HIFI, galskap og gåsehud

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Håkon X

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.11.2014
    Innlegg
    97
    Antall liker
    14
    Sted
    Molde
    Skal du fokusere på pc lyd
    så kan du like godt starte her.

    Windows server 2012r2 + audiopile optimizer som du kjører i CORE

    Highend-AudioPC | AudiophileOptimizer

    Highend-AudioPC (Sponsored)
    Windows Server 2012 audiophile core edition - Page 97 - Computer Audio - JPLAY - hi-end audio player for Windows
    Ville mye heller gått for en jriver løsning og all den fleksibiliteten det brimger med seg :)
    Tror du har misforstått noe her, dette er optimalisering av operativsystemet ikke avspillings program.

    Audiopile optimizer: Optimaliserer oprativsystemet, og skal kun brukes for å lage en dedikert audio avspillings pc
    du kan ikke bruke den til noe annet, da den slår av alle fungsjoner som ikke har med lyd avspiling.
    Resultatet er en pc som ikke holder på med andre ting, som medfølger jitter støy.


    Man må i tillegg innstallere Avspillings programm.

    Eksempel
    JRiver
    Bug head Emperor
    Foobar2000
    Qobus
    Muso
    Roon
    ++

    Vil man ta det vidre så kan man også innstallere
    Fidelizer Pro
    HQPlayer
    Ah! Henger bedre med da ja :) enig der, god idé :). Men da umuligjør man alle andre gjøremål, som om man har lyst til å småsurfe litt og slikt :)
    Det er riktig du kan ikke surfe på nett lenger med den.

    Du kan si denne PC er ikke lenger en PC, men en dedikert musikkspiller.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    1.218
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Galskapen lever heldigvis fortsatt.
    Har vel bytta ut det meste siden sist (som jeg var veldig fornøyd med). God nok grunn for meg.
    Bestille på nett fra Danmark en ny boks :)

    61mXf7UJ80L._SL1280_.jpg
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Velkommen i pm11 klubben. Den gjør s Hb ørret lite feil og har 2 spesielle egenskaper. Den er svært musikalsk og engasjerer meg i vertfall svært mye.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    1.218
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Mitt tredje ekteskap med denne perlen av en dac :)

    Verdict

    Listening to the HD25 reminded me of driving a car, which had just been fixed - a few things in the engine, replaced filters, shock absorbers and brake pads, and finally better tires. We drive off and feel completely comfortable - the seat, steering wheel and mirrors are set just right, and we know how to operate every knob. At first we don't feel anything special, but with each mile we notice that acceleration is much better, nothing knocks on potholes, the steering is perfect, strong brakes and new tires give us the confidence to really enjoy the ride. It is just better. Norwegian DAC showed me the music I know, but made the listening much more pleasant. I did not want to stop, so the review lasted a little longer than usual.

    e293f59f4ae0fed75a859fdf17db3e7b_XL.jpg
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    1.218
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Min søke etter bedre lyd, har flere ganger endt opp i frustrasjon og nedtrapping, men hver gang blir jeg dratt inn igjen. Derfor har Al Pacinos sitat fra Gudfaderen blitt min favoritt, da den dekker min lidenskap for hifi og hjemmekino.

    https://youtu.be/S-IkWpm7TS0
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Min søke etter bedre lyd, har flere ganger endt opp i frustrasjon og nedtrapping, men hver gang blir jeg dratt inn igjen. Derfor har Al Pacinos sitat fra Gudfaderen blitt min favoritt, da den dekker min lidenskap for hifi og hjemmekino.

    https://youtu.be/S-IkWpm7TS0
    Da er det vel bare å slappe av, roe seg ned, oppdage musikken på nytt. Nå har du en god dac, du har etter hva jeg forstår høyttalere som du liker. En god subb. Og på vei inn en god forsterker. Som du vet passer til høyttalerene dine og musikken din. Ta deg ett langt steg tilbake. Spill noen plater.

    Det er mye mer morsomt enn å stadig vekk søke etter ny lyd.

    Ja du går nok lei dette oppsettet her også. Spill noe film og la guttene kose seg. Så spiller du musikk igjen når du blir lei av lyd fra tv eller tvstua.

    Dagsformen vil alltid spille deg et puss fra tid til annen. Husk da på gåsehuden du fikk når du koblet dette sammen første gang. Lyden fra anlegget har ikke forandret seg....

    Håper dette blir blinlskuddet. Og at du nå kan ta del i den andre delen av denne hobbyen. Lytting til musikk. Den er minst like morsom.

