Så rikitg tenkt bortsett fra Vivaldi, er det korrekt? Kommer ikke på noen italienske komponister med fornavn som starter på A hvor tingene passer i følge Wikipedia, men det er vel ingen som har sagt at vedkommende må være italiener heller når jeg leser teksten en gang til.gormj skrev:Svært bra nb! Vivaldi var dog feil, men gi meg riktig komponist, så skal dere få et spor til.
Det er (nesten) korrekt. Kjører du gjennom her, har du tatt av fra E6 og er på Riksvei 15 retning Stryn. Men vi er i Skjåk, det er korrekt.R.E.S. skrev:Jeg regner med det er cowboyhatter du sikter til, og da skal vi til Skjåk i Gudbrandsdalen. Det er også det stedet i Norge det regner minst. E6 går gjennom her, men få stopper.
Roy
Stemmer, Skjåk ligger jo rett vest for Lom.nb skrev:Det er (nesten) korrekt. Kjører du gjennom her, har du tatt av fra E6 og er på Riksvei 15 retning Stryn. Men vi er i Skjåk, det er korrekt.R.E.S. skrev:Jeg regner med det er cowboyhatter du sikter til, og da skal vi til Skjåk i Gudbrandsdalen. Det er også det stedet i Norge det regner minst. E6 går gjennom her, men få stopper.
Roy
OT. Stendahl-syndromet. Der lærte jeg noe nytt, igjen. Men vi her inne på HFS er vel godt vaksinertnb skrev:Vi finner ut at dersom vi blir lengre i søreuropeiske middelalderbyer er det fare for å få Stendahl-syndromet
Jeg lurte på om dette var feilskrift for Stendhal?gormj skrev:OT. Stendahl-syndromet. Der lærte jeg noe nytt, igjen. Men vi her inne på HFS er vel godt vaksinertnb skrev:Vi finner ut at dersom vi blir lengre i søreuropeiske middelalderbyer er det fare for å få Stendahl-syndromet![]()
Du har selvsagt rett. Beklager min trykkleif. Men siden vi er blant dannede menn regner jeg med at poenget ble forstått :-[erato skrev:Jeg lurte på om dette var feilskrift for Stendhal?
nb skrev:Ang siste oppgaven, så er nok filmen vi skal se denne
http://www.youtube.com/watch?v=xs1aUws0Lrs
Kveldens familieunderholdning?Vidar P skrev:Gormj; filmen er jo meget kjent og en gjenganger på HFS. Problemet ligger vel i å finne den igjen og spille gjennom den.. det har jeg ikke tid til siden kona er klar med mat om to minutter![]()
Jeg har jo lagt ut videoen, har jeg ikke? Har dog ikke anleding til å se gjennom den selv.gormj skrev:Det ble så stille her. Annet å gjøre en lørdagskveld? Minner om følgende fra oppgaven:
... med rulletekst og det hele ...
Kan spare dere for litt tid.
Tenker du ved avreise fra Norge, eller fra Bali, som var svaret i forrige oppgave?gormj skrev:.....har sine aner fra en by som ligger slik til, at vi kan unngå jetlag.
Kvinnfolk + oppussing = santotare skrev:Ny oppgave kommer i løpet av formiddagen. Akkurat nå må jeg montere listverk på et rom min kone har plaget meg til å pusse opp i forrige uke - bare listene som mangler. Her må ting prioriteres.