HI-FI Messen 2010 i Horten - 18. og 19. september

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    limvingen skrev:
    Da er det lagt ut liste over utstillere på messen, 22stk alt i alt. Er det noen som vet om at dette er det endelige antallet, eller er messen en betydelig nedgradering fra i fjor hvor det var 46 utstillere?
    Dette er neppe det endelige antallet utstillere. Sånn var det i fjor også; endelig oversikt over utstillere ble klar først noen dager før messestart.
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Hei! :)

    Ser hva dere andre skriver om Horten messen. Ikke veldig mye posetivt. Tror dere det kommer noen flere spennende aktører når de leser det som blir skrevet? For min egendel syntes jeg denne messen er utrolig hyggelig og viktig! Det er masse pratelystende hifi/musikk entusiaster og mange kunskapsrike og hyggelige forhandlere. Det er det sosiale også ved denne messen som jeg setter umåtelig pris på. Møte andre forum deltakere og stifte nye bekjentskap/kontakter. Vi er ikke så mange som holder på med denne hobbyen litt aktivt.
    Syntes vi burde være litt flinke til å holde sammen og se det posetive istede for det negative ved feks. en slik messe. Med tanke på lyden er det jo ikke så rart den pleier å være dårlig.
    Har selv holdt på en 10 års tid og enda ikke kommet helt i mål så da skulle det vel bare mangle om ikke lyden blir så bra på en helg med ukjent/dårlig rom. En hifi messe er jo hovedsakelig for å få vist frem produktene. Testingen tar man hjemme selv etterpå. De aller fleste forhandlerne låner villig ut utstyr til hjemlån.

    Håper dette innlegget kan være med på å skape en litt mere posetiv innstilling fremmover.
    Og til dere som ikke får vært der men skulle ønske det blir det lagt ut masse flotte bilder av flotte produkter i denne tråden i tiden fremmover:D

    Mvh
    Andreas Olsrød
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.705
    Antall liker
    7.947
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Vi frå www.audiophile.no satsar iallfall på å vere veldig til stades på Hortenmessa i år, og håpar på å få ei grundig dekking av dei ulike utstillarane.
    Horten er ei smal messe, og det er alltids noko negativt som kan nemnast om ein absolutt vil det. Men det er kontinuitet over messa, og det leggjast ned eit betydeleg arbeid frå arrangørar og utstillarar som gjer messa attraktiv å besøke for dei med lydambisjonar ut over det meir kvardagslege.
    Vi snakkast (sannsynlegvis?)!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.881
    Torget vurderinger
    23
    Dette har da sannelig blitt en årviss møteplass for rimelig mange av oss her på østlandet, det gjøres forretninger over en lav sko, det juges og spyttes karslig (fortrinnsvis utenfor, da..) og det er i det hele tatt blitt et av disse faste punktene man ser frem til og som vi trenger i en travel hverdag. En hverdag hvor alt som ikke er planlagt og spikret gjerne blir skjøvet på helt til det ikke blir noe av...

    En naturlig sosial samlingsplass hvor det svever mye tips og anbefalinger audiofile imellom er viktig for alle, ikke minst de profesjonelle aktørene, vareprat er som kjent et av de sterkeste virkemidlene innen markedsføringen.....

    Oppfordrer herved flest aktører til å vise seg, det er viktigere enn dere tror. Desverre er det ofte slik at sytpeisene og de med negative bemerkninger er mer synlig enn alle oss andre, ta nå endelig ikke hensyn til de, da, når det skal vurderes deltakelse eller ei. Trenger ikke være overdådige stands, det viktigste er absolutt å vise "trynet"!! Husk at det kan være nok med at en - 1 besøkende tar en avgjørelse om kjøp som faller til din fordel og kostnadene er dekket.

    Oppfordrer samtidig alle laugsbrødre og andre uhelbredelige audiofile til å ta en tur, gjør det gjerne til en sosial familieting også, Horten er trivelg, Preuss fotomuseum designet av Sverre Fehn er verdt et besøk, hva med en båttur over til Moss (riktignok ikke taxfree-handel), utepilsen er heller ikke å forakte, i det hele tatt.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    grei gjestehavn har de og!
    dessuten ligger det en sprettet u-båt på land på det gamle forsvarsområdet nord for kanalen fra "Fyllinga".....spennende for store og små gutter
    mvh
    Leif
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.881
    Torget vurderinger
    23
    - og vi tør ikke en gang NEVNE hva som skjer i gjestehavna utpå kvelden ::) ::)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.894
    Antall liker
    13.944
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    cardas skrev:
    Hei! :)

