Forsterkere Hifi-elektronikk fra Kina

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Har set at der bliver sparet på kritiske steder. Har hørt et par stykker. Husker ikke helt da det er noget jeg hurtigt vil glemme igen. 20 var en af dem
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.578
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Har selv hatt x10. Ikke dårlig, men heller ikke i samme klasse som min Audio gd.
    Om den x10 var dårlig? Det vil jeg ikke si - men der finnes bedre saker.

    mvh
    Proffen
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Hei
    Blei noe dårlig stemning her inne av det eg skreiv ,Beklager dette, Selvsagt har de masse flott derfra,men kopiere kan de også .
    Siden det ble lagt ut bilder av flotte ting som lages derfra så Zoomet eg inn på de Mundorf delene for og ta de i øyesyn ,Å vakre så de ut
    sjekket disse opp på sider som er sikre IMO
    og synest nå de var forskjeller i måten/spec og farge lay out på disse på bilde av forsterker /kontra de som eg fant
    Men de er nå meg da
    Legger ut noen bilder av Mundorf capasitors

    Mundorf - Inner Excellence
    www.partsconnexion.com/MUNDORF-71336.html
    Begge disse har 250vdc og 5% ,Mundorf skriver 4,70 men er i deres spec tabell 4,7 Og ikke 4,7 som bilde av disse i forsterker
    Bilde på forsterker med Mundorf har 250V DC og3% og er ikke lik de som finnes hos Parts C og Mundorf sine bilder
    3% fra mundorf finnes på 400VDC
    Fargene på Mundorf i forsterker og sammensetningen/plassering av bokstaver er heller ikke lik de eg finner på nett av kurante sider
    E bay der finnes de ;) Vis vedlegget 532994 Vis vedlegget 532995
    Mvh
    Mundorf laver slet ikke kondensatorer selv. De bliver lavet på FT i Tyskland. Hele branchen ler af Mundorf. De fremstiller intet selv.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.543
    Sted
    Sørlandet
    F.eks.
    https://www.audiosciencereview.com/...iew-and-measurements-of-gustard-dac-x26.7007/

    Amir skriver bl.a.
    Conclusions
    What a pleasure it is to see a company talk about building a super high performance DAC in their marketing material and then proceed to deliver it! The Gustard DAC-X26 delivers state-of-the-art performance in every sense of the word. It is clearly designed by experienced engineers who have made sure the actual implementation matches the fancy specifications.

    Needless to say, I am happy to give my strongest recommendation for Gustard DAC-X26. If you want a DAC that produces guaranteed transparency to your source content, you are there.
    Nej Gusten Dacs er dårlige. Folk bliver hurtigt træt af dem. Fladt lydbillede som er ganske rent.
    At Gustard ikke faller i smak for DEG betyr IKKE at dem lager dårlige produkter! Armin / Audioscience holder seg heldigvis til fakta og måleresultater. Der er den nye fra Gustard nærmest i egen klasse til nå.

    Det er hyggelig å lese at Gustard har klart å implementere den nye ESS9038 chip`n på en måte som gjør at den endelig kommer til sin rett uten målbar forvrenging.

    Selv foretrekker jeg litt krydder på maten og når supernøytrale målemonstre som Benchmark, Chord, Gustard, MSB osv ikke faller i smak så forteller det mer om meg en om produktene.

    -BB-
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Nu er det ikke meget som bliver træt af dem men dem som har købt en. Jeg er bedre vant.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.543
    Sted
    Sørlandet
    Jeg er bedre vant.
    Det er lite interessant å lese om dine meninger når du velger å ikke dele mer en du gjør samtidig som du stadig er innom med små sleivspark. Når du oppfører deg slik så bidrar du med svært lite positivt her inne.

    Kan samtidig opplyse om at Mundorf nå har bekreftet at Denafrips kjøper komponenter fra dem.

    -BB-
     

    Calmati

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2016
    Innlegg
    438
    Antall liker
    567
    Sted
    Bærum
    Hei
    Blei noe dårlig stemning her inne av det eg skreiv ,Beklager dette, Selvsagt har de masse flott derfra,men kopiere kan de også .
    Siden det ble lagt ut bilder av flotte ting som lages derfra så Zoomet eg inn på de Mundorf delene for og ta de i øyesyn ,Å vakre så de ut
    sjekket disse opp på sider som er sikre IMO
    og synest nå de var forskjeller i måten/spec og farge lay out på disse på bilde av forsterker /kontra de som eg fant
    Men de er nå meg da
    Legger ut noen bilder av Mundorf capasitors

    Mundorf - Inner Excellence
    www.partsconnexion.com/MUNDORF-71336.html
    Begge disse har 250vdc og 5% ,Mundorf skriver 4,70 men er i deres spec tabell 4,7 Og ikke 4,7 som bilde av disse i forsterker
    Bilde på forsterker med Mundorf har 250V DC og3% og er ikke lik de som finnes hos Parts C og Mundorf sine bilder
    3% fra mundorf finnes på 400VDC
    Fargene på Mundorf i forsterker og sammensetningen/plassering av bokstaver er heller ikke lik de eg finner på nett av kurante sider
    E bay der finnes de ;) Vis vedlegget 532994 Vis vedlegget 532995
    Mvh
    Mundorf laver slet ikke kondensatorer selv. De bliver lavet på FT i Tyskland. Hele branchen ler af Mundorf. De fremstiller intet selv.
    Dette vet jeg ingenting om, men om så er, hva betyr det ?

    Hørt om Apple ? ;)
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Jeg er bedre vant.
    Det er lite interessant å lese om dine meninger når du velger å ikke dele mer en du gjør samtidig som du stadig er innom med små sleivspark. Når du oppfører deg slik så bidrar du med svært lite positivt her inne.

    Kan samtidig opplyse om at Mundorf nå har bekreftet at Denafrips kjøper komponenter fra dem.

    -BB-
    Du kan squ da bare læse min side. Prøv nu å vise lidt åndsfriskhed. Jeg går i en Hifiklub på 25 ende år. Hører en masse ting. Fremstiller en masse diy. Eksperimenterer hele tiden og kommer ud til venner og hører super udstyr til tæt på million kroner. Har rodet med hifi i mere end 40 år så hvad tror du selv?
     
    Sist redigert:

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Hei
    Blei noe dårlig stemning her inne av det eg skreiv ,Beklager dette, Selvsagt har de masse flott derfra,men kopiere kan de også .
    Siden det ble lagt ut bilder av flotte ting som lages derfra så Zoomet eg inn på de Mundorf delene for og ta de i øyesyn ,Å vakre så de ut
    sjekket disse opp på sider som er sikre IMO
    og synest nå de var forskjeller i måten/spec og farge lay out på disse på bilde av forsterker /kontra de som eg fant
    Men de er nå meg da
    Legger ut noen bilder av Mundorf capasitors

    Mundorf - Inner Excellence
    www.partsconnexion.com/MUNDORF-71336.html
    Begge disse har 250vdc og 5% ,Mundorf skriver 4,70 men er i deres spec tabell 4,7 Og ikke 4,7 som bilde av disse i forsterker
    Bilde på forsterker med Mundorf har 250V DC og3% og er ikke lik de som finnes hos Parts C og Mundorf sine bilder
    3% fra mundorf finnes på 400VDC
    Fargene på Mundorf i forsterker og sammensetningen/plassering av bokstaver er heller ikke lik de eg finner på nett av kurante sider
    E bay der finnes de ;) Vis vedlegget 532994 Vis vedlegget 532995
    Mvh
    Mundorf laver slet ikke kondensatorer selv. De bliver lavet på FT i Tyskland. Hele branchen ler af Mundorf. De fremstiller intet selv.
    Dette vet jeg ingenting om, men om så er, hva betyr det ?

    Hørt om Apple ? ;)
    De udvikler vel bare software.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.952
    Antall liker
    11.355
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Om det er riktig at Fischer&Tausche produserer kondensatorer for Mundorf, så blir jeg i alle fall ikke forbauset. Jeg tror faktisk ikke det er mange, - om noen, av "superkondisfabrikantene" som faktisk sitter på egne fabrikker.... det er nok mest rebranding eller i beste fall serier produsert etter ordre med egen merking....
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Jeg fikk svar etter 10 minutter fra salgsagenten til Denafrips hvor han skriver at Denafrips får sine Mundorf komponenter fra den autoriserte distributøren i Kina:

    NKAudio.
    Mundorf - Inner Excellence
    恩佳nkaudio,Mundorf蒙多福/mcap电容/电感,IEGO power艾果,AMT高音喇叭,neotech万隆线材,Accuton艾卡顿陶瓷喇叭,hifituning保险丝

    I trust that the source is Genuine. Hope it helps!


    Det skal sies at han også kopierte Mundorf i sitt svar til meg.

    -BB-
    Da snakker vi ryddighet og service ånd :) Man får tillit til sånt. Og motsatt - de som ikke en gang gidder svare...
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.578
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Jeg er bedre vant.
    Det er lite interessant å lese om dine meninger når du velger å ikke dele mer en du gjør samtidig som du stadig er innom med små sleivspark. Når du oppfører deg slik så bidrar du med svært lite positivt her inne.

    Kan samtidig opplyse om at Mundorf nå har bekreftet at Denafrips kjøper komponenter fra dem.

    -BB-
    Du kan squ da bare læse min side. Prøv nu å vise lidt åndsfriskhed. Jeg går i en Hifiklub på 25 ende år. Hører en masse ting. Fremstiller en masse diy. Eksperimenterer hele tiden og kommer ud til venner og hører super udstyr til tæt på million kroner. Har rodet med hifi i mere end 40 år så hvad tror du selv?
    At slike argumenter overhodet ikke trenger å bety noe som helst, egentlig - bortsett fra at du har en hobby....

    Mvh
    Proffen
     
    Sist redigert:

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Om det er riktig at Fischer&Tausche produserer kondensatorer for Mundorf, så blir jeg i alle fall ikke forbauset. Jeg tror faktisk ikke det er mange, - om noen, av "superkondisfabrikantene" som faktisk sitter på egne fabrikker.... det er nok mest rebranding eller i beste fall serier produsert etter ordre med egen merking....
    Det har du fuldstændig ret i. Duelund får sine viklinger fra Jensen men resten laver de selv.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.660
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Siste test (målinger som sier noe om selve konstruksjonen) av en Gustard dac
    https://www.audiosciencereview.com/...iew-and-measurements-of-gustard-dac-x26.7007/

    Conclusions
    What a pleasure it is to see a company talk about building a super high performance DAC in their marketing material and then proceed to deliver it! The Gustard DAC-X26 delivers state-of-the-art performance in every sense of the word. It is clearly designed by experienced engineers who have made sure the actual implementation matches the fancy specifications.

    Needless to say, I am happy to give my strongest recommendation for Gustard DAC-X26. If you want a DAC that produces guaranteed transparency to your source content, you are there.
    Ser Drossel driver og skrøner igjen. Dvs. noens sannhet er en annens skrøne. Slik er det. Skikkelig gjennomførte tester betyr noe.
    Det er veldig mye bra fra Kina (og omegn :) )

    PS: Mener PIO kondisene (kobber og sølv) til Audio Note vikles "in-house". De andre er på lisens et annet sted (Jensen og Rubycon)
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Beklager jeg vidste jo ikke at du har aktier i det foretagende.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Ser netop at den Gustard 26 x har ESS 9038 så det kan nok være rigtigt at den er god. Men strømforsyninger og andre ting hvad med dem. Har vanskeligt ved og tro at en dac til ti tusinde kan konkurere med topdacer.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.578
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Ser netop at den Gustard 26 x har ESS 9038 så det kan nok være rigtigt at den er god. Men strømforsyninger og andre ting hvad med dem. Har vanskeligt ved og tro at en dac til ti tusinde kan konkurere med topdacer.
    Ta deg sammen.
    Du skriver først at ALLE Gustard-dacer er DÅRLIGE. Nå er det vanskelig å tro at en dac til ca 10k skal kunne konkurrere med toppdacer.
    Du bør kanskje bestemme deg for hva du EGENTLIG mener.....

    Når det er sagt; det finnes garantert dacer som er kvalitativt bedre enn den Gustard-dacen, men til hvilke priser snakker man da? Sammenlikn heller med dac`er i samme prisklasse....

    mvh
    Proffen
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.543
    Sted
    Sørlandet
    Ser netop at den Gustard 26 x har ESS 9038 så det kan nok være rigtigt at den er god. Men strømforsyninger og andre ting hvad med dem. Har vanskeligt ved og tro at en dac til ti tusinde kan konkurere med topdacer.
    Ikke bare konkurrerer den med topp dacer - Gustard gruser dem teknisk sett. Her er noen andre tester:

    Linn Akurate DSM DAC/Streamer:

    https://www.audiosciencereview.com/...ements-of-linn-akurate-dsm-dac-streamer.6272/

    NAD M51 DAC:

    https://www.audiosciencereview.com/...ments-of-nad-m51-dac-and-digital-preamp.6681/

    Aurender A10:

    https://www.audiosciencereview.com/...d-measurements-of-aurender-a10-streamer.5640/

    Når det gjelder ESS9038 så er det noen utfordringer og Gustard 26 er den første DAC`n som Armin har målt med ESS9038 som ikke har hatt problemer. Du kan lese mer om problemene med ESS9038 i denne tråden:

    https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/ess-thd-‘hump’-investigation.5752/

    -BB-
     

    Calmati

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2016
    Innlegg
    438
    Antall liker
    567
    Sted
    Bærum
    Ser netop at den Gustard 26 x har ESS 9038 så det kan nok være rigtigt at den er god. Men strømforsyninger og andre ting hvad med dem. Har vanskeligt ved og tro at en dac til ti tusinde kan konkurere med topdacer.
    Ikke bare konkurrerer den med topp dacer - Gustard gruser dem teknisk sett. Her er noen andre tester:

    Linn Akurate DSM DAC/Streamer:

    https://www.audiosciencereview.com/...ements-of-linn-akurate-dsm-dac-streamer.6272/

    NAD M51 DAC:

    https://www.audiosciencereview.com/...ments-of-nad-m51-dac-and-digital-preamp.6681/

    Aurender A10:

    https://www.audiosciencereview.com/...d-measurements-of-aurender-a10-streamer.5640/

    Når det gjelder ESS9038 så er det noen utfordringer og Gustard 26 er den første DAC`n som Armin har målt med ESS9038 som ikke har hatt problemer. Du kan lese mer om problemene med ESS9038 i denne tråden:

    https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/ess-thd-‘hump’-investigation.5752/

    -BB-
    Helt enig.

    Et utrolig spennende produkt. Kan se ut som en virkelig seriøs konkurrent til Denafrips i betalbar klasse for dac'er.
    Har du hatt sjansen til å høre den ?

    mvh Calmati
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.543
    Sted
    Sørlandet
    Helt enig.

    Et utrolig spennende produkt. Kan se ut som en virkelig seriøs konkurrent til Denafrips i betalbar klasse for dac'er.
    Har du hatt sjansen til å høre den ?

    mvh Calmati
    Gustard 26 har jeg ikke lyttet og jeg har heller ikke noen planer om å bytte DAC da jeg er strålende fornøyd med min nåværende Kina dac som fremstår som ekstremt velbygd og har en lydsignatur jeg liker.

    Er du ute etter en DAC som måler eksepsjonelt bra så burde Gustard 26 være aktuell. Eller som Armin selv skriver:

    If you want a DAC that produces guaranteed transparency to your source content, you are there.


    -BB-
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Har lavet en Quanghao dac med 9038 som lyder fantastisk og har også en Twisted Pear version på vej. De tidligere 9018 var meget vanskelige at få godlyd af. Men har så oplevet en med Gustard 20 bytte til en af mine Twisted Pear dacer implementeringen er alfa og omega.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.681
    Torget vurderinger
    1
    Jeg skjønner ikke helt poenget med alt av utstyr som skal farge lyden, man må jo ende opp med hele regnbuens farger eller evnt. bli fargeblind etter hvert?
    Greit nok å ha en høyttaler som farger til det man ønsker og krydre med forsterker for å få akkurat der man vil ha det. DAC ville jeg jo da ha hatt mest mulig nøytral for å ikke ødelegge resten av lydbildet man allerede har fått ordnet seg?
    Ja, det kan faktisk bli for mye krydder, ost og farger..
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Jeg skjønner ikke helt poenget med alt av utstyr som skal farge lyden, man må jo ende opp med hele regnbuens farger eller evnt. bli fargeblind etter hvert?
    Greit nok å ha en høyttaler som farger til det man ønsker og krydre med forsterker for å få akkurat der man vil ha det. DAC ville jeg jo da ha hatt mest mulig nøytral for å ikke ødelegge resten av lydbildet man allerede har fått ordnet seg?
    Ja, det kan faktisk bli for mye krydder, ost og farger..
    Forstår ingenting af det her.
     