    Igjen gratulerer med god forsterker på vei inn.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    1.218
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Fine ord retep. Skulle tro de kom fra en som har sluttet å bytte komponenter :)
    Tror og håper vi begge finner roen og nytelsen
    Oppsettet takler både metal og roligere musikk på et hæyt og engasjerende måte.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har nok sluttet å bytte ja. Har fått go'følelsen tilbake. Samt fot og underholdning. Viktige aspekter for meg det. Mye heller det enn et anlegg som man må velge musikk til anlegget. Det jaget er nok over.

    Krysser fingrene for deg Jonas. Hadde det ikke vert deilig med litt fred....
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    1.218
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Slik dette oppsettet spiller metal, så blir det ikke mye fred for naboene :)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.387
    Torget vurderinger
    13
    Grattis, men hva skjedde med å teste Audio Flight :) :)
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Mitt tredje ekteskap med denne perlen av en dac :)

    Verdict

    Listening to the HD25 reminded me of driving a car, which had just been fixed - a few things in the engine, replaced filters, shock absorbers and brake pads, and finally better tires. We drive off and feel completely comfortable - the seat, steering wheel and mirrors are set just right, and we know how to operate every knob. At first we don't feel anything special, but with each mile we notice that acceleration is much better, nothing knocks on potholes, the steering is perfect, strong brakes and new tires give us the confidence to really enjoy the ride. It is just better. Norwegian DAC showed me the music I know, but made the listening much more pleasant. I did not want to stop, so the review lasted a little longer than usual.

    Vis vedlegget 440562
    Hadde ikke du en Black Dragon?
    Har du byttet ut AudioByte?
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    1.218
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Grattis, men hva skjedde med å teste Audio Flight :) :)
    Har ventet i 5 mnd på å få teste. Kunne ikke vente lenger, da Marantz PM-11S3 er utsolgt i norge, og jeg fant siste i sort finish i Danmark. Viste allereda at den var knall match på mitt anlegg, siden jeg fikk testet retep sin.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    1.218
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Julebord er i boks.
    Siden jeg ikke hadde stereo forsterker, så var dette et kjøp innenfor veddemålets rammer.
    Å suplere med flere subber og akustiske tiltak er også innenfor rammene, når en er medlem i skedsmo audio.
    Hvis ikke, så må jeg melde meg ut av klubben :)
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.325
    Antall liker
    8.372
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Så fine pupper som du har får du ikke lov til det:)
    Slipper du unna fordi det ikke er bytting, bare nykjøp?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Så fine pupper som du har får du ikke lov til det:)
    Slipper du unna fordi det ikke er bytting, bare nykjøp?
    Pupper, har Jonas fått pupper og attpåtil fine...? Gratulerer jonas det var uventa. ;)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hehe.... Dagens utgave eller baywatch utgaven?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Lol... Liker nok baywatch Pamela bedre...
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    1.218
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Opplever nå en vegg av lyd, både i bredde og høyde, med etterlengtet fundament, uten de hullene og toppene som har gjemsøkt rommet i mange oppsett.
    Høyttalerene er aktive i bassen, og har volumjustering.

    Disse Definitive Technology Mythos ST tårna spiller ned mot 20hz i rommet, men det er de musikalske egenskapene med rått rytmiske driv og timing, som tar pusten fra meg. Med massivt fundament og perfekt helhet fra topp til bunn. De har en tøff musikalsk personlighet som skriker "hør på meg", men heldigvis uten tegn til hardheter, noe som er en uvanlig kombinasjon. Bassen er tung, tøff og detaljer med dybde lag. Mellomtonen er fyldig og super åpen, med flott dynamikk. Dette var flaggskipet til Def Tech, og skulle veddemålet med retep ryke for min del, så er det dagens mod som får skylden, da jeg vil oppgradere ved første mulighet.
    Hvorfor ikke disse høyttalerene fra Mythos serien er solgt på blå resept til hi-nevrotikere er en skandale :)

    Test fra HomeTheather:

    Conclusion
    The Definitive Technology Mythos ST super tower is without a doubt a groundbreaking speaker, offering full-range sound at a bargain price with looks to suit even the pickiest of designers and wives, and sound to keep even the highest-end audiophile or home theater fanatic happy all for a price per pair less than many high-end center channels. This is a must-audition speaker for anyone looking for an upgrade. The design makes set-up extremely flexible and easy and the high efficiency allows use with almost any amplifiers or receivers. I can't recommend this speaker highly enough. The sound of the new Definitive Technology Mythos ST is truly world-class and far beyond what you'd expect for the price. This just might be the best speaker value of all time.

    Test fra Sound&Vision.

    Conclusion
    "Although it’s technically the top-of-the-line of the Mythos series of speakers, Definitive Technology’s Mythos ST-L is more—much more—than just a flagship model. One of the aspects I’ve always loved about the Mythos speakers in general is their ability to perform—in other words, to be neutral and, at the same time, exciting to listen to. True to its heritage, the ST-L is a stunning performer, so much so that it transcends the Mythos of old and truly ushers in a new era for Definitive Technology. The Mythos ST-L isn’t just another pretty powered tower—it’s a magical, emotive speaker, one that’s able to bypass the rational, thinking part of your brain and unleash deep and powerfully moving emotions trapped within. While I’m not one to casually throw money around, I have to say that, even though they’re made of aluminum, for $5,000/pair, the Mythos ST-Ls are an absolute steel…er, steal.
    Read more at https://www.soundandvision.com/conte...yGLHBF2iAoD.99

    https://www.soundandvision.com/conte...speaker-page-2

    thumbnail_20170427_221045.jpg


    61T4IIA2TCS._SL1500_.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skal bli spennende å høre de på marantzen når den dukker opp.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    1.218
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Gleder meg.
    Tror dette kan bli veldig bra når Arendal subben er kalibrert og jeg får satt meg inn i Jriver
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.325
    Antall liker
    8.372
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Venter på invitasjon til julebordet jeg:)
    Ser ut til att det blir Lørenskog
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    1.218
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Henta Marantzen i dag pluss kabler i posten. Holder på å pusse opp kjelleren, så kjellerstua er oppbevarings bod hele sommeren. Motivasjonen blir å bli fort ferdig, så jeg får koplet opp anlegget før høsten. Julebordet blir hos osten i år. Påmeldingen har begynt. Jeg kommer :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kødder du Jonas... Du skal ha denne forsterkeren stående ubrukt frem til høsten!!!?? Ta den heller opp til meg så skal jeg spille den inn for deg. Samtidig som jeg får testa 2 pm11s3 i biamp modus...
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    1.218
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Foreslår heller at du som har tid om dagen flytter inn hos meg og pusser opp fort som fy, mens jeg slapper av på loftet ditt :)
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Ble stille I tråden her, Jonas. Du må kjøre på med flere innlegg fylt av glede og entusiasme. ;D
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Tja, hva med å oppsummere noen tanker om komponenter som virkelig har skilt seg ut oppigjennom hos deg, Jonas? Du har vært gjennom det meste av spennende saker, kjekt å se hva du husker best :)
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    1.218
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Mens jeg pusser opp, så har jeg fått oppgradert Definitive Technology Mythos ST høyttalerene. Dukket opp et par Def Tech Mythos ST-L på finn, som jeg bare måtte ha. ST versjonen spratt opp til 35000kr før den ble erstattet av ST-L. Egentlig en helt ny høyttaler over hele linja, og veil pris spratt opp til 72000kr. Semi aktive, som drives av 1200 watt kl D forsterker i hver høyttaler. I normale rom, så går bassen ned til ca 20-22 hz, men de skal i tillegg få litt samspill med en Arendal Sound sub2. Selv om det er over 1 mnd siden jeg kjøpte dem, så har jeg ikke fått testet dem enda, da de står i garasjen. Gleder meg som et barn, og håper på det beste.

    TEST: https://www.soundandvision.com/content/definitive-technology-mythos-st-l-loudspeaker-page-2

    Info: https://www1.crutchfield.com/p_735MYSTLG/Definitive-Technology-Mythos-ST-L-SuperTower-Graphite.html

    definitive_technology_Mythos_st_L_black1_1.jpg


    DEFMYTHOSSTLPROMO-4-800x800.jpg
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Skjønner ikke at det er mulig å holde nysgjerrigheten på avstand! Gratulerer med nye saker!
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Hehe, noen liker sånt. Selv motstår jeg ikke fristelser :D
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.325
    Antall liker
    8.372
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Bare venter på att gutten kommer full av MDF støv ut av garasjen og roper Aureka ;)
    Skal komme bortimot en dag til uka med resten av platene dine.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    1.218
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Begynner snart oppussingen av kjellerstua. Trenger ekspertise-råd om hva jeg bør gå for med tanke på akustiske tilltak. Rommet er jo 100 kvadratisk med 3 murvegger og halve takhøyden (B4,35xB4,35xH215), så dårligere utgangspunkt for stående bølger eksisterer ikke. Ønsker jo å få det lekkert samtidig, så her settes det pris på gode råd og besøk.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Hnevend deg direkte til Orso og/eller Gjallarhorn/XMHC?
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.325
    Antall liker
    8.372
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Men ikke ta bort tiltaket du allerede har, veggen med isolasjon.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn