HiFi-messen i Horten 6 og 7 november 2021

Vi vil ønske dere velkommen til årets største begivenhet for oss HiFi entusiaster, nemlig HiFi messen i Horten. Det har vært en tung tid, med mye nedstengning og begrensninger i aktiviteter, så dette blir en kjærkommen avveksling for mange!

Lørdag vil det være åpent fra 11-19, og søndag 11-18.
Inngangspris vil være henholdsvis kr 250 for voksen, kr 400 for familie, og kr 200 for student/honnør.
Sted: Der det alltid har vært, Thon Hotel Horten og Thon Hotel Horten Brygge.


De av dere som reiser et stykke må ordne evt overnatting selv. Da hotellene fortsatt har redusert kapasitet, så vil vi anbefale å bestille i god tid! Mer informasjon kommer! Stay tuned!

Info ligger også ute på hifimessen.no og diverse foraer på facebook.

På grunn av økende smittetrend i fbm covid-19, så må vi følge særskilte tiltak, derfor måtte messen flyttes fra oktober til november da dette er tidkrevende.

Vi gleder oss til å se både utstillere og publikum igjen! Vel møtt i Horten 6-7 november 2021

DSC_0002.JPG
 
Sist redigert av en moderator:

Kommentarer

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.111
Antall liker
4.963
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Det har alltid vært rett innefor og litt til høyre.
Umulig å gå glipp av :)
 

roeng2

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2012
Innlegg
4.340
Antall liker
5.815
Sted
Møre & Romsdal
Torget vurderinger
8
Hvor "sentralt" er Horten for oss som bor andre steder i landet da tro? Er det kanskje greiest å kjøre?
Sentralt er det ikke om man kommer fra den kanten av landet vi gjør, med tanke på om man skal overnatte på Hotel kan bil bli et godt alternativ.
Vurderer selv om jeg skal ta turen i år, men avventer litt grunnet oppblomstring av smitten igjen😩
 

thetjomster

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.01.2013
Innlegg
923
Antall liker
2.144
Sted
Trondheim
Sentralt er det ikke om man kommer fra de kanten av landet vi gjør, med tanke på om man skal overnatte på Hotel kan bil bli et godt alternativ.
Vurderer selv om jeg skal ta turen i år, men avventer litt grunnet oppblomstring av smitten igjen😩
Ja, jeg er litt i samme båt som deg med tanke på det. Dette hadde i så fall blitt jomfruturen i HiFi messe sammenheng :unsure:
 

Spissoy

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.01.2009
Innlegg
2.022
Antall liker
4.119
Sted
Fitjar
Torget vurderinger
14
Hvordan er det å ta tog/buss fra Oslo til Horten?

Tenker å besøke messen igjen i år, men skal bo i Oslo den helgen.:)
 
M

MusicBear

Gjest
Hadde tatt turen hvis det ikke var for økt smittetrykk, og sansynligvis ikke kommer til å bli bedre med det første:(
Les deg opp hvor disse økte smittetrykkene er...
Etter halvannet år med korona kjenner jeg fortsatt ikke en eneste en som har vært smittet, samtidig som jeg ser folk går ute i det fri aldeles aleine på gata og med munnbind - merkelig verden sett fra mitt ståsted...
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.308
Antall liker
8.345
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Les deg opp hvor disse økte smittetrykkene er...
Etter halvannet år med korona kjenner jeg fortsatt ikke en eneste en som har vært smittet, samtidig som jeg ser folk går ute i det fri aldeles aleine på gata og med munnbind - merkelig verden sett fra mitt ståsted...
Det er MDG folk det veit du, veldig redde for veistøv.
Bruker man hode litt denne helgen tror jeg det går bra, trenger jo ikke gi så veldig mange manneklemmer ;=)
 
M

MusicBear

Gjest
Det er MDG folk det veit du, veldig redde for veistøv.
Bruker man hode litt denne helgen tror jeg det går bra, trenger jo ikke gi så veldig mange manneklemmer ;=)
Dog kan det vel fort hende noen trenger hjelp til øvelsen gå hjem til hotellet natterstid, så lett det er å glemme hvordan den ene beinet sette foran det andre, annen hver gang :ROFLMAO:
 

W.Sand

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.012
Antall liker
4.358
Sted
moelv
Torget vurderinger
2
Bare jeg får lunch på Fishland er alt bra.
 

