- Ble medlem
- 27.03.2007
- Antall liker
- 32.751
- Sted
- Nede i fjæresteinene
- Torget vurderinger
- 2
Er de to brødrene født og oppvokst i dette landet?
mvh
mvh
|
Eeeh, nei. Litt vrien den derVar det da ingen som husket på Nangijala??????
DelvisEt skriftlig verk.
Tenkte litt Peer Gynt jeg også ... Han dro vel ut i den store verden en tur også; men hvor var det?Vil anta et det er et litterært verk som er tonesatt seinere, - feks Peer Gynt, Kalevala, Kristianiabohemen osv....
Rhinen? Köln (Colonia) ?Tenkte allerede tidlig på Wagners Götterdämmerung, Niebulngsring, men får ikke bretta huet rundt transportåren... elva...
Får ikke dette med å stemme med at musikken kom først - 44 år før teksten.Tenkte allerede tidlig på Wagners Götterdämmerung, Niebulngsring, men får ikke bretta huet rundt transportåren... elva...
NeiKöln (Colonia) ?
Her har vi et hint som ikke er blitt fulgt opp. Georg Jacob Bulls etterfølger - hvem er det? Junior - født 1817 - eller etterfølgeren i stillingen? Vi snakker kan hende om musikk som er skrevet i perioden 1800-1817?Nei, musikken kom først. Den ble skapt før Georg Jacob Bulls etterfølger ble født.
Vi har jo også det latinske substantivet. Men liker best å nøste opp i kronologisk rekkefølge.Ikke alle hint er ordentlig fulgt opp, synes jeg...
Enig, på dette stadium i oppgaveløsningen tror jeg man kommer raskere til målet ved å følge opp innspillene i postene 4631 og 4632. Kan man tidfeste enten musikk eller tekst, så vil man kunne sirkle inn komponist eller forfatter og derfra komme videre i oppgaven. For min egen del vil jeg si at komponisten er noe mer kjent enn tekstforfatteren.Vi har jo også det latinske substantivet. Men liker best å nøste opp i kronologisk rekkefølge.
Ja.Med musikk skrevet rundt år 1800 - pluss/minus - og med tekst skrevet 44 år senere.