Der satt den!
Vi skal til Boston, Massachussets.
Boston er byen hvor FleetwoodMac gjorde sin etterhvert ganske anerkjente Live at the Boston Tea Party konsert i 1970. Egentlig tre konserter over like mange kvelder. Opptakene ble rimeligvis gjort i 1970, og de ble utgitt stykkevis og delt i mer eller mindre vellykkede utgaver ganske snart etter konserten. Men det gikk nesten 30 år helt til slutten av 1990-tallet - før hele konserten kunne presenteres i sin helhet og i en form som bandet kunne stå for. Er tilgjengelig både på vinyl og i en 3-CD-utgave vel verdt å ha i platesamlingen. Dette var FleetwoodMac mens de var på høydepunktet i sin blues-rock-periode med Peter Green, Danny Kirwan og Jeremy Spencer i hovedrollene foruten Mick Fleetwood og John McVie uten damene og uten Lindsey Buckingham, som sammen med den ene damen brakte litt amerikansk blod inn i bandet. Og en helt annen musikkstil.
Boston er ellers kjent for sin sentrale rolle i f.m. USAs frigjøring fra England. The Boston Tea Party var så langt fra en festløveforsamling som man kan tenke seg dette var et hemmelig selskap som hadde som forretningsidé å planlegge og gjennomføre aksjoner som kunne bidra til frigjøringen fra England. Den kjente dumpingen av te i havnen i Boston i 1773 som var en reaksjon på engelskmennes skattlegging av te - var ganske avgjørende for den videre kampen mot engelskmennene den som endte med uavhengighetserklæringen i 1776.
I Cambridge som er en del av Stor-Boston finner man det kjente Harvard universitetet som er det universitet jeg tenkte på. Harvard som av mange er ansett som, ikke bare USAs beste, men også som verdens beste universitet.
M.h.t. veien videre foreslår jeg at vi avventer løsningen på Barbarescos oppgave.
Hvis det skulle vise seg at mitt forslag er riktig, overlater jeg stafettpinnen til deg, norman.
Hvis mitt forslag er feil, jobber alle mann videre med løsningen på Barbarescos oppgave før vi tar stilling til hva vi gjør - litt uhensiktsmessig med to parallelle oppgaver, synes jeg.