- Ble medlem
- 27.03.2007
- Antall liker
- 32.768
- Sted
- Nede i fjæresteinene
- Torget vurderinger
- 2
Er de to brødrene født og oppvokst i dette landet?
mvh
mvh
Eeeh, nei. Litt vrien den derVar det da ingen som husket på Nangijala??????
DelvisEt skriftlig verk.
Tenkte litt Peer Gynt jeg også ... Han dro vel ut i den store verden en tur også; men hvor var det?Vil anta et det er et litterært verk som er tonesatt seinere, - feks Peer Gynt, Kalevala, Kristianiabohemen osv....
Rhinen? Köln (Colonia) ?Tenkte allerede tidlig på Wagners Götterdämmerung, Niebulngsring, men får ikke bretta huet rundt transportåren... elva...
Får ikke dette med å stemme med at musikken kom først - 44 år før teksten.Tenkte allerede tidlig på Wagners Götterdämmerung, Niebulngsring, men får ikke bretta huet rundt transportåren... elva...
NeiKöln (Colonia) ?
Her har vi et hint som ikke er blitt fulgt opp. Georg Jacob Bulls etterfølger - hvem er det? Junior - født 1817 - eller etterfølgeren i stillingen? Vi snakker kan hende om musikk som er skrevet i perioden 1800-1817?Nei, musikken kom først. Den ble skapt før Georg Jacob Bulls etterfølger ble født.
Vi har jo også det latinske substantivet. Men liker best å nøste opp i kronologisk rekkefølge.Ikke alle hint er ordentlig fulgt opp, synes jeg...
Enig, på dette stadium i oppgaveløsningen tror jeg man kommer raskere til målet ved å følge opp innspillene i postene 4631 og 4632. Kan man tidfeste enten musikk eller tekst, så vil man kunne sirkle inn komponist eller forfatter og derfra komme videre i oppgaven. For min egen del vil jeg si at komponisten er noe mer kjent enn tekstforfatteren.Vi har jo også det latinske substantivet. Men liker best å nøste opp i kronologisk rekkefølge.
Ja.Med musikk skrevet rundt år 1800 - pluss/minus - og med tekst skrevet 44 år senere.