    Ser hva dere andre skriver om Horten messen. Ikke veldig mye posetivt. Tror dere det kommer noen flere spennende aktører når de leser det som blir skrevet? For min egendel syntes jeg denne messen er utrolig hyggelig og viktig! Det er masse pratelystende hifi/musikk entusiaster og mange kunskapsrike og hyggelige forhandlere. Det er det sosiale også ved denne messen som jeg setter umåtelig pris på. Møte andre forum deltakere og stifte nye bekjentskap/kontakter. Vi er ikke så mange som holder på med denne hobbyen litt aktivt.
    Syntes vi burde være litt flinke til å holde sammen og se det posetive istede for det negative ved feks. en slik messe. Med tanke på lyden er det jo ikke så rart den pleier å være dårlig.
    Har selv holdt på en 10 års tid og enda ikke kommet helt i mål så da skulle det vel bare mangle om ikke lyden blir så bra på en helg med ukjent/dårlig rom. En hifi messe er jo hovedsakelig for å få vist frem produktene. Testingen tar man hjemme selv etterpå. De aller fleste forhandlerne låner villig ut utstyr til hjemlån.

    Håper dette innlegget kan være med på å skape en litt mere posetiv innstilling fremmover.
    Og til dere som ikke får vært der men skulle ønske det blir det lagt ut masse flotte bilder av flotte produkter i denne tråden i tiden fremmover:D

    Mvh
    Andreas Olsrød
    Blir ikke så veldig positivt å syte over de som syter... ;D ;D
    Selvsagt er messe kos! For oss allerede hekta er det alltid like moro å drukne seg man er interessert i!

    Det jeg humrer litt over hver gang er disse "vanlige menneskene" som tilfeldigvis har sett i "Hortens Gang" at det er hi-fi messe i byen.
    Der de tar med sine barn og sine koner for å se om de kan overbevise dem om nødvendigheten av nytt anlegg hjemme i stua.. :D :D

    En slik messe bør kanskje gjøre litt mer for å rekruttere, og å øke salg?
    Er det bare meg, eller er det lite messetilbud å se i Horten?
    Kanskje skal man tenke på design i større grad? (Ikke det at hotellet er det vakreste bakteppet, men...)

    Alle og enhver bør ta av seg hatten for den jobben som utstillerne gjør på en sånn messe, tror ikke det er mange timer søvn de får i løpet av en sånn helg og ukedagene i begge ender.
    Jævli gøy for oss interesserte at vi har tilbudet!

    Mvh
    Rolf
     

    ABC

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    69
    Antall liker
    0
    HighEnd vil være representert i Vinkjelleren i 1. etasje og får i år besøk av selveste CEO/Chief Engineer i PBN Audio, Peter B. Noerbaek fra California.



    Det vil blant annet bli verdenspremiere på en helt ny, relativt kompakt referansehøyttaler fra MONTANA Loudspeakers med et nytt, innovativt kabinettdesign og det siste innen state-of-the-art elementteknologi og audio engineering.



    Vel møtt!

    Følg oss på Facebook: HighEnd

    HighEnd
    www.highend.no

    Tel. 4516 4568

    E-post: kontakt@highend.no
     

    Vedlegg

    S

    Supertramp

    Gjest
    MONTANA-HighEnd skrev:
    Vel møtt!

    Følg oss på Facebook: HighEnd

    HighEnd
    www.highend.no

    Tel. 4516 4568

    E-post: kontakt@highend.no
    Jo, takk - men "følg oss på Facebook" - nei, takk. Og jeg ergrer meg over TV stasjoner og produsenter som på død og liv skal ha meg inn på tryneboka for å "se mere", "les mere". Jeg vil ikke ha, og kommer ikke til å få, FB profil.
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.734
    Antall liker
    3.336
    MONTANA-HighEnd skrev:
    HighEnd vil være representert i Vinkjelleren i 1. etasje og får i år besøk av selveste CEO/Chief Engineer i PBN Audio, Peter B. Noerbaek fra California.



    Det vil blant annet bli verdenspremiere på en helt ny, relativt kompakt referansehøyttaler fra MONTANA Loudspeakers med et nytt, innovativt kabinettdesign og det siste innen state-of-the-art elementteknologi og audio engineering.



    Vel møtt!

    Følg oss på Facebook: HighEnd

    HighEnd
    www.highend.no

    Tel. 4516 4568

    E-post: kontakt@highend.no
    Høytaleren er vel Liberty til ca $15000 og effekten er SA-1 i klasse A.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Vurderer å tA min første tur hit. Har sett at big dipper har stått som utstiller de siste årene, vil det si at de selger plater? Hvordan er det generelt med kjøpe muligheter? Tenker på plater og kabler. The garden befinner seg vel heller ikke så langt fra horten. Skulle man overnatte der for å se alt?
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Big Dipper solgte plater ja, og det er da en del som selger annet også.
    Duet Audio solgte en del småutstyr i fjor bl.a. kabler,kontakter o.l.

    Mvh.KW
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.881
    Torget vurderinger
    23
    Supertramp skrev:
    MONTANA-HighEnd skrev:
    Vel møtt!

    Følg oss på Facebook: HighEnd

    HighEnd
    www.highend.no

    Tel. 4516 4568

    E-post: kontakt@highend.no
    Jo, takk - men "følg oss på Facebook" - nei, takk. Og jeg ergrer meg over TV stasjoner og produsenter som på død og liv skal ha meg inn på tryneboka for å "se mere", "les mere". Jeg vil ikke ha, og kommer ikke til å få, FB profil.
    TILTREDES!!! Det er en god del (særlig oss gamle, har jeg sett) som ikke er/vil være fjesbøker, og de som styrer markedsføringen i den retning bør være klar over at de ekskluderer seg fra en del menneskers oppmerksomhet. Hva var galt med vanlig nettside og mail??
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.881
    Torget vurderinger
    23
    - og til dere leverandører som sjekker denne tråden (og det bør de fleste gjøre):

    VIS NÅ LITT INITIATIV DA!!!!! FRIST OSS! LEGG UT TEASERE! FÅ ETTERNØLERNE OVER! VÅG Å SELGE DERE SELV!
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    pengesluk skrev:
    Supertramp skrev:
    MONTANA-HighEnd skrev:
    Vel møtt!

    Følg oss på Facebook: HighEnd

    HighEnd
    www.highend.no

    Tel. 4516 4568

    E-post: kontakt@highend.no
    Jo, takk - men "følg oss på Facebook" - nei, takk. Og jeg ergrer meg over TV stasjoner og produsenter som på død og liv skal ha meg inn på tryneboka for å "se mere", "les mere". Jeg vil ikke ha, og kommer ikke til å få, FB profil.
    TILTREDES!!! Det er en god del (særlig oss gamle, har jeg sett) som ikke er/vil være fjesbøker, og de som styrer markedsføringen i den retning bør være klar over at de ekskluderer seg fra en del menneskers oppmerksomhet. Hva var galt med vanlig nettside og mail??
    Det holder definitivt ikke med en facebook profil som inneholder: hei vi heter HIFIetellerannet og selger HIFI. Trykk liker
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.321
    Antall liker
    16.404
    Sted
    Østfold
    pengesluk skrev:
    - og til dere leverandører som sjekker denne tråden (og det bør de fleste gjøre):

    VIS NÅ LITT INITIATIV DA!!!!! FRIST OSS! LEGG UT TEASERE! FÅ ETTERNØLERNE OVER! VÅG Å SELGE DERE SELV!
    Er det ikke i tidligste laget? Selv har jeg ikke en gang bestemt meg 100% for hva jeg skal stille ut i år...

    PS: Det KAN bli en egenprodusert sak...
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    65finger skrev:
    pengesluk skrev:
    Supertramp skrev:
    MONTANA-HighEnd skrev:
    Vel møtt!

    Følg oss på Facebook: HighEnd

    HighEnd
    www.highend.no

    Tel. 4516 4568

    E-post: kontakt@highend.no
    Jo, takk - men "følg oss på Facebook" - nei, takk. Og jeg ergrer meg over TV stasjoner og produsenter som på død og liv skal ha meg inn på tryneboka for å "se mere", "les mere". Jeg vil ikke ha, og kommer ikke til å få, FB profil.
    TILTREDES!!! Det er en god del (særlig oss gamle, har jeg sett) som ikke er/vil være fjesbøker, og de som styrer markedsføringen i den retning bør være klar over at de ekskluderer seg fra en del menneskers oppmerksomhet. Hva var galt med vanlig nettside og mail??
    Det holder definitivt ikke med en facebook profil som inneholder: hei vi heter HIFIetellerannet og selger HIFI. Trykk liker

    Helt enig i dette...samt at sidene aldri følges opp når de er laget... Står der som dørskilt over en aktivitet som er dødens. I dobbelt betydning... :-[
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.881
    Torget vurderinger
    23
    Snickers-is skrev:
    pengesluk skrev:
    - og til dere leverandører som sjekker denne tråden (og det bør de fleste gjøre):

    VIS NÅ LITT INITIATIV DA!!!!! FRIST OSS! LEGG UT TEASERE! FÅ ETTERNØLERNE OVER! VÅG Å SELGE DERE SELV!
    Er det ikke i tidligste laget? Selv har jeg ikke en gang bestemt meg 100% for hva jeg skal stille ut i år...

    PS: Det KAN bli en egenprodusert sak...
    For all del, vent gjerne til alle potensielle kunder har lagt andre planer for den helgen.....
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Snickers-is skrev:
    pengesluk skrev:
    - og til dere leverandører som sjekker denne tråden (og det bør de fleste gjøre):

    VIS NÅ LITT INITIATIV DA!!!!! FRIST OSS! LEGG UT TEASERE! FÅ ETTERNØLERNE OVER! VÅG Å SELGE DERE SELV!
    Er det ikke i tidligste laget? Selv har jeg ikke en gang bestemt meg 100% for hva jeg skal stille ut i år...

    PS: Det KAN bli en egenprodusert sak...
    Med mindre du skal bygge noe i Lego, kan vel tiden bli noe knapp hvis du ikke har begynt på det til nå? ::)
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.321
    Antall liker
    16.404
    Sted
    Østfold
    Er ikke lego bra da?

    Pengesluk: Om du skal leve opp til nicket ditt må du ta med deg en ladd lommebok og komme ;)
     
    S

    Supertramp

    Gjest
    Du tar vel med deg de nye små, aktive Adam'ene og litt MS snack?
     
    S

    Supertramp

    Gjest
    Mer tid til klassisk.

    Enda mer deilig surrerundtlyd hos Kringlyd.

    God gammel 70-talls rock (Purple, Heep, Zeppelin...)

    Mindre "pling-plong" :)
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    8.433
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Hei.
    Der var rommet bestilt.
    Gleder meg til å treffe andre med samme fine int.

    Steinar.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.321
    Antall liker
    16.404
    Sted
    Østfold
    Supertramp skrev:
    Du tar vel med deg de nye små, aktive Adam'ene og litt MS snack?
    Jeg er ikke så sikker på om jeg får tak i noen av de små, men jeg tar med meg en del MS, det er i hverfall planen.
     
    S

    Supertramp

    Gjest
    ...tenkte nemlig du skulle spille fletta av Dali Mentor Menuet med ARTist3 for oss :)
     

    mosshifi

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    25.06.2010
    Innlegg
    13
    Antall liker
    0
    Hi - Fi Klubben kommer med produkter og årets nye produktkatalog
    Skal komme med noen hint om produkter her og :)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.881
    Torget vurderinger
    23
    Se her ja, flere som våkner....
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    pengesluk skrev:
    Se her ja, flere som våkner....
    men for noen produkter da mann:
    ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ::)
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Vinyl workshop hadde vært kult! PM Audio snakket om å ha en sånn etter fjorårets messe... Kanskje det er noe vi kunne ha ønsket oss til neste år. Gjerne som et samarbeid mellom flere forhandlere. Kunne vært kult å få demonstrert forskjeller mellom forskjellige drivverk, armer, pu's og riaa trinn. Hvor matnyttig det evt. ville være, kan nok diskuteres. Men det hadde sikkert vært skikkelig gøy :D
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Snickers-is skrev:
    Supertramp skrev:
    Du tar vel med deg de nye små, aktive Adam'ene og litt MS snack?
    Jeg er ikke så sikker på om jeg får tak i noen av de små, men jeg tar med meg en del MS, det er i hverfall planen.
    Hva med Delta og SW393 ?

    Vet du forresten om noe stativ som kan matche Delta, da mener jeg stort/macho useende så det ikke ser ut som en diger boks på et tynt stativ
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    LMC skrev:
    pengesluk skrev:
    Se her ja, flere som våkner....
    men for noen produkter da mann:
    ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ::)

    Enig! Hvorfor ikke ta med det heftigste de kan tilby når det først er messe? Folk vil se og høre noe spesielt på messer. Kunne godt tenke meg å høre Megaline, eller evt de største B&W med forsterker som kan sparke liv i dem
     

    Martin OHC

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    24.04.2009
    Innlegg
    175
    Antall liker
    0
    Vi vurderer turen og hva som bør spilles på. Noen ønsker?
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.287
    Antall liker
    11.093
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    val skrev:
    Martin OHC skrev:
    Vi vurderer turen og hva som bør spilles på. Noen ønsker?
    Jada! Høyttalere fra Adyton
    Hm. Da slår det meg at jeg faktisk aldri har vært i Horten. Antar at man kan spise og drikke godt der? Hvis man først skulle reise et stykke....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn