N
nb
Gjest
Ja, vanskelig å starte uten noen ide om hvor vi skal i verden. Dette kan være hvorsomhelst.Vidar P skrev:Vi trenger en ledetråd, et symbol, et eller annet gjenkjennelig.
Ja, vanskelig å starte uten noen ide om hvor vi skal i verden. Dette kan være hvorsomhelst.Vidar P skrev:Vi trenger en ledetråd, et symbol, et eller annet gjenkjennelig.
Vi skal jo til Oslo, men det gjelder neppe som svar ;DR.E.S. skrev:Vi skal tilbake til gamlelandet. Kommunen har det samme navnet som kommunesenteret, og kommunevåpenet har hentet sitt motiv fra Vikingtiden. Det er ikke tilfeldig.
En meget kjent politiker kommer herfra. Vedkommende har et etternavn som også er et stedsnavn i kommunen.
Det skulle vel hjelpe...
Roy
Nei, og ikke er det riktig heller...nb skrev:Vi skal jo til Oslo, men det gjelder neppe som svar ;DR.E.S. skrev:Vi skal tilbake til gamlelandet. Kommunen har det samme navnet som kommunesenteret, og kommunevåpenet har hentet sitt motiv fra Vikingtiden. Det er ikke tilfeldig.
En meget kjent politiker kommer herfra. Vedkommende har et etternavn som også er et stedsnavn i kommunen.
Det skulle vel hjelpe...
Roy
Jeg tolket gamlelandet=Norge, hvis hovedstad er Oslo. Og vi skulle videre med fly til hovedstaden...R.E.S. skrev:Nei, og ikke er det riktig heller...
Roy
Da har du nok misforstått eller jeg ordlagt meg krøkkete (sannsynligvis de sistenb skrev:Jeg tolket gamlelandet=Norge, hvis hovedstad er Oslo. Og vi skulle videre med fly til hovedstaden...R.E.S. skrev:Nei, og ikke er det riktig heller...
Roy
Familien Flo med brødre og fetter ogsåPaal Iksom skrev:Sogndal?
De kan skilte med:
Den rampete Gjest Baardsen
Tone Damlie Aaberge
Olav Stedje (Stedje kirke, ingen spesiell låttittel rinner i hu, men han synger jo mye om tosomheten)
Familien ... blank - noe fra TV, dette?
50 åring?
Liv Signe Navarsete - politiker og stedsnavn
Lerum byr på mye drikkendes.
Det var riktig.Paal Iksom skrev:Sogndal?
De kan skilte med:
Den rampete Gjest Baardsen
Tone Damlie Aaberge
Olav Stedje (Stedje kirke, ingen spesiell låttittel rinner i hu, men han synger jo mye om tosomheten)
Familien ... blank - noe fra TV, dette?
50 åring?
Liv Signe Navarsete - politiker og stedsnavn
Lerum byr på mye drikkendes.
Er det sildeoljefabrikken på Eigerøy ved Egersund du tenker på?Paal Iksom skrev:Nei, her lukter bare saltvann... eller... det er kanskje en sur eim av noe i lufta.
Du er definitivt inne på noe her, men feil øy.R.E.S. skrev:Det er flere måter å regne varmest på. Det kan for eksempel være den øya med høyeste gjennomsnittstemperatur, og da ville jeg tippet Utsira i Rogaland.
Roy
Nei, det har jeg vondt for å tro.totte skrev:Man kjenner vel ikke lukta helt ut til Rauøy?
Jeg var litt overrasket over at du ikke var på den, ja. ;DVidar P skrev:Å nei! Den burde jeg ha rukket; Grip er jo del av Kristiansund Kommune nå. Og et svært attraktivt reisemål forresten; anbefales en tur dit for alle som måtte befinne seg i nærheten!
Var ute med Cedrick Hund for kvelden gitt.. men Tahiti, Marokko osv ja. Skal være klarR.E.S. skrev:Jeg var litt overrasket over at du ikke var på den, ja. ;DVidar P skrev:Å nei! Den burde jeg ha rukket; Grip er jo del av Kristiansund Kommune nå. Og et svært attraktivt reisemål forresten; anbefales en tur dit for alle som måtte befinne seg i nærheten!
Får se om jeg kan lure deg med Tahiti eller Ona senere...
Roy