Hifiguru's lange liv, delvis dokumentert med bilder

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • erikbiej

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.07.2005
    Innlegg
    93
    Antall liker
    156
    Sted
    Langesund
    Det er utrolig trist og aldri mer få oppleve Torbjørns glade smil, nærvær, raushet og alt det bare POSITIVE som allerede er sagt om han her på Sentralen fra mange av dere.

    Torbjørn og jeg møttes onsdag 15 mai og tok et par pils sammen. Pratet om Hifi og musikk, kommende Garbarek konsert i Ibsenhuset som vi begge gledet oss til og om masse annet morsomt som alltid kommer opp nå du er sammen med Torbjørn.

    Tilbake sitter vi alle som kjente Torbjørn med et enormt tomrom og savn. Tankene går først og fremst til hans familie i denne ufattelige tunge og triste stunden.

    Hvil i fred kjære Torbjørn. Takk for alt du har betydd for meg personlig, oss i GLL og i HiFi miljøet i Grenland. Tilbake er alle de gode minnene om deg, men de er det heldigvis ufattelig mange av.

    Mvh

    Erik Bie J.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.334
    Antall liker
    8.400
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Kondolerer til familien.
    Traff han en gang i Horten, en mann som satte spor på en positiv måte.
    Bare trist.

    Steinar.
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.427
    Antall liker
    2.854
    Torget vurderinger
    3
    En solstråle har sluknet. Jeg sitter å tenker. At akkurat nå håper jeg det finnes noe mer etter dette. Så noen andre kan få glede av denne positive sjelen.
    Rip Guru.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Det var trist å få telefonen av Magnus i dag som fortalte om Torbjørns bortgang.
    Var innom Torbjørn ukentlig på jobb for en kopp kaffe og en prat. Nå blir det bare trist å gå forbi butikkvinduene hver dag uten å se Tobben pushe anlegg og tv’er.
    Jeg kommer til å savne plingene på messenger når han hadde funnet god musikk som jeg måtte lytte på, eller når det var noen gode kjøp på finn eller på sentralen.
    Tenker på alle konsertene vi var på sammen og alle konsertene vi skulle på.

    Torbjørn var så full av kunnskap både om musikk og hifi at jeg har aldri opplevd maken.

    Hold av en plass i sweet spoten Tobben. Vi kommer etter vi andre også!
    Hvil i fred!
     

    DFM

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    213
    Antall liker
    41
    Tung melding å få til morrakaffen. Breieste gliset på facebook og i lyttestolen min er borte. Ikke til å fatte.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Fryktelig trist, hvil i fred guru og kondolerer til dere som stod ham nær.
     

    oseanna

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    182
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    1
    Ufattelig, ubegripelig trist. Jeg mangler ord.
     

    Boden9

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.04.2005
    Innlegg
    460
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    2
    Mine kondolanser til familien.
    Han var alltid hyggelig å treffe og jeg vil alltid ha gode minner fra møtene. Jeg traff ham første gang når jeg kjøpte noen stativer av ham og siden har det alltid vært musikk å snakke om når vi traff hverandre. Det var i Horten, på jobbene hans eller privat. Dette var veldig triste nyheter og jeg vil savne ham.
     

    dozer

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    70
    Antall liker
    54
    Torget vurderinger
    1
    Det var tungt å stå opp på Søndag morgen å vite at jeg aldri mer får dele det gode selskapet til Tobben. Jeg er utrolig takknemlig for alle de gode minnene jeg har, fra sene kvelder, med gode samtaler, god musikk og gjerne noe godt i glasset også.
    Kom til å tenke på en kveld for 15-20 år siden, hvor Tobben hadde dratt med seg et par Klipsch RF5, tror jeg det var. Han mente vel at det måtte være litt mer trykk på en HiFi aften, enn hva mine JR149 som jeg spilte på da, kunne produsere. Jeg hadde en Dynamic Precision 6.4, som er en relativt kraftig sak, så trykk ble det absolutt! Det var vel nærmere 04.30 på morgenen, da en annen av gjestene og jeg trakk litt luft på verandaen, at volumet ble høyt, veldig høyt....På verandaen. Så plutselig ble det veldig stille... Når vi kom inn, ser vi Tobben sitte i sweetspott med et kjempeglis om munnen, med kobberfargede deler av elementene strødd utover stuen og seg selv. Så om noen er fristet til å finne ut hvor mye et sett med RF5 tåler, har Tobben iallefall konkludert at en DP 6.4 på fult ås er for mye!
    Det hører også med til historien at Tobben ringte importøren Mandagen etter og forklarte situasjonen, hvor responsen var noe slikt som " Ehhh jeg sender deg to sett med elementer, så har du til neste helg også"
    Det har vært en tung helg for alle oss som kjente Tobben, han kommer til å bli dypt savnet.
    Vi pratet nylig om Garbarek konserten og gledet oss til en ny musikalsk opplevelse sammen.