Pug309gti

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.04.2016
Innlegg
1.707
Antall liker
895
Sted
Stavanger. Innflytter til Norges svar: Twin Peaks
Torget vurderinger
8
Les deg opp hvor disse økte smittetrykkene er...
Etter halvannet år med korona kjenner jeg fortsatt ikke en eneste en som har vært smittet, samtidig som jeg ser folk går ute i det fri aldeles aleine på gata og med munnbind - merkelig verden sett fra mitt ståsted...
sorry ass men vet muligens litt mer en folk her inne, jobber på covid smitte post i smitteverns utsyrt og har interne rapporter som ikke kommer særlig ut i median;) folk som ikke har utdanning innenfor helse/smittevern har problemer med å forstå dette, blir litt flath earth opplegg fra allmuen. etter å ha sett x antall døde grunnet covid så holder jeg meg lang unna tilstelninger selv om man er vaskinert...
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.691
Antall liker
7.929
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Hvor "sentralt" er Horten for oss som bor andre steder i landet da tro? Er det kanskje greiest å kjøre?
Eg brukar å køyre (frå Nordvestlandet), men det tek litt tid, og i år står eg over. Litt for seint på året, og så har eg alt vore austpå ein gong. Kan ikkje skulke jobben for ofte.
 

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.587
Antall liker
10.121
sorry ass men vet muligens litt mer en folk her inne, jobber på covid smitte post i smitteverns utsyrt og har interne rapporter som ikke kommer særlig ut i median;) folk som ikke har utdanning innenfor helse/smittevern har problemer med å forstå dette, blir litt flath earth opplegg fra allmuen. etter å ha sett x antall døde grunnet covid så holder jeg meg lang unna tilstelninger selv om man er vaskinert...
Ser ut som du er blant dem som har problemer med å forstå, også.
Alternativt bedriver myndighetene en storstilt aksjon for å skjule en markant overdødelighet i Norge for tiden.

Med all sannsynlighet vil det bli en viss overdødelighet i løpet av vinterens influensaperiode, uten at det i seg selv er spesielt dramatisk. Men denne diskusjonen hører hjemme i Corona-tråden, og om jeg forstår deg rett, kommer vi ikke til å diskutere dette videre i Horten, heller. :)
 

Spissoy

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.01.2009
Innlegg
2.022
Antall liker
4.119
Sted
Fitjar
Torget vurderinger
14
Tog til Moss og så en kort spasertur ned til Bastøy ferga (som er gratis for gående) og en kort spaertur til så er du fremme, enkelt og greit.
Her ville jeg helt klart tatt toget fra Oslo S til Moss og tatt fergen (gratis) over. Korte avstander.
Takk for respons! Da blir det Horten i år, spent på hva en kan se der i år! :) Håper det er noe gøy med horn :geek:
 

M1

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.02.2009
Innlegg
633
Antall liker
343
Sted
Bærum
Torget vurderinger
2
Må være vellagret:)
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.424
Antall liker
12.956
Er det ingen som kan ta med en fordervet fisk til deg da:=)
Jeg vil ha meg frabedt lukten av råtten fordervet ørret under avvikling av Hifimessen i hotellets lokaler.
Folk med behov for konsum av nevnte kadaver henvises til bryggekanten i Horten ;)
 

POB

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.09.2003
Innlegg
2.986
Antall liker
2.910
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
31
Vi kan sikkert ordne en boks.
Ikke helt det samme, men det stiller vel abstinensene......

1632139658043.png
 
  • Liker
Reaksjoner: M1

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
22.605
Antall liker
58.170
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Jeg etterlyste messeprogram og utstilleroversikt tidligere i tråden.
Utfra de senere innlegg her, begynner messa nå å ta form ser jeg.. 🙈😆
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.262
Antall liker
10.990
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Årets messe skulle jeg gjerne hatt med meg, da jeg likte forrige (første) gang veldig godt.
Men i år sammenfaller det med et kulturliv som endelig får anledning til å utfolde seg igjen, og jeg er ønsket på scenen for første gang siden februar ifjor. Da har jeg ikke noe valg.
Hvis ikke det kolliderte ville jeg satset på en helg på Sjømilitære Samfund igjen.

Nå får jeg nøye meg med å lese bilderapportene her.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.364
Antall liker
102.294
Torget vurderinger
23
Og jeg som hadde gledet meg til trivelig passiar med Stavangers høyvelbårne kulturelite....
 

Miles

Bransjeaktør
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
1.178
Antall liker
300
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
3
Ingen ledige overnattingsrom på Thorn .
De har ledig fredag til lørdag da.
Nærmeste overnatting ligger 16 min unna hifimessa.
 

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Innlegg
24.312
Antall liker
62.997
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Ingen ledige overnattingsrom på Thorn .
De har ledig fredag til lørdag da.
Nærmeste overnatting ligger 16 min unna hifimessa.
Har du sjekket Sjømilitære Samfund……

Ledig der, men koster noen glassperler mer enn, Thon.
 

Informasjon om bruker

Audio Aktøren
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
1.157
Link til alle artikler
164
Audio Aktøren sine annonser
Bransjenyheter
Audio Aktøren bygger om butikken i Horten

Audio Aktøren bygger om butikken i Horten

  • 1
Vi rydder opp på lager mange god biter. Alt fra dyrt til billig. Vi gir også bort 30 år med Hi-Fi blader. Conrad johnson ACT2 Serie 2 Audio Note DAC 3.1X Cary Audio CAD-805 AE med div rør Cary...
Fortsett
Bransjenyheter
Nyhet fra ifi GO bar Kensei

Nyhet fra ifi GO bar Kensei

  • 0
Nyhet fra ifi GO bar Kensei Prisen er 5.995,- og den er på lager. Ta kontakt: Terje tlf 90762967 mail: terje@audioakt.no
Fortsett
Bransjenyheter
Takk for alle som var innom rommet vårt på messen i Asker

Takk for alle som var innom rommet vårt på messen i Asker

  • 3
Takk for alle som var innom rommet vårt på messen i Asker. Om noen ønsker å lytte mer på master tape er det bare å ta kontakt for avtale. Terje tlf 90762967 mail: terje@audioakt.no
Fortsett
Bransjenyheter
Sound society messe i København, Scandic Sluseholmen 2-3 mars

Sound society messe i København, Scandic Sluseholmen 2-3 mars

  • 2
Audio Aktøren er distributør for TaraLabs kabler i Skandinavia, så stiller vi selvfølgelig på messen i København 2-3 mars. Vi stiller med et flott oppsett som består av Nagra Classic pre- og...
Fortsett
Bransjenyheter
For første gang i Norge Aidas Cartridges

For første gang i Norge Aidas Cartridges

  • 20
Velkommen til demo av Aidas hos Audio Aktøren Link aidas cartridges Terje Nilsen 90762967 terje@audioakt.no Our philosophy is to produce superior phono cartridges that provide outstanding...
Fortsett
Bransjenyheter
Vi ønsker alle velkommen til Audio Aktørens avdeling i Østfold/Sarpsborg for demo av Icon Audio

Vi ønsker alle velkommen til Audio Aktørens avdeling i Østfold/Sarpsborg for demo av Icon Audio

  • 9
Vi ønsker alle velkommen til Audio Aktørens avdeling i Østfold/Sarpsborg Følgende merker kan lyttes til: Icon Audio ,Qln, Fyne Audio, Wharfedale, Cary Audio, Audio Analouge, EAR, Pass Labs...
Fortsett
Topp Bunn