Skal henge en huskelapp på kjøleskap døraJeg her hatt en voldsom dragning mot yamaha over tid. Du får seende meg en pm om du er på vei videre.I så fall har jeg Modwright 150se som er byttealternativ.
Den spiller meget bra, den er 100%tyst hører ikke trafo eller noe som helst sus i høyttalerene. Selv med sine beskjedene 100 watt X2 så føler jeg ikke at det mangler kraft i den, blir ikke på noen måte masete eller stresset i toppen selv med godt pådrag i volumet. Du hører silkedomene i ProAcene på sitt beste. Samme kan sies om mellomtonen der troner den på toppen av hva som har vert innom her. Måtte justere subbene ganske mye ned kontra både Ymer og AW-400, til daglig hadde jeg nok klart meg fint uten sub, men det er jo gøy med subVU meter eller ei - hvordan spiller det ? Den får jo svært gode omtaler rundt om....![]()
Enig med du, nyter jegSynes Yamaha var sexy jeg. Både retro og moderne i samme innpakning. Nyt![]()
Ingen fare denne blir2031? Wow.. skulle til å si noe nå om bytte takt osv, men lar være![]()
Det er den, den blir nok ikke her evig neiFamous last words
Men den ser pen ut på benken![]()
Nei det er nok slikt.. men samtidig, du har jo hatt det meste innom.. så hva skulle du bytta til?Det er den, den blir nok ikke her evig nei![]()
TakkGrattis med en av de vakreste effektampene som kan oppdrives!![]()
Luxman er i nærheten, hvorfor de skulle sette VU metrene på høyresiden og ikke midt på + litt større skjønner jeg ikkeIngen tvil om at du har blitt svært bevisst på hva du liker og ikke liker av lyd. Jeg snakket med en i familien (som også er på hfs) - hvis vi kunne fått innblikk (eller innhørsel) i hvordan det låt i rommet første gang vi satte opp et anlegg, hvordan hadde vi nå karakterisert lyden? For min del tror jeg ordene rotete og slitsom hadde dukket fort opp.
Du har såppas kontroll på det du hører at du enkelt kan "velge og vrake" jeg er ofte litt treigere av meg.
Når det kommer til design, da skal det godt gjøres å toppe dette.
Du har rett i det. Har også lært at mange watt ikke gjør deg lykkelig nødvendighvisIngen tvil om at du har blitt svært bevisst på hva du liker og ikke liker av lyd.
Du har såppas kontroll på det du hører at du enkelt kan "velge og vrake" jeg er ofte litt treigere av meg.
Jada det er ikke noe og klage påForskjellen på 100watt og 200watt er vel ca 3db. Så , en strømsterk 100 watter har som regel krefter nok i massevis.
Enig med deg. Er ikke mellomtonen på plass. Så behøver man ikke å dvele mer på det!Jada det er ikke noe og klage på.
Det viktigste for meg er at den låter bra. Det er ikke mye avvik som skal til før jeg blir lei, særlig i mellomregisteret er jeg sær. Låter det nesten bra så ryker ting ut fort, låter det bra kan det få stå litt. Yamaha M-5000 låter utrolig bra i mellomregisteret, så alt blir sammenlignet med den heretter![]()
Det er der jeg sliter med Danske høyttalere, og Tyske når jeg tenker meg omEnig med deg. Er ikke mellomtonen på plass. Så behøver man ikke å dvele mer på det!
Veldig ofte når evt. imponatorfaktoren har roet seg. Så oppdager man ofte svakhetene at ting ikke er så oppløst og homogent som man først opplevde. En høyttaler skal oppleves bedre og bedre etter som tiden går. Blir som en bil med veldig stor motor og dårlige kjøreegenskaper. Moro frem til første svingDet er der jeg sliter med Danske høyttalere, og Tyske når jeg tenker meg om. Det er noe der som ved første lytt høres bra ut, men over litt tid så klinger det ikke helt i mine ører selv om de har sett bedre dager, men i mellomtonen hører jeg veldig godt. Har altid vært svak for Engelske høyttalere og noen Italienske
.
Blir ikke bedre enn der. Spiller bra. Ser bra ut og er flyttbar (du vil ikke ha flere prolapserDet er sant Morten.
Har spilt igjenom mine favoritt PF album i helgen, det gjør jeg altid med nye komponenter. The Wall,Dark side,og Animals, denne gangen så satt jeg igjen med kun gode opplevelser. Så da har noe truffet.
Vis vedlegget 1178612
Nei det vil jeg helst slippe, dumt kanskje og selge Ymer da jeg likte den godt men den utløste også irritasjon når jeg så på den og minnet meg om ulidlige smerterBlir ikke bedre enn der. Spiller bra. Ser bra ut og er flyttbar (du vil ikke ha flere prolapser)
Men man glemmer smerter fortNei det vil jeg helst slippe, dumt kanskje og selge Ymer da jeg likte den godt men den utløste også irritasjon når jeg så på den og minnet meg om ulidlige smerter![]()
Jeg gleder meg ikke å ta med Oden til Oslo HiFi show. Den er nesten 20 Kg tyngre enn den gamle Ymer….Nei det vil jeg helst slippe, dumt kanskje og selge Ymer da jeg likte den godt men den utløste også irritasjon når jeg så på den og minnet meg om ulidlige smerter![]()
Bra, da har jeg både riktige høyttalere og bil.Veldig ofte når evt. imponatorfaktoren har roet seg. Så oppdager man ofte svakhetene at ting ikke er så oppløst og homogent som man først opplevde. En høyttaler skal oppleves bedre og bedre etter som tiden går. Blir som en bil med veldig stor motor og dårlige kjøreegenskaper. Moro frem til første sving![]()