|
For ordens skyld, spørsmålet var ikke ment som en oppgave, men hvis jeg får svaret her så er det strålende. Jeg mener mannen var fra Østfold. Halden??Kom ikke på noen ny oppgave. Og da denne lå på forsiden i hele går eftermiddag, tenkte jeg den kunne være grei som venteoppgave. Er for øvrig nysgjerrig på hvem det kan være.
mvh
Tviler på det. Spørsmålet er jo lagt ut av ham i egen tråd.Kan det være Pinky som driver gjøn med oss?
Nei, gjenstanden har dette navnet og fiktiv figur, eller hva en skal si, har også dette navnet.Vi skal bl a til navnet på en figur fra filmens verden, en mannlig sådan?
Nei, det er vi ikke.En fiktiv figur, eller hva en skal si... Er vi nå i religionenes verden?
Han spilte en gang i oppgavens serie av filmer og er vel ikke særlig kjent for det.Husket at det var en serie en gang på 70-tallet med en figur som het Jojo, trodde jeg, men så var det visst Yo-Yo (Holmes & Yo-Yo), så da var det jo ikke den ...![]()
Kan du si noe mer om hva du mener med "[...] kjent for sin rolle til en fiktiv person"?
Artig oppgave!![]()
NeiKan det f.eks. være noe ala et våpen? Machete, Cannon, Bullet (Bullitt)?
Gjenstanden er ikke unik for filmene. Den kan selvfølgelig finnes i private hjem.Er gjenstanden unik for disse filmene. Eller kan den finnes i private hjem, etc.
mvh
Gjenstanden var diamanten Pink Panther. Diamanter kan finnes i de tusen hjem. Ikke at jeg har noen.Ja, for 'gjenstanden' er ikke Pink Panther? Jeg tenkte umiddelbart på Peter Sellers når du startet oppgaven (vanskelig å jobbe med etc), men fikk ikke dette til å stemme med resten av oppgaven ... Men så er det altså det likevel?? Eller?
En stor, rosa diamant er jo ikke akkurat noe man finner 'selvfølgelig' i de tusen hjem ...
Edit: OK, så er det Pink Panther, da, men denne var vanskelig! Selv etter at du gav svaret var jeg i tvil om at det faktisk var denne 'figuren' du mente. Jeg tenkte -- før dette -- på Steve Martin som etterfølger også, og lurte på om det var han du mente som 'kjent for sin rolle til en fiktiv person", og at det kunne være "Cyrano de Bergerac" (=Roxanne) du da tenkte på? Det jeg ikke fikk til å stemme i det hele tatt var at en av hovedrolleinnhaverne ikke skulle være kjent for å spille i denne serien da både Peter Sellers og Steve Martin er meget godt kjente for dette, begge to?
Flott oppgave var det uansett!![]()
Aha, Roger Moore!? Det var jeg ikke klar over. Artig 'fun fact' det der!Gjenstanden var diamanten Pink Panther. Diamanter kan finnes i de tusen hjem. Ikke at jeg har noen.Ja, for 'gjenstanden' er ikke Pink Panther? Jeg tenkte umiddelbart på Peter Sellers når du startet oppgaven (vanskelig å jobbe med etc), men fikk ikke dette til å stemme med resten av oppgaven ... Men så er det altså det likevel?? Eller?
En stor, rosa diamant er jo ikke akkurat noe man finner 'selvfølgelig' i de tusen hjem ...
Edit: OK, så er det Pink Panther, da, men denne var vanskelig! Selv etter at du gav svaret var jeg i tvil om at det faktisk var denne 'figuren' du mente. Jeg tenkte -- før dette -- på Steve Martin som etterfølger også, og lurte på om det var han du mente som 'kjent for sin rolle til en fiktiv person", og at det kunne være "Cyrano de Bergerac" (=Roxanne) du da tenkte på? Det jeg ikke fikk til å stemme i det hele tatt var at en av hovedrolleinnhaverne ikke skulle være kjent for å spille i denne serien da både Peter Sellers og Steve Martin er meget godt kjente for dette, begge to?
Flott oppgave var det uansett!![]()
Den andre skuespilleren som spilte Clouseau og som senere ble mer kjent i en annen filmserie, var Roger Moore.
Jeg er nok for dårlig til å ordlegge meg godt slik at det blir presist hva som menes, så det er nok bedre at noen andre lager oppgaver.
mvh