HI-FI Messen 2010 i Horten - 18. og 19. september

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Jeg gleder meg iallfall til å høre VSS4 og 5.

    Selv om musikken ikke akkurat er mitt førstevalg er den godt egnet til å demonstrere et anleggs kvaliteter.
     
    N

    nb

    Gjest
    Anonym skrev:
    Selv om musikken ikke akkurat er mitt førstevalg er den godt egnet til å demonstrere et anleggs kvaliteter.
    Var ment som en spøk fra min side - et jo bare positivt at de legger ut info og har et opplegg.

    Edit: De aller fleste er jo positivt til medbrakt uansett - stort sett aldri vært noe problem å få sette på et spor eller to fra en medbragt CD, utover følgende:
    - en nektet kategorisk å spille "medbrakt"
    - en godtok ikke brent CD pga "digital støy"
    - en lurte på hva jeg ville oppnå med å sette på Led Zeppelin(!)
     

    ABC

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    69
    Antall liker
    0
    Horten 2010: Premiere - MONTANA Liberty

    Lyst på litt inside info. om høyttaler- og forsterkerdesign?

    Da kan du slå av en prat med CEO/Chief Engineer Peter B. Noerbaek på HighEnd´s stand i Horten! Vel møtt i Vinkjelleren i 1. etasje!

    Mvh HighEnd / www.highend.no



    MONTANA Sammy / MONTANA Liberty
     

    Vedlegg

    Hififun

    Fersking
    Ble medlem
    04.03.2008
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Ny distributør af EAR/Yoshino i Norge

    Exotic Audio A/S er ny distributør af EAR/Yoshino i Norge. På Hi Fi Messen 2010 I Horten viser vi hele EAR/Yoshinos fine program frem og der vil blandt andet blive mulighed for at se EAR Disc Master, Paravicini 312 og M100A.

    http://www.ear-yoshino.com/
    http://www.exoticaudio.dk/

    Vi ses i Horten!

    Vennlig hilsen.
     

    Vedlegg

    S

    Supertramp

    Gjest
    nb skrev:
    Spilleliste:
    Animusic-Gyrodrums
    Kari Bremnes
    Solveig Slettahjell"ComesLove”
    EsbjørnSvenssonTrio "From Gagarins pointofView"
    Clannad"The Bridge ofTears"
    Hans Thessink"Feellike goinghome"
    Solveig SlettahjellMy heartbelongsto daddy"
    Diana Krall"Boulevardofbroken Dreams"
    Bodil Niska-Over therainbow
    Klassisk musikk
    Astor Piazolla
    Trondheim solistene Mozart
    MelodyGardot
    KatieMelua
    Sade


    Får ta med meg noe Emperor eller Mayhem selv da;)
    Hadde også vært en ide å spilt litt musikk med "normal" lydkvalitet - alt som nevnes her er vel KKV eller 2L og slike "hi end" studioer?
     
    S

    Supertramp

    Gjest
    Anonym skrev:
    Jeg gleder meg iallfall til å høre VSS4 og 5.

    Selv om musikken ikke akkurat er mitt førstevalg er den godt egnet til å demonstrere et anleggs kvaliteter.
    Tja, er det det? Så gode innspillinger skal bare låte godt, uansett.
    Det er vel på heller dårlige innspillinger at man skiller klinten fra hveten når det gjelder høyttalere, forsterkeri, avspiller.....
     

    Gammeln

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2007
    Innlegg
    742
    Antall liker
    43
    Supertramp skrev:
    Anonym skrev:
    Jeg gleder meg iallfall til å høre VSS4 og 5.

    Selv om musikken ikke akkurat er mitt førstevalg er den godt egnet til å demonstrere et anleggs kvaliteter.
    Tja, er det det? Så gode innspillinger skal bare låte godt, uansett.
    Det er vel på heller dårlige innspillinger at man skiller klinten fra hveten når det gjelder høyttalere, forsterkeri, avspiller.....
    Mener du å si at et godt anlegg får dårlige innspillinger til å låte bra?
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gammeln skrev:
    Supertramp skrev:
    Anonym skrev:
    Jeg gleder meg iallfall til å høre VSS4 og 5.

    Selv om musikken ikke akkurat er mitt førstevalg er den godt egnet til å demonstrere et anleggs kvaliteter.
    Tja, er det det? Så gode innspillinger skal bare låte godt, uansett.
    Det er vel på heller dårlige innspillinger at man skiller klinten fra hveten når det gjelder høyttalere, forsterkeri, avspiller.....
    Men du å si at et godt anlegg får dårlige innspillinger til å låte bra?
    Et godt anlegg skal være altetende...Plingogplong og Kari Bremnes blir for snevert for meg.. Skal kunne spille jalla 80-talls rock uten å blø i øra... ;D


    Forøvrig spennede de EAR-sakene...Må innom der å sikle litt.. :)
     
    S

    Supertramp

    Gjest
    Gammeln skrev:
    Supertramp skrev:
    Anonym skrev:
    Jeg gleder meg iallfall til å høre VSS4 og 5.

