Hi-Fi Huset i Tromsø

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.315
    Antall liker
    16.396
    Sted
    Østfold
    Anonym skrev:
    Snickers-is skrev:
    Det står jo i grell kontrast til Anonyms behov for å "få mer enn gratis frakt"...
    Mener du at en ikke skal prute på dyre produkter?

    red. Har kjøpt flere brukte produkter i år som høyttalere og fulldempet sykkel og ved privatkjøp til en pris jeg føler er grei har jeg ikke følt noe behov for å prute og har heller ikke gjort det.
    Det jeg mener er at forbrukerne har ulik oppfatning av hva som er riktig, "ferdig prutet" og dermed lik pris for alle, eller "prut i vei" og dermed forsøke å være den som ender opp med litt bedre pris enn de fleste. Så lenge forbrukerne ikke har lik oppfatning av denne problemstillingen er det ikke enkelt for en som selger utstyr å vite hva som er den beste modellen for folk flest.

    Også er det en annen problemstilling. Dersom en kunde kjøper et par høyttalere til 200 000 så føler han at han har kjøpt "mye". Dersom en kunde kjøper et par høyttalere til 10 000kr, en CDspiller til 4000, en forsterker til 8000, litt kabler, et par høyttalerstativer osv, så føler han at han har kjøpt mye. Hvem av disse er egentlig berettiget til mest rabatt i prosent? Burde man kjøpe flere ting for å få en viss rabatt? Eller burde man gi en viss rabatt for kjøp over en viss sum? Hva da med produkter som alene koster over denne summen? Skal de ha obligatorisk rabatt? Og skal denne obligatoriske rabatten gjelde alltid? Hva er i såfall poenget med listepriser?

    Mange spørsmål som jeg slett ikke har svaret på.
     

    Hi-Fi Huset i Tromsø

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    328
    Antall liker
    0
    SALG! SALG! SALG! SALG! SALG! SALG!



    Da har vi overdratt varelageret tilbake til Hi-Fi Huset og vi skal selge ut så mye som mulig lokalt. Monitor Audio RX8 og Sugden signature 41 gikk umiddelbart, vi har bl.a. Monitor Audio GS60, GS20, RX2, RX6 mm. samt en god del Focal som skal ut. Vi blir ikke å sende noe pr. i dag til kunder langt unna, så det selges lokalt nå i helga, til priser som Hi-Fi Huset er kjent for.

    Er det noen som har interesse for Monitor Audio PL 300 eller noe annet kjekt: send meg en PM.


    Mvh. Bjørn, Hi-Fi Huset
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.239
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    Går ikke an å leve av og selge Hi-Fi, sier buttikkeieren.
    Å så dumt at det ikke går an, sier de potensielle kundene.
    Hva om de potensielle kundene kjøper noe istedet for å sutre? :D
    ..en annen faktor er at det skal svært mye til å leve av noe som helst her i landet med det lønns- og kostnadsnivået som er her.
    Det går ikke an å ha spesialforretninger for noe som helst når man må ha 500 000kr eller mer i lønn for å betale husleia. Husleia er jo så høy fordi folk flest tjener så mye at de hauser boligprisene til astronomiske nivåer. Det er ingen plass for idealisme i et sånt samfunn, bare Rema 1000 og Elkjøp...
     

    Hi-Fi Huset i Tromsø

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    328
    Antall liker
    0
    SALG! SALG! SALG! SALG! SALG! SALG!



    Da har vi overdratt varelageret tilbake til Hi-Fi Huset og vi skal selge ut så mye som mulig lokalt. Monitor Audio RX8 og Sugden signature 41 gikk umiddelbart, vi har bl.a. Monitor Audio GS60, GS20, RX2, RX6 mm. samt en god del Focal som skal ut. Vi blir ikke å sende noe pr. i dag til kunder langt unna, så det selges lokalt nå i helga, til priser som Hi-Fi Huset er kjent for.

    Er det noen som har interesse for Monitor Audio PL 300 eller noe annet kjekt: send meg en PM.


    Mvh. Bjørn, Hi-Fi Huset
     

    Hi-Fi Huset i Tromsø

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    328
    Antall liker
    0
    Da var det siste reis for det som fortsatt befant seg i Storgata 166. Lokalet står tomt, og er overdratt til eierne.




    Mvh. Bjørn
     

    Vedlegg

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    En trist avslutning, ikke la det knekke entusiasmen din.
     

    Hi-Fi Huset i Tromsø

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    328
    Antall liker
    0
    Jeg er jo fortsatt entusiast. Mye har jo hendt på de årene siden jeg begynte å tenke tanken i 1999. Internet og netthandel er nok den vesentligste faktoren til at det er vanskelig å starte opp i dag. Man må agenturer, eller et fjellstøtt system av butikker, slik f.eks. Sundgarden har. Da kreves det mye kapital. På den annen side må det legges mye innsats i en ny oppstart, noe eierne må være klar over. Det nytter ikke å starte slik man gjorde for 10-15 år siden.

    For min egen del har jeg slitt økonomisk nesten hele veien. Det har jo selvsagt fått følger for Hi-Fi anskaffelser, men jeg er ikke helt avspist med utstyr. Så jeg synes selv at nivået er på et akseptabelt høyt nivå: topp-sjikt men under super High End prisene. Men jeg er jo fortsatt entusiast. Men jeg må ta litt andre veier i arbeidslivet som gir større inntjening og flere pensjonspoeng.


    Mvh. Bjørn
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn