man skjønner at man trolig ikke vil like.
    Du ordla deg bedre 👍
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.507
    Antall liker
    8.047
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    If you say so, then I won't argue about it. 😁

    Hvordan liker du A30 Pro så langt?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.449
    Antall liker
    35.265
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ah, råger. Rapport senere da?
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.507
    Antall liker
    8.047
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Høres bra ut. 👌 Jeg synes også at A30 leverer over evne til den beskjedne prisen.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.507
    Antall liker
    8.047
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Så var Ananda Stealth omsider på plass, "kun" en uke forsinket. Hurra for FedEx som ikke engang gadd å levere til døra.

    Igjen så var det bare inkludert en 1.5m kabel (antar de at alle som kjøper skal bruke dem ved PCen eller mobilt?) og jeg har ennå ikke fått customkabler som passer, så da lurer jeg på:

    Er det kurant å klippe opp de to kablene jeg nå har og skjøte dem sammen, eller er det noe spess som gjør at jeg burde la være?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.449
    Antall liker
    35.265
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Da ble det en 2.5m lang OIDIO Mongrel Cable med Source Connector: 6.35mm Neutrik - samt en 5m Mogami 2534 Extension med NP3X-B og NJ3FC6-BAG. Flott service fra Oidio, god rabatt på kabel nummer to også.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.507
    Antall liker
    8.047
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Med mine fulgte det 2 sett kabler. Stor og liten jackplugg.

    No such luck for min del. Samme 1.5m kabel for både HE-R10D og Ananda. Ingen kjempedeal, men likevel ganske så irriterende når alle tester og omtaler jeg har sett har nevnt at 3 kabler er inkludert. Kanskje et nylig sparetiltak, hva vet jeg.

    Skulle vil gå helt greit å skjøte dem sammen, kan ikke tenke meg at det skal kunne by på noen problemer.

    Disse vil nok dukke opp fort hvis det hjelper deg.


    Da tar jeg saksa og elektrikertapen fatt. Og takk for tips, men noe må fikses før fredag slik at jeg får testet dem før det er tilbake på nattevakter, ellers er det lite poeng. Allerede bestilte kabler er like om hjørnet og vil trolig være her sånn omtrent når går av vakt igjen.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.507
    Antall liker
    8.047
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Jaja, det funka heller dårlig. For ikke å si i det hele tatt, så skal Ananda få hvile seg til det kommer kabler i posten.

    Det var noe pussige kabler forresten, som jeg for min del ikke har vært borti før. Null isolasjon, bare fargekodede ledere som lå inntil hverandre.
     
    • Wow
    Reaksjoner: HoJ

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.449
    Antall liker
    35.265
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Fungerte det ikke å skjøte kabel?

     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.507
    Antall liker
    8.047
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Joa, jeg har skjøta en kabel eller fem oppigjennom, men har aldri vært ute for ledere uten isolasjon før.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.449
    Antall liker
    35.265
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Joa, jeg har skjøta en kabel eller fem oppigjennom, men har aldri vært ute for ledere uten isolasjon før.
    Var det den som fulgte med Ananda? Har aldri brukt Hifiman sine originale kabler før.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.507
    Antall liker
    8.047
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Jepp, identisk kabel til begge hodetelefoner.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.449
    Antall liker
    35.265
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ledere uten isolasjon... hørtes ikke bra ut.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.507
    Antall liker
    8.047
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Nei, jeg synes det var rare greier, men de fungerte tross alt før amatørkirurgien. Fargede ledere, så jeg antar hver lille "sub-leder" er lakkert eller noe i den dur. Om så er det sikkert mulig å få det til på et vis, men jeg ser for meg at det blir alt for mye dill.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.449
    Antall liker
    35.265
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Rare greier, jeg har skjøtet hodetelefonkabler mange ganger uten problemer.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn