- Ble medlem
- 10.08.2005
- Antall liker
- 6
Skudd fra hofta, med solide skylapper godt plassert over begge øyne: Nairobi?
Nei, vi skal nok til vår egen del av verden.vta skrev:Skudd fra hofta, med solide skylapper godt plassert over begge øyne: Nairobi?
For ikke å si finsk, men Kiruna er riktig.Proffen skrev:Jeg tipper på en annen gruveby, engang verdens største i areal; Kiruna...
Der ble det nok snakket mye samisk for 100 år siden...
mvh
Proffen
Riktig verdensdel, men vi skal holde oss på fastlandet...bambadoo skrev:Reykjarvik?
Det var nok muslimene som ble stoppet, ja.... mot slutten av middelalderen...Spiralis skrev:Tenker høyt:
Invasjonen som stoppet opp i "sydvest" er sikkert maurerne som stoppet opp i Spania.
"Svenskekongen" ( Kan jo ikke ha vært svensk, han var jo krigshelt !! ;D ;D ) stoppet sikkert Djengis Kahn eller tyrkisk/muslimsk angrep østfra.
Edit: Kan også ha vært et russisk angrep. I og med at svenskens opphav er usikkert kan det ha vært tilbake til vikingetid eller noe slikt.
Et annet, noen år gammelt begrep som gjerne ble brukt/brukes om større deler av østlige Europa...?Spiralis skrev:I så fall skal vi nord øst for dette, og det kan nok tenkes.
Østeuropa nordre del. :-\ ???
stol på magefølelsen...Spiralis skrev:Balkan ? Men jeg har en følelse av at vi skal lenger nord ?
og der var svenskene under 30-årskrigen, samt Tycho Brahe (stjerner og planeter), men får ikke resten til å stemme.Spiralis skrev:Praha på UNESCO listen men det andre har jeg ikke. :![]()
Hmmmm, hvem andre enn Tycho Brahe kan det være snakk om? "Kjendis 1"....erato skrev:og der var svenskene under 30-årskrigen, samt Tycho Brahe (stjerner og planeter), men får ikke resten til å stemme.Spiralis skrev:Praha på UNESCO listen men det andre har jeg ikke. :![]()
Kopernicus ER kjendis 1, men Prøyssen er ikke korrekt nok... ;Derato skrev:Kopernicus i Prøyssen, men får heller ikke det til å stemme.
stjerner og planeter var et hint for å komme frem til Kopernicus...Spiralis skrev:Stjerner og planeter er det astronomiske uret tror jeg.
BINGO!Delle skrev:Torùn, nord i Polen var Kopernicus fødestedsted.
Er vi hjemme nå?
Mvh
Gjr det. Jeg googlet meg gjennom Kopernicus uten å finne hintene.Proffen skrev:BINGO!Delle skrev:Torùn, nord i Polen var Kopernicus fødestedsted.
Er vi hjemme nå?
Mvh
Gratulerer!
Var den heavy, eller...?
kan gå gjennom ALLE hintene... ;D
mvh
Proffen
Kopermicus het vel egentlig Kopernik....erato skrev:Gjr det. Jeg googlet meg gjennom Kopernicus uten å finne hintene.Proffen skrev:BINGO!Delle skrev:Torùn, nord i Polen var Kopernicus fødestedsted.
Er vi hjemme nå?
Mvh
Gratulerer!
Var den heavy, eller...?
kan gå gjennom ALLE hintene... ;D
mvh
Proffen