HiFi-messen i Horten 6 og 7 november 2021

Vi vil ønske dere velkommen til årets største begivenhet for oss HiFi entusiaster, nemlig HiFi messen i Horten. Det har vært en tung tid, med mye nedstengning og begrensninger i aktiviteter, så dette blir en kjærkommen avveksling for mange!

Lørdag vil det være åpent fra 11-19, og søndag 11-18.
Inngangspris vil være henholdsvis kr 250 for voksen, kr 400 for familie, og kr 200 for student/honnør.
Sted: Der det alltid har vært, Thon Hotel Horten og Thon Hotel Horten Brygge.


De av dere som reiser et stykke må ordne evt overnatting selv. Da hotellene fortsatt har redusert kapasitet, så vil vi anbefale å bestille i god tid! Mer informasjon kommer! Stay tuned!

Info ligger også ute på hifimessen.no og diverse foraer på facebook.

På grunn av økende smittetrend i fbm covid-19, så må vi følge særskilte tiltak, derfor måtte messen flyttes fra oktober til november da dette er tidkrevende.

Vi gleder oss til å se både utstillere og publikum igjen! Vel møtt i Horten 6-7 november 2021

DSC_0002.JPG
 
Sist redigert av en moderator:

Kommentarer

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.371
Antall liker
12.374
Sted
Sørlandet
Da var rom og bord på restaurant bestilt. Jeg tar det som en selvfølge at gjeldende smitteregler blir fulgt. Det gjelder så klart også for lytterommene.

-BB-
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.506
Antall liker
14.205
Sted
Langesund
Har bestilt fra fredag til søndag og tar med maske med dobbel effekt.

smeagol.png
 
U

utgatt60135

Gjest
Flott! Hadde jobbhelg før korona og jobbhelg den opprinnelige helgen. Må passer det endelig! Blir moro med en messe igjen.
 

thetjomster

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.01.2013
Innlegg
923
Antall liker
2.144
Sted
Trondheim
Hvor "sentralt" er Horten for oss som bor andre steder i landet da tro? Er det kanskje greiest å kjøre?
 

W.Sand

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
2.977
Antall liker
4.257
Sted
moelv
Torget vurderinger
2
Horten hadde vært en kjærkommen happening, men jeg er redd det blir vanskelig i år også. Når jeg observerer folks tankeløse/arrogante holdning til problemene med smitte så forsvinner ikke dette med det første. Tok buss og T-bane (Oslo) tre-fire ganger denne uka og det var unntaksvis folk med munnbind å se. Avstand? Bare å glemme. Folk kliner seg opptil andre selv når det er god nok plass. Men vi får leve i håpet...
Ta det med ro Sluk,
Klientellet er nok vaksinert både 3 og 4 ganger og mulighet for amorøse tilnærmelser tok slutt for 40 år siden.
 
Sist redigert:

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.240
Antall liker
8.199
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Hvor "sentralt" er Horten for oss som bor andre steder i landet da tro? Er det kanskje greiest å kjøre?
Usentralt da vell? Spørs jo hvor du bor.
Men det kommer jo gjerne folk langt unna fra.
Bønder fra Jæren blant annet pleier å dukke opp.
Fint for da får jeg snakka om det. Noen jeg brenner for.
Fikk jeg sagt det å:=)
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.201
Antall liker
101.667
Torget vurderinger
23
Snublefot, du er jo selvskreven Horten deltager :LOL: :LOL:
 

thetjomster

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.01.2013
Innlegg
923
Antall liker
2.144
Sted
Trondheim
Usentralt da vell? Spørs jo hvor du bor.
Men det kommer jo gjerne folk langt unna fra.
Bønder fra Jæren blant annet pleier å dukke opp.
Fint for da får jeg snakka om det. Noen jeg brenner for.
Fikk jeg sagt det å:=)
Bor i Trondheim, så valget er vel å fly til Gardermoen, og reise med buss/tog videre, eller å kjøre hjemmefra. Spørsmålet blir da om det er lettvint å komme seg fra Gardermoen til Horten:)
 

duc916

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
2.235
Antall liker
2.415
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
3
Bor i Trondheim, så valget er vel å fly til Gardermoen, og reise med buss/tog videre, eller å kjøre hjemmefra. Spørsmålet blir da om det er lettvint å komme seg fra Gardermoen til Horten:)
Relativt lett. Tog uten bytte, Vestfoldbanen (ikke flytoget) til Skoppum, og buss derifra til Horten. Skoppum er togstasjonen for Horten, den ligger vel 1 mil eller så ut mot E18...
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.045
Antall liker
2.989
Torget vurderinger
2
Går det ikke fly fra Værnes til Torp ?
 

duc916

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
2.235
Antall liker
2.415
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
3
Går det ikke fly fra Værnes til Torp ?
Det gjør det nok, men Widerøe pleier å være ganske mye $$$ enn "melkeruta" ...
Men en må jo regne inn togbilletten fra Gardermoen til Skoppum T/R.
Det er nok en matebuss fra Torp til togstasjonen ved Torp.
Eller en kan ta buss til Tønsberg busstasjon, og buss derifra videre til Horten. Bussen til Horten stopper vel omtrent på trappa til hotellet...
 

saabsub

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.02.2005
Innlegg
171
Antall liker
470
Torget vurderinger
3
Bor i Trondheim, så valget er vel å fly til Gardermoen, og reise med buss/tog videre, eller å kjøre hjemmefra. Spørsmålet blir da om det er lettvint å komme seg fra Gardermoen til Horten:)
Hei.
Om man er 2-3 personer blir det faktisk billigst og raskest med første fly fra Værnes til Gardermoen og leiebil til Horten. Har gjort det på den måten begge gangene jeg har vært der.
 

Evo III

Hertugen av Langhus
Ble medlem
25.12.2009
Innlegg
25.764
Antall liker
50.370
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
78
Rommet er booket i fra fredag til søndag😁
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.495
Antall liker
9.222
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Hvor "sentralt" er Horten for oss som bor andre steder i landet da tro? Er det kanskje greiest å kjøre?
Tar du toget til Moss så er det 400 meter å gå til ferga som går Moss-Horten hvert 15. Min. Den er gratis for gående, og hifi messa ligger bare 400 meter fra kaia i Horten også.
 

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Innlegg
1.821
Antall liker
609
Grunnen til at datoen ble forskjøvet med en mnd, er nettopp pga tiltak i forbindelse med corona. Det blir maskepåbud der det ikke kan holdes minimum 1m avstand (stort sett overalt...
Utfordringen er de trange gangene inne i rommene. Her blir folk stående, uten å gå hverken videre inn eller ut.

Håper folk tar til vettet. Dersom det ikke er et krav fra myndighetene, tror jeg ikke en messearrangør kan pålegge et "lokalt maskepåbud". ;)
 

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.063
Antall liker
3.738
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Dersom det ikke er et krav fra myndighetene, tror jeg ikke en messearrangør kan pålegge et "lokalt maskepåbud". ;)
Joda, det kan de selvfølgelig.
Dette er et privat arrangement.
Arrangøren står fritt til å sette sine egne premisser som kan være strengere enn offentlige påbud.
Som deltakere kan vi da velge om vi ønsker å akseptere disse premissene eller la være å møte opp.

Blir ikke verre enn om et arrangement setter at de har påbud om slips for alle deltakere, men at de tilbyr slips ved inngangen dersom noen møter opp uten. Dermed er det ikke et tiltak som utelukker noen, og er med andre ord fullstendig innafor.
 

Audio Aktøren

Bransjeaktør
Ble medlem
06.05.2002
Innlegg
389
Antall liker
1.142
Torget vurderinger
3
Hei.
Om man er 2-3 personer blir det faktisk billigst og raskest med første fly fra Værnes til Gardermoen og leiebil til Horten. Har gjort det på den måten begge gangene jeg har vært der.
 

Audio Aktøren

Bransjeaktør
Ble medlem
06.05.2002
Innlegg
389
Antall liker
1.142
Torget vurderinger
3
Joda, det kan de selvfølgelig.
Dette er et privat arrangement.
Arrangøren står fritt til å sette sine egne premisser som kan være strengere enn offentlige påbud.
Som deltakere kan vi da velge om vi ønsker å akseptere disse premissene eller la være å møte opp.
Det er helt riktig! Private arrangement kan gjøre som de vil sånn sett. Men det er fortsatt anbefalt av myndighetene med maskepåbud der minimum en meter avstand ikke kan overholdes, og da blir det overholdt.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.100
Antall liker
4.944
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Tar du toget til Moss så er det 400 meter å gå til ferga som går Moss-Horten hvert 15. Min. Den er gratis for gående, og hifi messa ligger bare 400 meter fra kaia i Horten også.
Den muligheten tror jeg ikke så mange tenker på.
Spørsmålet den dagen er hvilken bane som går eller står:)
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.240
Antall liker
8.199
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Den muligheten tror jeg ikke så mange tenker på.
Spørsmålet den dagen er hvilken bane som går eller står:)
Joda den har jeg tenkt og gjort flere ganger, sikkert for att jeg er derfra.
Men de siste årene har jeg kjørt ned fra Lillestrøm.
Men det er faktisk billiger å la bilen stå i Moss.
Veit ikke om det er gratisparkeringer i Moss i helgene lengre.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.495
Antall liker
9.222
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Joda den har jeg tenkt og gjort flere ganger, sikkert for att jeg er derfra.
Men de siste årene har jeg kjørt ned fra Lillestrøm.
Men det er faktisk billiger å la bilen stå i Moss.
Veit ikke om det er gratisparkeringer i Moss i helgene lengre.
Stengata er en gate nærme ferga som det er gratis å parkere i, men ikke fortell det til så mange :)
 

Faller

Medlem
Ble medlem
12.03.2008
Innlegg
41
Antall liker
19
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Hvordan/hvor kjøper man billett for inngang? I døra der nede? Ser ikke noe info om det på nettsiden.

Hilsen en som aldri har vært med på denne messen før.
 

Informasjon om bruker

Audio Aktøren
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
1.142
Link til alle artikler
163
Audio Aktøren sine annonser
Bransjenyheter
Nyhet fra ifi GO bar Kensei

Nyhet fra ifi GO bar Kensei

  • 0
Nyhet fra ifi GO bar Kensei Prisen er 5.995,- og den er på lager. Ta kontakt: Terje tlf 90762967 mail: terje@audioakt.no
Fortsett
Bransjenyheter
Takk for alle som var innom rommet vårt på messen i Asker

Takk for alle som var innom rommet vårt på messen i Asker

  • 3
Takk for alle som var innom rommet vårt på messen i Asker. Om noen ønsker å lytte mer på master tape er det bare å ta kontakt for avtale. Terje tlf 90762967 mail: terje@audioakt.no
Fortsett
Bransjenyheter
Sound society messe i København, Scandic Sluseholmen 2-3 mars

Sound society messe i København, Scandic Sluseholmen 2-3 mars

  • 2
Audio Aktøren er distributør for TaraLabs kabler i Skandinavia, så stiller vi selvfølgelig på messen i København 2-3 mars. Vi stiller med et flott oppsett som består av Nagra Classic pre- og...
Fortsett
Bransjenyheter
For første gang i Norge Aidas Cartridges

For første gang i Norge Aidas Cartridges

  • 20
Velkommen til demo av Aidas hos Audio Aktøren Link aidas cartridges Terje Nilsen 90762967 terje@audioakt.no Our philosophy is to produce superior phono cartridges that provide outstanding...
Fortsett
Bransjenyheter
Vi ønsker alle velkommen til Audio Aktørens avdeling i Østfold/Sarpsborg for demo av Icon Audio

Vi ønsker alle velkommen til Audio Aktørens avdeling i Østfold/Sarpsborg for demo av Icon Audio

  • 9
Vi ønsker alle velkommen til Audio Aktørens avdeling i Østfold/Sarpsborg Følgende merker kan lyttes til: Icon Audio ,Qln, Fyne Audio, Wharfedale, Cary Audio, Audio Analouge, EAR, Pass Labs...
Fortsett
Bransjenyheter
ifi Diablo 2 på lager hos Audio Aktøren

ifi Diablo 2 på lager hos Audio Aktøren

  • 0
ifi Diablo 2 på lager hos Audio Aktøren https://ifi-audio.com/products/idsd-diablo-2/ Ta kontakt med Audio Aktøren Terje Nilsen 90762967 terje@audioakt.no
Fortsett
Topp Bunn