    Selv om musikken ikke akkurat er mitt førstevalg er den godt egnet til å demonstrere et anleggs kvaliteter.
    Tja, er det det? Så gode innspillinger skal bare låte godt, uansett.
    Det er vel på heller dårlige innspillinger at man skiller klinten fra hveten når det gjelder høyttalere, forsterkeri, avspiller.....
    Mener du å si at et godt anlegg får dårlige innspillinger til å låte bra?
    Nei, men gode innspillinger låter jevnt over bra på nær sagt "alt" av anlegg.
    Det hadde vært interessant å høre en Rainbow CD (produsert av Glover) på det nevnte oppsettet og sammenlignet det mot et mere moderat anlegg hos HFK.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.291
    Antall liker
    16.341
    Sted
    Østfold
    Gammeln skrev:
    Supertramp skrev:
    Anonym skrev:
    Jeg gleder meg iallfall til å høre VSS4 og 5.

    Selv om musikken ikke akkurat er mitt førstevalg er den godt egnet til å demonstrere et anleggs kvaliteter.
    Tja, er det det? Så gode innspillinger skal bare låte godt, uansett.
    Det er vel på heller dårlige innspillinger at man skiller klinten fra hveten når det gjelder høyttalere, forsterkeri, avspiller.....
    Mener du å si at et godt anlegg får dårlige innspillinger til å låte bra?
    Mange bruker anlegget for å dømme innspillinger nord og ned. Egentlig bør man bruke innspillinger til å dømme anlegget nord og ned.

    Det er ganske mange som har rapportert at de kan hente frem deler av platesamlingen som tidligere knapt var spillbar etter at de har gjort div oppgraderinger. Det er et godt tegn.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Snickers-is skrev:
    Gammeln skrev:
    Supertramp skrev:
    Anonym skrev:
    Jeg gleder meg iallfall til å høre VSS4 og 5.

    Selv om musikken ikke akkurat er mitt førstevalg er den godt egnet til å demonstrere et anleggs kvaliteter.
    Tja, er det det? Så gode innspillinger skal bare låte godt, uansett.
    Det er vel på heller dårlige innspillinger at man skiller klinten fra hveten når det gjelder høyttalere, forsterkeri, avspiller.....
    Mener du å si at et godt anlegg får dårlige innspillinger til å låte bra?
    Mange bruker anlegget for å dømme innspillinger nord og ned. Egentlig bør man bruke innspillinger til å dømme anlegget nord og ned.

    Det er ganske mange som har rapportert at de kan hente frem deler av platesamlingen som tidligere knapt var spillbar etter at de har gjort div oppgraderinger. Det er et godt tegn.
    Enig!
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Kommer til og dukke opp i Horten ikveld så se etter to tørste karer i hotellbaren ved 10 tiden;-)

    McLaren
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Supertramp skrev:
    Anonym skrev:
    Jeg gleder meg iallfall til å høre VSS4 og 5.

    Selv om musikken ikke akkurat er mitt førstevalg er den godt egnet til å demonstrere et anleggs kvaliteter.
    Tja, er det det? Så gode innspillinger skal bare låte godt, uansett.
    Det er vel på heller dårlige innspillinger at man skiller klinten fra hveten når det gjelder høyttalere, forsterkeri, avspiller.....
    Etter min mening bør man skille dem. Hvordan anlegget låter på referanseinnspillinger og hvordan de takler "vanlige" plater. Referanser trengs for å vite hvordan anlegget låter, men trengs ikke for å vite hva man liker best. Jeg tar med meg vanlig rockeskiver denne gangen. Ok, kanskje én god en.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Snickers-is skrev:
    Mange bruker anlegget for å dømme innspillinger nord og ned. Egentlig bør man bruke innspillinger til å dømme anlegget nord og ned.
    Hvorfor skape slike skiller? Er innspillinger dårlige - ja så er de det. Hvis man synes anlegget er dårlig fordi de avslører det - ja så er det greit. Vil man ha anlegg så får frem det beste i gode innspillinger - ja så er det et valg også. Jeg synes man skal si det som det er og være konkret.

    Jeg ser ikke så mye frem til jazz dominansen, men inntrykk får jo alikevel om enn ikke fullverdig.
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.111
    Antall liker
    4.963
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Her er de: Peter Watson (pm components) og Brynjar Kvanlid (Motron).
    Etter pakking, reising og utpakking måtte heltene ha mat så klart.
    Peter Watson kommer til å holde foredrag om rør og rørproduksjon lørdag (mest sannsynlig fra kl 18) og søndag rundt midt på dagen.

     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.129
    Antall liker
    10.593
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Kjipt.. Kjipt fordi jeg ikke er tilstede der det skjer. Jaja - får liste noen vinduer i stedet da :(
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.111
    Antall liker
    4.963
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    bambadoo skrev:
    Kjipt.. Kjipt fordi jeg ikke er tilstede der det skjer. Jaja - får liste noen vinduer i stedet da :(
    Det ble jeg ferdig med i god tid ;)
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.266
    Antall liker
    11.001
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    For oss som er altfor langt unna:

    Bilder, noen, værsåsnill ?
     

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    308
    Enig.. BILDER BILDER..please

    Mvh Jan I
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Så så guttær, folket må jo få lov til å våkne - komme seg etter en hard dag i baren i går ;D

    /jan
     

    devilEj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    124
    Antall liker
    0
    Jeg var en tur innom etter jobb i går og slo av en prat med Jørgen. Ifølge han er det all time high på utstillere i år så det skal bli spennende å ta turen ned på søndag.

    Var innom rommet til SoundWave en tur også. I år stilles de splitter nye Swans 2.6 ut sammen med den nye subserien deres. Ingen buldrene SVS i år med andre ord. Høyttalerene er utrolig lekre og drives av intet mindre enn McIntosch sine 1200w monoblokker. De holder til over restauranten, og et besøk der anbefales.
    Innerst i rommet var det også litt 3D demo på en Samsung 50" led
     

    slarssen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2003
    Innlegg
    679
    Antall liker
    13
    Audiomix skrev:
    ... Peter Watson kommer til å holde foredrag om rør og rørproduksjon lørdag (mest sannsynlig fra kl 18) og søndag rundt midt på dagen.
    Pokker, der skulle jeg gjerne vært :)

    - Slarssen
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Er akkurat tilbake fra Horten-messa, og må si at jeg er litt skuffet. Synes det var langt færre utstillere enn tidligere, og noen av de mest sentrale aktørene var fraværende. Lite nytt og spennende, og som vanlig dårlig lyd.
    Synes faktisk at den beste lyden var i rommet til Olof, Upgrade Audio.

    Mvh Roger
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.129
    Antall liker
    10.593
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Rart. Snakket med en aktør som ville melde seg på i siste liten. Han fikk beskjed om at alle rommene var opptatt....
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.935
    Antall liker
    753
    Jøgga skrev:
    For oss som er altfor langt unna:

    Bilder, noen, værsåsnill ?
    Jeg er dessverre en elendig fotograf :( Men jeg ser andre tar litt mer proffe bilder, så jeg antar de kommer ut etterhvert.

    Harbeth er de eneste jeg har fått noe stort utbytte av så langt. Riktignok hørtes de største Harbeth litt "dopa" ut i bassen. Rommet sin feil, ikke høyttalerne. Skal sjekke ut mer nå. Ørene mine går dessverre veldig fort i metning, alt høres likt ut, også musikken! Jeg liker egentlig jazz, men det må være en eget type jazz som spilles på messa. Høres liksom ikke så spennende ut som hjemme i stua.

    Litt OT: Noen som har tips om en grei Chord signalkabel? Er messetilbud på Chord, men vanskelig å velge hva jeg evt vil ha..
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Noen som vet om Audiofoni er på messa i år?
    Finner de ikke på lista over utstillere.

    Mvh.KW
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.129
    Antall liker
    10.593
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    De er nok ikke det desverre. Det var audiofoni jeg snakket med. De fikk ikke rom som de kunne spille på. Alt var fullt.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    bambadoo skrev:
    De er nok ikke det desverre. Det var audiofoni jeg snakket med. De fikk ikke rom som de kunne spille på. Alt var fullt.
    Det var fult.

    Forsåvidt et godt tegn, at det blir for få rom............som det kan spilles i ::)
    Eller forholder det seg slik at de ikke var fornøyd med det som var igjen/ble tildelt, ikke var egnet etter deres bedømming?
    Har vel vært tilfeller av dette tidligere, og da bør vel noe gjøres............... ::)

    Mvh.KW
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.129
    Antall liker
    10.593
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Fritt etter det som ble sagt var at de ble tilbudt plass i "gallasalen" men da bare som utstilling. Uten mulighet å spille. Da var det nok ikke så interessant.
     

    petal

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.06.2003
    Innlegg
    63
    Antall liker
    0
    Det er veldig plundrete å finne frem blant utstillerne. Hadde jeg ikke møtt Bent Holtet så hadde jeg nok dratt hjem uten å ha besøkt Soundgarden for eksempel.
    En indeks over alle produsenter i messekatalogen ville vært en liten fordel.

    Harbeth var høydepunktet for meg. Jim Reeves låt krystallklart!
    Avalon høyttalerne var også imponerende både i utseende og lyd. Men en halv million for et par høyttalere er galskap.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Så mykje jævlig musikk på en plass finner ein ikkje om ein så drar til helvete der Kenny G, Starship og Michael Bolton holder konsert samtidig.

    Larsen var morsomt, Harbeth var grisebra, Gallo likeså. Swans var brekningsfremkallende, Avalon spilte bare lyd og ellers er mesteparten glemt. Jo! Det oppsettet til Anicent Audio (?) var fint.

    Ellers kan eg melde at Roysen lever og at tunfisksalaten på Sjøsiden ikke er å anbefale.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Brasse skrev:
    Så mykje jævlig musikk på en plass finner ein ikkje om ein så drar til helvete der Kenny G, Starship og Michael Bolton holder konsert samtidig.
    ;D ;D



    Brasse skrev:
    Så mykje jævlig musikk på en plass finner ein ikkje om ein så drar til helvete der Kenny G, Starship og Michael Bolton holder konsert samtidig.

    Larsen var morsomt, Harbeth var grisebra, Gallo likeså. Swans var brekningsfremkallende, Avalon spilte bare lyd og ellers er mesteparten glemt. Jo! Det oppsettet til Anicent Audio (?) var fint.
    Ikke bare ræva mao, godt godt :)



    Brasse skrev:
    Ellers kan eg melde at Roysen lever og at tunfisksalaten på Sjøsiden ikke er å anbefale.
    Jaha.
    Finne seg en kebab sjappe hvis sulten skulle trenge seg på, takk for tips/advarsel.

    /jan
     

    devilEj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    124
    Antall liker
    0
    He he. Synes disse kommentarene går igjen hvert år. Dårlig lyd, kiip musikk og lite nytt. Rart at vi alltid skal reagere på denne måten etter messer. Messelyd er messelyd. Se heller på det som hyggelig sosial anledning til å møte likesinnede innen hobbyen. For meg er Horten den helgen i året hvor jeg kan slå av en prat med mengder av gamle kjente, titte på lekkert utstyr og fantasere om hvordan mye av dette hadde spilt i egen stue.........
    Lyden i skranglete hotellrom vil uansett aldri bli spesielt bra
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    At noen her mener at Avalon imponerte med god lyd kan jeg simpelten ikke forstå. De gangene jeg var der ble det spilt avsindig høyt. Det låt hardt og ufyslig de gangene jeg forsøkte...
    Rommet til Nordic sound design med WLM var i mine ører et av de mest vellykkede.
    Hadde sett frem til å besøke Moiz, men orket ikke turen opp i storgaten i dag.
    Man kommer vel ikke utenom å nevne Renaissance audio heller. Glimrende lyd og en meget hyggelig vert.

     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.935
    Antall liker
    753
    Slike messer blir fortsatt litt for mye HIFI for meg. Kanskje ikke så rart siden det tross alt er ei hifi-messe :)

    Maxwell gjorde et bra inntrykk. Disse sørlendingene er ganske hyggelig av seg. Den aller minste Harbeth låt veldig bra nesten rett fra eska, hvis man satt nære høyttalerne la man ikke merke til at de sto i en stor sal. Imponerende bass og diskant, ikke bare mellomtone.

    Renaissance Audio var et annet hyggelig bekjentskap. Høyttalere fra Von Schweikert låt veldig bra, ikke minst på klassisk o.l. En tokasse-løsning til 150k. (tror jeg det var). Ok, nå ser jeg det har kommet ut et bilde av dem også. Eneste minus er at du trenger to sett med ht-kabler (bi-wireing). Personlig ville jeg nok ha valgt en annen kilde enn en Oppo DVD-spiller (riktignok i en Nuforce-utgave). Savnet kanskje litt av varmen fra en vinyl-snurrer.

    Ellers en del potensiale rundt omkring. Mulig det er bare meg, men synes det blir litt lite fokus på kilde. Savner flere platespillere. Å koble et par Avalon til 450k. til en laptop blir liksom litt feil for meg. Og i tillegg spille sinsøkt høyt. Kan da umulig få vist hele potensialet til den høyttaleren på den måten. Men jeg er uansett ingen potensiell kunde i den prisklassen, så samme for meg 8)

    Jeg må se til å få spist litt.
     

    Kirk

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2003
    Innlegg
    126
    Antall liker
    1
    Brasse skrev:
    Så mykje jævlig musikk på en plass finner ein ikkje om ein så drar til helvete der Kenny G, Starship og Michael Bolton holder konsert samtidig.
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Kunne ikke vært mere enig der nei.

    Hva med å sjokkere litt, å spille noe så tungt å rocka som f.eks Gitarkameratene?

    Samma kjedelige triste pling-plong musikken hvert år.
    Får virkelig mesteparten av folka på messa,noe ut av det med slik type musikk?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn