HI-FI Messen 2010 i Horten - 18. og 19. september

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Jøgga skrev:
    val skrev:
    Martin OHC skrev:
    Vi vurderer turen og hva som bør spilles på. Noen ønsker?
    Jada! Høyttalere fra Adyton
    Hm. Da slår det meg at jeg faktisk aldri har vært i Horten. Antar at man kan spise og drikke godt der? Hvis man først skulle reise et stykke....

    Ja, jeg og samboern samt to katter overlevde 1,5 år i Horten, så det finnes i hvert fall mat der.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.153
    Antall liker
    10.663
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Tja. Ræva mat og dyr drikke på hotellet.

    Peppes er ikke langt unna så pizzaen der er jo velkjent.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Martin OHC skrev:
    Vi vurderer turen og hva som bør spilles på. Noen ønsker?
    Mark Levinson. Og så kan dere låne Gradient Revolution '05 fra PM Audio. Mer relevant kan det neppe bli for min del, selv om jeg ikke har råd til ny forsterker om dagen.

    ;D
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Til Den Dette Måtte Angå:

    Hvorfor ikke snu seg lynkjap rundt og vise 3D m/kringlyd!
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Helt greit at det er produkter for enhver lommebok og smak...Ikke alle har vært i dette gamet så lenge...Munchen-tilstander med utstyr som ikke er betalbart for de fleste av oss blir faktisk og ensforming... Så fint om det dukker opp noen EISA vinnere. Selvom dette kanskje ikke er vinnere for alle som skal på messen.. :)
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    bambadoo skrev:
    Tja. Ræva mat og dyr drikke på hotellet.

    Peppes er ikke langt unna så pizzaen der er jo velkjent.
    Uff ja, blodtrimma grandis er bedre
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Martin OHC skrev:
    Vi vurderer turen og hva som bør spilles på. Noen ønsker?
    Ok, ønskeliste som følger;

    Høyttalere: Adyton Imagic, Burmester B100 og/eller Audio Physics Cardeas
    Elektronikk: Både Adyton, Burmester og ML har jo gromme sake. Dere vet sikkert best selv hva som funker med de nevnte høyttalere
    Kilde: Skulle gjerne ha sett/hørt Avid Acutus Reference med noen av de nye Lyra pickupene. Kan Acutus ta to armer? Hvis så hadde det vært aldeles nydelig med Lyra Titan vs Kleos for å høre forskjellene mellom disse to :) Avid sitt riaa trinn kunne også vært interessant å stifte nærmere bekjentskap med.
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    gut_man skrev:
    Vinyl workshop hadde vært kult! PM Audio snakket om å ha en sånn etter fjorårets messe... Kanskje det er noe vi kunne ha ønsket oss til neste år. Gjerne som et samarbeid mellom flere forhandlere. Kunne vært kult å få demonstrert forskjeller mellom forskjellige drivverk, armer, pu's og riaa trinn. Hvor matnyttig det evt. ville være, kan nok diskuteres. Men det hadde sikkert vært skikkelig gøy :D
    Desidert beste forslag, så langt :D Tiltredes ,og jeg kommer hvor enn noe slikt måtte finnne sted ;)

    mvh
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    JackX skrev:
    Til Den Dette Måtte Angå:

    Hvorfor ikke snu seg lynkjap rundt og vise 3D m/kringlyd!
    Tiltredes, går og venter på at JVC skal lansere 3D projektor. Hadde vært utmerket med en seriøs demo der det var lagt litt jobb i å få et maksimalt bilde også. Hvis ikke det blir for off topic for messa da?
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    kwil skrev:
    gut_man skrev:
    Vinyl workshop hadde vært kult! PM Audio snakket om å ha en sånn etter fjorårets messe... Kanskje det er noe vi kunne ha ønsket oss til neste år. Gjerne som et samarbeid mellom flere forhandlere. Kunne vært kult å få demonstrert forskjeller mellom forskjellige drivverk, armer, pu's og riaa trinn. Hvor matnyttig det evt. ville være, kan nok diskuteres. Men det hadde sikkert vært skikkelig gøy :D
    Desidert beste forslag, så langt :D Tiltredes ,og jeg kommer hvor enn noe slikt måtte finnne sted ;)

    mvh
    God idé for Fidelity? Både Gunnar Brekke og Trond Torgnesskar har jo peil.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.319
    Antall liker
    16.401
    Sted
    Østfold
    val skrev:
    Snickers-is skrev:
    Supertramp skrev:
    Du tar vel med deg de nye små, aktive Adam'ene og litt MS snack?
    Jeg er ikke så sikker på om jeg får tak i noen av de små, men jeg tar med meg en del MS, det er i hverfall planen.
    Hva med Delta og SW393 ?

    Vet du forresten om noe stativ som kan matche Delta, da mener jeg stort/macho useende så det ikke ser ut som en diger boks på et tynt stativ
    Jeg har ingen planer om å vise Delta i år. Gamma ligger jo såpass nær at det ikke burde være nødvendig.

    Jeg vet også at jeg uansett ikke får inn noen SW 393 til messa da ADAM er short på elementer for øyeblikket.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.319
    Antall liker
    16.401
    Sted
    Østfold
    bambadoo skrev:
    Tja. Ræva mat og dyr drikke på hotellet.

    Peppes er ikke langt unna så pizzaen der er jo velkjent.
    Etter at jeg og AjSelj hadde ventet mer enn lenge nok på ekspedering på Peppes reiste vi oss og gikk over veien og inn på den lille indiske. Vi angret ikke på det :D
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Snickers-is skrev:
    val skrev:
    Snickers-is skrev:
    Supertramp skrev:
    Du tar vel med deg de nye små, aktive Adam'ene og litt MS snack?
    Jeg er ikke så sikker på om jeg får tak i noen av de små, men jeg tar med meg en del MS, det er i hverfall planen.
    Hva med Delta og SW393 ?

    Vet du forresten om noe stativ som kan matche Delta, da mener jeg stort/macho useende så det ikke ser ut som en diger boks på et tynt stativ
    Jeg har ingen planer om å vise Delta i år. Gamma ligger jo såpass nær at det ikke burde være nødvendig.

    Jeg vet også at jeg uansett ikke får inn noen SW 393 til messa da ADAM er short på elementer for øyeblikket.

    ok, har du testet 393? noen ærlige inntrykk, evt fordeler ulemper i forhold til andre? ta det gjerne på PM om nødvendig
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.319
    Antall liker
    16.401
    Sted
    Østfold
    val skrev:
    Snickers-is skrev:
    val skrev:
    Snickers-is skrev:
    Supertramp skrev:
    Du tar vel med deg de nye små, aktive Adam'ene og litt MS snack?
    Jeg er ikke så sikker på om jeg får tak i noen av de små, men jeg tar med meg en del MS, det er i hverfall planen.
    Hva med Delta og SW393 ?

    Vet du forresten om noe stativ som kan matche Delta, da mener jeg stort/macho useende så det ikke ser ut som en diger boks på et tynt stativ
    Jeg har ingen planer om å vise Delta i år. Gamma ligger jo såpass nær at det ikke burde være nødvendig.

    Jeg vet også at jeg uansett ikke får inn noen SW 393 til messa da ADAM er short på elementer for øyeblikket.

    ok, har du testet 393? noen ærlige inntrykk, evt fordeler ulemper i forhold til andre? ta det gjerne på PM om nødvendig
    Jeg har ikke testet 393, men det er jo i prinsippet samme bassløsning som sitter i Gaia. Du vet jo hva jeg synes om den :D

    Jeg venter på 4 stk 393 som skal rett ut til en kunde. Der vil det være mulig med demo, men jeg er ikke sikker på om det blir før messa.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.876
    Torget vurderinger
    23
    LMC skrev:
    pengesluk skrev:
    Se her ja, flere som våkner....
    men for noen produkter da mann:
    ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ::)
    ;D ;D ;D ;D

    Husk vi har vært ferske og læregutter en gang vi også, Leif!!! Dessuten, dette er jo som droger; gi dem en gratis rev først (EISA f.eks) så skal du se noen ender opp med heroin (TAD, KONDO-san, Tango, Altec, Field-coils, Klangfilm, feite choker... osv.osv.)
     
    S

    Supertramp

    Gjest
    Jøgga skrev:
    Hm. Da slår det meg at jeg faktisk aldri har vært i Horten. Antar at man kan spise og drikke godt der? Hvis man først skulle reise et stykke....
    Horten er mer enn et fergested :)

    Om du skal ha noe god, hjemmelaget mat, så er det noen damer som driver en kiosk/baguett&pøsebod nede ved gjestehavna. Mulig den bare er åpen jun-aug, men om den skulle være åpen under messa, så LØP Å KJØP baguett; hjemmebakt og med hjemmelaget karbonader !
     

    Bisa

    Medlem
    Ble medlem
    15.02.2007
    Innlegg
    23
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Martin OHC skrev:
    Vi vurderer turen og hva som bør spilles på. Noen ønsker?
    ... Hadde vært kjekt å høre Burmester B30 med ny Levinson elektronikk, først og fremst effektboksene 532H eller No 532 dual ....Alternativt ha med Virgo 25 !!.


    Bisa
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Supertramp skrev:
    Jøgga skrev:
    Hm. Da slår det meg at jeg faktisk aldri har vært i Horten. Antar at man kan spise og drikke godt der? Hvis man først skulle reise et stykke....
    Horten er mer enn et fergested :)
    Eksisterer Høvdingen fortsatt?
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Snickers-is skrev:
    val skrev:
    Snickers-is skrev:
    val skrev:
    Snickers-is skrev:
    Supertramp skrev:
    Du tar vel med deg de nye små, aktive Adam'ene og litt MS snack?
    Jeg er ikke så sikker på om jeg får tak i noen av de små, men jeg tar med meg en del MS, det er i hverfall planen.
    Hva med Delta og SW393 ?

    Vet du forresten om noe stativ som kan matche Delta, da mener jeg stort/macho useende så det ikke ser ut som en diger boks på et tynt stativ
    Jeg har ingen planer om å vise Delta i år. Gamma ligger jo såpass nær at det ikke burde være nødvendig.

    Jeg vet også at jeg uansett ikke får inn noen SW 393 til messa da ADAM er short på elementer for øyeblikket.

    ok, har du testet 393? noen ærlige inntrykk, evt fordeler ulemper i forhold til andre? ta det gjerne på PM om nødvendig
    Jeg har ikke testet 393, men det er jo i prinsippet samme bassløsning som sitter i Gaia. Du vet jo hva jeg synes om den :D

    Jeg venter på 4 stk 393 som skal rett ut til en kunde. Der vil det være mulig med demo, men jeg er ikke sikker på om det blir før messa.

    Hva er delefrekvens på disse elementene i Gaia?
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Husk vi har vært ferske og læregutter en gang vi også, Leif!!! Dessuten, dette er jo som droger; gi dem en gratis rev først (EISA f.eks) så skal du se noen ender opp med heroin (TAD, KONDO-san, Tango, Altec, Field-coils, Klangfilm, feite choker... osv.osv.)


    sant nok
    men det kunne jo vært noe heftig innimellom
    mvh
    Leif
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.319
    Antall liker
    16.401
    Sted
    Østfold
    val skrev:
    Snickers-is skrev:
    val skrev:
    Snickers-is skrev:
    val skrev:
    Snickers-is skrev:
    Supertramp skrev:
    Du tar vel med deg de nye små, aktive Adam'ene og litt MS snack?
    Jeg er ikke så sikker på om jeg får tak i noen av de små, men jeg tar med meg en del MS, det er i hverfall planen.
    Hva med Delta og SW393 ?

    Vet du forresten om noe stativ som kan matche Delta, da mener jeg stort/macho useende så det ikke ser ut som en diger boks på et tynt stativ
    Jeg har ingen planer om å vise Delta i år. Gamma ligger jo såpass nær at det ikke burde være nødvendig.

    Jeg vet også at jeg uansett ikke får inn noen SW 393 til messa da ADAM er short på elementer for øyeblikket.

    ok, har du testet 393? noen ærlige inntrykk, evt fordeler ulemper i forhold til andre? ta det gjerne på PM om nødvendig
    Jeg har ikke testet 393, men det er jo i prinsippet samme bassløsning som sitter i Gaia. Du vet jo hva jeg synes om den :D

    Jeg venter på 4 stk 393 som skal rett ut til en kunde. Der vil det være mulig med demo, men jeg er ikke sikker på om det blir før messa.

    Hva er delefrekvens på disse elementene i Gaia?
    130Hz
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Snickers-is skrev:
    val skrev:
    Snickers-is skrev:
    val skrev:
    Snickers-is skrev:
    val skrev:
    Snickers-is skrev:
    Supertramp skrev:
    Du tar vel med deg de nye små, aktive Adam'ene og litt MS snack?
    Jeg er ikke så sikker på om jeg får tak i noen av de små, men jeg tar med meg en del MS, det er i hverfall planen.
    Hva med Delta og SW393 ?

    Vet du forresten om noe stativ som kan matche Delta, da mener jeg stort/macho useende så det ikke ser ut som en diger boks på et tynt stativ
    Jeg har ingen planer om å vise Delta i år. Gamma ligger jo såpass nær at det ikke burde være nødvendig.

    Jeg vet også at jeg uansett ikke får inn noen SW 393 til messa da ADAM er short på elementer for øyeblikket.

    ok, har du testet 393? noen ærlige inntrykk, evt fordeler ulemper i forhold til andre? ta det gjerne på PM om nødvendig
    Jeg har ikke testet 393, men det er jo i prinsippet samme bassløsning som sitter i Gaia. Du vet jo hva jeg synes om den :D

    Jeg venter på 4 stk 393 som skal rett ut til en kunde. Der vil det være mulig med demo, men jeg er ikke sikker på om det blir før messa.

    Hva er delefrekvens på disse elementene i Gaia?
    130Hz

    Spennende! Vil en såpass høy delefrekvens også fungere på Adam subben eller må andre metoder til?
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.319
    Antall liker
    16.401
    Sted
    Østfold
    val skrev:
    Snickers-is skrev:
    val skrev:
    Snickers-is skrev:
    val skrev:
    Snickers-is skrev:
    val skrev:
    Snickers-is skrev:
    Supertramp skrev:
    Du tar vel med deg de nye små, aktive Adam'ene og litt MS snack?
    Jeg er ikke så sikker på om jeg får tak i noen av de små, men jeg tar med meg en del MS, det er i hverfall planen.
    Hva med Delta og SW393 ?

    Vet du forresten om noe stativ som kan matche Delta, da mener jeg stort/macho useende så det ikke ser ut som en diger boks på et tynt stativ
    Jeg har ingen planer om å vise Delta i år. Gamma ligger jo såpass nær at det ikke burde være nødvendig.

    Jeg vet også at jeg uansett ikke får inn noen SW 393 til messa da ADAM er short på elementer for øyeblikket.

    ok, har du testet 393? noen ærlige inntrykk, evt fordeler ulemper i forhold til andre? ta det gjerne på PM om nødvendig
    Jeg har ikke testet 393, men det er jo i prinsippet samme bassløsning som sitter i Gaia. Du vet jo hva jeg synes om den :D

    Jeg venter på 4 stk 393 som skal rett ut til en kunde. Der vil det være mulig med demo, men jeg er ikke sikker på om det blir før messa.

    Hva er delefrekvens på disse elementene i Gaia?
    130Hz

    Spennende! Vil en såpass høy delefrekvens også fungere på Adam subben eller må andre metoder til?
    Det kan jeg prøve å finne ut av når de kommer. Jeg kan forespørre til ADAM også. Jeg vil vel si at en slik delefrekvens krever demping i kabinettet, men det kommer litt an på dimmensjonene også. I Gaia er største målet nesten en meter, og da er demping helt essensielt ved høye delefrekvenser.

    De oppgir jo 150Hz på den. Elementet er godt for ca 1kHz og forsterkeren er god for fullrange, så det står ikke på de to i hvertfall. THD på elementet er under 1% helt opp til 8kHz (1W).

    http://www.aurasound.com/public/pdf/NS15-992-4A.pdf
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Zomby_Woof skrev:
    Martin OHC skrev:
    Vi vurderer turen og hva som bør spilles på. Noen ønsker?
    Mark Levinson. Og så kan dere låne Gradient Revolution '05 fra PM Audio. Mer relevant kan det neppe bli for min del, selv om jeg ikke har råd til ny forsterker om dagen.

    ;D
    Men. Fleip til side. Ta med dere en av dipolene til Jamo. Bruk dem sammen med ML hvis det funker. Og selvsagt Avid spiller og RIAA, SME V, og Lyra. Jeg tar med en pose musikk hvis dere vil.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Ikke hør på horngutta. Frekvensrespons som løypeprofiler fra Pyreneene. Ta noe flatt, gjerne med sidevind.  Danskene er gode på sånt! 8)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.876
    Torget vurderinger
    23
    Zomby_Woof skrev:
    Ikke hør på horngutta. Frekvensrespons som løypeprofiler fra Pyreneene. Ta noe flatt, gjerne med sidevind. Danskene er gode på sånt! 8)
    Nå ligger du tynt an, Zomby............ JÆVLIG tynt......
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Hønnhuene har bestemt seg for å innta en inkluderende og empatisk holdning til alle vantro. Ref styrevedtak i hornarrogansen ;D
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    pengesluk skrev:
    Zomby_Woof skrev:
    Ikke hør på horngutta. Frekvensrespons som løypeprofiler fra Pyreneene. Ta noe flatt, gjerne med sidevind. Danskene er gode på sånt! 8)
    Nå ligger du tynt an, Zomby............ JÆVLIG tynt......
    Nå smører'u tjukt på, Sluket. Jævlig tjukt. Jeg har løpt fra større gutter enn deg. ;D
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Huff, pass deg Zomby. Sluket var sterkt i mot vår empatiske tilnærming, og han ryktes å være bevæpnet med plasmadiskant og lighter..
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    ;D

    Regner med at vi skværer opp med det første. Han bjeffer fært, men biter ikke.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.876
    Torget vurderinger
    23
    Zomby, du burde egentlig vært grisebanka for den uttalelsen med Pyreneene men dipol-papplyd får være straff nok 8) 8)
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Pengesluk:
    bare la dem frese i sin egen drittlyd! ;D
    det er straff nok ::)
    mvh
    Leif
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    pengesluk skrev:
    Zomby, du burde egentlig vært grisebanka for den uttalelsen med Pyreneene men dipol-papplyd får være straff nok 8) 8)
    Synes du er umennesklig nå Pengesluk. Grisebank går tross alt over ;D
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.319
    Antall liker
    16.401
    Sted
    Østfold
    Vi får kose oss med litt god musikk Zomby, mens de diskuterer hvordan de skal tvinge verden til å utstyre seg med skylapper.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.876
    Torget vurderinger
    23
    Kommer det noen østfoldinger, Jan? Dere pleier jo å være så sidræva at dere trenger støttehjul i buksebaken... :eek: :eek:
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    pengesluk skrev:
    Kommer det noen østfoldinger, Jan?
    Aner ikke. Noen vits a syns du ?
    Mulig jeg svinger bortom søndag, men bare muligens. Kjerringa jobber fre-lør.


    pengesluk skrev:
    Dere pleier jo å være så sidræva at dere trenger støttehjul i buksebaken... :eek: :eek:
    Javist, østfoldinger i ett nøtteskall. (kan også sies om endel oslinger)
    Nå har jeg kun bodd her i 30 år så er ikke østfolding blitt ennå.

    /jan
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn