Åja?Beethoven er i aktuell tidsperiode,- andre avde store er enten før eller etter dette...
Åja?Beethoven er i aktuell tidsperiode,- andre avde store er enten før eller etter dette...
Jeg ser ikke helt hvor Zeppelin kommer inn?
Uansett, da de to brødrene først kom til landet oppholdt de seg i den klart mest trivelige dalen, kjennetegnet av delingsøkonomi og samarbeid. Som nevnt var landet litt etter når det gjaldt teknologi, så brødrene red hver sin hest, også den yngste som tidligere i barndommen ikke hadde hatt helse til den slags fysiske utfoldelse.
Ole Bull ble født i 1810 og er da ikke aktuell.Ole Bull er vel mest kjent fra perioden. Men noe skurrer.....
Edit: Ser at komponisten ikke nødvendigvis er norsk.
I post 4637 ble det foreslått år 1800 pluss/minus. Det svarte jeg uforbeholdent ja på - under den stille forutsetning at det med "pluss/minus" mentes et virkelig lavt antall år.Vi skal da vel til mussikk fra sånn ca 1810-1820..??
Med andre ord, 1790 eller senere, men før 1800?I post 4637 ble det foreslått år 1800 pluss/minus. Det svarte jeg uforbeholdent ja på - under den stille forutsetning at det med "pluss/minus" mentes et virkelig lavt antall år.Vi skal da vel til mussikk fra sånn ca 1810-1820..??
Det er ikke så mye som 10 års avvik fra år 1800...men må det nødvendigvis være på 1800-tallet?
I hvilken sammenheng?Skal vi til Tyskland?
JaOg Haydn?
Her er du absolutt inne på noe. Men puslespillbitene i oppgaven passer ikke 100 % ennå, eller?Aachen er nærmest elva Maas som omtales i Deutchland, über alles...... tyske nasjonalsangen.
Er det mulig å være mer konkret i spørsmålsformuleringen?Har det noe med sjølgåande køyregreier å gjøre?
Nei, vi skal verken til Frankrike, Belgia eller Nederland.Schelde?
Jeg tenkte på byen Sedan. Men siden vi ikke skal til Frankrike, Belgia eller Nederland, faller vel spørsmålet bort.Er det mulig å være mer konkret i spørsmålsformuleringen?Har det noe med sjølgåande køyregreier å gjøre?![]()
Hehe. Ja, oppgaven må ha blitt til ved fullmåne. Lurer forresten på hvordan Trond T ser ut inni? Salig Haagen Ringnes lurte på det samme når det gjaldt kryssordforfatterne i A-magasinet.Verste & samtidig beste oppgave hittil. Gir opp
.
mvh