HI-FI selgere

rotecop

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.10.2006
Antall liker
1.113
Torget vurderinger
2
Jeg så på 9 av 10 NORDMENN I går .Der hvar spørsmålstillingen.Hvilken yrkesgruppe får deg til å føle deg som en idiot?Der kom HI-FI selgere som nr 2

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Ikt ansvarlig nummer 1!
i'm #ONE!
Wuhuu..

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
rotecop skrev:
Jeg så på 9 av 10 NORDMENN I går .Der hvar spørsmålstillingen.Hvilken yrkesgruppe får deg til å føle deg som en idiot?Der kom HI-FI selgere som nr 2
kan egentlig ikke si det overakser meg så mye slik noen oppfører seg.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
31.500
Torget vurderinger
28
Jeg så ikke programmet, men var alternativene gitt på forhånd?

Hva gjør emnet under hifi generelt forresten?

Thomas_A

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.07.2002
Antall liker
2
tkr skrev:
Fosse skrev:
Det lurte jeg også på!
mvh
Det ble nok lagt dit fordi beskrivelsen på hifi generelt forumet er: "diskutér alt innen hifi".
Jeg regner med trådstarter trodde at dette inkluderte hifi selgere også, men der tok han skammelig feil.
Vi kan jo ikke ha noen negativ omtale om folk i bransjen her, så da begraves heller tråden i off-topic.

Etter min mening burde tråden vært sticky i hifi generelt, så kan alle si hva de mener om hifi selgerne,
og diskutere hvorfor folk har denne oppfattningen av hifi selgere.
Tråden kommer da til å bli lest av mange av selgerne som er årsaken til at folk sitter med en slik oppfattning og de lærer kansje noe av å lese det.

O

OivindJ

Gjest
Hørt på jobb: ....

Trenger jeg sånn start-kabel til sånn wild-screen tv?

Denna Tv`n gikk i stykker med engang. Når jeg prøvde den hjemme så var ingen av kanalene sånn som de var i butikken.

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Thomas_K skrev:
tkr skrev:
Fosse skrev:
Det lurte jeg også på!
mvh
Det ble nok lagt dit fordi beskrivelsen på hifi generelt forumet er: "diskutér alt innen hifi".
Jeg regner med trådstarter trodde at dette inkluderte hifi selgere også, men der tok han skammelig feil.
Vi kan jo ikke ha noen negativ omtale om folk i bransjen her, så da begraves heller tråden i off-topic.

Etter min mening burde tråden vært sticky i hifi generelt, så kan alle si hva de mener om hifi selgerne,
Tråden kommer da til å bli lest av mange av selgerne som er årsaken til at folk sitter med en slik oppfattning og de lærer kansje noe av å lese det.
Det var vel litt sutrete?
Hifi-generelt vil jeg si går på utstyr og alt rundt dette. Og diskutere at haifai-selgere gjør at folk føler seg dumme er off topic.

PK

Thomas_A

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.07.2002
Antall liker
2
pks skrev:
Thomas_K skrev:
tkr skrev:
Fosse skrev:
Det lurte jeg også på!
mvh

Det var vel litt sutrete?
Hifi-generelt vil jeg si går på utstyr og alt rundt dette. Og diskutere at haifai-selgere gjør at folk føler seg dumme er off topic.

PK
Det er vel ingenting som er mer on-topic enn butikkene og folkene vi handler alt dette dyre utstyret fra?
Dersom oppfattningen blandt folk flest er at hifi selgere får dem til å føle seg som idioter, så hadde denne tråden,
med innspill fra folk flest, kansje kunnet hjelpe noen av disse selgerne til å forstå hvorfor folk er av den oppfattningen.
Det hadde både selgere og vi som kunder vært tjent med. Men kall det gjerne sutrete for min del.

K

kbwh

Gjest
Innspill fra folk flest? Uha!

Tråden hører etter min mening hjemme under off topic.

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.752
Torget vurderinger
4
Tråden ER jo på off topic?
Hva er det dere sutrer etter ;D

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Har vanskeligheter med å svelge at JEG skal føle meg som enn idiot fordi selgeren er det.

???

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Jeg følte meg ikke spesielt smart da det dukket opp en engelskmann på døren i dag, som skulle gi meg tilbud på steinlegging på gårdsplassen. Jeg skjønte fort at dette er et fagområde hvor engelsken min ikke er helt vanntett. Det hjalp heller ikke at han pratet mye og fort. Men jeg skjønte i det minste hvor mye penger han ville ha... ;D

S

slowmotion

Gjest
Stort sett er det vel haifaiselgerne som er idioter... ;D

;)

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Mange yrker jeg har dårligere oppfattning av, men jeg kan forstå det å bli snakket ned til av en åndssnobb ikke faller i god jord hos det Norske folk.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
31.500
Torget vurderinger
28
Er "folk flest" innom hifi-sjapper da? Eller mener de fyren på Expert når de tenker på hifi-selger?

Var innom en Apple-butikk for en tid tilbake, overhørte en selger som snakket til ei dame der om at den ene "gettoblasteren" hadde mye dypere lyd enn den andre, men det trodde han ikke dama (les: kjøper) var i stand til å høre?! Må ha vært vanskelig for den stakkers dama å forstå hva han mente med dybde i lyden, det manglet selvsagt like mye 3D-fornemmelse som antydning til bass. Jeg hadde mest lyst til å skyte inn at hvis ikke kunden hørte forskjell så var det kanskje ikke noe poeng i kjøpe den dyreste heller....?

K

kathrine

Gjest
Hei!
Underligt at ikke lærere er på topp 3?! ::),for maken til selvopptatthet hos en yrkesgruppe ......., men det finnes også her mange unntak! ;D
Måtte bare ta med det siste for det ville hvert galt å stigmatisere hele "klanen"!
Vh
S

Topp Bunn