Ja. Selv om striden ikke utelukkende dreide seg om religion.Noen har falt ut av et vindu høyt oppe og har kommet heldig fra det...reddende engler...religøs/overnaturlig forklaring....strid - teologisk?...og hvorfor strid?....by med navn som henspeiler på et religiøst bygg...byen ligger ikke i Norge....
Er det noe hold i dette tankespinnet?
I og med at denne opplysningen er med i oppgaveteksten så er den relevant for løsningen, m.a.o et spor?Det spilte ingen rolle, egentlig.
Jeg vil si at jeg heller hadde konsentrert meg om vinduet. Jeg har da ikke skrevet at de falt ut av vinduet av seg selv.I og med at denne opplysningen er med i oppgaveteksten så er den relevant for løsningen, m.a.o et spor?Det spilte ingen rolle, egentlig.
Mer tankespinn og drodling: Noen personer - flere enn én siden du skriver de - fikk dødsstraff som skulle fullbyrdes ved utkastelse fra dette høytliggende vinduet. Men en eller flere av dem berget livet. Slik barbari foregår ikke i dag, ergo fant dette sted for lenge siden - i middelalderen. Dette var troende personer som ble dømt av en verdslig domstol, og siden noen av dem berget livet, så ble dette av deres støttespillere tatt som et tegn på guds inngripen. Av dette ble det strid, brakt fram for en rett i denne byen med navn som kan assosieres til et kirkebygg..da den dømmende makt ville ha dem kastet ut en gang til.
Hm.....jeg mangler kanskje allmennkunnskap, men fantasien er det ikke noe i veien med![]()
Beklager, jeg fjernet mitt innlegg for å redigere det, og i mellomtiden postet du...Er den berømte personen billedkunstner?
Kunne ikke vært mer korrekt.den berømte personen bør i så fall være Paul McCartney.
"Lys og lett" er helt og holdent mine egne ord, det er mulig at noen ikke vil stille seg bak denne beskrivelsen, hva vet jeg. Men at kolleksjonen står i kontrast til det andre musikalske verket som er nevnt i oppgaven, vil jeg nok holde fast ved...... Lys og lett kolleksjon?
Helt riktig! Gratulerer!"Band on the run" ble til dels spilt inn i Lagos, Nigeria
Jaja, takker.....Helt riktig! Gratulerer!"Band on the run" ble til dels spilt inn i Lagos, Nigeria
Ok. Jeg har faktisk googlet albumcovere for å finne noe, men veggen har jeg ikke sett. Kanskje jeg traff den.Og hvor skulle man i følge oppgaveteksten finne fellestrekket med det mørkere verket? Jo, i det "visuelle ytre" - altså coveret.
Hvis jeg da avslører at det mørke verket jeg tenkte på, var Pink Floyds The Wall så vil vi se at begge cover inneholder bilde eller tegning av en mur.
Kandidaten får fullt hus! Balaclava, Tennysons "The Charge of the light brigade" ."Charge of the light brigade"