    Hvis vi hører ekstra godt etter, så får vi nok med oss at du tramper i takt med musikken.
    Takk for de fine stundene. Farvel min gode venn. Glad i deg.
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Det er flott å lese alle de fine orda om Torbjørn som alle er helt sanne. Han var et lys, og en kjær venn jeg vil savne stort.
    Mitt eget liv har vært hektisk de siste årene, og selv om jeg og Torbjørn har hatt stadig kontakt på meldinger og besøk har vi vært noe mindre sammen i denne tiden en før. Det sitter som en vond klump i brystet at jeg ikke brukte tiden mer riktig, og det kommer det nok til å gjøre en stund.
    Det er ufattelig rart å åpne messenger å se at Torbjørn er den siste jeg hadde kontakt med der. Jeg har flere ganger gått inn for å se om han kanskje er online likevel, som om hjernen min stadig leter etter en mulighet for at dette er feil... og det er det jo, men på en annen måte.

    Det tok meg litt tid før dette begynte å synke inn, jeg skjønte det nok ikke helt i starten...
     

    oseanna

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    182
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen som blir med og tar en øl for Hifiguru på Karjolen førstkommende lørdag?
     

    dozer

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    70
    Antall liker
    54
    Torget vurderinger
    1
    Det er planlagt fra de på Karjolen at man samles etter begravelsen for å ta en øl for Tobben. Det er selvfølgelig ikke noe i veien for å gjøre det samme på Lørdag, for de det passer best for.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.917
    Antall liker
    8.203
    Torget vurderinger
    1
    Dette var trist. Hvil i fred.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.140
    Antall liker
    10.629
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Virkelig trist lesning.
    Kondolerer til venner og familie. Hvil i fred.
     

    oseanna

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    182
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    1
    Det er planlagt fra de på Karjolen at man samles etter begravelsen for å ta en øl for Tobben. Det er selvfølgelig ikke noe i veien for å gjøre det samme på Lørdag, for de det passer best for.
    Når er begravelsen?
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.951
    Antall liker
    13.293
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    dette var utrolig trist
    han var en humørspreder og en virkelig trivelig og harmløs person
    Youtube videoen hjemme fra treffet hos meg sier det meste
    hvil i fred
    du vil bli dypt savnet
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.874
    Antall liker
    4.314
    Det var triste nyheter. Kondolerer til familien og nære venner.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.635
    Antall liker
    15.476
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    De dypeste medfølelser fra Oslo VinylKlubb.
     

    dozer

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    70
    Antall liker
    54
    Torget vurderinger
    1
    Begravelsen er 31.mai kl. 12.30 Nenset Kirke i Skien.
     
    • Liker
    Reaksjoner: DFM

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.952
    Antall liker
    27.975
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Dette er forferdelig trist,

    tenker på de som sitter tilbake...

    ShineySmileyCry.jpg
     

    oseanna

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    182
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    1
    Det er planlagt fra de på Karjolen at man samles etter begravelsen for å ta en øl for Tobben. Det er selvfølgelig ikke noe i veien for å gjøre det samme på Lørdag, for de det passer best for.
    Jeg kjente Torbjørn bare via HiFi og musikkinteresse og syns ikke det er naturlig å gå i begravelsen eller i et etterlag sammen med nære venner og slekt. Men jeg tar en øl for Hifiguru på Karjolen i kveld og ser og jeg treffer likesinnede.
     

    dozer

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    70
    Antall liker
    54
    Torget vurderinger
    1
    2 år har gått, men det er fremdeles vanskelig å forholde seg til Tobbens bortgang. Jeg tenker ofte på han og savner entusiasmen, latteren og musikken vi delte.
    Tiden går, men savnet består.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.464
    Antall liker
    102.643
    Torget vurderinger
    23
    Huff ja... husker han tok baklengs salto nesten, i lyttestolen her... hehe... i kjent stil! Sjelden har jeg møtten slik entusiast og gladgutt. Savnet.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.334
    Antall liker
    8.400
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Ja en gutt det var lett å like.
    To år siden allerede. Ble jo litt kjent med han i Horten igjennom noen år.
    Trivelig kar som mann bare måtte like, en ekte gutt uten noe fiksfakseri ved.
    Ekte mennesker er det jeg liker.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn