|
hehe.65finger skrev:slottsfjellet i tønsberg passer nesten minus det meste
Bingo, men jeg vil gjerne vite hvordan du resonnerte deg fram til riktig svar.Griffenfeldt skrev:berlevåg?
Veldig bra, da er du neste ut.Griffenfeldt skrev:Musikken egentlig...Koret som ble gjort kjent via filmen til Knut erik Jensen.
noget mere gjennomtenkt en mitt forslag leser jeg :-\ fin oppgave!R.E.S. skrev:Veldig bra, da er du neste ut.Griffenfeldt skrev:Musikken egentlig...Koret som ble gjort kjent via filmen til Knut erik Jensen.
Ellers er de andre hintene jeg la ut.
Ferden går fra The Windy City til et annet forblåst sted. Finnmarkskysten
Hit kan du komme med både båt, bil og fly, men kommer du med bil er dette endestasjonen. Kortbaneflyplass/Widerøe, Hurtigruta og riksvei 890 som stopper i Berlevåg
Stedet ble grunnlagt på grunn av føden, og mat er også sentralt i en verdensberømt bok som har sin handling fra dette stedet. Grunnlagt på grunn av det gode fisket rett på utsiden av B. Karen Blixen skrev Babettes gjestebud der handlingen er lagt til et nordnorsk sted kalt Berlevåg (selv om beskrivelsen av stedet i boka hennes ikke ligner på stedet)
På sitt vis er dette et av de høyeste stedene man kommer til i dette landet. Postnummer 9980
Mange fikk et forhold til dette stedet for nesten ti år siden på grunn av musikk. Heftig og begeistret-filmen med Berlevåg Mandsangforening
Skal vi til en gravlund?Griffenfeldt skrev:Hit vi skal nå ønsker de færreste av oss å bo på permanent basis, men mange av oss har et forhold til stedet nettopp på grunn av menneskene som har slått seg til ro her.
Stedet er kanskje ikke kjent for arkitektur, men det er likevel variasjonen i temaet de fleste kikker på.
I en sang ble det skrevet at det koster 10...å komme inn.
Nei.erato skrev:Graveyard Paradise?
Var den jeg hadde i tankene, og da skal vi til Paris. Men har jo ikke fått bekreftet at det er snakk om en gravlund ennå..Paal Iksom skrev:Père Lachaise?
Men det er feil....var i hvert fall gratis i 2002 da jeg tilbrakte en halv dag der.Griffenfeldt skrev:Père Lachaise er riktig. Det koster 10 franc å komme inn på Pere Lachaise sang Lars Saabye sammen med Norsk utflukt i sangen om denne gravlunden.
Jeg tar en om noen få strakser, så kan PI ta en etterpå om han vil?otare skrev:Da må Paal Iksom og nb samarbeide om neste oppgave, eller... ?
Det er jo ikke det byen heter, men du vet jo selvsagt detcoolbiz skrev:Klein Matterhorn
Gondolbanen til Klein Matterhorn går til 3820 meter (selve fjelltoppen er 3883) - så høyt tror jeg ikke du kommer noe sted med bil i Europa....Vidar P skrev:Har kjørt opp Grossglockner til Franz Josef Höhe, der var det tynn luft gitt! Det var så langt vi kom med bil iallefall.
NICEotare skrev:Så da er det vel totte som har pinnen.
Nei, Europa har vi nok forlatt.bambadoo skrev:Aner jeg Europa?