    Knut Runar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2011
    Innlegg
    209
    Antall liker
    186
    Elektronikk og brann/røykvarsling, brannfare i elektronikk uansett opprinnelsesland.

    Dette er bare et svar til de som mener at røykvarslere "redder deg"

    Aller først en liten presisering om faglig kompetanse innen området. Bare så jeg slipper maset om "dette har du fa.... ikke greie på".
    Jeg jobber med salg og teknisk rådgivning innen brann og røykdeteksjon, altså brannvarslings utstyr som detektorer sentraler og aspirasjonsalarmer , utviklet av oss og produsert ved vår fabrikk i Europa.


    Jeg skal ikke formene noe om HIFI produktenes opprinnelsesland, men påpeke enkelte misforståelser angående brannvarsling.

    Litt om deteksjonsmetoder, her ionisk og optisk. Ja, det finnes flere metoder men de omtales ikke her.

    Ioniske røykdetektorer, har en liten radioaktiv kilde som ioniserer luftrommet i deteksjonskammeret. Strålenivået registreres av en sensor på motsatt side av kammeret. Når luften bringer med seg partikler eller fuktighet endres strålenivået, og sensoren reagerer eller trigger resten av varslingssystemet.

    Ioniske detektorer er glimrende til å registrere de usynlige branngassene, men reagerer også på endring i luftfuktighet. Ioniske detektorer reagerer veldig lite eller sent på tilstedeværelsen av røykpartikler.
    Ioniske detektorer anbefales brukt i tekniske rom, stue, media-rom.

    For den saks skyld. I vaskerom, kjøkken og i garasjen, anbefales termiske detektorer.

    SÅ TIL SAKEN.

    Varmgang og brann i elektronisk utstyr starter med at det frigis syregasser lenge før du ser synlig røyk.

    En optisk røykvarsler gir deg falsk sikkerhet ved brann i elektronisk utstyr. Den vil ikke reagere før det faktisk brenner i forsterkeren din.

    En ionisk Detektor vil reagere langt raskere ved farlig varmgang i elektronikk, og kan være den faktoren som redder liv og eiendom ved brann i elektrisk utstyr.


    Dine optiske røykvarslere vil altså IKKE reagere tidsnok ved brann i forsterkere/flatskjermer eller annen elektronikk.
    Løsningen er å velge ionisk detektor i de aktuelle rommene.

    Vi har også spesialdetektorer som settes i elektroskap og sikringsskap. De reagerer også på lysbuer. De slår ut sikringsreleene ved varmgang.
    Noe å tenke på for de som lager DIY forsterkere?

    Takk for oppmerksomheten. Knut Runar
     
    Sist redigert:

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Jeg skjønner ikke helt poenget med alt av utstyr som skal farge lyden, man må jo ende opp med hele regnbuens farger eller evnt. bli fargeblind etter hvert?
    Greit nok å ha en høyttaler som farger til det man ønsker og krydre med forsterker for å få akkurat der man vil ha det. DAC ville jeg jo da ha hatt mest mulig nøytral for å ikke ødelegge resten av lydbildet man allerede har fått ordnet seg?
    Ja, det kan faktisk bli for mye krydder, ost og farger..
    Forstår ingenting af det her.
    Tror han mener at bevisst farging av lyden bør begrenses til høyttalere og forsterkerleddet. Bringer man også inn kilder, mister man oversikten. Dette er i alle fall noe jeg som utgangspunkt kan være enig i.
     

    Bjørnar V

    Medlem
    Ble medlem
    01.02.2019
    Innlegg
    14
    Antall liker
    0
    Noen som har erfaring med Shanling?
    Nærmere bestemt Shanling A300.
    Hybrid integrert dual mono amp.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.261
    Antall liker
    9.497
    Torget vurderinger
    2
    Det er en her på sentralen som kjøpte den brukt, sliter med during og brum i høyttaler... hva nå det kan være, selv har jeg bare gode erfaringer med Cayin..
     

    Bjørnar V

    Medlem
    Ble medlem
    01.02.2019
    Innlegg
    14
    Antall liker
    0
    Ja det var meg det 👍
    Brum i høyt har jeg fått bukt med.
    Brum i trafo regner jeg med å få bort med et DC filter på strømkabel.
    Lurte på om noen hadde erfaring og meninger om lyd og oppsett med denne ampen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn