Ikke så langt sør som Amazonas. Flickan vinket fra Havana, som er på nordkysten, så vi passerte nok nord for Cuba.otare skrev:Vi må da være i Sør-Amerika siden man vinket til "Flickan i Havana" mens man seilte forbi. Opp Amazonas?
|
Ikke så langt sør som Amazonas. Flickan vinket fra Havana, som er på nordkysten, så vi passerte nok nord for Cuba.otare skrev:Vi må da være i Sør-Amerika siden man vinket til "Flickan i Havana" mens man seilte forbi. Opp Amazonas?
Riktig gulf, men hadde vi funnet brøleapen så langt nord hadde det vært en sensasjon, eventuelt en dyrehage. New Orleans er også mye større enn vår by.Vidar P skrev:Ved Missisippi kanskje? New Orleans?
You wish ;D. Nei det er nok en ekte brøleape. De er ikke helt uvanlige her, men så mye lenger nord finner man dem ikke.Spiralis skrev:Hvis "Brølapen" er i overført betydning skal vi til Venezuela og apen heter Chavez.!?
Men det det er vel ikke så enkelt.
Nei, vi er ikke så langt sør. Vidar P har som nevnt fått oss til Mexicogulfen, men det er ikke presist nok.Spiralis skrev:Domburg i Suriname
Byen vår er ikke stor, med færre innbyggere enn Frontera, men Frontera kan vel ikke dokumentere samme stas-staus som Bryggen i Bergen? :Jøgga skrev:Brølaper, og likevel i Mexicogulfen. Stor elv med delta, de er det ikke så mange av på den strekningen. Den første jeg finner heter Rio Ucamacinta, og der ligger byen Frontera. I Tabasco. Men det blir gjerne for smått?
Nei, vi følger elven bare noen få kilometer inn i landet.Vidar P skrev:San Pedro?
El Elcanto ligger jo noen kilometer inn..totte skrev:Nei, vi følger elven bare noen få kilometer inn i landet.Vidar P skrev:San Pedro?
Sikkert fint for El Elcanto, men det hjelper lite her.Vidar P skrev:El Elcanto ligger jo noen kilometer inn..totte skrev:Nei, vi følger elven bare noen få kilometer inn i landet.Vidar P skrev:San Pedro?
Beklager Coolbiz, jeg overså denne.coolbiz skrev:Cosamaloapan de Carpio, Mexico?
totte skrev:Beklager Coolbiz, jeg overså denne.coolbiz skrev:Cosamaloapan de Carpio, Mexico?
Du gjorde så mye riktig, og så seilte du forbi? På vei opp en elv, hvor vanskelig kan det være? Ånei, ånei.
Etter å ha stampet seg forbi målet oppstrøms går Coolbiz over stag og seiler med elven nedover igjen, fortsatt søkende etter målet...coolbiz skrev:Alvarado?
Nei, det var nok ikke meg, og akkurat det navnet sier meg ingenting.coolbiz skrev:Hmm. Det var så bedagelig å seile på Rio Papaloapan, skjønner du.
Var det deg jeg så vinke da vi skled forbi Teotihuacan ?
Jupp. Fant korrekt by, men det går ikke å klippe stedsnavn fra jordgugglen. Så blingset jeg da jeg sjekke unesco-listen, og lat som jeg er, klippet jeg derfra. Forbanna like, disse meksikanske navnene. ;Dtotte skrev:Ute på elven driver en hjelpesløs Coolbiz forbi. Han har såvidt vi kan forstå blandet sammen to ulike steder, for vi er ganske sikre på at Teotihuacan ikke er et annet navn på vår by, men på en annen mexikansk verdensarvby.
Sliten, coolbiz, men mist ikke motet! Du kan, ved å klikke på prikken på stedet, ikke navnet.coolbiz skrev:.........men det går ikke å klippe stedsnavn fra jordgugglen. ... ;D
Nope. Hvilket dragehode? Hvilken labyrint?totte skrev:The Hamptons
Det visste jeg ikke, men Klein-dragen er neppe gammel. Ikke er det så lett å se solen stige fra havet derfra, heller.totte skrev:Bygget til Calvin Klein i Southamton kalles "dragon Head". Labyrinten vet jeg ikke.
Vi er nærmere nå, men sigaren lar vente på seg.Spiralis skrev:Goa i India. ??