HFS-labyrinten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Ikke noen typisk labyrintoppgave, da ingen har svaret. Men en nøtt, er det.

mvh

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.384
    Sted
    På kanten.
    Selv om du gjorde det vanskelig for meg, synes jeg du gjør det lett for deg. Feriemodus, gjerne.

• Liker
    Reaksjoner: oct

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Kom ikke på noen ny oppgave. Og da denne lå på forsiden i hele går eftermiddag, tenkte jeg den kunne være grei som venteoppgave:cool:. Er for øvrig nysgjerrig på hvem det kan være.

mvh

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.476
    Kom ikke på noen ny oppgave. Og da denne lå på forsiden i hele går eftermiddag, tenkte jeg den kunne være grei som venteoppgave:cool:. Er for øvrig nysgjerrig på hvem det kan være.

mvh
    For ordens skyld, spørsmålet var ikke ment som en oppgave, men hvis jeg får svaret her så er det strålende. Jeg mener mannen var fra Østfold. Halden??
    Han ble som sagt funnet død i veikanten og det påståes at det var hjulspor på jakkeryggen hans.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.384
    Sted
    På kanten.
    Men kan dette ha skjedd i RL? Høres mer ut som tatt fra en roman, elns. I så fall får oppgava en egen vri til det litterære.

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Ville jo også ha trodd at en slik sak ville ha fått stor oppmerksomhet i media.

mvh

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.384
    Sted
    På kanten.
    Med hjulspor over ryggen? Vel er Politiet kun mennesker, men så hjelpeløse er de vel neppe. Nærmest som et fingeravtrykk å regne.

• Liker

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Finner ingen rockeartister når jeg søker i uoppklarte drap. Evt. gjerningsperson må vel ha meldt seg:confused:. Står bom fast.

mvh

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.384
    Sted
    På kanten.
    Dubito, ergo cogito, ergo sum.
    Var visst Descartes som først tvilte seg frem til denne erkjennelsen. Kan det være rett svar?

Zombat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2010
    Antall liker
    811
    Sted
    Trøndelag
    Torget vurderinger
    1
    Oppgave :
    Dette er både en gjenstand og en fiktiv figur.
    Filmatisert en rekke ganger. Den første hovedrolleinnhaveren ble etter sin død kjent for at han ikke hadde vært så enkel og grei privat. Han var populær både mens han levde og etterpå.
    En senere hovedrolleinnehaver ble mer kjent for sin rolle til en fiktiv person.

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Er gjenstanden en nyttegjenstand???.

mvh

Zombat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2010
    Antall liker
    811
    Sted
    Trøndelag
    Torget vurderinger
    1
    Vi skal bl a til navnet på en figur fra filmens verden, en mannlig sådan?
    Nei, gjenstanden har dette navnet og fiktiv figur, eller hva en skal si, har også dette navnet.
    Hovedrolleinnehaverens rollekarakter heter noe annet.

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    Husket at det var en serie en gang på 70-tallet med en figur som het Jojo, trodde jeg, men så var det visst Yo-Yo (Holmes & Yo-Yo), så da var det jo ikke den ... :)

Kan du si noe mer om hva du mener med "[...] kjent for sin rolle til en fiktiv person"?

Artig oppgave! :)

Zombat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2010
    Antall liker
    811
    Sted
    Trøndelag
    Torget vurderinger
    1
    Husket at det var en serie en gang på 70-tallet med en figur som het Jojo, trodde jeg, men så var det visst Yo-Yo (Holmes & Yo-Yo), så da var det jo ikke den ... :)

Kan du si noe mer om hva du mener med "[...] kjent for sin rolle til en fiktiv person"?

Artig oppgave! :)
    Han spilte en gang i oppgavens serie av filmer og er vel ikke særlig kjent for det.
    Senere fikk han hovedrollen i en annen serie av filmer som nok er enda mer kjent.
    Begge disse serier av filmer, det er ikke serier ala tvserier, har hatt forskjellige hovedrolleinnehavere.
    Hovedpersonen i vår serie av filmer heter noe annet enn navnet på denne serien av filmer.
    Gjenstanden som serien av filmer har navn etter, er bare med i to av filmene.

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Er gjenstanden unik for disse filmene:confused:. Eller kan den finnes i private hjem, etc.

mvh

Zombat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2010
    Antall liker
    811
    Sted
    Trøndelag
    Torget vurderinger
    1
    Er gjenstanden unik for disse filmene:confused:. Eller kan den finnes i private hjem, etc.

mvh
    Gjenstanden er ikke unik for filmene. Den kan selvfølgelig finnes i private hjem.
    Du vil nok forbinde hovedpersonen i filmen mer med filmene enn gjenstanden, selv om filmene har navnet sitt fra gjenstanden.

mvh

Zombat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2010
    Antall liker
    811
    Sted
    Trøndelag
    Torget vurderinger
    1
    Gjenstanden og denne spesielle figuren opptrer begge i den aller første filmen.
    Siden får den spesielle figuren sin egen serie, produksjon, for å gjøre det enda mer forvirrende.

• Liker

Zombat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2010
    Antall liker
    811
    Sted
    Trøndelag
    Torget vurderinger
    1
    Det er kanskje litt oppklarende hvis det oppgis at den første filmen ble laget først på 60tallet
    og at den spesielle figuren opptrådde helt først i filmen som et musikalsk tema.

Jeg ble inspirert til denne oppgaven av en liten tråd som ble startet forrige dag.
    Den tråden så jeg på som et humoristisk innslag. :) I all vennskapelighet.

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    Ja, for 'gjenstanden' er ikke Pink Panther? Jeg tenkte umiddelbart på Peter Sellers når du startet oppgaven (vanskelig å jobbe med etc), men fikk ikke dette til å stemme med resten av oppgaven ... Men så er det altså det likevel?? Eller?

En stor, rosa diamant er jo ikke akkurat noe man finner 'selvfølgelig' i de tusen hjem ... :)

Edit: OK, så er det Pink Panther, da, men denne var vanskelig! Selv etter at du gav svaret var jeg i tvil om at det faktisk var denne 'figuren' du mente. Jeg tenkte -- før dette -- på Steve Martin som etterfølger også, og lurte på om det var han du mente som 'kjent for sin rolle til en fiktiv person", og at det kunne være "Cyrano de Bergerac" (=Roxanne) du da tenkte på? Det jeg ikke fikk til å stemme i det hele tatt var at en av hovedrolleinnhaverne ikke skulle være kjent for å spille i denne serien da både Peter Sellers og Steve Martin er meget godt kjente for dette, begge to?

Flott oppgave var det uansett! :)

Sist redigert:
    • Liker

Zombat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2010
    Antall liker
    811
    Sted
    Trøndelag
    Torget vurderinger
    1
    Ja, for 'gjenstanden' er ikke Pink Panther? Jeg tenkte umiddelbart på Peter Sellers når du startet oppgaven (vanskelig å jobbe med etc), men fikk ikke dette til å stemme med resten av oppgaven ... Men så er det altså det likevel?? Eller?

En stor, rosa diamant er jo ikke akkurat noe man finner 'selvfølgelig' i de tusen hjem ... :)

Edit: OK, så er det Pink Panther, da, men denne var vanskelig! Selv etter at du gav svaret var jeg i tvil om at det faktisk var denne 'figuren' du mente. Jeg tenkte -- før dette -- på Steve Martin som etterfølger også, og lurte på om det var han du mente som 'kjent for sin rolle til en fiktiv person", og at det kunne være "Cyrano de Bergerac" (=Roxanne) du da tenkte på? Det jeg ikke fikk til å stemme i det hele tatt var at en av hovedrolleinnhaverne ikke skulle være kjent for å spille i denne serien da både Peter Sellers og Steve Martin er meget godt kjente for dette, begge to?

Gjenstanden var diamanten Pink Panther. Diamanter kan finnes i de tusen hjem. Ikke at jeg har noen. :p
    Den andre skuespilleren som spilte Clouseau og som senere ble mer kjent i en annen filmserie, var Roger Moore.

Jeg er nok for dårlig til å ordlegge meg godt slik at det blir presist hva som menes, så det er nok bedre at noen andre lager oppgaver. :)

mvh

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden

Gjenstanden var diamanten Pink Panther. Diamanter kan finnes i de tusen hjem. Ikke at jeg har noen. :p
    Den andre skuespilleren som spilte Clouseau og som senere ble mer kjent i en annen filmserie, var Roger Moore.

Jeg er nok for dårlig til å ordlegge meg godt slik at det blir presist hva som menes, så det er nok bedre at noen andre lager oppgaver. :)

mvh
    Aha, Roger Moore!? Det var jeg ikke klar over. Artig 'fun fact' det der! :) Oppgaven var som sagt veldig bra, men var vanskeligere enn man kanskje skulle tro? Jeg tenkte ihvertfall så det gjorde vondt, uten at det hjalp i det hele tatt ... :D

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.476
    Det var det musikalske hintet som satte meg på sporet. Rulleteksten til den første filmen var inspirasjonen til tegnefilmfiguren.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn