|
Nei, dessverre. (Det lages vel ikke rom på de kanter?)Otern skrev:Maputo, Mosambique ?
Jeg tror varemerket er "Maloca" og at et av produktene er "Gringo Rum".Spiralis skrev:Men til oppgavestiller vil jeg spørre: Hva heter den lokale rom? Rom fra Peru var forøvrig et helt hvitt felt på mitt kart. Jeg surret rundt på vestsiden av kontinentet.
Hav i gåseøyne, betyr det at det ikke er et hav i tradisjonell forstand? Kanariøyene (iallefall noen av de) kunne jo ha svart til beskrivelsen. Det kunne vel forsåvidt Mallorca også, selv om Middelhavet ikke er så øde. Men de er jo turistmål.. så sikkert feil. Litt lite opplysninger for å kunne resonere her eller?totte skrev:Vi reiser igjen, og denne gang er det ikke snakk om treg seiling, men svært rask flyging. Reisemålet vårt fikk mye oppmerksomhet i charterturismens barndom, men det har allikevel aldri blitt noen destinasjon for masseturisme. Vi lander midt ute i et øde "hav", går ut en tur, men det er lite annet å ta seg til en å gå omkring og se på ingenting. Mye for lite, tenker, før vi reiser trygt hjem igjen. Hvor har vi vært.
Karibien virket for opplagt, men jeg var for langt nord, og var forsiktig sagt forvirret mht. romen.coolbiz skrev:Jeg tror varemerket er "Maloca" og at et av produktene er "Gringo Rum".Spiralis skrev:Men til oppgavestiller vil jeg spørre: Hva heter den lokale rom? Rom fra Peru var forøvrig et helt hvitt felt på mitt kart. Jeg surret rundt på vestsiden av kontinentet.
Vestsiden var da ikke så dumt et sted å lete.![]()
Tja, si ikke det. Beundre utsikten, spille litt golf, ta seg en tur med bilen, sprette rundt med speilrefleksen. Bo i innkvartering langt trangere enn hva man er vant til, og med en romsligere tolkning av "utsikt over havet" enn hva man hadde tenkt seg. Helt vanlig charterferie, med andre ord.otare skrev:Jeg synes Månen var et godt forslag.
Man snakket mye om Månen i charterturismens barndom (60-tallet). Man må fly fort for å komme dit, og når man er der er det ikke mye å foreta seg.
coolbiz skrev:Jeg fikk det heller ikke helt til å rime, men tenkte (litt smådesperat) at formuleringen "Reisemålet vårt fikk mye oppmerksomhet i charterturismens barndom" kan tolkes som at charterturismens barndom og oppmerksomhet for stedet simpelthen bare foregikk kronologisk samtidig, og ikke nødvendigvis at det var dette stedet som var målet for charterturismen. :-\
Stillhetens Hav, Månen? ;D
Jeg kom faktisk rett fra ramma nå, der jeg hygget meg med festspillprogrammet og siste nummer av "JazzInside - New York". Men det var et kort besøk og forklarer ikke hele fraværet.Spiralis skrev:Bare si det som det er Totte. Du satte deg på ramma med siste nummer av Fidelity![]()
Close but no cigar !??! ;D ;D ;D ;Dtotte skrev:Jeg kom faktisk rett fra ramma nå, der jeg hygget meg med festspillprogrammet og siste nummer av "JazzInside - New York". Men det var et kort besøk og forklarer ikke hele fraværet.Spiralis skrev:Bare si det som det er Totte. Du satte deg på ramma med siste nummer av Fidelity![]()
Enig med Otern, det må være Island. Og musikerne kan da være Mezzoforte?Otern skrev:Kan det være vi befinner oss hos restaurant Perlan på Reykjavik? Etter etter bedre opphold i en av de varme kildene - med utsikt til "månelandskap".
Godt resonnement! Reykjavik er korrekt. Vi badet i Den Blå Lagune (der Otern og 65finger lette forgjeves etter Brooke Shields), der landskapet er, om ikke direkte måne-aktig, så ihvertfall out-of-this-world. Perlan er navnet på den roterende restauranten. Og ristingen skyldes naturligvis jordskjelv. Beklager litt misvisende Mezzoforte-opplysninger; jeg hadde ikke fått med meg at de nylig ga ut plate.Otern skrev:Kan det være vi befinner oss hos restaurant Perlan på Reykjavik? Etter etter bedre opphold i en av de varme kildene - med utsikt til "månelandskap".