Hertugen's Loft

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    66.118
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86
    Yamaha NS -1000M.
    Jeg har eid NS-1000M før på 80 tallet, da med vesentlig billigere forsterker. Husker de som noe lyse i toppen( et problem jeg ikke har i dag).
    Har nå brukt tid på og lytte til de, og jeg må si jeg er mektig imponert. De er ikke lyse og skrikete i toppen, det kan du kun provosere frem med en dårlig amp. Sett de opp i mot et oppsett som ikke har ting på stell og de gir deg en lyd du jeg kan garantere du ikke liker.

Bladelius Ymer med sine 2X20 sanken mosfet transistorer gir NS-1000M en lyd jeg ikke helt hadde ventet meg.
    Oppløst i både diskant og mellomtone som få andre jeg har hatt innom her, de går ikke kjellerdypt pga lukket kasse men senker seg nok ned til 40 hz et sted.
    Berylium diskanten og mellomtonen gjør disse til en høyttaler jeg får en mer ut av med mine ører, ikke at jeg opplever en dramatisk forbedring men jeg hører symbaler om enn ikke som i gode gammle dager😁.
    De stekker seg etter min mening i rettning av paneler i topp/mellomtone men ikke helt på samme måte, paneler har et større lydbilde. Men lyden de serverer er ikke helt som jeg trodde da jeg dro de inn her, har eid vesentlig dyrere høyttalere enn dette men ikke vesentlig bedre, om bedre i det hele tatt, anerledes ja, bedre kanskje ikke ?.
    Så er du som meg, har blitt gammal og tunghørt😉finn deg et sett NS-1000M.
    Det er jo flere jeg kjenner som har eid dyre høyttalere som i dag sitter med monitor høyttalere brukt i studioer over hele verden, mon tro hvorfor de gjør det🤔😁

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn