HIFI på tørkeloftet.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• El-retur

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Antall liker
    1.883
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    utolig flott fargevalg og nydelig hifi. meget bra dette :)

roger

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    472
    Sted
    Nøtterøy
    Lenge siden jeg hørte oppsettet ditt i Tønsberg, da med Revel høyttalere. Dette ser utrolig flott/rått ut. Kos deg i regnfulle Bergen. Vi holder stand her på palmekysten ;D.
    Roger

M

MPT

Gjest
    mag skrev:
    Skulle gjerne hatt mer luft rundt høyttalerne, men rommet har sine klare
    begrensninger her. Men man får bare prøve å gjøre det beste ut av det.
    Geir.
    Hei

Har du vudert å sette racket ut på sideveggen?
    Lydbølgene i rommet påvirker mye mer enn hva dyre høyttalerkabler kan fikse.
    Prøv, du vil ikke angre, når du har funnet ut hvor racket skal stå, kan du bruke noen ok kabler til du får råd til drømmekablene, uansett en oppgradering enn å ha ett stort rack mitt i mellom høyttalerne med dyre kabler!! I tillegg blir du ikke forstyrret med masse lys foran deg når du lytter på musikk.

Du kan få låne mine kabler hvis du ønsker å prøve med Black Magic som du bruker nå?

mag

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2004
    Antall liker
    44
    Horny skrev:
    Ser veldig bra ut, dette :) Alltid interessant å eksperimentere med plassering og akustikk.
    Kanskje det passer å stikke innom neste gang jeg er i Bergen - har fortsatt ikke hørt noen av anleggene du har hatt.

Tormod
    Dette er jo en skam og skandale! Neste gang du er på oppdrag i Bergen så
    får du bare si fra. Du er jo godt kjent her på Møhlenpris etter fuktige kvelder
    litt oppi gata her.

Geir

mag

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2004
    Antall liker
    44
    dan10 skrev:
    utolig flott fargevalg og nydelig hifi. meget bra dette :)
    Takk for det! Her går det i litt mørk matt Lady maling og olja eik.
    Med god dempet belysning de sene kveldstimer så kan jeg sitte i timevis
    og kose meg med musikken.

Geir.

mag

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2004
    Antall liker
    44
    Hei Roger.

Palmekysten!!? Tønsberg, Vestfold..?

I dag er det faktisk blå himmel og sol i vakre Bergen. Norges fiineste by.
    Vi må ut og nyte det flotte været. (det snødde og sluddet for en time siden, det snur fort her på Vestlandet).

Sånn hifi og lydmessig så er jeg veldig fornøyd. Ja, relativt fornøyd. Sånn noenlunde
    fornøyd med enkelte parametre. Det er hvertfall ikke så galt som det ser ut til. Orker å sitte her oppe å høre en låt eller to uten å gremmes. Nesten. :)

Håper det går bra med dine hifi prosjekter i Tønsberg.
    Var i Tønsberg sist torsdag 16/2. Så det skulle være treff hos Andreas, men dette ble avlyst. Dukker det opp mulighet igen så kommer jeg gjerne på gjestebesøk.

Geir

mag

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2004
    Antall liker
    44
    MPT skrev:
    mag skrev:
    Skulle gjerne hatt mer luft rundt høyttalerne, men rommet har sine klare
    begrensninger her. Men man får bare prøve å gjøre det beste ut av det.
    Geir.
    Hei

Har du vudert å sette racket ut på sideveggen?
    Lydbølgene i rommet påvirker mye mer enn hva dyre høyttalerkabler kan fikse.
    Prøv, du vil ikke angre, når du har funnet ut hvor racket skal stå, kan du bruke noen ok kabler til du får råd til drømmekablene, uansett en oppgradering enn å ha ett stort rack mitt i mellom høyttalerne med dyre kabler!! I tillegg blir du ikke forstyrret med masse lys foran deg når du lytter på musikk.

Du kan få låne mine kabler hvis du ønsker å prøve med Black Magic som du bruker nå?
    Hei Mats Petter.

Takk for gode innspill og forslag her. Har vurdert å sette anlegget på sideveggen, men
    synes rommet ikke er bredt nok til at dette fungerer godt nok. Ser jo at det ville blitt
    mer luft rundt høyttalerne og ryddigere i front. I Tønsberg så hadde jeg anlegg plassert på sidevegg og bare høyttaler og monoblokker stående på frontvegg. Fungerte bra. På dette loftet blir det ikke gjort.

Dyre kabler kommer jeg nok ikke til å prioritere først. Har ikke penger til det heller.
    Har oppgradert de Black Magic Giant til BM Emotions med SE på signalkabler. Det får nok holde.
    Når det gjelder forstyrrende lys på anlegget så blir dette dimmet helt vekk.

Nå er det vinyl og muligens oppgradering/bytte av Ref 210 som står for tur.
    Vi får se i løpet av året.

Geir.

P

PacMan

Gjest
    Romet ditt er utsjåandemessig veldig flott og er eit eksempel på at akustikktiltak kan ta seg godt ut.
    Kor mange kvadratmeter er romet på ?

mag

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2004
    Antall liker
    44
    hifikontoen skrev:
    Romet ditt er utsjåandemessig veldig flott og er eit eksempel på at akustikktiltak kan ta seg godt ut.
    Kor mange kvadratmeter er romet på ?
    Hei.
    Helt enig at litt akustikkremedier pynter godt opp på gutterommet.
    Rommet er på ca.33 kvadrat, gulv. Trekker man for skråtak så blir det vel et par godkjente
    kvadrat igjen med tanke på primærrommåling.

Mvh Geir.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn