Da beklager jeg upresis/tvetydig informasjon, og bekrefter at du er på rett sted tidsmessig!Gubra skrev:En mannsalder regnes vel til 30 år så da havner vi rundt 1980 og da blir farfar'n ganske ung. Du mener kanskje 2 mannsaldre og litt til?
|
Da beklager jeg upresis/tvetydig informasjon, og bekrefter at du er på rett sted tidsmessig!Gubra skrev:En mannsalder regnes vel til 30 år så da havner vi rundt 1980 og da blir farfar'n ganske ung. Du mener kanskje 2 mannsaldre og litt til?
Hvorfor? Det mekaniske armbåndsuret, pleier ikke de være sveitsiske? Fargene som ble nevnt? Subject of the bleeding obvious selvsagt men dog...otare skrev:Mange tyskere flyktet til Brasil i 1945, så dette er nok en etterkommer etter en av dem.
Vi er nok i Moseldalen. De to byene er Koblenz og Trier.
Som nå er Tyskland65finger skrev:Lange & sonne er fra det tidligere østtyskland
Har du en tjukk bok, eller tar du alt fra øverste etasje?Vidar P skrev:HFS-labyrinten er ikke høytidsbundet, så bare kom med en om du vil. Om du ikke ser deg mål på det med det første så bare si ifra, så legger jeg ut en til. Hvis ikke noen andre brenner inne med en fin oppgave da![]()
Her kommer det bare øsende fra oven GubraGubra skrev:Har du en tjukk bok, eller tar du alt fra øverste etasje?Vidar P skrev:HFS-labyrinten er ikke høytidsbundet, så bare kom med en om du vil. Om du ikke ser deg mål på det med det første så bare si ifra, så legger jeg ut en til. Hvis ikke noen andre brenner inne med en fin oppgave da![]()
Skal vi til Trondheim? NTNU-logoen? Grieg har vel et Trygvasson-stykke om jeg ikke husker helt feil. Det var forsåvidt ikke det første universitetet i Norge (og er ganske nytt som universitet) men gamle NTH var jo den første tekniske høgskolen så vidt jeg vet.otare skrev:Så var neste oppgave klar:
Etter å ha nytt opptil flere glass fremragende auslese, kommer det en kar slentrende bort til bordet vårt. Han legger visitkortet sitt på bordet. Kortet inneholder en geometrisk figur med en sirkel og et kvadrat inni en kvadratisk figur med avrundete hjørner. Mannen ber oss reise til den byen der det finnes en institusjon med denne figuren som logo. Institusjonen er ganske gammel, og var i lang tid den eneste institusjonen av sitt slag i landet denne byen ligger i. Byen er visst svært gammel og ble grunnlagt av en mann som er beskrevet i musikk av en kjent komponist. Mannen sier at man kan selv velge reisemåte - bil, to, båt eller fly, men fly er nok det raskeste.
Et temmelig godt forslag, men du er ikke helt i riktig område av verden for å si det slik, men du er inne på noe angående personligheten. Visum dit vi skal er ikke fullt så vanskelig som i Nord-Korea, men det går ikke akkurat charterturer hit heller.Vidar P skrev:Jeg klarer ikke helt å identifisere denne overvåkingen, om det er det. Men oppgaven kan jo passe med Pyongyang i Nord-Korea kanskje. Den evige president Kim-Il-Sung ordnet vel mye (regjerte fra 1948-94), herunder verdens høyeste hotell som rager 300 meter over bakken. Vel, det er ikke et hotell ennå, men en betongkloss.
Visum er ikke enkelt her, landet er nokså glissent befolket vekk fra hovedstadsområdet. Det er noen flashy plasser i Pyongyang, og kostnadsnivået er lavt. Så endel av opplysningene passer iallefall..
Njet. Det er også ganske galt område i motsatt rening fra Vidar Ps forslag. Vi er i Asia.coolbiz skrev:Havana
Det er også galt.R.E.S. skrev:Rangoon, Burma.
Roy
Det er nok heller ikke korrekt.R.E.S. skrev:Kan det være Thimpu i Bhutan?
Roy
Tampen brenner (RES er nærmest), men vi skal til et land som ikke er så mye i offentligheten.tkr skrev:Irak ?
mvh
Det er korrekt (jeg har faktisk vært der på ferie en gang!)R.E.S. skrev:Vi skal til hovedstaden i Turkmenistan, Asjkabad
Roy
Guatemala by? Også kjent gamleby, men fortsatt vet jeg ingen ting om sprøhet i området.R.E.S. skrev:tampen brenner