Tips til butikken i Tromsø: Langt viktigere enn et stort skilt med firmanavn, er en lekker utstilling av produkter på innsiden av fasadeglasset. Rigg opp pene platformer på innsiden som produktene kan stå på. Monter spotlights i taket som stilles inn nøyaktig så produktene tar seg best ut i det mørke vinterhalvåret. Gjør deg flid med vareutvalget i fronten. Litt liebhaber utstyr, men også noe folkelig, samt noe "livsstil" utstyr i disse trendy tider. Sett på prisskilt, så utenforstående ikke tror det er dyrere enn det er. Lag pent opplysningsskilt som forteller kort om hva dere tilbyr av tjenester, hjemmebesøk, demo, etc. etc.
-Gjør du dette riktig så vil du få betydelig markedsføringseffekt ovenfor alle forbipasserende. Ikke undervurder drop-in kundene. Det er mange kroner som skifter hender pga. impulskjøp.
Når kunden først har kommet inn i butikken din, så har han allerede signalisert at han er interessert i å kjøpe noe. Sørg for å ha litt rimelige dusinvarer som folk kan ta med seg i farten. Litt ledninger, rimelige hodetelefoner, plugger, litteratur, audiophile CDer og LPer, bordradioer à la PAL og annen impulsvare. Dette gir alternativ inntekt til de større anleggene. Pluss at "tingen" blir din ambassadør og en konstant påminnelse for kunden om hvor den ble kjøpt etc.
Sånne lokale hi-fi sjapper har trange kår, så du må gjøre "alt" riktig for å få det til å gå rundt.
Tvi tvi.