Helvetes Forgård...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.027
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Hmmm...får håpe at han holder ord da. Om han gjør det, er dette en fin måte å gjøre opp for seg på.

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.812
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    emotikon skrev:
    Hmmm...får håpe at han holder ord da. Om han gjør det, er dette en fin måte å gjøre opp for seg på.
    Både RIAA og Pickup er i hus - så ordene ble holdt uten noe mer tull. 8)
    Det var jo ikke forventet av meg at vedkommede skulle kompensere, regnet egentlig med at jeg skulle ende opp skeptisk og skule til alt vedkommede gjør, i stedenfor endte dette med at jeg ikke vil være bekymret for å handle med vedkommede igjen gitt, selv om jeg nok ikke vil avlevere noe uten å få penger i hånda eller se at pengene går ut fra konto til egen konto.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    H.R skrev:
    Jaja
    så var denne på plass i heimen igjen etter at vedkommende som kjøpte den av meg leverte den tilbake da han ikke kunne gjøre opp for seg.

På forsommeren ble den overlevert til potensiell kjøper etter no-cure-no-pay, og etter en svært stund så fikk jeg beskjed om at vedkommede skulle handle RIAA'n.

Etter en enda lengre stund så hadde fremdeles pengene uteblitt, så det endte med at jeg måtte hente denne tilbake. Ny eier var storfornøyd med RIAA, men hadde ikke penger til å kunne gjøre opp for seg og forstod at det ville ta lang tid før han kunne gjøre opp for seg.

Kompensasjon ble tatt opp av kjøper og vi ble enige om at jeg skulle få rimelig god pick-up for tort og svie da dette hadde dradd sånn ut i tid. Slikt står det respekt av etter min mening og kudos til den kjøperen som innser at selv om ting kan gå feil kan man ordne opp på en måte som gir godt ettermæle.
    Det må jeg si, en solskinnshistorie :)
    Langt mellom hver av de utpå her nå om dagen.
    All ære til "kjøper'n", bra gjort å krype til korset og ikke minst for en "liten" kompensasjon for byderiet.

Eksempel til etterfølgelse.

/jan

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Var en tur i forgården i dag for litt jobbrelatert og mest musikk og slarving. Musikken var bra og anlegget i toppform. Bedre enn noen gang.
    Noen bilder. Merk at sjefen sjøl ser ut som han har anlagt bart på de semre bildene mine

Vedlegg

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    på dette bildet ser han jaggu meg ut som en hviterussisk bryter ;D Han finnes ikke fotogen og er langt bedre i virkligheten

Vedlegg

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.812
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    65finger skrev:
    på dette bildet ser han jaggu meg ut som en hviterussisk bryter ;D Han finnes ikke fotogen og er langt bedre i virkligheten
    EY - mora mi sier at jeg ikke ser ut som en hvitrussisk bryter!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det kunne jo være mannen tok seg bedre ut på bildene dine om du lærete deg å stille fokus da, Finger´n... ;)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    impulse skrev:
    Det kunne jo være mannen tok seg bedre ut på bildene dine om du lærete deg å stille fokus da, Finger´n... ;)
    manuelt er noe jeg må vente med.

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.812
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    65finger skrev:
    impulse skrev:
    manuelt er noe jeg må vente med.
    Til hans forsvar - bildene ble tatt etter stressende togtur - ingen vannpipe i dag, samt at det var nesten midt i uka. Man kan ikke ha for mye fokus da serru

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    H.R skrev:
    65finger skrev:
    EY - mora mi sier at jeg ikke ser ut som en hvitrussisk bryter!
    Mødre assa....

/jan

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.812
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Mødre assa....

/jan
    [/quote]

moder'n snakker alltid sant når det er til min fordel - så desså

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.812
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Så da ser det ut til at siste kapittel i RIAA salget har endt for eget vedkommede.
    Ny eier rapporter iallefall at den passer hans oppsett som hånd i hanske, så får vi vel tro på det :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Så bra :)

Og overskuddet går til musikk selvsagt ???

/jan

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.812
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    JanR skrev:

/jan
    Overskudd og salg av brukt hifi er vel strengt tatt uforenelig...eller?
    Men ja - pengene skal gå til flere rør som seg hør og bør

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    H.R skrev:
    JanR skrev:

/jan
    Overskudd og salg av brukt hifi er vel strengt tatt uforenelig...eller?
    Men ja - pengene skal gå til flere rør som seg hør og bør
    Eller.

Rør ja.
    Godt man ikke har så mange rør i ampene sier nå jeg 8)

Uansett godt det ordnet seg.

/jan

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.780
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    mickey rourke i the wrestler

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.812
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Slår til å bygger medieserver som skal ta enda et HFS medlem inn i den digitale tidsalder.
    10TB i raid 5 - burde holde noen uker håper jeg
    Fabelaktig kabinett med hotswap disker og greier og de fire viftene ser til at det er bortimot lydløst.
    Nei - hovdekortet er ikke micro selv om det ser slik ut

Vedlegg

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.812
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Begivenhetsrik uke.
    Startet med en tur til vestfossen, og derifra kommer man skjelden tomhendt hjem fra...
    Fikk målt opp rørene i ampene og viste seg at et bytte måtte til

Golden Dragon Premium 845 rør, nye kt66 samt et nytt EZ34 rør.
    Umiddelbart så var det store endringer må sies. Bedre flyt, klarere, svartere, ja hva pokker pleier vi ikke å bruke for ord og uttrykk. Fremdeles litt hardt men røra er nye så det er som forventet.

Vedlegg

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.812
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Etter en opptur så kommer jo alltid en nedtur - også her i heimen.
    I går aften så sto røyken ut av den ene ampen - var tøft å se på men utover det var det lite glede å spore hos undertegnede. Åpnet opp å fant denne:

Som i alle hjem hadde jeg selvsagt en erstatning liggende, vel liggende montert i en forsterker jeg fant på loftet. Nuvel - slikt demonterer man lett og med litt lodding så var alt på plass. Var lange 40 min før jeg hadde fått målt ting og konstantert at dette hadde gått bra.
    Startet opp og spilte gjorde det gitt ;D

Vedlegg

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.812
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Da opptur og nedtur var unnagjort fikk jeg idag besøk av en med litt for mange fingrer - tid for test.

Har dette noe for seg ???

Ja desverre - det har mye for seg :'(
    Ikke kan jeg forklare det, ikke tror jeg på det, men høre det var ikke vanskelig. Må få meg en slik en gitt da dette var det første strømtiltaket som har gitt endringer som ikke bare var sporbare men direkte hørbare og ga øyeblikkelig mer ro i hele registeret gitt.

Dessverre - så tok mannen med alle fingrene den med seg hjem, men er nå nøgd lell - låter fremdeles godt i mine ører.

Vedlegg

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.019
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Ja, fingern skal man være forsiktig med! 8)

Også 65 da gitt! ;)

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.812
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    vel 65finger hadde ikke med seg kameraet - og han som sier han har lært å fokusere!
    En bra mann uansett - var innom brukten til rødekors og fikk snappet til oss en god del vinyl og CD'er

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    H.R skrev:
    vel 65finger hadde ikke med seg kameraet - og han som sier han har lært å fokusere!
    En bra mann uansett - var innom brukten til rødekors og fikk snappet til oss en god del vinyl og CD'er
    Den her blant annet

Vedlegg

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Takk for i dag H.R et par knepp opp på lydkvalitetsstigen som vanlig

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.203
    Har akkurat oppdaget denne tråden og leste likegodt hele greia!
    Flotte greier!

;)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.780
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    H.R skrev:
    I går aften så sto røyken ut av den ene ampen - var tøft å se på men utover det var det lite glede å spore hos undertegnede. Åpnet opp å fant denne:

Som i alle hjem hadde jeg selvsagt en erstatning liggende, vel liggende montert i en forsterker jeg fant på loftet. Nuvel - slikt demonterer man lett og med litt lodding så var alt på plass. Var lange 40 min før jeg hadde fått målt ting og konstantert at dette hadde gått bra.

;D
    godt du fikk orden på det, hr.
    har du funnet ut hva som forårsaket det hele?

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.812
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Canales skrev:
    H.R skrev:

;D
    godt du fikk orden på det, hr.
    har du funnet ut hva som forårsaket det hele?
    Vanskelig å si hva som var årsaken men tror rett og slett den var dårlig limt og kortsluttet, da ingenting annet gir mening.

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.812
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Så var det igjen litt aktivitet her gitt.
    I hus kom noen lengder av disse

Planen er å benytte disse inne i ampene. Skader sikkert ikke å endre den lille lengden fra rørene til utgangene vil jeg tro.
    Handler inn kobberplater da jeg synes metoden i KnB's tråd om extreme edition BP virket som en svært god idé, så blir det nye kabler inne i begge blokkene lagt opp litt basert på de erfaringer jeg har gjort i den ene.

Så nå klargjøres kabler i påvente av at noen kan komme å flytte blokkene til loddeplassen - fremdeles forbud mot det meste av løfing.

Vedlegg

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.812
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    takker for tilbudet fingern, skal se om jeg kan få noen i nabolaget til å legge treningen sin til hjemmet mitt

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.812
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Da har jeg hatt bærehjelp i dag morges og i ettermiddag - nesten like lett å få folk som å ringe etter pizza jo.

Uansett - brukt mine kabelstumper idag. Rigget til på stuebordet med loddebolt og skalpell, deretter så ble det Oblivion kabler inne i ampene med full stjernejord. Noen kondiser ble også byttet mens jeg var i gang. I tillegg til bytte av jord så ble det som var mulig av andre koblinger byttet ut med Oblivion kabler. Glemte strengt tatt å ta bilder, men hvem bryr seg vel om det?

Ble morro å koble til. Noe så enkelt som å jorde anderledes fjernet en masse støy og begge ampene oppfører seg likt. Fatter ikke at det ikke kan komme slik fra produsenten!
    Hadde jo testet en del i forkant på den ene så jeg hadde en formening om hva som var i vente så vet man jo aldri før man har testet.

Grunnet minimering av støy fra selve ampene så oppleves mer ro i lydbilde, men skulle vel bare mangle da en var urørt og den andre var jobbet på.

Cheers

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    H.R skrev:
    I tillegg til bytte av jord så ble det som var mulig av andre koblinger byttet ut med Oblivion kabler. Glemte strengt tatt å ta bilder, men hvem bryr seg vel om det?

Cheers
    :mad:

H.R skrev:
    Ble morro å koble til. Noe så enkelt som å jorde anderledes fjernet en masse støy og begge ampene oppfører seg likt. Fatter ikke at det ikke kan komme slik fra produsenten!
    Hadde jo testet en del i forkant på den ene så jeg hadde en formening om hva som var i vente så vet man jo aldri før man har testet.

Grunnet minimering av støy fra selve ampene så oppleves mer ro i lydbilde, men skulle vel bare mangle da en var urørt og den andre var jobbet på.

Cheers
    Artig når ikke-altfor-dyre-oppgraderinger gjør såpass utslag.
    Hva sier fruen ?

/jan

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.812
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    JanR skrev:
    Hva sier fruen ?

/jan
    Jøss det suser ikke sånn lenger som de gjorde, kan knapt høre at de er koblet til. BRA! Så sovna på sofa'n før rørene var varme så hva hun synes om lyden vites ikke enda, men får nok en rimelig detaljert tilbakemelding når hun får spelt litt tenker jeg.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    H.R skrev:
    JanR skrev:
    Hva sier fruen ?

/jan
    Jøss det suser ikke sånn lenger som de gjorde, kan knapt høre at de er koblet til. BRA! Så sovna på sofa'n før rørene var varme så hva hun synes om lyden vites ikke enda, men får nok en rimelig detaljert tilbakemelding når hun får spelt litt tenker jeg.
    Er noe med kvinnfolk og sofaer, opplever det stadig vekk her hjemme ;D

Alltid morro å høre hva den andre halvdelen syns, de er som oftest skremmende ærlig og snakker forståelig (ikke hifi nerd språk)

/jan

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn