Hertugens hifi loft

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.864
    Antall liker
    38.662
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    I alle dager!
    Her titter man innom, og en av de klippefaste bastionene skal selge sin hele tre år gamle gave fra kona. Mer kjettersk går det knapt!:mad:
    Dessuten har han blitt kabelnisse også!:eek:

    Nei, nå står ikke verden til påske, gitt!:p

    (Slutter her siden jeg går tomt for utropstegn).
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.852
    Antall liker
    50.895
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    I alle dager!
    Her titter man innom, og en av de klippefaste bastionene skal selge sin hele tre år gamle gave fra kona. Mer kjettersk går det knapt!:mad:
    Dessuten har han blitt kabelnisse også!:eek:

    Nei, nå står ikke verden til påske, gitt!:p

    (Slutter her siden jeg går tomt for utropstegn).
    De nye blir jo en gave de også ;)

    O
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    I alle dager!
    Her titter man innom, og en av de klippefaste bastionene skal selge sin hele tre år gamle gave fra kona. Mer kjettersk går det knapt!:mad:
    Dessuten har han blitt kabelnisse også!:eek:

    Nei, nå står ikke verden til påske, gitt!:p

    (Slutter her siden jeg går tomt for utropstegn).
    De nye blir jo en gave de også ;)

    O
    Liker resonnementet. (Og endelig ruller den største snøballen av dem alle!:D)

    Men hva skyldes den nyvunnede kabeltroen? Du var jo en av de som skjelte ut strømkablernisser tidligere.
    Er bare nysgjerrig. Det er seff ingen skam å snu, og enhver får bruke penger som de vil :)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.852
    Antall liker
    50.895
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    I alle dager!
    Her titter man innom, og en av de klippefaste bastionene skal selge sin hele tre år gamle gave fra kona. Mer kjettersk går det knapt!:mad:
    Dessuten har han blitt kabelnisse også!:eek:

    Nei, nå står ikke verden til påske, gitt!:p

    (Slutter her siden jeg går tomt for utropstegn).
    De nye blir jo en gave de også ;)

    O
    Liker resonnementet. (Og endelig ruller den største snøballen av dem alle!:D)

    Men hva skyldes den nyvunnede kabeltroen? Du var jo en av de som skjelte ut strømkablernisser tidligere.
    Er bare nysgjerrig. Det er seff ingen skam å snu, og enhver får bruke penger som de vil :)
    Ingen kabeltro i den forstand du mener her,trengte andre lengder så jeg byttet ut de jeg hadde med kabler i rett lengde :).
    Ser jo mye flottere ut med bøse kabler enn de sorte kjedlige det er vel hele greia:)

    O
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.273
    Antall liker
    9.510
    Torget vurderinger
    2
    Skal du bytte de nydelige og gode høyttalerne , så håper jeg virkelig du hører og sammenligner de nye og gamle hjemme først. Er sjøl i høyttalerbytte modus og har brukt 2 uker på å sammenligne med lytting , posisjonering og måling nå har jeg svaret og. Det er riktig å bytte men konklusjonen kunne vært motsatt...

    Forøvrig setter frk Corona kjepper i hjulene nå, er i selvpålagt hjemmeisolasjon med 0 symptomer men tar ingen sjangser på å pådrameg noe.
     
    Sist redigert:

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.852
    Antall liker
    50.895
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Skal du bytte de nydelige og gode høyttalerne , så håper jeg virkelig du hører og sammenligner de nye og gamle hjemme først. Er sjøl i høyttalerbytte modus og har brukt 2 uker på å sammenligne med lytting , posisjonering og måling nå har jeg svaret og. Det er riktig å bytte men konklusjonen kunne vært motsatt...

    Forøvrig setter frk Corona kjepper i hjulene nå, er i selvpålagt hjemmeisolasjon med 0 symptomer men tar ingen sjangser på å pådrameg noe.
    Vi får se hva som skjer i disse Korona tider. Jeg kan fint ikke bytte høyttalere også så ingen hast her i gården:)

    O
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Forstår det ikke helt jeg rett og slett. De sonus høyttalerene der har du jo hatt som eneste faste holdepunkt en god stund. Nå vurderer du å bytte de ut, da mister du jo ankeret i lyden din. Og sannsynligvis så går du ut i en ny bytte og prøve ut runde. Er jo gøy det også, men tenk deg om et par ganger. Det er ikke alltid gresset er grønnere på andre sida veit du...

    Følger med i ferden.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.852
    Antall liker
    50.895
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Forstår det ikke helt jeg rett og slett. De sonus høyttalerene der har du jo hatt som eneste faste holdepunkt en god stund. Nå vurderer du å bytte de ut, da mister du jo ankeret i lyden din. Og sannsynligvis så går du ut i en ny bytte og prøve ut runde. Er jo gøy det også, men tenk deg om et par ganger. Det er ikke alltid gresset er grønnere på andre sida veit du...

    Følger med i ferden.
    Det er ikke mange som er i kjøpemodus om dagen uansett så det ser ut som de blir en stund til :)

    O
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Det var da veldig til meninger om hvor feil det er å bytte høyttalere. Er det ikke dette hobbyen handler om da, for mange av oss?
    Kos deg O, og lykke til med kjøp og salg. Ha en god corona-fri dag! :)
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.549
    Sted
    Sørlandet
    Jeg stemmer i med Hifi-girl77.

    Bytt, kjør på og gi gass. Man lever jo bare en gang! ML har noen kvaliteter som er vanskelig å glemme og ihvertfall er dette et tilfelle de gangene dem ikke låter for hardt. Med riktig plassering og matching så låter det vakkert.

    Stå på mister! Håper du får flere med deg på båtpussen i år slik at du slipper å gjøre det hele alene :)

    -BB-
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.082
    Antall liker
    33.834
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Forstår det ikke helt jeg rett og slett. De sonus høyttalerene der har du jo hatt som eneste faste holdepunkt en god stund. Nå vurderer du å bytte de ut, da mister du jo ankeret i lyden din. Og sannsynligvis så går du ut i en ny bytte og prøve ut runde. Er jo gøy det også, men tenk deg om et par ganger. Det er ikke alltid gresset er grønnere på andre sida veit du...

    Følger med i ferden.
    Det er ikke mange som er i kjøpemodus om dagen uansett så det ser ut som de blir en stund til :)

    O
    Med bruktmarkedet vi har for tiden så er nesten ingenting lettsolgt. Største sjanse er kanskje om du finner en med ML som er i byttemodus. Uansett så dukker det nok opp en løsning hvis du har litt is i magen.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.852
    Antall liker
    50.895
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Jeg stemmer i med Hifi-girl77.

    Bytt, kjør på og gi gass. Man lever jo bare en gang! ML har noen kvaliteter som er vanskelig å glemme og ihvertfall er dette et tilfelle de gangene dem ikke låter for hardt. Med riktig plassering og matching så låter det vakkert.

    Stå på mister! Håper du får flere med deg på båtpussen i år slik at du slipper å gjøre det hele alene :)

    -BB-
    Båtpussen ser det skummelt ut for med det første :(. ML må testes om jeg så må kjøpe et par uten å selge SF’ene.

    O
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.852
    Antall liker
    50.895
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Det er sant:).
    Setter dette på vent til Korona pandemien er over. Hører med Olav på Audiocompaniet om jeg kan låne et par ML for test senere. Nyter SF og musikk til dette er over :)

    O
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.813
    Antall liker
    14.750
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Spennede å følge tråden din! ML har virkelig imponert meg tidligere, så tror ikke du trår feil ved et eventuelt bytte.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.694
    Antall liker
    58.683
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ser du funderer på swap mellom Sf og ML.:)
    Hvis du vil ha noe helt annet er ikke det så dumt. Jeg har hørt ML oppsett som låter fantastisk livaktig og bra.

    Imidlertid vil du gi fra deg en lyd med varme og fyldighet du ikke får med Martin Logan.
    Sonus Faber er nok også lettere å leve med mht dårligere innspillinger.
    Lettere mht last og forsterkere tror jeg også. Noen ML modeller er vriene slik. Dipper under 2 ohm har vært sett.

    Med Martin Logan vil du imidlertid få en fabelaktig gjennomsiktighet og bedre gjengivelse av vokal og strengeinstrumenter.
    Mye mer luft, slik det er i virkeligheten. Liv og nerve i massevis er styrken,-særlig på modellene som koster litt :)
    Bassen i ML kan være vanskelig å integrere i rommet, men dette er veldig avhengig av rommet og den aktuelle høyttalermodellen.
    Noen oppsett med Martin Logan som jeg har hørt, kan framstå som litt tynne og pistrete i toppen, så forsterkere med litt fet signatur (f.eks Mcintosh) er helt nødvendig.

    Mine uttalelser er utfra begrensede erfaringer og generelle inntrykk av ulike modeller og oppsett med Martin Logan.
    Understereker at jeg har IKKE hørt de nye 13A, som sikkert er fantastisk gode lydgjengivere.
    Men, i tillfelle bytte, blir det nok litt som "å begynne på nytt "med alt. :)
     
    Sist redigert:

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    støtter deg på høyttalerskifte, evo.
    ikke fordi de du har nå er dårlige, men du liker uansett å skifte med jevne mellomrom for å holde haifai-adrenalinet oppe.
    og da ligger jo de største utsvingningene i nye høyttalere.
    for en ekte junkie holder det ikke med litt elektronikkbytte i ny og ne. :cool:
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Forstår det ikke helt jeg rett og slett. De sonus høyttalerene der har du jo hatt som eneste faste holdepunkt en god stund. Nå vurderer du å bytte de ut, da mister du jo ankeret i lyden din. Og sannsynligvis så går du ut i en ny bytte og prøve ut runde. Er jo gøy det også, men tenk deg om et par ganger. Det er ikke alltid gresset er grønnere på andre sida veit du...

    Følger med i ferden.
    Det er ikke mange som er i kjøpemodus om dagen uansett så det ser ut som de blir en stund til :)

    O
    Jeg er!

    Men om man venter litt skal du se at mye spennende dukker opp på bruktmarkedet etterhvert. Fin tid å ha overskudd på. Alle ferier er avlyst og folk hamstrer dasspapir!
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.852
    Antall liker
    50.895
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Forstår det ikke helt jeg rett og slett. De sonus høyttalerene der har du jo hatt som eneste faste holdepunkt en god stund. Nå vurderer du å bytte de ut, da mister du jo ankeret i lyden din. Og sannsynligvis så går du ut i en ny bytte og prøve ut runde. Er jo gøy det også, men tenk deg om et par ganger. Det er ikke alltid gresset er grønnere på andre sida veit du...

    Følger med i ferden.
    Det er ikke mange som er i kjøpemodus om dagen uansett så det ser ut som de blir en stund til :)

    O
    Jeg er!

    Men om man venter litt skal du se at mye spennende dukker opp på bruktmarkedet etterhvert. Fin tid å ha overskudd på. Alle ferier er avlyst og folk hamstrer dasspapir!
    Står pakker til deg her ;)

    O
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Forstår det ikke helt jeg rett og slett. De sonus høyttalerene der har du jo hatt som eneste faste holdepunkt en god stund. Nå vurderer du å bytte de ut, da mister du jo ankeret i lyden din. Og sannsynligvis så går du ut i en ny bytte og prøve ut runde. Er jo gøy det også, men tenk deg om et par ganger. Det er ikke alltid gresset er grønnere på andre sida veit du...

    Følger med i ferden.
    Det er ikke mange som er i kjøpemodus om dagen uansett så det ser ut som de blir en stund til :)

    O
    Jeg er!

    Men om man venter litt skal du se at mye spennende dukker opp på bruktmarkedet etterhvert. Fin tid å ha overskudd på. Alle ferier er avlyst og folk hamstrer dasspapir!
    Står pakker til deg her ;)

    O
    Jippi!! Trenger jeg henger?
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.852
    Antall liker
    50.895
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn