HIFI, galskap og gåsehud

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    15 år. Herregud 15 år!!!
    Måtte det ta så jævlig lang tid?
    Hvor mange timer har jeg brukt/kastet bort på kjøring, internett, HS og butikker/messer. Sikkert 3-4 årsverk!
    Selv gode venner har jeg ofret gjennom årene:(
    Hvor mange penger har jeg sløst bort? Tør ikke tenke på det, men sykt mye er det. Hvor mange famileturer og ferier har galskapen frarøvet min familie?
    Familien er bare oppgitt av min hobby, kona klager og ungene synes den stjeler tid. Så hva er greia?!!!! Hvorfor overser jeg familiens behov, når jeg ikke klarer å forbedre lydkvaliteten, som igjen gjør meg trist og frustrert.
    Er jeg bare en forbanna egoist, som lyver og manipulerer. Føler meg ofte som en alkoholiker, der jeg bedyrer at nå er jeg fornøyd og at dette var siste kjøpet (for i år). Og så går det bare noen uker før jeg sprekker, og er på kjøret igjen.
    HVA ER DET SOM ER SÅ KONTROLERENDE MED DENNE HOBBYEN AT JEG ER VILLIG TIL Å RISIKERE ALT JEG ER GLAD I OG SOM BETYR SÅ MYE MER?
    15 år, og jeg hvet det fortsatt ikke. Bare at jeg er like hekta nå som da. Og selv om det er tømt milioner av veske for å slukke flammene gjennom årene, så er gnisten der fortsatt. Bare venter på litt vind som snart dukker opp på bruktbørsen.

    GÅSEHUD! Den traff meg her om dagen i min egen kjeller. Ere mulig. Endelig. For en belønning. For en LYD:cool:
    8 år hadde jeg prøvd alt i det nye rekkehuset, hvor byggherren må ha vært djevelen selv, med kvadratiske mål som kun blusser opp stående bølger. Over hundre komponent bytter, om-møbleringer og akustiske tiltak (vannvittige tiltak til tider, som lett kvalifiserer til avd 8 på Gaustad)
    Hvorfor kastet jeg ikke inn håndklet før. Hadde jeg vært en bokser så ville rekorden vært 156 tap og 14 seire.
    Derfor er jeg overbevist om at audiofili er en sykdom. Får bare håpe at den er kronisk.

    For selv alt for mange nedturer, så er oppturene helt magiske.
    Spesielt de gangene det har begynt med en magefølelse da noe int dukket opp på brukten. De neste dagene er jeg i transe og tenker på det samme 24/7. Søker på nettet etter stoff. Noen mailer og tlf samtaler. Alt i boks. Vente til helgen, der det blir 2-4 timers kjøring for å hente juvelen. Pakke opp, lese manualer og til slutt slå på bryteren. Da er det vannvittig deilig å få bekreftet det magefølelsen ga for nesten 1 uke siden. Det er disse øyeblikkene som driver meg videre og gir meg nok energi til å ta i mot 3 nedturer før neste opptur.

    Hvorfor deler jeg dette? Fysisk kjenner jeg nesten ingen av dere, men HS er min verden og dere er mine soulmates. Dere forstår meg (forhåpentligvis).
    For noen dager siden innså jeg at nok for være nok. Lyden vil ikke bli særlig bedre i mitt kjellerom. Matching og utskiftinger av over 100 komponenter var beviset, og selv min økende ekspertise kunne ikke trylle mer. Slaget var tapt. Jeg kunne se toppen av fjellet, men fikk ikke lov til å gå høyere.

    Så et blikk på brukten, og magefølelsen fucket med meg igjen. Fornuftens radar som vanlige mennesker besitter registrerte heller ikke at disse monoblokkene var "over my leage" prismessig. I denne fasen er jeg som en nymfoman i et harem. Fortapt. Anger og angst for komme senere, mens jeg driver ut alle djevelske tanker om fornuft.
    Det skulle vise seg at handelen gikk over all forventning og selger ønsket mitt effektrinn i en del av handelen.
    Igjen var forventningene på plass, men mer dempet enn før. Så var endelig tiden kommet. POWER ON.

    15 års belønning var det jeg hørte. Tårene bare presset på. Gåsehuden som gikk turne rundt kroppen var på en måte bekreftelsen på at jeg ikke har "kastet bort" disse årsverkene på noe som jeg ikke fikk til. For en lettelse.

    Endelig er jeg der jeg ønsker å være. På nivå med gode demoer på messer og butikker. ENDELIG! JEG FØLER EN SÅNN LYKKE, som bare måtte deles. Brother :cool:
     
    Sist redigert:

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Hva har snublet inn dørstokke nå?
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    hadde du ikke 550 før? stor forskjell?
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    hadde du ikke 550 før? stor forskjell?
    For å si det slik, så oppgraderte jeg fra noe som var litt bedre enn MF Supercharger 550K, så likhetene er små.
    750K blokkene har 100% ballanse. ingenting som stikker seg ut. Låter mer fløyel og samtidig mye mer dynamisk. Transienter, instrumenter og stemmer har mer luft og leverer rå 3D opplevelse. Bass og rytme er total rett og slett.
     
    Sist redigert:

    Endpoint Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    21.04.2013
    Innlegg
    867
    Antall liker
    1.292
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    37
    Har hatt både 550 og 750. Må bare si gratulerer med valget. 750 er lysår bedre og er en av de morsomste forsterkerne jeg har hatt!
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Flott beskrevet, humrer enda. Kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Men er så godt de stundene man senker skuldrene og føler man er der....og så kommer man på noe nytt og det er på den igjen.
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Underholdene skriving, og jeg kjenner meg stort sett igjen i det meste :cool:
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Spot on!
    Selv om jeg bare har rundt 10 år i galskapens teater, så har jeg tenkt mye på noe av det du nevner her. Men det beviser egentlig også at man er reflektert samtidig og klar over vandringen man har begitt seg ut på. Men jeg bruker aldri penger eller tid som jeg ikke har, eller burde vært disponert på en annen måte for å få mat på bordet, eller leker til junior (selv om kjærringa syntes det er galskap til tider, men hun har gitt meg helt opp og spør ikke lenger om hverken pris eller ytelse:rolleyes:)

    Klart man kunne ha brukt mindre, og at jeg har noen dyrekjøpte erfaringer men på andre siden:
    Driter jeg i fotball, drikker ikke, trener 5 dager i uka, lager middag ( er kokk), vasker (hele) huset to ganger i uka, vasker klær, tørker klær, bretter klær, Og en jævlig mye annet jeg er helt sikker på andre menn ikke gjør, så det er et godt forhandlingskort når gulvarealet fylles, og veggene dekkes:).

    Jeg jobber offshore så jeg har mulighet til å kose meg med mine aktiviteter på dagtid, mens andre er på jobb, skole, eller i barnehage. Men det er klart at den vanlige mann i gata gjør store øyne når de ramler innom for besøk.............Hu jeg bor med sier bare Ikke spør! Når de ser galskapen som befinner seg her inne når jeg er på jobb8)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.821
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hehe...deler av din fengende historie kjennes igjen her, men den magre trøst er at dette suget forsvinner aldrig, tross dine nettopp opplevelser jonas:cool:
    Men den følelsen av ditt øyeblikks lykke, den stunden skal hverken jeg eller noen annen ødelegge for deg, flotte og korte øyeblikk i en lang HiFi histrorikk kommer igjen og igjen!! Flott beskrevet og med en sann entusiasme;)

    gismo
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Hva siger i, er det tid for en tur på Pub for at blive lidt sociale igen.

    Der er priorteringen som følgende.

    ØL--------- Fisse---------- Hornmusik
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Takker for mange hyggelige tilbakemeldinger, og fine historier. Kjør på, for dette er tråden der det er lov å dele følelser, og gode historier. :D
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Kunne tenke meg å teste dac med volumkontroll rett inn i effektblokkene (Musical Fidelity Supercharger 750K). Alternativ 2 er ren dac inn i NAD M15HD2 prosessoren, som skal ha grei analog forforsterker del. Har allerede testet mono blokkene med T+A Dac 8, og det låt virkelig bra. Men siden jeg tømte kontoen, så må jeg se etter noe rimeligere alternativer. Stram bass, transientvillig, dynamisk med organisk karakter er målet. Av høyttalere benyttes Usher BE-718 Diamand, som er ekstremt nøytral. Noen anbefalinger?
     
    Sist redigert:

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Morsomt innlegg jonas8).
    Galskapen ligger nok rett bak hjernebarken på de fleste av oss, og de aller mest fornuftige bruker galskapen på samme måte som deg.
    Du kan trøste deg med at det aldri vil ta slutt og det er definitivt ikke siste gang du får abstinenser eller gåsehud.
    Jeg har enda 15+ år mer enn deg på baken i hifigalskapens vold, og trives så bra med det at jeg aldri vil det skal slutte.

    MEN en liten pekefinger er på sin plass: Investèr mer tid på kone og barn, uten disse blir livet uten innhold. En viss balanse må til og noen trenger pappa jonas mens de er små.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.678
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    15 år. Herregud 15 år!!!
    Måtte det ta så jævlig lang tid?
    Hvor mange timer har jeg brukt/kastet bort på kjøring, internett, HS og butikker/messer. Sikkert 3-4 årsverk!
    Selv gode venner har jeg ofret gjennom årene:(
    Hvor mange penger har jeg sløst bort? Tør ikke tenke på det, men sykt mye er det. Hvor mange famileturer og ferier har galskapen frarøvet min familie?
    Familien er bare oppgitt av min hobby, kona klager og ungene synes den stjeler tid. Så hva er greia?!!!! Hvorfor overser jeg familiens behov, når jeg ikke klarer å forbedre lydkvaliteten, som igjen gjør meg trist og frustrert.
    Er jeg bare en forbanna egoist, som lyver og manipulerer. Føler meg ofte som en alkoholiker, der jeg bedyrer at nå er jeg fornøyd og at dette var siste kjøpet (for i år). Og så går det bare noen uker før jeg sprekker, og er på kjøret igjen.
    HVA ER DET SOM ER SÅ KONTROLERENDE MED DENNE HOBBYEN AT JEG ER VILLIG TIL Å RISIKERE ALT JEG ER GLAD I OG SOM BETYR SÅ MYE MER?
    15 år, og jeg hvet det fortsatt ikke. Bare at jeg er like hekta nå som da. Og selv om det er tømt milioner av veske for å slukke flammene gjennom årene, så er gnisten der fortsatt. Bare venter på litt vind som snart dukker opp på bruktbørsen.

    GÅSEHUD! Den traff meg her om dagen i min egen kjeller. Ere mulig. Endelig. For en belønning. For en LYD:cool:
    8 år hadde jeg prøvd alt i det nye rekkehuset, hvor byggherren må ha vært djevelen selv, med kvadratiske mål som kun blusser opp stående bølger. Over hundre komponent bytter, om-møbleringer og akustiske tiltak (vannvittige tiltak til tider, som lett kvalifiserer til avd 8 på Gaustad)
    Hvorfor kastet jeg ikke inn håndklet før. Hadde jeg vært en bokser så ville rekorden vært 156 tap og 14 seire.
    Derfor er jeg overbevist om at audiofili er en sykdom. Får bare håpe at den er kronisk.

    For selv alt for mange nedturer, så er oppturene helt magiske.
    Spesielt de gangene det har begynt med en magefølelse da noe int dukket opp på brukten. De neste dagene er jeg i transe og tenker på det samme 24/7. Søker på nettet etter stoff. Noen mailer og tlf samtaler. Alt i boks. Vente til helgen, der det blir 2-4 timers kjøring for å hente juvelen. Pakke opp, lese manualer og til slutt slå på bryteren. Da er det vannvittig deilig å få bekreftet det magefølelsen ga for nesten 1 uke siden. Det er disse øyeblikkene som driver meg videre og gir meg nok energi til å ta i mot 3 nedturer før neste opptur.

    Hvorfor deler jeg dette? Fysisk kjenner jeg nesten ingen av dere, men HS er min verden og dere er mine soulmates. Dere forstår meg (forhåpentligvis).
    For noen dager siden innså jeg at nok for være nok. Lyden vil ikke bli særlig bedre i mitt kjellerom. Matching og utskiftinger av over 100 komponenter var beviset, og selv min økende ekspertise kunne ikke trylle mer. Slaget var tapt. Jeg kunne se toppen av fjellet, men fikk ikke lov til å gå høyere.

    Så et blikk på brukten, og magefølelsen fucket med meg igjen. Fornuftens radar som vanlige mennesker besitter registrerte heller ikke at disse monoblokkene var "over my leage" prismessig. I denne fasen er jeg som en nymfoman i et harem. Fortapt. Anger og angst for komme senere, mens jeg driver ut alle djevelske tanker om fornuft.
    Det skulle vise seg at handelen gikk over all forventning og selger ønsket mitt effektrinn i en del av handelen.
    Igjen var forventningene på plass, men mer dempet enn før. Så var endelig tiden kommet. POWER ON.

    15 års belønning var det jeg hørte. Tårene bare presset på. Gåsehuden som gikk turne rundt kroppen var på en måte bekreftelsen på at jeg ikke har "kastet bort" disse årsverkene på noe som jeg ikke fikk til. For en lettelse.

    Endelig er jeg der jeg ønsker å være. På nivå med gode demoer på messer og butikker. ENDELIG! JEG FØLER EN SÅNN LYKKE, som bare måtte deles. Brother :cool:
    Fabelaktig morsomt og godt innlegg, Jonas. Dette er essensen i denne flotte hobbyen. Oppleve at alt faller på plass, at roen senker seg, kroppshårene reiser seg og at man bare kan nyte livet og musikken.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Er en grund til att de har ett godt hjem hos meg også:)
    Blir ikke kastet ut med det første.

    Steinar.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.678
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Hornmusikk er da svært bra!


    Det er da selvsagt en grunn til at jeg valgte dette som yrke :)
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3

    JBN

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.08.2014
    Innlegg
    81
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har Audiobyte Black Dragon på hjemmebesøk, synes den er helt rå på dynamikk uten å bli hard eller "digital" og veldig fin lydbilde.
    Black Dragon | Audiobyte
    anbefales.
    Kunne tenke meg å teste dac med volumkontroll rett inn i effektblokkene (Musical Fidelity Supercharger 750K). Alternativ 2 er ren dac inn i NAD M15HD2 prosessoren, som skal ha grei analog forforsterker del. Har allerede testet mono blokkene med T+A Dac 8, og det låt virkelig bra. Men siden jeg tømte kontoen, så må jeg se etter noe rimeligere alternativer. Stram bass, transientvillig, dynamisk med organisk karakter er målet. Av høyttalere benyttes Usher BE-718 Diamand, som er ekstremt nøytral. Noen anbefalinger?
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Ligger den på ca 20000kr i norge?
    Har du hørt andre dacer, så du kan gi en sammenligning?

    Jeg har Audiobyte Black Dragon på hjemmebesøk, synes den er helt rå på dynamikk uten å bli hard eller "digital" og veldig fin lydbilde.
    Black Dragon | Audiobyte
    anbefales.
    Kunne tenke meg å teste dac med volumkontroll rett inn i effektblokkene (Musical Fidelity Supercharger 750K). Alternativ 2 er ren dac inn i NAD M15HD2 prosessoren, som skal ha grei analog forforsterker del. Har allerede testet mono blokkene med T+A Dac 8, og det låt virkelig bra. Men siden jeg tømte kontoen, så må jeg se etter noe rimeligere alternativer. Stram bass, transientvillig, dynamisk med organisk karakter er målet. Av høyttalere benyttes Usher BE-718 Diamand, som er ekstremt nøytral. Noen anbefalinger?
     

    JBN

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.08.2014
    Innlegg
    81
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    I systemet mitt hjemme har jeg prøvd følgende dacer: amr dp-777, ifi dac, yba, msb, metrum hex, apl s-dacog sotm sdp-1000 har også hørt flere hegel dacer. Les tråden min:
    http://www.hifisentralen.no/forumet/hi-fi-generelt/78234-en-dac-som-overrasket-sotm-sdp-1000-a.html
    jeg finner ikke noen svakheter hos black Dragon. har like stort lydbilde og presist lydbilde som apl og ifi men bedre på øvre frekvens enn apl knuser ifi på bass.
    Veldig high fidelity i ordets rette forstand dvs. at symballer, strykere, horn og stemmer er veldig virkelighetsnær. når det gjelder dynamikk er den en av de beste hvis ikke best?. i forhold til pris vet jeg ikke hvem som kan konkurere med den.
     

    JBN

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.08.2014
    Innlegg
    81
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    ps den koster 16500,-
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Høres veldig bra ut. Skal få sjekket ut denne dacen med tid og stunder. Hvem er det som er forhandler?

    Ellers så må jeg bare si at humøret er på topp fortsatt. Den lydmessige oppgraderingen lyser opp hverdagen, og gir meg både gåsehud og superkrefter :D

    I systemet mitt hjemme har jeg prøvd følgende dacer: amr dp-777, ifi dac, yba, msb, metrum hex, apl s-dacog sotm sdp-1000 har også hørt flere hegel dacer. Les tråden min:
    http://www.hifisentralen.no/forumet/hi-fi-generelt/78234-en-dac-som-overrasket-sotm-sdp-1000-a.html
    jeg finner ikke noen svakheter hos black Dragon. har like stort lydbilde og presist lydbilde som apl og ifi men bedre på øvre frekvens enn apl knuser ifi på bass.
    Veldig high fidelity i ordets rette forstand dvs. at symballer, strykere, horn og stemmer er veldig virkelighetsnær. når det gjelder dynamikk er den en av de beste hvis ikke best?. i forhold til pris vet jeg ikke hvem som kan konkurere med den.
     

    JBN

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.08.2014
    Innlegg
    81
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Kult når alt klaffer! gleder meg til å høre hvordan dacn funker hos deg. Morsomt om andre kan ta glede av all testinga jeg har gjort.
    Det er Moiz audio som er importør.

    Høres veldig bra ut. Skal få sjekket ut denne dacen med tid og stunder. Hvem er det som er forhandler?

    Ellers så må jeg bare si at humøret er på topp fortsatt. Den lydmessige oppgraderingen lyser opp hverdagen, og gir meg både gåsehud og superkrefter :D

    I systemet mitt hjemme har jeg prøvd følgende dacer: amr dp-777, ifi dac, yba, msb, metrum hex, apl s-dacog sotm sdp-1000 har også hørt flere hegel dacer. Les tråden min:
    http://www.hifisentralen.no/forumet/hi-fi-generelt/78234-en-dac-som-overrasket-sotm-sdp-1000-a.html
    jeg finner ikke noen svakheter hos black Dragon. har like stort lydbilde og presist lydbilde som apl og ifi men bedre på øvre frekvens enn apl knuser ifi på bass.
    Veldig high fidelity i ordets rette forstand dvs. at symballer, strykere, horn og stemmer er veldig virkelighetsnær. når det gjelder dynamikk er den en av de beste hvis ikke best?. i forhold til pris vet jeg ikke hvem som kan konkurere med den.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Det som også er særdeles positivt med MF effektforsterkerene er at det virker som de matcher det meste. Kvalitetstegn?
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Da har jeg anskaffet meg sub nr2, og det kan da ikke bli feil:cool:
    Vil plassere dem synkront på innsiden av fronthøyttalerene i håp om at jeg da kan la dem spille så høyt opp som mulig på musikk.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Bilder unge mann:)

    Steinar
    Slik ser det ut i dag. Fikk hentet ny rack i går, for å få plass til en ekstra Earthquake Supernova MKVI 15 subwoofer. Så da har jeg 2x15" aktiv og 2x15" slave basser, som hjelper til når det trengs :D Den røslige 3 veis centeren fra KRELL, med 2x8" basser sparker virkelig fra, og løfter kino lyden betraktelig. Monoblokkene fra Musical Fidelity ses bak subbene.
    Alle komponenter er nå på plass, og et ønske om nytt besøk fra målemafian, samt at rælengas beste fotograf kan ta et besøk, er STERKT ønskelig :p



    FOT295E.JPG



    WP_20150329_006 (1).JPG
     
    Sist redigert:

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Knall oppsett!

    Tar gjerne en tur innom ved anledning, hadde vært morro å fått hørt oppsettet ditt. Kan hjelpe med bilder og om det ønskes :)

    Hvordan syntes du det det ble med 2 subbere, mer morro og trykk ? Hvilken str er det på lerreret ?
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Du er hjertelig velkommen, både med godt humør, kamera og gode innspill. Har ikke testet ut begge samtidig enda, men er jeg heldig så får jeg hjelp til dette i løpet av påsken. Da vil jeg sef gi et lytteintrykk. Tok noen bilder i dag med mob.

    FOT7D29.JPG


    b3.jpg


    GetAttachment.jpg
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Fetsund
    Var innom her for et hyggelig besøk og litt kalibrering i går. Ut i fra begrensningene som lå til stede i dette rommet så må jeg si at det både ser og låter meget bra nå. Kan legge ut litt målinger når jeg får tilbake laptopen som vi kalibrerte med om dette er ønskelig.
    Tusen takk for en hyggelig visitt! :)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Ser stilig ut dette, tviler ikke på at det låter bra.

    Bruker du NAD til film og Bel Canto til musikk?
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Var innom her for et hyggelig besøk og litt kalibrering i går. Ut i fra begrensningene som lå til stede i dette rommet så må jeg si at det både ser og låter meget bra nå. Kan legge ut litt målinger når jeg får tilbake laptopen som vi kalibrerte med om dette er ønskelig.
    Tusen takk for en hyggelig visitt! :)
    Lørdag fikk jeg hørt på anlegget til "thohaug", før vi dro videre til meg. Her var det virkelig imponerende "live" følelse med herlig trøkk og kontant start/stopp i bassen. Skal bli veldig gøy og følge med "Dr akustikk thohaug" sitt anlegg, da det oppgraderinger på gang. Dette tror jeg virkelig kan bli forbløffende bra.

    Første gang "Dr akustikk" og "retep" var på besøk hos meg viste målinger at rommet var akustikk sett av aller verste sort. Store sorte hull, hengende bass og tynn hard mellomtone.
    "thohaug" rådet meg til å "tette" hele bakveggen fra gulv til tak, og vegg til vegg, med ca 40cm tykkelse av Rockwool isolasjon. Dette kostet meg mindre enn 4000kr og forvandlet akustikken i rommet fra håpløst til meget bra. De 4000kr er SOLEKLART den BESTE oppgraderingen jeg har gjort siden hifi galskapen startet for over 20 år siden.

    Lørdag kalibrerte og målte "thohaug" opp helle anlegget manuelt (bruker ingen EQ). Etter noen timer ble resultatet makeløst bra. Selv om crossover er delt på hele 180Hz, så er sømløsheten så perfekt, at jeg opplever å tro lyden kommer fra 2 "voksne" fullrange høyttalere. Basse oppfører seg også veldig stram. Jeg kan justere bassen på subbene fra fjernkontrollen, noe som gjør oppsettet meget brukervennlig og fleksibelt. Må si meg storfornøyd, og STOR takk til "Dr thohaug", som har tryllet fram godlyd som jeg forlengst hadde gitt opp håpet.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn