Så vidt jeg vet klarer vi oss med en mellomlanding dit vi skal, så Seven Hills (hvor er det?) høres ut til å være for langt borte. Damer har jo noen "hills" men dog; det var dette med det feminine navnet da?
|
Regner med det er hit vi skal, men Supertøyta fortjener denneSeven Sisters er et sted i Haringey i London. Det regnes gjerne med til Tottenham, og ligger i østenden av Seven Sisters Road.
Navnet kommer fra syv almetrær som stod i en sirkel på Page Green i Tottenham, og som fikk tilnavnet Seven Sisters («Syv søstre»). I 1840 ble de datert til å være omkring 500 år gamle. De ble flyttet litt østover i 1886 av syv søstre ved navn Hibbert. 31. desember 1955 plantet syv søstre ved navn Basten syv poppeltrær. En teori hevder at de syv opprinnelige trærne var en hellig lund, og at navnet Page Green kommer fra pagan, «hedensk». Det sies også at man i middelalderen brant mennesker på stedet hvor trærne stod.
Det finnes syv søstre i Norge også.....Peter skrev:Regner med det er hit vi skal, men Supertøyta fortjener denneSeven Sisters er et sted i Haringey i London. Det regnes gjerne med til Tottenham, og ligger i østenden av Seven Sisters Road.
Navnet kommer fra syv almetrær som stod i en sirkel på Page Green i Tottenham, og som fikk tilnavnet Seven Sisters («Syv søstre»). I 1840 ble de datert til å være omkring 500 år gamle. De ble flyttet litt østover i 1886 av syv søstre ved navn Hibbert. 31. desember 1955 plantet syv søstre ved navn Basten syv poppeltrær. En teori hevder at de syv opprinnelige trærne var en hellig lund, og at navnet Page Green kommer fra pagan, «hedensk». Det sies også at man i middelalderen brant mennesker på stedet hvor trærne stod.![]()
Og som også skrev Nordlands trompet. Den var seig enda det var så enkelt! Din tur.Supertramp skrev:Vi var i Bergen og måtte bytte fly noen ganger (eller mellomlande), så da tipper jeg på:
De syv søstre (fjell), fjellformasjon i Alstahaug kommune i Nordland - og dernest Petter Dass.... (som visstnok gav navnet til fjellrekka)
Bare en drøy mil, faktisk.Ulf-B skrev:.........adskillig nærmere oss, denne gangen..........
Der kom det riktige svaret. Mulig jeg husker feil, men jeg mente at han jobbet som snekker fram til i 30-årsalderen, da han begynner å gjøre furore.vta skrev:Da skal vi nok til Orlando, der man finner Orange County National Golf Center. Dette var stedet der Henrik Bjørnstad, som første nordmann, i 2005 kvalifiserte seg til PGA-Touren 2006. De to like ulykkestallene henviser vel da til at han under kvalifiseringen havnet på 13. plass, 13 slag under par.
Mener også å ha lest et sted at Henrik Bjørnstad har vært snekker lærling, og for det jeg vet kan han også ha tatt fagbrevet, så da faller jo alle hintene på plass.
Jobbet forresten noengang Jesus som snekker?
Skal absolutt ikke bevege meg inn i religionsdiskusjon, for der kommer jeg nok til kort gitt, så jeg regner med at din husk er upåklagelig... ;DR.E.S. skrev:Mulig jeg husker feil, men jeg mente at han jobbet som snekker fram til i 30-årsalderen, da han begynner å gjøre furore.